روايات ✍✨❤️ @rwyatshyqa Channel on Telegram

روايات ❤️

@rwyatshyqa


صلِّ على سيدنا محمد ❤️
روايات كاملة ❤️
https://t.me/rwyatkamla
قناة الواتساب ❤️
https://whatsapp.com/channel/0029Va1VqefA89MoseIwZc0e

روايات ✍✨❤️ (Arabic)

تعتبر قناة 'روايات ✍✨❤️' (rwyatshyqa) واحدة من أفضل القنوات على تطبيق تليجرام لعشاق القراءة والروايات الشيقة. تقدم القناة مجموعة متنوعة من الروايات العربية والعالمية، مما يجعلها مكانًا مثاليًا لمحبي الأدب والثقافة. من خلال الانضمام إلى هذه القناة، ستحظى بفرصة لاكتشاف أعمال جديدة ومثيرة لمؤلفين موهوبين. يمكنك أيضًا التفاعل مع أعضاء آخرين في القناة ومناقشة الروايات وتبادل الأفكار والانطباعات. كما يمكنك متابعة كل جديد عبر قناة الواتساب التابعة للقناة. انضم الآن إلى 'روايات ✍✨❤️' واستمتع بتجربة فريدة وممتعة في عالم القراءة والأدب.

روايات ❤️

13 Jan, 13:57


فصل جديد
https://www.5olasah.com/2025/01/alqdr-novel.html

روايات ❤️

13 Jan, 10:00


فصول جديدة
https://www.5olasah.com/2025/01/ahbbtk-sodfa-novel.html

روايات ❤️

13 Jan, 09:14


سيب الطبق دا واحتفظ بيه عشان لما اكبر واتجوز مراتي تحط ليك الاكل فيه زي ما امي بتحط لجدي فيه قدامك وانت مش زعلان كلمات اتفوه بيها طفل يبلغ من العمر ثمانية اعوام لينصدم الاب وزوجته معاً من جراءة طفلهم 
بقولك اي يا راشد انا بقر.ف من ابوك يا اخويا. شوفلي حل معاه ما بينظفش نفسه وهو بيااكل نص الاكل بالضبط بيقع منه ع الارض وانت شايف اهو انا علي اخري شهر ولا اتنين واولد
يعني عايزه اللي يخدمني 
اتنهد بضيق وقال: وعايزاني اعمل اي يعني يا فريده
تشوف لينا حل الله وكيل انا بقر،ف اغسل الطبق اللي بيااكل فيه حتي
عشان اغسله بلبس جوانتي وبفضل طول النهار قر،فانه من ايدي
ولو جالنا ضيف ولا حاجه ما برضي احط ليهم اكل في طبقه
اتكلم بملل ونفخ بضيق وقال:خلاص ربك يحلها 
لويت بؤقها يمين وشمال وقالت : امتي يعني
رد بعصبيه : ما خلاص قولت ليكي يحر،ق ابو العيشه ع اللي عايزين يعيشوها وطلع وشد الباب جامد وهي من الخضه قفلت ودانها بإيديها
يتبع ....
https://www.5olasah.com/2025/01/aaq-novel.html

روايات ❤️

12 Jan, 21:21


فصل جديد
https://www.5olasah.com/2025/01/atmty-novel.html

روايات ❤️

12 Jan, 20:56


فصل جديد
https://www.5olasah.com/2025/01/dhia-azzam-novel.html

روايات ❤️

12 Jan, 20:48


تمت
https://www.5olasah.com/2025/01/tzwgt-katba-novel.html

روايات ❤️

12 Jan, 20:39


فصل جديد
https://www.5olasah.com/2025/01/alqdr-novel.html

روايات ❤️

12 Jan, 20:32


فصل جديد
https://www.5olasah.com/2024/12/hws-aleshq-novel.html

روايات ❤️

12 Jan, 15:29


تمت
https://www.5olasah.com/2025/01/tzwgt-katba-novel.html

روايات ❤️

12 Jan, 14:07


فصل جديد
https://www.5olasah.com/2025/01/alqdr-novel.html

روايات ❤️

12 Jan, 11:35


فصول جديدة
https://www.5olasah.com/2025/01/soltana-novel.html

روايات ❤️

12 Jan, 10:17


كانت بتزرع الورد زي ما تعودت طول عمرها من ساعت ما باباها مات وامها سابتهم واتجوزت عاشت مع جدتها  وأخوها الكبير .. اللي كان مراهق بالوقت ده .. اتعلمت حجات كتتير من جدتها .  سابت المدرسه عشان اخوها رافض انها تكمل علامها وشايف أن الست اتخلقت لشغل البيت وتربيته العيال ..اتربت على كده واتعودت على كده ماكنتش تعرف تاخد قرار لوحدها.  كل حاجه بيقررها اخوها اللي معروف بأنه عصبه ومش بيتحمل أي كلمه او اعتراض من ايه حد.. 
أما هي كانت رقيقه زي النسمه بالرغم من ضغط اخوها الكبير عليها وتحكمه بحياتها و احيانا ضربه ليها بس هي بتحبه. .هي اساسا مالهاش غيره بالدنيا دي.. خاصة أنه هو اللي رباها  .. اتعلمت تزرع من جدتها ملت الجنينه ورد وشجر وبتهتم بيه شغلت نفسها طول النهار بيهم بقو أصحابها
لما سمعت اخوها جواد بينده عليها تركت اللي في أديها وراحت تشوفه كان هو وجدتها مستنيينها..
نواره طلبتني ياخوي
جواد اقعدي يانوراه
نواره بصت ناحيته بقلق وهو بتقعد.جمب جدتها 
جواد بسام عبد الصمد  عاوز يتجوزك وانا وافقت
نواره حست برعشه بجسمها وهي بتقول بخوف منه لكن انا مش عايزه اتجوز عاوزه افضل معاكم 
جواد بجديه وانا مطلبتش رأيك انا ببلغك بس.. ومشي وسابهم
عيطت نوراه بحرقه وجدتها حضنتها بتعيطي ليه يابنتي ده بسام من زينه شباب البلد.. 
يتبع ....
https://www.5olasah.com/2025/01/atmty-novel.html

روايات ❤️

12 Jan, 08:10


تمت
https://www.5olasah.com/2024/12/qmr-alsaher-novel.html

روايات ❤️

12 Jan, 08:08


فصلان جديدان
https://www.5olasah.com/2024/12/eshq-novel.html

روايات ❤️

12 Jan, 08:01


فصول جديدة
https://www.5olasah.com/2025/01/alhob-novel.html

روايات ❤️

12 Jan, 07:42


فصل جديد
https://www.5olasah.com/2024/10/masat-horia-novel.html

روايات ❤️

12 Jan, 07:37


فصل جديد
https://www.5olasah.com/2025/01/dhia-azzam-novel.html

روايات ❤️

12 Jan, 07:33


سلطان دخل أوضته بحركة سريعة، وفتح الباب بقوة، ونور المصباح الساطع أضاء المكان. تفاجأ بوجود بنت نائمة على سريره، ترتدي بيجامة نوم خفيفة، وشعرها الفاتح منفوش على وسادة. النوم العميق جعلها لا تتحرك.
نظر سلطان إليها بذهول بملابسه الصعيدية التقليدية، التي كانت ملائمة لشخصيته القوية. زعق فيها بصوت عال: "إنتي مين؟ إزاي دخلت هنا؟ 
البنت فتحت عينيها ببطء، ونظرت إليه بذهول، ثم قامت بحركة سريعة، وجلست على السرير وهيا بتبص ليه بغضب وقالت بقوة: انت ازاي يا حيوان تدخل عليا بالطريقة دي 
سلطان قرب من السرير ونظر إليها بعينين غاضبتين وقال: حيوان مين يا بت المركوب انتي...... مين انتي اصلا 
بصتله بقرف من لبسه و طريقة كلامه وقالت بقرف: امشي اطلع برا..... فين الحاج عثمان 
وطلعت من الاوضه وهيا متعصبه اوي وبتزعق وبتقول: هيا من اولها القرف ده 
طلع عثمان من اوضته بقلق من زعيقها و صوتها العالي قرب منها وقال: في ايه 
كانت لسه هتتكلم قاطعها سلطان وهوا نازل وبيقول بصوت غاضب: لقيت الهانم دي نايمه في اوضتي وعلي فرشتي وهيا بالمنظر ده 
يتبع ....
https://www.5olasah.com/2025/01/alqdr-novel.html

روايات ❤️

12 Jan, 07:17


فصل جديد
https://www.5olasah.com/2025/01/alhb-novel.html

روايات ❤️

12 Jan, 07:13


فصل جديد
https://www.5olasah.com/2024/11/hbiby-almdir-novel.html

روايات ❤️

05 Jan, 16:46


في قصر كبيره وفخم يدل علي الثراء والفخامه تقف سيده في اواخر الاربعين من عمرها وعلي وجهها ملامح الغضب
زينب: يعني اي كل اما يجي عريس بنتك تطفشه
محمود ببرود:هي مش مرتاحه ليهم هجبرها يعني
زينب:محمود انته عارف ان بنتك هي الي بتعمل المقالب في كل العرسان
محمود بغضب:تقصدي ايه بنتي هي الي بطفشهم وهتعمل كده ليه
زينب بغضب:اسال بنتك المصونه هي دي حد بيعجبها بنتك دي مش هتجبها البر
محمود: الجواز مش غصب وبعدين هي لسه عندها ٢١سنه
زينب :يا محمود افهم بنتك مش سهله وبتصرفاتها دي هضيع نفسها وضيعنا معاها
لتنزل من علي السلالم شابه جميله تضع نظارات شمسيه شعرها مفرود وترتدي ملابس ضيقه وقصيره
مايا ببرود:انا حرة ملكيش دخل بيا انتي مش امي
محمود بعصبيه:مايا لسانك ميطولش علي امك
مايا بسخريه :امي ماتت وسبتني من وانا عندي٦سنين معنديش ام
يتبع....
https://www.5olasah.com/2025/01/aris-saedy-novel.html

روايات ❤️

05 Jan, 08:13


فصل جديد
https://www.5olasah.com/2024/12/qmr-alsaher-novel.html

روايات ❤️

05 Jan, 08:08


#مأساة_حورية
: هو انت خاطب؟؟!!
ابتسم يوسف بحب وقال... بنت الجيران..وكاتب عليها كمان ...كنت مستني بس تخلص امتحانتها عشان اعملها احلي فرح
رحيل... بتحبها
يوسف.... بعشقها من واحنا اطفال.
ابتسمت بحزن وقالت.... ربنا يخليكم لبعض
.....
في الغردقة
فتحت منار الباب لتتفاجأ!!!!!

بلعت ريقها وقالت.... انت

ليرد بسخرية ويقول.... ازيك يا بنت عمي

منار.... جاي ليه؟ وعايز ايه؟؟!

: عايزك
وقبل ما ترد قال بأمر .... خمس دقايق تدخلي تيجيبي حاجتك عشان هتيجي معايا يلاا
لتبلع منار ريقها بخوف وتقول.... اجي معاك فين

: ترجعي لاهلك
كمل بسخرية..... ولا ناسية ان ليكي اهل

لترد منار بسخرية اكبر وتقول..... لا مش ناسية..الظاهر ان انتو اللي كنتو ناسيين..ايه بقا اللي فكركو بيا فجأة!!!!!

وقبل ما يرد اتنهدت وقالت بضيق وغضب ... بقولك ايه. امشي
قرب عليها لترجع لورا تلقائي لكن بسرعة مسكها وبعد مارفع ايده وابتدي يمررها علي خدها بشهوانية لترتعب من نظراته الجريئة
قال .... انا همشي
وقبل ماتتنفس براحة كمل.... بس هتيجي معايا.. ادخلي هاتي حاجتك. ولا اساعدك.. يلا عشان مستعجل

لترد منار باندفاع وغضب برغم خوفها وتقول وهي بتزقه بقوة .... نعممم. اجي معاك فين..
و بتهديد... امشي يلا بدال ما اطلبلك البوليس

ليسمكها بغضب ويقول.... انا مش بحايلك ياروح امك.. ويلا امشي قدامي بالذوق بدال ما اخليها عافية

لترد منار بقوة وغضب وهي تحرر نفسها منه...... لو ممشيتش حالا انا هطلبلك البوليس يازبا،، لة.. غور يالا من هنا احسلك

: تمام شكلك حابة تيجي عافية

وقرب عليا لترجع لورا وتقول بخوف... ارجوك امشي
وهي بتبلع ريقها وتقول.... مش هينفع اصلا.. انا متجوزة عاوزين مني ايه

: ما احنا هنخليه يطلقك.. يلااا يابت انا مش فاضي
وهو بيقرب يمسك ايدها ويخرج بيها رغما عنها و
......
كانت واقفة بتمرر ايدها علي الحصان بهدوء منافي لعصبيتها بعد مانسيت نفسها وهي بتقول.... انت ليك في الخيل

وفجأة شهقت بخوف ورجعت لورا بسرعة بمجرد ما الحصان اتحرك وعمل صوت ،، ليحاوطها بإيديه ويقول.... اهدي.. مش بيعمل حاجة...
كانت بتتنفس بصوت عالي اثر خوفها لتستكين بين ايديه بطمأنينة

: تحبي تجربي
ردت بسرعة... لا طبعا
فتحت عينها بدهشة بعد مااستوعبت انها في حضنه لتدفعه بقوة وهي بتبصله بغضب وتقول.... عاوزة امشي حالا..
وبعصبية... يلااا خرجني من هناا

موسي... يابنت ال.. بتتحولي يابت.. ماكنتي كويسة

حورية بغضب.... انت هتفتحلي الباب ولا اطلبلك البوليس

موسي وهو يبنفث دخان سيجارته ببرود ويرفع ايده يلمس خدها ويقول.... واهون عليكي يافرسة

لتنظر له بغيظ وتقول.... يلا روحني حالا
فتح ايده وقال...طب تعالي

قالت باندفاع.. نعممم. اجي فين. ماتحترم نفسك

ليقاطعها وهو بيمسك ايدها ويقول.... يخربيت دماغك الشمال دي... يابت ما انا محترم خالص اهو.. دانا حتي اول مرة اكون محترم.. انا مش واخد علي كده

سحبت ايدها منو وقالت.... وبتمسك ايدي ليه يامحترم
وبسخرية.... ولا مش قادر تفضل دققتين علي بعض باحترامك

موسي وهو بيسمك ايدها تاني رغما عنها... بعديكي ولا اسيبك للكلاب
بلعت ريقها بخوف وسكتت وبدون وعي منها مسكت هي في ايده اكتر
اتحركو و لسه هيخرجو من البوابة قاطعهم صوت هوهوة الكلاب، لتصرخ بزعر وهي بتترمي في حضنه وتمسك فيه اكتر برعب.. وهي بتقول... مشيهم. مشيهم بالله

حضنها بحمايه وقال... اهدي متخافيش.. هما شايفينك معايا. مش هيقروبو اساسا
وخرج بيها وقفل البوابة وهي لسه ماسكة فيه خايفة تسيبو وهو بيقولها... بااس. اهدي متخافيش. خلاص اهو

وهو مستمتع وبيمرر ايده عليها بخبث،، لتستوعب وتدفعه مرة تانية وتقول بغضب.... ما خلاص ياخويا. انت استحليت

دا اقتباس من بارت اللي جاي

روايات ❤️

05 Jan, 08:05


فصل جديد
https://www.5olasah.com/2024/11/hbiby-almdir-novel.html

روايات ❤️

04 Jan, 16:16


تمت
https://www.5olasah.com/2025/01/sr-novel.html

روايات ❤️

04 Jan, 16:04


أمل (بهمس): سلطانة، الحقّي، مش جوزك اللي داخل مع البنت دي؟
سلطانة (بسرعة): فين؟ هنا وشافنا ولا لسه؟
ـ لا، هو داخل ماسك إيديها ومركز معاها، مش شايفنا أصلًا.
ـ طيب يلا بينا بسرعة نمشي قبل ما يشوفنا.
ـ إيه ده؟ إنتي بتهزري؟ تمشي كده من غير ما تفضحيه؟ أو على الأقل خليه يشوف إنك شوفتيه وهو بيخونك!
ـ لا طبعًا. بصي، أنا هخرج بسرعة وإنتي حاسبي وحصليني، هستناكي في العربية.
ـ لا طبعًا إيه اللي إنتى بتعمليه ده؟ ومش همشي غير لما أعرف إنتي ليه خايفة إنه يشوفك؟ ولا إنتي تعرفي مين اللي معاه دي؟ و هو مش بيخونك؟
شعرت سلطانه بتوتر أن يراها زوجها 
ـ طيب نخرج وأفهمك.
خرجت سلطانة مسرعةً، تاركةً  أمل في حيرة من أمرها. دفعت أمل الحساب على عجل ولحقت بها. ووجدت سلطانة تنتظرها في السيارة، وقد بدأت في تشغيلها . ركبت أمل بسرعة وانطلقتا بالسيارة، بحثًا عن مكان هادئ ليتبادلا فيه الحديث
ذهبت سلطانه لأحد الكافيهات المشهورة هى وصديقتها وجلسوا على إحدى الطاولات البعيدة عن الضوضاء 
ـ ها عايزه اعرف بقى إيه حكايتك 
ـ ولا حكايه ولا حاجه انا عارفه إن فؤاد بيخونى ودى مش أول مره 
شعرت أمل بدهشه من حديث سلطانه ، هل الأمر بتلك السهولة 
يتبع....
https://www.5olasah.com/2025/01/soltana-novel.html

روايات ❤️

04 Jan, 15:02


فصل جديد
https://www.5olasah.com/2025/01/zwgty-novel.html

روايات ❤️

04 Jan, 14:56


فصول جديدة
https://www.5olasah.com/2024/12/afqdny-novel.html

روايات ❤️

04 Jan, 13:00


فصل جديد
https://www.5olasah.com/2024/12/qmr-alsaher-novel.html

روايات ❤️

04 Jan, 10:16


تمت
https://www.5olasah.com/2024/12/smraa-novel.html

روايات ❤️

04 Jan, 10:05


فصل جديد
https://www.5olasah.com/2024/10/masat-horia-novel.html

روايات ❤️

04 Jan, 10:01


فصل جديد
https://www.5olasah.com/2024/12/alshbh-novel.html

روايات ❤️

04 Jan, 09:28


فصل جديد
https://www.5olasah.com/2024/12/blog-post_31.html

روايات ❤️

04 Jan, 09:17


فصل جديد
https://www.5olasah.com/2024/12/hws-aleshq-novel.html

روايات ❤️

03 Jan, 22:40


فصلان جديدان
https://www.5olasah.com/2024/12/blog-post_84.html

روايات ❤️

03 Jan, 17:45


https://www.5olasah.com/2025/01/sr4.html

روايات ❤️

03 Jan, 17:15


فصلان جديدان
https://www.5olasah.com/2025/01/sr-novel.html

روايات ❤️

03 Jan, 17:02


فصل جديد
https://www.5olasah.com/2024/11/hbiby-almdir-novel.html

روايات ❤️

03 Jan, 16:55


في ليلة الدخلة بتاعة اختي.. عريسها عجبة جسمها ..
لدرجة انه التهمة..و اك&له...
ايوه الكلام الي قراتوه صح
زوج اختي
بدل  ما يتمم دخلتة عليها ..
 اكلها...حرفيا
واستمتع  بلح&مها  ...
..ومتركش منها غير لسانها فقط
الحقيقة الصا&دمة دي عرفتها  من امي
قبل ما تختفي هي كمان
اصل امي شافت جوز اختي وهو.....
لحظة معلش
عشان تفهموا الاحداث بتفاصيلها
بس الاول هعرفكم بنفسي
انا اسمي ريم
من القاهرة
السن..٢٣ سنة
بنتمي لاسرة فقيرة وتقدروا تقولوا معدمة ..
ودا لان ابويا اتوفي 
 وتركني انا واخواتي البنات مع ماما بدون مورد للرزق
 ولا حتي تركلنا معاش ناكل منه
يعني لولا ان ماما بتصلح الهدوم للجيران علي المكنة القديمة بتاعتها
مكناش لقينا ناكل
للكاتبة..حنان حسن
المهم..
بعد وفاة ابونا ..
ملقناش قرايب له يسندونا ولا  حاجة نورثها منه
 الحاجة الوحيدة الي ورثناها من ابويا
 هي جمال الملامح
عشان كده انا واخواتي البنات مشهود لينا بالجمال
نسيت اقولكم
ان اسرتنا بتتكون من ام..
 و ثلاث بنات فقط
يعني معندناش راجل
و انا اصغر واحده في اخواتي
وبالرغم من اني اصغرهم ...لكن 
 انا الوحيدة الي كنت ديما بوزن الامور بعقلي ..وبعيش عيشة اهلي.. وبحلم علي ادي
بعكس اخواتي خالص
يتبع....
https://www.5olasah.com/2024/12/blog-post_31.html

روايات ❤️

01 Jan, 22:44


فصل جديد
https://www.5olasah.com/2024/12/alshbh-novel.html

روايات ❤️

01 Jan, 22:37


أسر :- بابا انا عايز أخطب 
مجدي :- و دي مين سعيدة الحظ بقى
فردوس:- هيكون مين يعني يا مجدي اكيد ملك مفيش غيرها صح يا أسر
كنت قاعده و سامعة كلامهم اول اما مرات خالي قالت اسمي مكنتش الفرحة مسيعاني كنت عايزة اقوم ارقـ..ص من فرحتي حمدت ربنا أن لابسة النقاب والا كانت ابتسامتي و تعابير وشي فضـ..حتني قدام اسر حب عمري و اللي بتمنى اللي يجي فيه اليوم و ابقى فى بيته و مراته بس اتشنجت مرة واحدة اتشنجت ايه انا حسيت اني بقيت عاجـ..زة حسيت ان قلبي وقف عن النبض اول اما سمعت جملته و اللي كانت
خد نفس عميق و اتكلم و كأنه بيستجمع شجعاته عشان يطلع كلامه بصتله بأنتباه وانا مستنياه يجي عندي ويعملي الحركة بتاعت اي واحد بيتقدم لواحدة بس لاقيته خالف كل توقعاتنا
أسر :- لا مش ملك دي طالبة عندي فى الكلية
سمعت الجملة وانا مش قادرة كانت كفيلة تخليني امـ..وت بجد حسيت ان لساني عجـ..ز عن الكلام مفوقتش غير على صوت خالي 
مجدي :- انت اتجـ...ننت انت مش عارف انك مكتوب لملك بنت عمتك و جدك قال هتتجوزوا 
نفخ بضيق و هو بيتكلم بعصبية 
:- بس انا مبحبش ملك و انتوا عارفين كدا كويس انا مش عايز غير روان و بس يا بابا
اول اما قال الاسم مقدرتش اتحكم فى دموعي اللي نزلت معقول معقول انتي يا روان صاحبة عمري اسر عايز يتجوزك مكنتش قادرة اقعد و اسمع كلامه تاني قومت بسرعة قبل ما يلاحظوا دموعي
ملك بصوت مخـ..نوق وهي كاتمة دموعها جواها 
يتبع....
https://www.5olasah.com/2023/07/t5ta-hdod-al3shq.html

روايات ❤️

01 Jan, 22:33


فصل جديد
https://www.5olasah.com/2024/12/smraa-novel.html

روايات ❤️

01 Jan, 13:51


رواية حبيبى المدير الفصل الحادى والخمسون 51 بقلم شيماء صبحى
https://pub2074.ayam.news/720903

روايات ❤️

01 Jan, 13:50


https://pub2074.ayam.news/720923

روايات ❤️

01 Jan, 13:50


https://pub2074.ayam.news/720889

روايات ❤️

01 Jan, 13:46


كل ليلة بتطلع الجبل لحالها كده والله اعلم بقى بتقابل مين ربنا يستر على ولايانا يا جاسم افندي اصل الموضوع ده علمه عند ربه وفيه اعراض ناس
جاسم بصلوا باستغراب وقال ...عجيبه  وانتو في البلد بتسيبوها عادي كده يا عم موسى ..انا اللي اعرفه ان الموضوع ده عندكم بالذات مرفوض جدا
موسى اتنهد وقال..لا محدش راضيه الموضوع واصل...بس البنيه دي بذات بيجي الكلام عندها ويقصر
جاسم قال باستفهام....ليه بنت مين بقى
موسى قال...هيه يتيمة الاب والام بس عمها مختار الضوي وعيلته من اكابر البلد وبيمشوها على كيفهم...ومحدش يقدر يقولهم تلت التلاته كام
واقف معاهم شاب تاني قال بضيق ..ايوه بقى احنا مالنا بكل ده..يا جاسم با حبيبي انت مش جاي تعمل كتاب عن المكان وتمشي مالك بقى بالبنت دي
جاسم قال بسرعه..استنى بس انت يا احمد
والتفت لموسى وقال باهتمام....قولي يا عم موسى  طب محدش خالص فكر يعرف بتروح تقابل مين هناك
يتبع....
https://www.5olasah.com/2025/01/sr-novel.html

روايات ❤️

01 Jan, 13:22


فصل جديد
https://www.5olasah.com/2024/12/afqdny-novel.html

روايات ❤️

01 Jan, 13:17


فصل جديد
https://www.5olasah.com/2024/12/blog-post_84.html

روايات ❤️

01 Jan, 11:01


فصل جديد
https://www.5olasah.com/2024/12/smraa-novel.html

روايات ❤️

01 Jan, 01:25


- انت بتقول ايه بس ي بابا انا مش موافقة ع العريس ده 
= طيب ممكن تهدى وتفهمينى ليه
- حضرتك بتسألنى ليه بجد عشان ده ابن عم جوزى ومينفعش ابدا اوافق اتجوزه
= اولا اسمه طليقك ثانيا برضه فين المشكلة فى ان انك تتجوزى ابن عم طليقك هل حرام فيه نص قرأنى حرم جوازك منه 
- لا يا بابا بس انا مش هقدر استحمل كلام الناس واللى هيتقال عنى وقتها عارف ي بابا هيقولوا ايه هيقولوا ان جوزها اكتشف علاقتها بابن عمه عشان كده طلقها وخد بقى من الحكاوى دى كتير
= بس انا عمرى ما ربيتك انك تعملى لكلام الناس مقياس تمشى بيه حياتك بصى يا منة تأكدى انك مهما حاولتى تكونى مثالية قصاد الناس مهما حاولتى تبينى ليهم انك ف عفة مريم هيطلعوكى امرأة نوح وسبق وقولتلك طالما اللى بتعمليه مفيش حاجة تغضب ربنا ولا ضرر لحد يبقى ليه توقفى حياتك وعشان مين 
منة بحزن: ي بابا انا فعلا اتقفلت من العيلة دى ومعنديش استعداد اقرر تجربتى تانى 
= وانتى حكمتى ع يوسف بناء ع ايه 
منة: مش ابن عمه يبقى اكيد زيه 
= بجد والله وانتى جيبتى المنطق ده منين ده بيكونوا اخوات ومختلفين ف الصفات وف كل حاجة واكبر مثال حى انتى واختك ملك انتى عقلية وهى عقلية تانية خالص 
يتبع....
https://www.5olasah.com/2025/01/alhob-novel.html

روايات ❤️

01 Jan, 01:04


فصل جديد
https://www.5olasah.com/2024/12/qlbha-wjmodh.html

روايات ❤️

01 Jan, 00:57


ركبت الميكروباص ومازال يوجد مكان بجوارها
أتى شاب لكي يجلس في المكان الفارغ، ولكن نظر لها وقال
الشاب: خدي شنطتك دي على رجلك يا آنسة لو سمحتي خليني أقعد
هى: حضرتك عايز تقعد فين يعني؟!
الشاب: يا ستي اتزحزي شوية بشنطتك دي خليني أقعد مش رايح أقعد على رجلك يعني.
هى: شوف عربية تانية اقعد فيها مبحش أقعد جنب ولاد.
الشاب: دا لما يكون واخدة العربية على حسابك ولا بتاعت بابي.
هى: وأنا مش هوسع وخليك واقف كدا.
أتى السائق والشاب كان يقف بضيق، وينظر للسماء فكانت تدل على أن المطر سيسقط في أي لحظة، فقال
السائق: في إيه يا جماعة ما تركب يا أستاذ يلا خلينا نمشي مبقاش غيري اللي في الموقف وعايز أروح قبل ما الدنيا تمطر.
الشاب بعصبية: ما أنا عمال أقول للأستاذة توسع شوية وتحط شنطتها على رجليها ولا تبعدها مش راضية.
يتبع....
https://www.5olasah.com/2025/01/tzwgt-katba-novel.html

روايات ❤️

01 Jan, 00:09


فصل جديد
https://www.5olasah.com/2024/11/hbiby-almdir-novel.html

روايات ❤️

01 Jan, 00:04


تمت
https://www.5olasah.com/2024/12/hob-novel.html

روايات ❤️

31 Dec, 23:12


جوزك جه يافاطنه
 جوزك رجع يابت ف المندره مع ابويا العمده قاعد تحت مع
 الرجاله صلاه النبي عليه زي ابطال السيما الا بيطلعو ف
 التلفزيون
سعاد. هي مبتردش ليه يابت يأمينه هي القط لطش لسانها ولا ايي هيهيهيهيه
امينه ..ياعيني عليها هتلاقيها
 مش مصدقه نفسها دا بيقولو
 من يوم ما كتبو كتابو عليها من غصب عنو وهي عندها 15سنه..
 وهو سافر بقالو عشر سنين ف بلاد برا بيكمل دراستو 
سعاد .. يحول الله يرب يابختك المايل يافاطنهف المندره
سامح ..بابا انا خليتك تعمل الا انت عايز من 10 سنين
 وجوزتني واحده طفله وجاهله ومعصتش امرك ولحد دلوقت
 مردتش اتجوز بدون علمك بس انا دلوقت واعد شهندا بالجواز
 وف حكم المخطوبين وانا كنت مستني الوقت المناسب علشان
 افاتحك ف الموضوع انا دلوقت اسست شركتي الخاصه و
العمده..بس بس انت عشان اسست شركتك هتتبري منا ايااك ومش هيبقالنا كلمه عليك
سامح..يابا انا مش قصدي كده
العمده اسمع ياسامح انسي
 موضوع الجواز دا نهائي وكفايا الا عملتو ف بنت الناس لحد كدا طفيت شمعتها ف احلي سنين
يتبع....
https://www.5olasah.com/2025/01/zwgty-novel.html

روايات ❤️

31 Dec, 22:24


فصل جديد
https://www.5olasah.com/2024/12/smraa-novel.html

روايات ❤️

31 Dec, 22:20


فصل جديد
https://www.5olasah.com/2024/12/blog-post_84.html

روايات ❤️

31 Dec, 22:16


فصل جديد
https://www.5olasah.com/2024/12/afqdny-novel.html

روايات ❤️

31 Dec, 15:36


كان راجع من السفر لما شاف بنت بيجرجروها اتنين شباب وبيدخلوها عربيه سوده غصب عنها البنت كانت منقبه بتعافر بكل قوتها لكنهم كانوا اقوى منها..
اعتدل بجلسته بالكرسي اللي ورأى السواق وسأل باهتمام ايه اللي بيحصل ده
السائق مش عارف ياباشا
كاظم طب خليك ورى العربيه 
السائق حاضر ..
((كاظم عبد الرحيم خالد شاب في الثلاثين من عمره اكبر أبناء عائلته والمشرف عن الأعمال الخارجيه والداخليه ومطلوب لثائر من قبل عائلة عبد الوهاب الصالح  لانه الأقرب لجدهم واحبهم إليه مغرور قاسي لايعرف اارحمه ومعه الغلطه بعمرك. ))
كاظم مش عارف ليه لحقهم لكنه كل اللي عارف أنه لازم يخلص البنت دي صراخه مقاومتها خلته يبقى عاوز يخلصها منهم باي شكل وهو هيخلصها بكل سهوله مهو كاظم حفيد خالد باشا..
كان مركز مع العربيه جدا 
لحد اما أمر السائق اقطع الطريق عليهم
السائق بخوف  ياباشا 
كاظم بأمر وتحذير بقولك اقطع الطريق عليهم..
وفعلا السواق عمل كده ..و قطع الطريق عليهم 
العربيه وقفت بصعوبه قبل ما تتصدم بعربيته نزل منها شاب وهو بيصرخ فيهم انتو مجانين كنتو هتروحونا..كان باين عليه أنه عصبي نده عليه صاحبه اطلع خلينا نخلص شغلنا..بلاش مشاكل..
يتبع....
https://www.5olasah.com/2024/12/eshq-novel.html

روايات ❤️

28 Dec, 11:10


رواية حب مهدد بالإعدام الفصل الأول 1 بقلم زهرة الربيع
https://pub2074.ayam.news/716272

تابعونا هنا ❤️
https://t.me/hwadit_5olasah

روايات كاملة من هنا ❤️
https://t.me/rwyatkamla

روايات ❤️

28 Dec, 11:09


رواية الشبح الفصل الثانى 2 بقلم حبيبة الشاهد
https://pub2074.ayam.news/716255

تابعونا هنا ❤️
https://t.me/hwadit_5olasah

روايات كاملة من هنا ❤️
https://t.me/rwyatkamla

روايات ❤️

28 Dec, 11:09


رواية قلبها وجموده الفصل التاسع 9 بقلم نجلاء عبد الظاهر
https://pub2074.ayam.news/716249

تابعونا هنا ❤️
https://t.me/hwadit_5olasah

روايات كاملة من هنا ❤️
https://t.me/rwyatkamla

روايات ❤️

28 Dec, 11:06


https://pub2074.ayam.news/716248

تابعونا هنا ❤️
https://t.me/hwadit_5olasah

روايات كاملة من هنا ❤️
https://t.me/rwyatkamla

روايات ❤️

28 Dec, 11:06


https://pub2074.ayam.news/715235

تابعونا هنا ❤️
https://t.me/hwadit_5olasah

روايات كاملة من هنا ❤️
https://t.me/rwyatkamla

روايات ❤️

22 Dec, 07:50


https://pub2074.ayam.news/707456

تابعونا هنا ❤️
https://t.me/hwadit_5olasah

روايات ❤️

21 Dec, 17:01


رواية حبيبى المدير الفصل الثانى والأربعون 42 بقلم شيماء صبحى
https://pub2074.ayam.news/707184

تابعونا هنا ❤️
https://t.me/hwadit_5olasah

روايات ❤️

12 Dec, 12:35


تابعونا هنا ❤️
https://t.me/hwadit_5olasah

روايات ❤️

15 Nov, 01:36


رواية خادمة بموافقة أبى بقلم أمانى السيد
الفصل الثامن 8
https://pub2074.ayam.news/656128

الفصل التاسع 9
https://pub2074.ayam.news/656129

الفصل العاشر 10
https://pub2074.ayam.news/656130

روايات ❤️

15 Nov, 01:35


https://pub2074.ayam.news/656108

روايات ❤️

15 Nov, 01:35


https://pub2074.ayam.news/656061

روايات ❤️

15 Nov, 01:35


https://pub2074.ayam.news/656047

روايات ❤️

15 Nov, 01:35


رواية مچنون دهب بقلم زهرة الربيع
الفصل الأول 1
https://pub2074.ayam.news/656024

الفصل الثانى 2
https://pub2074.ayam.news/656026

الفصل الثالث 3
https://pub2074.ayam.news/656030

روايات ❤️

13 Nov, 14:38


https://pub2074.ayam.news/653681

روايات ❤️

13 Nov, 14:38


https://pub2074.ayam.news/653626

روايات ❤️

13 Nov, 14:38


رواية خيوط القدر بقلم خلود محمد
الفصل الأول 1
https://pub2074.ayam.news/652015

الفصل الثانى 2
https://pub2074.ayam.news/652017

الفصل الثالث 3
https://pub2074.ayam.news/652018

الفصل الرابع 4
https://pub2074.ayam.news/652020

روايات ❤️

13 Nov, 14:36


https://pub2074.ayam.news/651682

روايات ❤️

11 Nov, 22:49


https://pub2074.ayam.news/651399

روايات ❤️

11 Nov, 22:49


https://pub2074.ayam.news/651393

روايات ❤️

11 Nov, 22:49


https://pub2074.ayam.news/651392

روايات ❤️

11 Nov, 22:49


https://pub2074.ayam.news/651390

روايات ❤️

11 Nov, 22:49


https://pub2074.ayam.news/651389

روايات ❤️

11 Nov, 22:48


https://pub2074.ayam.news/651387

روايات ❤️

11 Nov, 22:48


https://pub2074.ayam.news/651380

روايات ❤️

11 Nov, 19:08


https://pub2074.ayam.news/650315

روايات ❤️

11 Nov, 07:21


https://pub2074.ayam.news/650174

روايات ❤️

11 Nov, 06:53


https://pub2074.ayam.news/650164

روايات ❤️

10 Nov, 15:16


رواية عشقتها بلا اختيار بقلم نجلاء عبد الظاهر
الفصل الأول 1
https://pub2074.ayam.news/649218

الفصل الثانى 2
https://pub2074.ayam.news/649219

الفصل الثالث 3
https://pub2074.ayam.news/649220

روايات ❤️

10 Nov, 15:15


https://pub2074.ayam.news/649206

روايات ❤️

10 Nov, 08:38


https://pub2074.ayam.news/648730

روايات ❤️

10 Nov, 08:38


https://pub2074.ayam.news/648728

روايات ❤️

10 Nov, 08:37


https://pub2074.ayam.news/648713

روايات ❤️

10 Nov, 08:37


رواية حارس على قلبى بقلم زهرة الربيع
الفصل الأول 1
https://pub2074.ayam.news/647311

الفصل الثانى 2
https://pub2074.ayam.news/647312

الفصل الثالث 3
https://pub2074.ayam.news/647313

الفصل الرابع 4
https://pub2074.ayam.news/648736

روايات ❤️

09 Nov, 10:44


https://pub2074.ayam.news/647276

روايات ❤️

09 Nov, 01:21


https://pub2074.ayam.news/646859

روايات ❤️

09 Nov, 01:14


https://pub2074.ayam.news/646857

روايات ❤️

09 Nov, 01:14


https://pub2074.ayam.news/646854

روايات ❤️

08 Nov, 13:13


https://pub2074.ayam.news/646093

روايات ❤️

08 Nov, 13:00


https://pub2074.ayam.news/646063

روايات ❤️

08 Nov, 13:00


رواية أحببته رغم كبريائى بقلم مريم أحمد

الفصل الثانى عشر 12
https://pub2074.ayam.news/646008

الفصل الثالث عشر 13
https://pub2074.ayam.news/646010

الفصل الرابع عشر 14
https://pub2074.ayam.news/646011

روايات ❤️

08 Nov, 12:59


رواية أخرجتنى من الظلام بقلم ريتاج محمد
الفصل الأول 1
https://pub2074.ayam.news/645971

الفصل الثانى 2
https://pub2074.ayam.news/645975

الفصل الثالث 3
https://pub2074.ayam.news/645978

الفصل الرابع 4
https://pub2074.ayam.news/645980

الفصل الخامس 5
https://pub2074.ayam.news/645983

الفصل السادس 6
https://pub2074.ayam.news/645986

الفصل السابع 7
https://pub2074.ayam.news/645988

الفصل الثامن 8
https://pub2074.ayam.news/645990

الفصل التاسع 9
https://pub2074.ayam.news/645993

الفصل العاشر 10
https://pub2074.ayam.news/645995

الفصل الحادى عشر 11
https://pub2074.ayam.news/645999

روايات ❤️

08 Nov, 09:41


{إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ ۚ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا} ❤️

روايات ❤️

08 Nov, 09:41


https://pub2074.ayam.news/645752

روايات ❤️

08 Nov, 09:37


https://pub2074.ayam.news/645751

روايات ❤️

08 Nov, 09:37


https://pub2074.ayam.news/645750

روايات ❤️

08 Nov, 09:37


https://pub2074.ayam.news/645748

روايات ❤️

07 Nov, 14:23


https://pub2074.ayam.news/644673

روايات ❤️

07 Nov, 11:55


https://pub2074.ayam.news/644522

روايات ❤️

07 Nov, 11:55


https://pub2074.ayam.news/644510

روايات ❤️

07 Nov, 11:31


تابعوا روايات الخلاصة من هنا 👇❤️
https://t.me/hwadit_5olasah

روايات ❤️

05 Nov, 09:10


https://pub2074.ayam.news/641460

روايات ❤️

05 Nov, 08:54


https://pub2074.ayam.news/641458

روايات ❤️

05 Nov, 08:54


https://pub2074.ayam.news/641453

روايات ❤️

05 Nov, 08:54


https://pub2074.ayam.news/641430

روايات ❤️

05 Nov, 08:14


https://pub2074.ayam.news/640011

روايات ❤️

05 Nov, 08:14


https://pub2074.ayam.news/639891

روايات ❤️

05 Nov, 08:14


https://pub2074.ayam.news/639890

روايات ❤️

04 Nov, 10:41


https://pub2074.ayam.news/639902

روايات ❤️

04 Nov, 10:41


https://pub2074.ayam.news/639901

روايات ❤️

04 Nov, 10:41


https://pub2074.ayam.news/639898

روايات ❤️

04 Nov, 10:40


https://pub2074.ayam.news/639887

روايات ❤️

04 Nov, 10:40


https://pub2074.ayam.news/639886

روايات ❤️

04 Nov, 10:40


https://pub2074.ayam.news/639885

روايات ❤️

12 Oct, 12:28


https://pub2074.ayam.news/603702

روايات ❤️

12 Oct, 12:28


https://pub2074.ayam.news/603700

روايات ❤️

12 Oct, 09:00


https://pub2074.ayam.news/603149

روايات ❤️

12 Oct, 09:00


رواية ملكت قلبى بقلم إيمان أحمد
الفصل التاسع عشر 19
https://pub2074.ayam.news/603103

الفصل العشرون 20
https://pub2074.ayam.news/603107

الفصل الحادى والعشرون 21
https://pub2074.ayam.news/603108

الفصل الثانى والعشرون 22
https://pub2074.ayam.news/603112

الفصل الثالث والعشرون 23
https://pub2074.ayam.news/603115

الفصل الرابع والعشرون 24
https://pub2074.ayam.news/603120

روايات ❤️

12 Oct, 08:57


https://pub2074.ayam.news/602343

روايات ❤️

12 Oct, 08:57


https://pub2074.ayam.news/602339

روايات ❤️

12 Oct, 08:57


https://pub2074.ayam.news/602336

روايات ❤️

12 Oct, 08:57


https://pub2074.ayam.news/602331

روايات ❤️

10 Oct, 11:40


عايز اكشف
بس انا دكتورة نسا يا راشد بيه
ايوه ما انا بحس بنفس الاعراض يعني حاسس بدوخه ونفسي بتغم عليا وطلع على السرير وقال..ودافع مستعجل يلا شوفي شغلك بقى
ضحكت وقالت...بس شغلي مش هيناسبك..انزل وبطل لعب يا راشد انا عندي مرضى مستنيني بلاش حركاتك دي
راشد بصلها بابتسامه وقال...يعني انا كمان مريض والله قلبي واجعني من ساعة ما فتحتي العياده دي مش عارف اتلم عليكي اسبوع انهارده وانا مش بشوفك من مؤتمر لمؤتمر ولما رجعتي رجعتي للعياده كده حرام
ابتسمت وقالت...بطل بكش علشان ده حتت اسبوع مش سبع سنين يعني...وبصتلو باهتمام وقالت...المهم..بخصوص ريناد...
بس قاطعها وقال ...اطمني وحطي في بطنك بطيخه صيفي والله وصلتها لحد باب الفيله بنفسي ومرضتش ابعتها مع السواق بس طبعا مكانش ينفع ادخل معاها يتبع....
الفصل الأول 1
https://pub2074.ayam.news/601020

الفصل الثانى 2
https://pub2074.ayam.news/601023

روايات ❤️

10 Oct, 10:53


القاعه اللي حضرتك طلباها دي غاليه جدا وانا ظروفي ماتسمحش 
حماته والله انا بنتي مش اقل من اي حد
سيف طبعا مش اقل من اي حد بس برضه القاعه اللي انا عايز اعمل فيها الفرح مش قليله وسعرها مناسب ليا
حماته بس القاعه دي مش مناسبه ليا انا ولا تليق بمقام بنتي وموضوع سعرها دا مشكلتك انت تحلها
سيف بنفاذ صبر احلها ازاي يعني وحضرتك عارفه ان انا خلصت كل الفلوس الا كانت معايا علي الشقه والفرش الا حضرتك طلبتيهم
حماته وانا مطلبتش حاجه كبيره الا انا طلبته دا اقل حاجه ممكن تقدمها لبنتي
بص سيف لخطيبته ريهام بتعب وارهاق من الكلام مع والدتها
ريهام برجاء عشان خاطري يا ماما وافقي والقاعه الا سيف بيقول لحضرتك عليها دي انا شوفتها وعجباني
والدتها پحده اخرسي انتي قاعة ايه الا عجباكي انتي عايزه الناس تاكل وشي ولا اختي ابص في وشها ازاي وهي عامله فرح بنتها في اكبر قاعه وانا اعمل فرح بنتي في قاعه زي دي
ريهام يا ماما وخالتو مالها بس
والدتها اخر كلام عندي ان انتي لازم فرحك يتعمل في نفس القاعه الا بنت خالتك عملت فرحها فيها
سيف مع احترامي لحضرتك بس ظروفي غير ظروف جوز بنت اختك وماينفعش تقارني بينا
حماته بسخريه هو مفيش مقارنه اصلا بس هعمل ايه بنتي بقى الا مصممه عليك
وقف سيف پغضب وانفعال من اهانتها له وسخريتها منه ومشى وسابهم
ريهام ليه كدا يا ماما هو في حد يقول الكلام دا برضه
والدتها اسكتي انتي وادخلي اوضتك ومش عايزه اسمع صوتك
دخلت ريهام اوضتها ونفذت كلام والدتها 
رواية ډمرت حياتي بقلم ملك إبراهيم 
في منزل والدت سيف
والدته مالك ياحبيبي راجع حزين ليه
سيف مفيش يا امي مخڼوق شويه
والدته من ايه يا حبيبي بقى في عريس يبقى مخڼوق كدا
سيف بسخريه عريس ايه بقى ماخلاص
والدته خلاص ايه يا حبيبي قلقتني
سيف خلاص يا امي انا عملت كل الا عليا وبرضه طلبات والدة ريهام مابتخلصش
والدته ليه يا حبيبي مش انت جبتلهم الشقه والفرش الا طلبوه
سيف ايوا يا امي بس دلوقتي الاعتراض علي القاعه وحماتي طالبه قاعه غاليه جدا وانا الفلوس الا معايا مش هتكفي حتى ربع تكاليف القاعه دي دا غير اقساط الشقه الا لسه عليا
والدته طب وريهام رأيها ايه
سيف ريهام ريهام يا امي ملهاش كلمه وكل كلمة والدتها بتقولها بتكون بالنسبه ليها هي الصح
والدته معلش حبيبي ان شاءالله ربنا هيفرجها عليك
سيف يارب يا امي لان بصراحه انا تعبت
اليوم التالي في شغل سيف
صديقه كريم مالك يا بني شكلك متغير ليه
سيف بتعب مفيش
كريم لا طبعا في هو انا مش عارفك
سيف حماتي مطلعه عيني وعايزه تفركش الجوازه عشان القاعه
كريم هما الحموات دول دايما كدا حشرين نفسهم في كل حاجه
طب وخطيبتك رأيها ايه
سيف بسخريه يتبع....
الرواية كاملة من هنا 👇❤️
الفصل الأول 1
https://pub2074.ayam.news/592708

الفصل الثانى 2
https://pub2074.ayam.news/592709

الفصل الثالث 3
https://pub2074.ayam.news/592711

الفصل الرابع 4
https://pub2074.ayam.news/592964

الفصل الخامس 5
https://pub2074.ayam.news/592969

الفصل السادس 6
https://pub2074.ayam.news/599085

الفصل السابع 7
https://pub2074.ayam.news/599090

الفصل الثامن 8
https://pub2074.ayam.news/599093

الفصل التاسع 9
https://pub2074.ayam.news/599095

الفصل العاشر 10
https://pub2074.ayam.news/600922

الفصل الحادى عشر 11
https://pub2074.ayam.news/600925

الفصل الثانى عشر 12
https://pub2074.ayam.news/600929

روايات ❤️

05 Oct, 10:54


رواية ملكت قلبى بقلم إيمان احمد
الفصل الثالث عشر 13
https://pub2074.ayam.news/592728

الفصل الرابع عشر 14
https://pub2074.ayam.news/592732

الفصل الخامس عشر 15
https://pub2074.ayam.news/592733

الفصل السادس عشر 16
https://pub2074.ayam.news/592734

الفصل السابع عشر 17
https://pub2074.ayam.news/592736

روايات ❤️

05 Oct, 10:53


رواية خفايا القلوب بقلم نور محمد
الفصل الثالث والعشرون 23
https://pub2074.ayam.news/592722

الفصل الرابع والعشرون 24
https://pub2074.ayam.news/592723

الفصل الخامس والعشرون 25
https://pub2074.ayam.news/592724

روايات ❤️

05 Oct, 10:52


كان كل همها تقلبني سړقت كل الي معايا وهربت لا وكتر خيرها سابتلي ورقه مكتوب فيها اسفه... ومن يومها مش عارف الاقيها تاني
ضحك جامد وقال...انت عبيط ياض بنت تضحك عليك كده
اتنهد وهو بيفتكر ملامحها وقال..اصل انت مشوفتهاش يا وحيد..حاجه كده مستحيل تتكرر انا مشوفتش بنت في جمالها بس ايه الفايده..طلعت حراميه 
وحيد ابتسم وقال...معلش تعيش وتاخد غيرها
في الوقت ده دخلت ست في الخمسين وهيه بتزغرد وقالت...انتو لسه مجهزتوش يا ولاد ايه يا وحيد فيه عريس يتاخر كده ده انت المفروض تبقى مستعجل اكتر مننا
وحيد قال.... والله مستعجل اهو وقربت اخلص بس ابنك هو الي بيعطلني
ضحكت وقالت... انت تعالى معايا يا يزن يلا سيب اخوك يلبس
يزن نفخ وقال..طيب يا عم حقكم ما هو عريس بقى ولازم يترسم
امه ضحكت وقالت..يلا اتلحلح ولاقيلك عروسه انت كمان ونرسمك زية بدل الصياعه دي ...مش لو كنت وافقت تتجوز معاه كان زماني بفرج بيكم سوا اهم العرايس اخوات وبيتجوزو سوا لكن انت لا عايز تعنس يتبع....
الفصل الأول 1
https://pub2074.ayam.news/592712

الفصل الثانى 2
https://pub2074.ayam.news/592714

روايات ❤️

05 Oct, 10:51


القاعه اللي حضرتك طلباها دي غاليه جدا وانا ظروفي ماتسمحش 
حماته والله انا بنتي مش اقل من اي حد
سيف طبعا مش اقل من اي حد بس برضه القاعه اللي انا عايز اعمل فيها الفرح مش قليله وسعرها مناسب ليا
حماته بس القاعه دي مش مناسبه ليا انا ولا تليق بمقام بنتي وموضوع سعرها دا مشكلتك انت تحلها
سيف بنفاذ صبر احلها ازاي يعني وحضرتك عارفه ان انا خلصت كل الفلوس الا كانت معايا علي الشقه والفرش الا حضرتك طلبتيهم
حماته وانا مطلبتش حاجه كبيره الا انا طلبته دا اقل حاجه ممكن تقدمها لبنتي
بص سيف لخطيبته ريهام بتعب وارهاق من الكلام مع والدتها
ريهام برجاء عشان خاطري يا ماما وافقي والقاعه الا سيف بيقول لحضرتك عليها دي انا شوفتها وعجباني
والدتها پحده اخرسي انتي قاعة ايه الا عجباكي انتي عايزه الناس تاكل وشي ولا اختي ابص في وشها ازاي وهي عامله فرح بنتها في اكبر قاعه وانا اعمل فرح بنتي في قاعه زي دي
ريهام يا ماما وخالتو مالها بس
والدتها اخر كلام عندي ان انتي لازم فرحك يتعمل في نفس القاعه الا بنت خالتك عملت فرحها فيها
سيف مع احترامي لحضرتك بس ظروفي غير ظروف جوز بنت اختك وماينفعش تقارني بينا
حماته بسخريه هو مفيش مقارنه اصلا بس هعمل ايه بنتي بقى الا مصممه عليك
وقف سيف پغضب وانفعال من اهانتها له وسخريتها منه ومشى وسابهم
ريهام ليه كدا يا ماما هو في حد يقول الكلام دا برضه
والدتها اسكتي انتي وادخلي اوضتك ومش عايزه اسمع صوتك
دخلت ريهام اوضتها ونفذت كلام والدتها 
رواية ډمرت حياتي بقلم ملك إبراهيم 
في منزل والدت سيف
والدته مالك ياحبيبي راجع حزين ليه
سيف مفيش يا امي مخڼوق شويه
والدته من ايه يا حبيبي بقى في عريس يبقى مخڼوق كدا
سيف بسخريه عريس ايه بقى ماخلاص
والدته خلاص ايه يا حبيبي قلقتني
سيف خلاص يا امي انا عملت كل الا عليا وبرضه طلبات والدة ريهام مابتخلصش
والدته ليه يا حبيبي مش انت جبتلهم الشقه والفرش الا طلبوه
سيف ايوا يا امي بس دلوقتي الاعتراض علي القاعه وحماتي طالبه قاعه غاليه جدا وانا الفلوس الا معايا مش هتكفي حتى ربع تكاليف القاعه دي دا غير اقساط الشقه الا لسه عليا
والدته طب وريهام رأيها ايه
سيف ريهام ريهام يا امي ملهاش كلمه وكل كلمة والدتها بتقولها بتكون بالنسبه ليها هي الصح
والدته معلش حبيبي ان شاءالله ربنا هيفرجها عليك
سيف يارب يا امي لان بصراحه انا تعبت
الفصل الأول 1
https://pub2074.ayam.news/592708

الفصل الثانى 2
https://pub2074.ayam.news/592709

الفصل الثالث 3
https://pub2074.ayam.news/592711

روايات ❤️

03 Oct, 13:16


https://t.me/hwadit_5olasah

روايات ❤️

03 Oct, 13:15


بناءً على طلبكم المتكرر فالقناة دى بإذن الله هتكون لأيام نيوز وعملت قناة جديدة هتكون لموقع الخلاصة إن شاء الله وأتمنى أكون دايما عند حسن ظنكم ❤️

روايات ❤️

03 Oct, 13:13


رواية اقټحمت حصونى بقلم ملك إبراهيم
الفصل التاسع والعشرون 29
https://pub2074.ayam.news/589441

الفصل الثلاثون 30 والأخير
https://pub2074.ayam.news/589445

روايات ❤️

02 Oct, 10:09


https://pub2074.ayam.news/587518

روايات ❤️

02 Oct, 09:16


https://pub2074.ayam.news/587514

روايات ❤️

01 Oct, 14:16


https://pub2074.ayam.news/586274

4,236

subscribers

56

photos

1

videos