دليل الروايات - Deliil.com @deliilcom Channel on Telegram

دليل الروايات - Deliil.com

@deliilcom


القناة الرسمية لمدونة دليل الروايات

دليل الروايات - Deliil.com (Arabic)

مرحبا بكم في القناة الرسمية لمدونة دليل الروايات على تطبيق تليجرام. نحن فخورون بتقديم أفضل القصص والروايات لمحبي القراءة. هل تبحث عن مغامرات مثيرة؟ أو رومانسية حالمة؟ أو ربما ترغب في الانغماس في عوالم الخيال؟ إذا كانت إجابتك نعم، فإننا هنا لخدمتك! دليل الروايات يقدم مجموعة متنوعة من الروايات بجميع الأنواع والأذواق. سواء كنت تفضل الأدب الكلاسيكي أو الروايات الحديثة، ستجد لدينا ما يناسبك. نحن نعمل بجد لتوفير تجربة قراءة ممتعة ومثيرة لكل من ينضم إلى قناتنا. انضم اليوم لتكون جزءًا من مجتمع القراء حول العالم الذي يستمتع بالروايات الرائعة والمثيرة. اشترك الآن واستمتع بالقراءة والمناقشات الرائعة في قناة دليل الروايات!

دليل الروايات - Deliil.com

02 Feb, 22:15


رواية جديده كاملة 😍https://www.deliil.com/2025/02/alarbaeny-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

02 Feb, 21:18


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/07/maktoba-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

02 Feb, 21:15


فصول جديده
https://www.deliil.com/2025/01/eshkalroh-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

02 Feb, 21:11


فصول جديده
https://www.deliil.com/2025/01/2alb-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

02 Feb, 21:07


فصول جديده
https://www.deliil.com/2025/01/hwa-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

02 Feb, 21:02


رواية جديده 😍
https://www.deliil.com/2025/02/lanetalhop-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

02 Feb, 19:47


فصول جديده
https://www.deliil.com/2025/01/onshodetalakdar-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

02 Feb, 19:44


فصول جديده
https://www.deliil.com/2025/01/alkhadema-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

02 Feb, 19:41


فصول جديده
https://www.deliil.com/2025/01/RAMA.html

دليل الروايات - Deliil.com

02 Feb, 19:30


فصول جديده
https://www.deliil.com/2025/01/shaytan-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

02 Feb, 19:26


فصول جديده
https://www.deliil.com/2025/01/onshodetalakdar-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

02 Feb, 19:25


رواية اكتملت
https://www.deliil.com/2025/01/eshektteflty-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

02 Feb, 19:21


فصول جديده
https://www.deliil.com/2025/01/eshklaze-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

02 Feb, 19:19


رواية اكتملت
https://www.deliil.com/2023/11/nwaratalsaed-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

02 Feb, 19:16


فصول جديده
https://www.deliil.com/2025/01/rohmaabaynhom-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

02 Feb, 19:11


رواية اكتملت
https://www.deliil.com/2023/11/wbk-el2lb-aktfa.html

دليل الروايات - Deliil.com

02 Feb, 19:08


فصول جديده https://www.deliil.com/2024/08/ashekaoha-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

02 Feb, 19:08


رواية جديدة
https://www.deliil.com/2025/02/e3traft-be7obey-leh-ba3d-fwat-el2wan.html

دليل الروايات - Deliil.com

02 Feb, 19:05


فصول جديده
https://www.deliil.com/2025/01/ahdbehobkazeb-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

02 Feb, 19:02


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/12/entkamy-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

31 Jan, 00:47


رواية جديده 😍
https://www.deliil.com/2025/01/hamaty-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

31 Jan, 00:35


فصول جديده
https://www.deliil.com/2025/01/eshektteflty-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

31 Jan, 00:31


فصول جديده
https://www.deliil.com/2025/01/le3bat-el5eda3.html

دليل الروايات - Deliil.com

31 Jan, 00:21


رواية انت مرادي الفصل الاول 1 - بقلم يارا ابراهيم
في مكان في لندن وبالتحديد في إحدى شركات الالفي كانت الشركة مقلوبه كل واحد بيجري في حته واخيرا حد نطق وكان بيقول............

الشخص الغريب:/طيب انتوا متعرفوش هي عاملة اجتماع ليه اصلها غريبه في العاده الاستاذ حسن هو اللي بيبلغنا لو كان في اجتماع.

رد حد تاني وقال........
الشخص الغريب 2:/ مش عارفين بس بما انها هي اللي عامله الاجتماع يبقى فيه حاجه مهمه.

كانوا لسه هيكملوا كلامهم لقوا باب الشركه بيتفتح وبيدخل منه حراس كثير وسطهم بنتين والاتنين محجبين ولبسهم واسع وفضفاض ومع ذلك لهم تقدير وهيبه...

قالت بنت من البنتين اللي كانوا وسط الحراس واللي اسمها هنا.
هنا:/ استاذه يارا عم حضرتك اتصل كتير اوي عليك وبلغناه ان حضرتك مشغوله وقال اول ما تفضي رني عليه.
*******
استووووووووب

يارا الالفي بنت جميله عندها 21 سنه متخرجه من كليه الالسن وماسكه شركات والدها في لندن يارا بنت محجبه ولبسها دايما واسع ومع ذلك بتلتزم الجديه والمهاره العاليه في شغلها.

هنا الصاوي بنت محترمه عندها 21 سنه متخرجه من كليه الالسن ودي تبقى صاحبه يارا وشغاله معاه في الشركه ويعتبر هي سكرتيره يارا وهنا كمان بنت محجبه ولبسها فضفاض وعندها مهاره عاليه زي صاحبتها .
*******
في شركه الالفي:
في مكتب يارا كانت قاعده على الكرسي وبتكلم عمها في الموبايل.

يارا:/الوا يا عمي حضرتك عامل ايه وطنط نجلاء عامله ايه وحشتوني اويي والله.

عم يارا واللي كان اسمه خالد..........

خالد:/الوا يا حبيبة قلب عمك كده يا يارا كده مش تنزلي عشان نشوفك ونطمن عليكي وبعدين لو وحشناكِ بجد كنتِ نزلتي تشوفينا ولا احنا مش اهلك.

يارا:/ متقولش كده يا عمي انتم اهلي اللي ما ليش غيرهم بس حضرتك عارف ارجع ليه بعد ما جدي مات من شهرين وما قدرتش انزل احضر عزاه ولا اهلي اللي ماتوا وانا صغيره وبقى اسمي اليتيمه وده كله عشان واحد حق*ير حي*وان ق*تل صاحب عمره علشان يسرق فلوسه.

* نسيب يارا تكلم عمها ويتفاهموا براحتهم*

******
وفي مكان تاني خالص في مصر ام الدنيا وبالتحديد في إسكندريه في شركة من مجموعة شركات الالفي.

وفي مكتب رئيس مجلس الإداره كان قاعد بطلنا وبيكلم عمر صاحبه في الموبايل.

عمر:/خلاص بقي يا مراد ده كله عشان الاجتماع اتأجل.

مراد:/ بنرفزه ونفاذ صبر... يا ابني افهم دي تاني مره الوفد البريطاني يأجل الاجتماع بدون اي سبب مقنع لدرجه اني حسيت انهم هيلغوا الصفقه.

عمر:/ يا ابني خلاص ايه المشكله انت اصلا ما كنتش فاضي النهارده مش انت قلت ان ابوك عاوزك خلاص ايه اللي مضايقك المفروض تفرح.

مراد:/ شكلك نبرت فيها اهو ابويا بيرن اهو اقفل عشان اشوف هو عايز ايه.

عمر:/ ماشي يا اخويا اما نشوف اخرتها معاك ايه.

******
استووووووووب

مراد الالفي ابن خالد الالفي وده اكبر رجل اعمال في الشرق الاوسط شاب جميل عنده 26 سنه وعند اخت واحده اسمها ياسمين بطلنا متخرج من كليه الهندسه بس قرر انه يكبر شركات جده ووالده.

****
عمر المنشاوي وده صاحب بطلنا مراد اتربوا سوا من وهم صغيرين ولما كبروا اشتغلوا في الشركه عمر شاب جميل عنده 26 سنه وهو وحيد ابوه مامته متوفيه من لما كان صغير.

********

في مكان تاني خالص في لندن كان في اتنين بيتكلموا باللغه الانجليزيه وبيقولوا.............

الشخص الغريب1:/ يا سيدي ونحن نراقب الانسه يارا لقد علمنا انها ستنزل مصر خلال اليومين القادمين.

الشخص الغريب 2:/ ولكن لماذا الم تعرف.

الشخص الغريب 1:/ لا يا سيدي انت تعرف انها حريصه للغايه كما انني اشك انها تعرف اننا نراقبها لانها ليست بالغبيه وتعرف جيدا ما يدور من ورائها.

الشخص الغريب 2:/ لا يهم عندما تعود من سفرتها هذه سنرمي الشبكه وننتظر الفريسه.
وفضلوا الاتنين يضحكوا ( نسيب الهبل دول يضحكوا مع بعض)

********
في لندن وبالتحديد في فيلا كبيره وفخمه قالت يارا لي هنا.

يارا:/ اجهزي يا هنا وخلي الداده سناء تجهز الشنط علشان هننزل بكره مصر.

هنا:/ باستغراب.... مصر!!

يارا:/بجديه.... ايوه يا بنتي مصر مالك في ايه.

هنا:/ مافيش بس مستغربه.

يارا:/ مش تستغربي مضطره انزل عشان نفتح وصيه جدي وانا اصلا كنت رافضه بس عمي اصر اني انزل عشان نفتح الوصية.

هنا:/ يارا عايزه الحق ولا ابن عمه.

يارا:/لا ابن خالته هههههههههه.

بصت هنا لي يارا فقالت يارا..

يارا:/احم.. خلاص قولي.

هنا:/ بجد نفسي اعرف ازاي في الشغل بتبقي شخصيه وفي البيت شخصيه تانيه خالص.
قالت يارا بضحك وهي بتسرح شعرها الطويل الناعم

يارا:/ يا بنتي نحن نختلف عن الاخرون ولا انتِ عندك راي تاني.

هنا:/ لا يا اختي لا تاني ولا تالت اسمعي عايزه اقول ايه عشان نخلص ونتخمد.

يارا:/ها يا ستي قولي.

دليل الروايات - Deliil.com

31 Jan, 00:21


هنا:/بجديه.. على فكره يا يارا انت غلطانه جدا وليكي ذنب في موت جدك وانتِ عارفه كده كويس.

يارا:/بعصبيه.. قصدك ايه ب ليا ذنب في موت جدي انت عارفه ان ماكنش بايدي اني انزل واشوف اللي قتل اهلي بالسهوله دي كلها وانا واقفه وما اقدرش اعمل له حاجه.

هنا:/ يارا الموضوع عدى عليه 15 سنه خلاص حاولي تنسي.
وهنا يارا اتعصبت جامد وابتدت تزعق..

****
في مصر بالتحديد في فيلا الالفي.. دخل مراد وسلم على والدته نجلاء.

نجلاء:/مالك في ايه وشك احمر ليه كده.

مراد:/بص وبدأ يحكي لمامته وقال.
flash back.

في مكتب مراد في الشركه.. مراد وهو بيتكلم في التليفون.

مراد:/الوا يا بابا في ايه.

خالد:/برن عليك من زمان فينك وبعدين يا برود اعصابك يا اخي عمال ارن عليك وانت حتى ما اهتمتش يمكن نكون موتنا او بنولع.

مراد:/ اسف يا بابا كنت مشغول بس في ايه اللي يخليك مش تستنى لما اجي البيت وتفضل ترن عليا.

خالد:/ يارا يا سيدي.

مراد:/بأستغراب.... يارا... يارا مين!!!

خالد:/ يارا بنت عمك يا زفت.

مراد:/بأستغراب اكبر... عمي.... عمي مين لمؤاخذه.

خالد:/انت شكلك شارب حاجه وربنا بس لما تيجي عشان تبقي تشرب حلو.

مراد:/ اشرب ايه وربنا ما بشرب حاجه خالص.

خالد:/ يا زفت عمك فراس... وبنته يارا اللي جدك سفرها لندن بعد موت ابوها وامها عشان يحميها من منصور الكلب.

مراد:/اه صح افتكرت.. يارا بس دي اللي رجعها بعد المده دي كلها انا افتكرتها ماتت.

خالد:/بعصبيه... موته تشيلك يا اخي يا ابني هو انت ايه ما بترحمش خالص على العموم طيارتها هتوصل بكرا بالليل بعرفك بس عشان انت اللي هتجيبها من المطار.

مراد ولسه هيعترض خالد قفل السكه في وشه

Back.
مراد:/وبس ياستي ده اللي حصل.

نجلاء:/بضحك... وربنا يابني انت نكته في حد ناسي عمه وبنت عمه.

مراد:/اتريقي.اتريقي انا مش عارف انتِ امي ازاي.. بس المهم تفهمي بابا اني مش هعرف اجبها من المطار عشان عندي صفقه مهمه جدا مش هينفع تتأجل اكتر من كده الصراحه.

يتبع فصول الرواية اضغط هنا 😍
https://www.deliil.com/2025/01/antmorady-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

30 Jan, 23:39


رواية جديده كاملة 😍
https://www.deliil.com/2025/01/harerhwak-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

30 Jan, 23:00


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/10/a5rgatny-men-elzlam.html

دليل الروايات - Deliil.com

30 Jan, 22:52


فصول جديده
https://www.deliil.com/2025/01/shaytan-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

30 Jan, 22:48


فصول جديده
https://www.deliil.com/2025/01/RAMA.html

دليل الروايات - Deliil.com

30 Jan, 22:46


فصول جديده
https://www.deliil.com/2025/01/alkhadema-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

30 Jan, 22:42


فصول جديده
https://www.deliil.com/2025/01/eshklaze-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

30 Jan, 22:39


فصول جديده
https://www.deliil.com/2025/01/rohmaabaynhom-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

30 Jan, 22:36


الان رواية جبل النار كاملة 😍
https://www.deliil.com/2024/12/gbalalnar-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

30 Jan, 22:35


فصول جديده
https://www.deliil.com/2025/01/onshodetalakdar-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

30 Jan, 22:26


فصول جديده
https://www.deliil.com/2025/01/hwa-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

30 Jan, 22:17


فصول جديده
https://www.deliil.com/2025/01/soltana-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

30 Jan, 22:13


فصول جديده
https://www.deliil.com/2025/01/eskalsafeh-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

30 Jan, 22:10


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/08/ashekaoha-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

30 Jan, 22:06


فصول جديده
https://www.deliil.com/2025/01/wardalsham-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

30 Jan, 22:04


فصول جديده
https://www.deliil.com/2025/01/ahdbehobkazeb-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

27 Jan, 22:30


رواية غنوة يونس الفصل الاول 1 - بقلم سلوى عوض
في صعيد مصر، تحديدًا محافظة الأقصر، نجد الأرض الخضراء التي تحيط بالمنازل البسيطة، ونجد بطلتنا غنوة، الفتاة الجميلة ذات البشرة القمحية والشعر الأسود الطويل والعيون السوداء المكحلة طبيعيًا. كانت غنوة تطعم الطيور في عشة صغيرة عندما نادت عليها والدتها: غنوة، يا غنوة!"
غنوة: "نعمين إيا أماي؟"
الأم: "وكلتي الطير؟"
غنوة: "وكلته."
الام:"تعالي أصلحي الملجة، عشان زمان أبوكي وخواتك راجعين من الأرض."
غنوة:"حاضر، اديني جاية أهه."

خرجت غنوة من عشة الطيور ودخلت المنزل.
الأم: "جبتي الطير اللي جولتلك عليه؟"
غنوة: "وأنا هعمل كل حاجة في نفس واحد!"
ضحكت الأم: "أمال أجيب مين يعمل؟ أُتأجرلك ناس يخدموكي؟"
ضحكت غنوة: "أجل، منيها يعني "
الأم: "طب، خلصي. روحي هاتي فروجتين حلوين عشان ندبحهم ونتعشى بيهم."
غنوة:"أنا هصلح الملجة، روحي انتي!"
قالت الأم بنبرة صارمة: "خلصي، روحي، وما تطلعيش حسي."
غنوة:"أنا تعبت بجى، مشجياني طول النهار!"
الام: "خلصي يابت! لازمن تتعلمي شغل البيت كله. بكره يا خدك كلب ويقولوا خايبة، مش عمرانة، وما تعرفش تعمل شغل البيوت. آه، نسيت أجولك، بعد ما تجيبي الطير تدبحيهم وتنضفيهم وتجيبي شوية فريك أخضر، وتكبسي الفروج. وأوعاكي الفريك يعجن."
غنوة: "معيزنيش كمان أروح أروج عند الجيران؟!"
الأم: "هتخلصي الطير وتعملي عليهم إتارة ملوخية ناشفة، وتركي كام بطاطساية، واعمليهم بجوطة وادفعيهم في الفرن."
صرخت غنوة: "وانتي هتعملي إيه بجى؟!"
الأم: "أنا خبزت وتعبت."
غنوة:"يا سلام! ما خالتي أم رجيه ساعدتك، وانتي ما فيش وراكي غير الأوامر!"
الام: "خلصي، أحسن مجوملك أكسر عضمك."
غنوة "جايمة أهه. انتي متوكدة إنك أمي؟!"
الأم بحدة: "له، مرت أبوكي!"
ثم أضافت : "آه يا مخلفة البنات، يا شايلة الهم للممات."

دخل الزوج الحاج عياد مع ولداه دياب ومحمد،
دياب: "مالك يا أما، حسك عالي ليه؟"
الأم: "أختك مطلعة حسي ومجنناني!"
ضحك الحاج عياد : "مالك بأمك يا غنوة؟"
الأم: "جلع، يا أخوي، جلع فيها!"
ضحك دياب: "إن ما كانش يجلع ست البنته، هيجلع مين أمال؟"
غنوة: "جبتولي الحاجة الحلوة؟"
الحاج عياد: "آه، يا حبيبتي، جبتلك."

أخرج الحاج عياد لفافة من جيبه وقال: "خدي يا غنوة."
فرحت غنوة وأخرجت لسانها لأمها وقالت: "أبوي حبيبي جابلي غزل البنات، وانتي له!"
ضحك دياب وأخرج ورقة أخرى وقال: "خدي ديه كمان."
فرحت غنوة : "الله! جلاب! جيبته منين ده؟ ده بيتباع في جنا!"
دياب: "كت موصي واحد صاحبي عليه."
غنوة بفرحة: "ربنا يخليكم لي يا رب. وأنت يا محمد، ما جبتش حاجة؟"
محمد: "جبتلك لبان. وأوعاكي تطرجعي بيه، عشان عيب البنته تقعد تطرجع. وكمان خلي بالك عشان بيلزج في الخلج."

غنوة : "أنا هبلة، إياك؟"
محمد ضاحكًا: "له، العفو."

نادت فايزة: "حضري الطبليّة وخلصي."
غنوة: "حاضر."
فايزة: "طجّشي جحرود واغسلي بصل أخضر، وهاتي حتة جبن أخضر."
غنوة ساخرة: "وها أجيب فول من الجُسط؟ حاجة تانية؟"
فايزة: "وهاتي رغفان من اللي لسه خابزاهم دلوك."
غنوة: "حدش خبز غيرك! كل شوية خابزة، خابزة! ما كنوش رغيفين خبزتيهم دول؟!"

ضحك دياب : "إنا مش جعان. كلت خيارتين واجفين على جلبي. هبجي أتعشى معاكم. هريح شوية أحسن."

بعد الغداء، قامت غنوة بتحضير الشاي، وبعدما شربوه، نادت الأم مجددًا: "إيه، مش كلتي وشربتي الشاي؟ هتتصمبعي مكانك؟ جومي حضري العشا."
ردت غنوة وهي تتنهد: "ميته! أغور من البيت ده بس ياربي!"
فايزة: "بكره تجولي ولا يوم من أيام بيت أبوكي."
غنوة: "أتجوز بس ومش هجول."
فايزة بلطف: "يا بت ده انتي نوّارة البيت والبلد كلها!"

بدأت غنوة تمثل التعب : "معرفاش يا أماي. راسي وجعاني، شكلي داخلني برد."
الأم بقلق: "اسم الله عليكي يا حبيبتي. روحي ريحي، وأنا هعمل العشا."
غنوة: "كده هتتعبي يا أما."
فايزة بحنان: "له، يا حبيبتي. ريحي انتي، وأنا هجيبلك برشامة ريفو وأعملك لايسون."
_________

في منزل العمدة يعقوب أبو الحجاج:

كان العمدة يجلس في مندرته الواسعة، وبجواره ابنه الكبير عيسى.

عيسى: "إيه يا أبوي، هنعمل إيه في الجُصب؟ هنودوه مصر ولا نوزعه على التجار هنا؟"
رد الحج يعقوب: "هنودو نصهم مصر، ونصهم وزعوهم على التجار هنا عشان منزعلوش حد."
عيسى: "حاضر يا أبوي."

الحج يعقوب: "إيه يا ولدي، فيش حاجة جاية في السكة ولا حاجة؟"
عيسى: "لسه، ربنا ما أذنش يا أبا."

تأفف الحج يعقوب : "يا ولدي، ليك تلت سنين متجوز، كيف يعني ما تخلفش لدلوك؟!"
عيسى بأسف: "ما على يدك يا أبوي. لفينا على كل الحكما، والنتيجة هي هي. أنا ومرتي صحتنا زينة ومافيش مانع إننا نخلف، بس نصبر شوية."

دليل الروايات - Deliil.com

27 Jan, 22:30


يعقوب بنبرة حادة: "لازم تتجوز! نفسي أشوف عيالك جبل ما أموت. خيك الأصغر منك عنديه، صلاة النبي، ولدين وبنية!"
عيسى بحزم: "له، يا أبوي! أنا بحب مرتي ومش هتجوز عليها!"
يعقوب بغضب: "بتجول إيه؟! انت بتكسر كلامي؟ يلزمني يمين كبير، لو متجوزتش لا تبجى ولدي ولا أعرفك!"
عيسى بانكسار: "ليه كده بس يا أبوي؟"
يعقوب بغضب: "أنا خلصت كلامي خلاص. جوم من هنا، وشيّعلي مندوح خيك. هو اللي ولدي بصح!"

عيسى : "حاضر يا أبوي. هشيع مندوح وأغور أنا من جدامك."

________

دخل عيسى المنزل ليجد ممدوح يحمل ولده الصغير منذر على يده.
عيسى: "يا ممدوح!"
ممدوح: "نعم يا أخوي؟ عايزني في حاجة؟"
عيسى : "روح شوف أبوك عايزك."
نظر ممدوح لعيسى : "طب سلم على منذر."
عيسى وهو يبتسم: "لامؤاخذة يا منذر، أصل جدك عكنن علي."
ممدوح : "لسه جصة الخلفه برده؟"
عيسى: "واحنا ورانا غيرها؟ روح انت كلم أبوك، وهات منذر يطلع معاي لمرت عمه."
ممدوح لمنذر وهو يحمله: "روح مع عمك يا حبيبي."

أخذ عيسى منذر وصعد إلى غرفته حيث زوجته إنعام. ناداها: "يا إنعام، فينك انتي؟"
ردت إنعام بصوت مرتفع من داخل الغرفة: "أنا أهه يا عيسى!"
دخل عيسى وقال وهو يحمل منذر: "بصي يا إنعام، الواد منذر بيضحكلك."
نظرت إنعام لمنذر بملامح متجهمة وقالت: "انت جايب الواد ديه هنا ليه؟"
ابتسم عيسى وهو ينظر لمنذر: "حرام عليكي، حد يكره الملاك ديتي!"
إنعام بحدة: "غوره! أنا بكرهه هو وأمه وخواته!"

عيسى : "حرام عليكِ! هم عملوا إيه عشان تكرهيهم بالشكل ده؟"
إنعام وهي غاضبة: "بسببهم، أمك وأبوك عيسمّموني بالكلام ليل نهار! لما خلاص هطفش من الدنيا بحالها!"
نظر لها عيسى بنبرة ضعيفة : "تطفشي وتهمليني؟! انتي عارفة إني ماجدرش أعيش من غيرك!"

اقتربت إنعام منه وقالت بصوت هادئ: "وأنا كمان ماجدرش أعيش من غيرك، يا جوزي وحبيبي."
عيسى : "صح، ماجدرش تعيشي من غيري؟"
إنعام : "صح الصح."
عيسى بحنان: "يبجى متجوليش كده تاني، أهمل ومهملش."
ابتسمت انعام بمكر: "طب غور الواد ديتي، عشان نجعد لحالنا احنا الاتنين. ولا موحشتكش الجعدة معاي؟"
عيسى : "حمامة! هوديه وأجيلك."

نزل عيسى السلم مسرعًا وهو يحمل منذر، ليقابل صدفة، زوجة ممدوح.
صدفة باستغراب: "مالك يا عم عيسى، بتجري كده ليه؟"
نظرت إلى منذر وقالت محذرة: "حاسب الواد، عيوجع منك!"

عيسى : "متخافيش، مش عيوجع ولا حاجة، ما أنا شايله أهه. خوديه بجى، خليني أطلع لمرتي."

في اللحظة دي:

خرجت الحاجة دهبية، والدة عيسى، من المطبخ وهي تمسح يديها بمنديل. نظرت لعيسى وقالت: "إيه يا عيسى، واجف كده وراكش مصلحة تعملها؟"

عيسى بابتسامة خفيفة: "له يا أما، ده أنا كت بدي منذر لامه عشان أطلع لمرتي."

دهبية وهي تهز رأسها: "خير ياك المعدلة رضيت عليك؟ روحلها يا خوي."
ثم أخذت منذر منها قائلة بحنان: "تعال يا منذر لجدتك، تعال يا غالي، يا واد الغالي والغالية، بت أخوي الولادة اللي فرحتنا وجابت الواد والبت. مش أرض بور زي اللي جاعدة فوج دي. "دي مبتحطش يدها في شي، كنا خدامين اللي خلفوها."

في اللحظة دي:

كانت إنعام، زوجة عيسى، واقفة فوق في الدور الثاني، تسترق السمع من غير ما حد يحس بيها. اشتد غضبها وقالت في نفسها وهي تكتم غضبها: "والله لا أربيكم كلكم. وبكره تشوفوا!"

لتري زوجها يصعد السلم، فتقول له: "استعوجتك جولت أندلي أشوفك".
ليضحك عيسى ويرد: "وأنا أجدر أتأخر على ست الغوالي كلهم؟".
إنعام: "كت واجف مع أمك بتحددت ف ايه؟".
عيسى: "له عادي فيش حاجة. المهم جوليلي إيه أخبار سهرتنا؟".
إنعام: "دجيجه أجيبلك عصير البرتكان اللي عصرتهولك بيدي".
عيسى: "تسلم يدك ويخليكي لي".
إنعام: "أمي حددتني وجالتلي نروحو بكره لحكيمة جديدة".
عيسى ؛ "والله خايف أجولك تزعلي مني".
إنعام: "حد يزعل من روحه؟ جول ولا يهمك".
عيسى: "أصلك أبوي اتحددت وياي وجالي إني لازمن أتجوز عشان الخلفه".
إنعام: "تتجوز؟ هو جالك كديه؟ ما إحنا روحنا لدكاترة كتير وجالوا إننا مفيناش حاجة ونجدرو نخلفو".
عيسى: "والله أنا ما عارف أعمل إيه. ده أبوي حلف علي".
إنعام: "أجولك أنا. أروح بكره للدكتورة وأشوفها هتجول إيه".
عيسى: "طيب تمام".
إنعام: "طفي النور بجى. رايده انعس هبابه".
عيسى: "مش جولتي رايده تجعدي معاي ونسهروا؟".
إنعام: "معدتي وجعتني. هريح شوي وبعدين أبجى أصحي ونسهروا".

عيسى: "طب أنا هنزل أشجر علي الجنينة أجيبلك حاجة منيها".
إنعام: "آه، هاتلي تين. نفسي هفاني عليه جوي".
عيسى: "من عيني حاضر".

لينزل عيسى، وتستغل إنعام الفرصة لتتصل بوالدتها عديلة.
إنعام: "أماه، شفتي الراجل الدجال بتاعك؟ ما جابش نتيجة. المحروج يعجوب، عاوز عيسى يتجوز علي لجل يخلف. كيف مندوح وأمه كمان ف الرايحة والجايه تجلع صدفه أم الولاد راحت، أم الولاد جات".
أمها: "اجفلي دجيجه أكلمه وأرجعلك تاني".

دليل الروايات - Deliil.com

27 Jan, 22:30


لتتحدث عديلة مع الدجال:
عديلة: "خبر إيه عاد؟ كل اللي طلبته ختّه، والبنية حماها وحماتها رايدين يجوزوا جوزها عليها".
الدجال: "اسمعي الحديت ديتي زين".
عديلة: "سمعاك"."لما نشوفو أخرتها معاك.
الدجال: خلي بتك تعمل حالها عيانة وبترجع ودايخة. وطبعا هيجيبوا لها الدكتورة بتاعت الوحدة" الدكتورة ديتي بت خالتي. أنا هكلمها وأخليها تجول إن بتك حبلى".
عديلة: "اتجنيت؟ انت إياك! وهنعمل إيه بعد كديه؟".
الدجال: "أنا هتصرف. لكيش صالح انتي".
عديلة: "والله شكلك هتودرنا معاك".
الدجال: "خلصي مفاضيش. أنا ليكي".

لتغلق عديلة الهاتف مع الدجال وتتصل بابنتها لتقص عليها ما قاله.
إنعام: "كيف يا أما؟ لو كشفوني هيطلجوني من عيسى".
عديلة: "جمدي جلبك ومتخافيش. بس أوعاكي تغلطي. تعملي حالك بترجعي ودايخة. ونادمي على صدفه سلفتك، وهي مهبلة. هي اللي هتجولهم إن كانك حبلى وتخليهم يجيبوا الدكتورة".
إنعام: "طب. اجفلي وربنا يستر".

لتتصنع إنعام التعب، وتدعك عيونها حتى تحمر، وتمثل الدوخة، ثم تتظاهر بأنها تتقيأ وتنادي على صدفه. لتصعد صدفه على الفور، وتجدها على هذه الحالة.

تابع فصول الرواية اضغط هنا 😍
https://www.deliil.com/2025/01/genwa-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

27 Jan, 22:05


فصول جديده
https://www.deliil.com/2025/01/eshektteflty-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

27 Jan, 21:58


رواية جديده 😍
https://www.deliil.com/2025/01/eshkmashboh-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

27 Jan, 21:31


فصول جديده
https://www.deliil.com/2025/01/onshodetalakdar-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

27 Jan, 20:53


فصول جديده
https://www.deliil.com/2025/01/taag-rasey.html

دليل الروايات - Deliil.com

27 Jan, 20:49


فصول جديده
https://www.deliil.com/2025/01/3esh9-elmorad.html

دليل الروايات - Deliil.com

27 Jan, 20:46


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/07/maktoba-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

27 Jan, 19:30


فصول جديده
https://www.deliil.com/2025/01/3aynaak-le-elmarsa.html

دليل الروايات - Deliil.com

27 Jan, 19:23


فصول جديده
https://www.deliil.com/2025/01/rohmaabaynhom-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

27 Jan, 19:16


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/12/gbalalnar-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

27 Jan, 19:13


فصول جديده
https://www.deliil.com/2025/01/zalekhoa-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

27 Jan, 19:11


فصول جديده
https://www.deliil.com/2025/01/lakhbateta-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

27 Jan, 19:09


الان رواية عثمان و رغد كاملة 😍
https://www.deliil.com/2025/01/osmanwragad-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

27 Jan, 19:07


فصول جديده
https://www.deliil.com/2025/01/RAMA.html

دليل الروايات - Deliil.com

27 Jan, 19:02


فصول جديده
https://www.deliil.com/2025/01/alkhadema-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

27 Jan, 18:55


فصول جديده
https://www.deliil.com/2025/01/layla-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

27 Jan, 18:49


فصول جديده
https://www.deliil.com/2025/01/eskalsafeh-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

27 Jan, 18:43


فصول جديده
https://www.deliil.com/2025/01/ahdbehobkazeb-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

11 Jan, 13:25


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/12/om-e5watha.html

دليل الروايات - Deliil.com

11 Jan, 13:22


الان رواية جنون العشق كاملة 😍
https://www.deliil.com/2024/12/gonon-el3e4k.html

دليل الروايات - Deliil.com

10 Jan, 17:18


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/08/ashekaoha-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

10 Jan, 00:36


الجزء الثاني 🤩
https://www.deliil.com/2025/01/ben-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

09 Jan, 23:42


الجزء الاول كامل😍
https://www.deliil.com/2025/01/fekabdetalakdar-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

09 Jan, 22:55


فصول جديده
https://www.deliil.com/2025/01/soltana-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

09 Jan, 22:47


فصول جديده
https://www.deliil.com/2025/01/rgoo-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

09 Jan, 22:39


فصول جديده
https://www.deliil.com/2025/01/lakhbateta-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

09 Jan, 22:29


فصول جديده
https://www.deliil.com/2025/01/matlopares-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

09 Jan, 22:23


فصول جديده https://www.deliil.com/2024/12/gamryatalsakr-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

09 Jan, 22:20


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/12/alshbah-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

09 Jan, 22:17


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/12/qwetalhop-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

09 Jan, 22:09


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/11/habibialmoder-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

09 Jan, 22:05


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/12/gonon-el3e4k.html

دليل الروايات - Deliil.com

09 Jan, 19:47


رواية جديدة
https://www.deliil.com/2025/01/wogoh-fel3atma.html

دليل الروايات - Deliil.com

09 Jan, 19:47


رواية جديدة
https://www.deliil.com/2025/01/3esh9-elmorad.html

دليل الروايات - Deliil.com

09 Jan, 19:46


رواية جديدة
https://www.deliil.com/2025/01/elsamt-elmo3azeb.html

دليل الروايات - Deliil.com

09 Jan, 19:46


فصول جديدة
https://www.deliil.com/2025/01/mamlaket-a7faad-eltobgey-3.html

دليل الروايات - Deliil.com

09 Jan, 19:45


فصول جديدة
https://www.deliil.com/2024/11/dmoo3-4aitaneya.html#google_vignette

دليل الروايات - Deliil.com

09 Jan, 19:05


فصول جديدة
https://www.deliil.com/2024/12/tha2r-el7ob.html

دليل الروايات - Deliil.com

30 Dec, 22:23


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/12/barekalhyah-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

30 Dec, 22:20


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/12/hawasaleshk-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

30 Dec, 22:13


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/11/habibialmoder-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

30 Dec, 22:11


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/12/alshbah-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

30 Dec, 17:20


فصول جديدة
https://www.deliil.com/2024/12/garam-fe-9alb-elsa3ed.html

دليل الروايات - Deliil.com

30 Dec, 17:01


فصول جديدة
https://www.deliil.com/2024/11/gwazet-salonat.html

دليل الروايات - Deliil.com

30 Dec, 16:57


فصول جديدة
https://www.deliil.com/2024/11/momarda-damrt-7aty.html

دليل الروايات - Deliil.com

30 Dec, 16:44


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/12/qwetalhop-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

30 Dec, 16:42


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/12/ragm-el3na2-lam-2af9ed-el2amal.html

دليل الروايات - Deliil.com

30 Dec, 16:39


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/12/gonon-el3e4k.html

دليل الروايات - Deliil.com

30 Dec, 16:37


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/11/kamaralsaher-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

30 Dec, 16:36


رواية اكتملت
https://www.deliil.com/2024/11/a-2sta7e9-haza-el3azab.html

دليل الروايات - Deliil.com

30 Dec, 16:35


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/12/om-e5watha.html

دليل الروايات - Deliil.com

30 Dec, 16:33


فصول جديدة
https://www.deliil.com/2024/12/hawasaleshk-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

29 Dec, 23:16


فصول جديدة
https://www.deliil.com/2024/11/momarda-damrt-7aty.html

دليل الروايات - Deliil.com

29 Dec, 23:08


فصول جديدة
https://www.deliil.com/2024/12/jwad-we-dahab.html

دليل الروايات - Deliil.com

29 Dec, 23:04


فصول جديدة
https://www.deliil.com/2024/12/tha2r-el7ob.html

دليل الروايات - Deliil.com

29 Dec, 22:57


فصول جديدة
https://www.deliil.com/2024/11/entaomry-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

29 Dec, 22:48


فصول جديدة
https://www.deliil.com/2024/09/masathorya-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

29 Dec, 22:43


فصول جديدة
https://www.deliil.com/2024/11/soot-men-elmaghol.html

دليل الروايات - Deliil.com

29 Dec, 22:24


فصول جديدة
https://www.deliil.com/2024/12/fatem-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

29 Dec, 22:05


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/12/elgamela-welwa7sh.html

دليل الروايات - Deliil.com

29 Dec, 22:00


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/12/lelalfahd-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

29 Dec, 21:58


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/12/gamryatalsakr-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

29 Dec, 21:58


الجزء الاول كامل😍
https://www.deliil.com/2024/11/aseratalazayaza-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

29 Dec, 21:22


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/12/2lbha-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

29 Dec, 21:18


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/12/soltanwalgram-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

29 Dec, 21:15


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/11/habibialmoder-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

29 Dec, 16:41


رواية جديده 😍
https://www.deliil.com/2024/12/gbalalnar-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

29 Dec, 16:00


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/08/ashekaoha-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

29 Dec, 14:50


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/12/gonon-el3e4k.html

دليل الروايات - Deliil.com

29 Dec, 14:45


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/12/ba7r-tha2er.html

دليل الروايات - Deliil.com

29 Dec, 14:35


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/12/elwa4m-elsa2er.html

دليل الروايات - Deliil.com

29 Dec, 14:26


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/12/garam-fe-9alb-elsa3ed.html

دليل الروايات - Deliil.com

24 Dec, 00:05


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/12/elgamela-welwa7sh.html

دليل الروايات - Deliil.com

24 Dec, 00:02


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/12/hawasaleshk-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

23 Dec, 23:11


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/12/gamryatalsakr-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

23 Dec, 23:07


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/09/masathorya-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

23 Dec, 20:14


فصول جديده https://www.deliil.com/2024/11/madan-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

23 Dec, 20:08


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/12/garam-fe-9alb-elsa3ed.html

دليل الروايات - Deliil.com

23 Dec, 20:02


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/12/soltanwalgram-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

23 Dec, 19:56


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/11/habibialmoder-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

23 Dec, 19:52


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/12/2lbha-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

23 Dec, 19:49


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/08/ashekaoha-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

22 Dec, 21:55


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/10/7ob-bela-7dood.html

دليل الروايات - Deliil.com

22 Dec, 21:43


رواية قلبها و جموده الفصل الاول 1 - بقلم نجلاء عبد الظاهر
_بقا انا يوسف احمد الجبالي ابن صاحب اكبر شركات ف الشرق الاوسط اتجوز دي
_ومالها دي ي يوسف دي بنت خالك حتى وانتا تاخدها احسن من الغريب يبني
_مش هيحصل ي ماما ولو على جث"تي
_الاب احمد:انتا بتعلي صوتك ع امك طب اي رايك ي يوسف مش هتتجوز غيرها
_اوووف
انا يوسف الجبالي عندي 26 سنه بشرتي قمحاويه جسمي رياضي و زي م عرفتو صاحب ابن اكبر شركات والي المفروض اتجوزها دي جميله بنت خالي
هي اسم ع مسمى جميله فعلا عيونها لونهم ازرق شعرها بني وبشرتها بيضه عندها 22 سنه
يوسف:بقا انا يوسف اتجوز دي
محمد:مالها دي يعم دي بنت خالك حتى ومحترمه
يوسف:انا يوم متجوز تكون دي يعني يمحمد
محمد:مع الوقت هتحبها
يوسف:انا ماشي عشان مش هستفاد منك ف حاجه سلام
الاب احمد:يوسف
يوسف:نعم
الاب احمد:كتب كتابك على جميله بكره انا قولتلك عشان تعمل حسابك
يوسف بعصبيه:تمااام
جميله:ماما انا مش عاوزه اتجوزو ي ماما
الام يسر:معلش ي حبيبتي ابوكي موافق هنعمل اي طيب
جميله ب دموع:خلاص ي ماما انا هنام
الام يسر:نامي ي حبيبتي
الام ف نفسها:ربنا يعينك يبنتي
صباح اليوم التالي
الام يسر:جميله اصحى ي حبيبتي
جمله؛حاضر صحيت
الام يسر:اجهزي عشان كتب كتابك
جميله:طيب
عند يوسف
الام عائشه:اصحى ي يوسف يلا
يوسف:خلاص صحيت
في المساء
بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكم ف خير
عائشه:مبروك ي حبايبي
جميله:الله يبارك فيكي ي عمتو
عائشه:لا قوليلي ماما
جميله:حاضر ي ماما
و جميله حضنت امها وبعدين روح يوسف و جميله البيت
يوسف:بصي بقا انا اتجوزتك عشان ارضي امي وابويا غير كده انا مبحبكيش اصلا
جميله:ع ااساس اني انا بحبك انا كمان بكر"هك ي يوسف
وفجأة قل"م ينزل على وش جميله
جميله بصدمه:.....

تابع فصول الرواية اضغط هنا 😍
https://www.deliil.com/2024/12/2lbha-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

22 Dec, 21:23


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/12/garam-fe-9alb-elsa3ed.html

دليل الروايات - Deliil.com

22 Dec, 21:08


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/12/fatem-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

22 Dec, 20:58


رواية اختفاء مجهول كاملة 😍
https://www.deliil.com/2024/12/ekhtfaamaghol-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

22 Dec, 20:53


الان رواية عقاب ابن الباديه كاملة عبر دليل الروايات 😍
https://www.deliil.com/2024/12/ekab-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

22 Dec, 19:32


رواية جديدة
https://www.deliil.com/2024/12/elmasa-elmaksora.html

دليل الروايات - Deliil.com

22 Dec, 19:05


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/11/kamaralsaher-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

22 Dec, 19:01


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/12/gamryatalsakr-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

21 Dec, 22:18


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/12/fatem-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

03 Dec, 17:53


رواية جديدة
https://www.deliil.com/2024/12/howa-enta-meen.html

دليل الروايات - Deliil.com

03 Dec, 17:39


رواية اكتملت
https://www.deliil.com/2024/11/zanantoh-7oban.html

دليل الروايات - Deliil.com

03 Dec, 17:31


رواية اكتملت
https://www.deliil.com/2024/10/kebryaa-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

03 Dec, 17:22


رواية جديدة
https://www.deliil.com/2024/12/nour-elyonsey.html

دليل الروايات - Deliil.com

03 Dec, 16:53


فصول جديدة
https://www.deliil.com/2024/11/entaomry-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

03 Dec, 16:45


فصول جديدة
https://www.deliil.com/2024/11/bekahya-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

03 Dec, 07:39


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/11/om-bel2gbar.html

دليل الروايات - Deliil.com

03 Dec, 07:31


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/11/habibialmoder-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

02 Dec, 20:58


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/11/zwag-maslah7a.html

دليل الروايات - Deliil.com

02 Dec, 19:48


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/10/ahbbthragmkebriao-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

02 Dec, 19:05


فصول جديدة
https://www.deliil.com/2024/07/blog-post_28.html

دليل الروايات - Deliil.com

02 Dec, 16:37


فصول جديدة
https://www.deliil.com/2024/11/serdab-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

01 Dec, 21:56


فصول جديدة https://www.deliil.com/2024/11/habibialmoder-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

01 Dec, 21:54


رواية اكتملت
https://www.deliil.com/2024/07/aw-ashad-9aswa.html

دليل الروايات - Deliil.com

01 Dec, 21:44


رواية اكتملت
https://www.deliil.com/2024/04/degor-elhwa.html

دليل الروايات - Deliil.com

01 Dec, 21:38


فصول جديدة
https://www.deliil.com/2024/11/ozran-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

01 Dec, 21:33


فصول جديدة
https://www.deliil.com/2024/09/zmzm2lbi-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

01 Dec, 21:25


رواية جديدة
https://www.deliil.com/2024/12/nagam-we-gaser.html

دليل الروايات - Deliil.com

01 Dec, 20:49


رواية قصيرة كاملة
https://www.deliil.com/2024/12/le3alam-taney.html

دليل الروايات - Deliil.com

01 Dec, 20:37


فصول جديدة
https://www.deliil.com/2024/11/gsoon-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

27 Nov, 23:01


فصول جديده https://www.deliil.com/2024/11/ozran-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

27 Nov, 22:54


رواية كاملة 😍
https://www.deliil.com/2024/11/asmngon-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

27 Nov, 22:23


رواية نار العشق الفصل الاول 1 - بقلم عائشة الكيلاني
صباح الخير يا حبيبي

يوسف بحب:ـ صباح النور يا حبيبتي ايه القمر دا احلي قمر دا ولا ايه

خديجة برقة:ـ أيوة اضحك عليا بكلمتين زى عادة

يوسف:ـ في حد يبقا معاه الرقه دى و يقول كلمتين بس انا عندي كلام كتير اوى عايز اقوله

خديجة:ـ طب يلا علشان الفطار جاهز و مفيش اعتراضات زى كل مرة سامع يا يوسف

خديجة قامت و خرجت

يوسف:ـ يا ام العكننة انا عارف اتهببت اتجوزتها ازاي ست نكدية جتك الارف

خديجة من برا:ـ يلا يا يوسف كل دا

يوسف بضيقة:ـ جاي اهو

يوسف راح التواليت و بعد وقت خرج جاهز حاله و خرج قبل راسها و قعد جانبها و قعدوا يفطور مع بعض

خديجة بفرح:ـ في خبار بمليون جنيه م

يوسف:ـ بعدين يا حبيبتي لم ارجع بليل ابق اعرف

فون يوسف رن

خديجة:ـ رايح فين

يوسف:ـ الشغل يا حبيبتي مش هتاخر

قبل خدها بحب:ـ اشوفك بليل خلي بالك من نفسك

خديجة هزت راسها بهدوء:ـ تمام متتاخرش

يوسف مشي و ساب خديجة في قلقها قامت لمت السفرة و قعدت تربت البيت و هى مش فاهمه تغيره و تهربه منها

بليل فى بيت يوسف التانى

هالة:ـ بس انت وحشتني اوى يا حبيبي كل دا تأخير يا يوسف بصراحة أنا مليت من الوضع دا هو انا مش مراتك زيها ولا ايه

يوسف:ـ حقك عليا يا حبيبتي بس اعمل ايه لازم اعمل كدا علشان خديجة متشكش فيا و بعدين دى بنت عمي و احترامها واجب

هالة:ـ والله ممممم طلامة مش عايزاه اتجوزتها ليه طلاقها احسن بدل الارف و الصداع دا

يوسف:ـ مينفعش دلوقتي و بعدين فكك منها انا هحل كل حاجة ممكن تروقي بقا

هالة بابتسامة:ـ ثانية اشوف الباب

يوسف مسك ايديها:ـ تفتحي الباب كدا روحي على جوه و انت هفتح الباب

هالة:ـ عيوني

هالة مشيت جوه و هو راح فتح الباب

يوسف بصدمة:ـ خديجة

هالة لبست الروب و خرجت:ـ مين يا حبيبي

خديجة بصلته بصدمة

يوسف بتوتر:ـ دى انتي فاهمه غلط ه

هالة حطت ايديها في خصرها:ـ نعم يا حبيبي مين الى فاهمه غلط صح معاك حق اعرفك بنفسي انا هالة درتك يا عمري حتي اساليه

خديجة بصلتهم بصدمة و .....

خديجة بصتلهم بصدمة لكن قالت بابتسامة عكس الن.ار الى جوها:ـ مممم على كدا انتي الى كنتي معايا في الكوافير الصبح و انتي الى كلمتني من شوية مش كدا عموما تشرفت بمعرفتك يا درتي اول مرة اعرف ان يوسف ذوقه حلو كدا

خديجة اتجهت ليوسف الى مذل مصدوم من وجودها و هدوئها

خديجة حضنته:ـ مبروك يا روحي كدا تخبي عليا مع ان لو كنت قولت كنت هفرحلك زى ما انا فرحانة اوى دلوقتي مبروك

خديجة بعدت عنه و هى على نفس الثبات:ـ انا همشي بقا الف مبروك

يوسف مسك ايديها:ـ خديجة اسمعيني

خديجة بابتسامة:ـ بعدين بعدين

خديجة جريت على السلم و هى بتحاول تهدي نفسها ركبت عربيتها ضربت ايديها على دركسيون:ـ غبية غبية ليه يا يوسف ليه ليه اااع ااه ااه حاا

قعدت تبكي بقهرة

"فوق عند يوسف "

هالة بعصبية:ـ انت رايح فين و سيبني يوسف انا بكلمك

يوسف ض.ربها بالقلم:ـ انتي تخرسي خااالص تخرسي اوعي تكوني فاكرة انى هعدي الى حصل بالساهل كدا

هالة:ـ مهي كانت هتعرف كدا كدا و بعدين انا مراتك

يوسف:ـ فى السر و اوعي تفكري تعملي راسك براسها لانها ستك فاهمة

يوسف نزل كانت خديجة اتحركت بعربيتها ركب عربيته و مشي وراها بس المرة دى مش خايف منها

"فى بيت يوسف و خديجة "

خديجة قعدت اودام المرايا بتحط روج و بتغني:ـ اختيارتي دمرة حياتي ترر ترر مش فاتح تانى الباب أنا كل مجايبي هبب

يوسف لفها له مسك وشها بين ايديه:ـ خديجة ارجوكي بلاش كدا ابوس ايدك قولي اي حاجة اضربي اصرخي اي حاجة بس بلاش هدوك دا متقلقنيش عليكى انا عارف انى كلب و قذر كمان بس بلاش تتعملي بالطريقة دى خديجة حبيبتي ردى عليا

خديجة بعدت ايديه عنها و ضحكت بكل وجع:ـ حبيبتك ههههه لا تضحكيني انت مسخرة

كملت بوجع:ـ انت دبح.دني اوهمتني بالحب طب ليه انا يا يوسف اتجوزتني ليه... ليه علقتني بيك فاكر يا يوسف بعد كتب كتابنا قولتلك ايه فاااكر قولتلك بلاش تستغل حبي ليك بلاش تستغل انى مليش غيرك بس انا استاهل اه والله استاهل و نص من النهاردة تنسا انك متجوزني

يوسف:ـ يعني ايه

خديجة:ـ يعني يا تطلاقني بهدوء يا اخلع.ك

يوسف:ـ خديجة ارجوكي بلاش تعقبني العقاب القاسي دا اعملي اي حاجة بس بلاش بعدك عني أنا بحبك

خديجة قامت و قالت بصرخ و انهيار:ـ كفاااية كفاااية اسكوت خالص ما تتكلمش انت عمرك ما حبتني انت كل السنين دى بتضحك عليا طب ليه اتجوزتني ليه يا يوسف حرام عليك حرام عليك ليه وعدني ليه خلتني احبك و اصدق كل وعودك انا ماجبرتكش عليا والله ما اجبرتك كنت رفض الموضوع مكنتش هزعل لانك مكنتش في دماغي مكنتش انت بطل احلامي بس انا بقيت بطلة حدوتك الساذجة روحلها يا يوسف و سبني انت اصلا طول الوقت سيبني ايه الجديد

خديجة فضلت تضربه في كتفه:ـ ابعد عني ابعد عني يا يوسف

دليل الروايات - Deliil.com

27 Nov, 22:23


خديجة خرجته برا الاوضة و قفلت الباب سندت ضهرها عليه و نزلت على الارض ببطء حطه ايديها على قلبها و اكنها بتمنعه من البكاء و الصرخ

يوسف قعد وراء الباب بدموع:ـ انا محبتش غيرك يا خديجة والله العظيم ما حبيت غيرك حتي هالة عمري ما حبيتها كنت دائما بشوفك فيها انا عارف ان غلطتي مش هاينة بس انا مقدرش من غيرك والله العظيم يا خديجة انا مش قادر اشوفك كدا من زمان اوى و انا بحلم باليوم الى تكوني ملكي فيه انا عمري ما كنت مجبور عليكى انا اختارتك بكل ما فيا قلبي و عقلي اجتمعوا عليكى يعني مش معقول متجوزك شفقة و انتي الوحيدة الى بهرب في امانها من مخاوفي و مشاكلي في كل انا بحبك يا خديجة

خديجة حطه ايديها على راسها و بتبكي بقهرة فى صمت تام رجعت راسها لوراء و غمضت عيونها برا يوسف سند راسه على الباب بتعب و ايديه على الباب غمض عيونه و هى بيفتكر خديجة و ضحكتها عيونها اللامعة عد اليوم عليهم في وصت حزن و ألم و دا كان أول يوم يمر عليهم بالشكل دا خديجة بنت بسيطة جدا مش طلبة حاجة غير الحب و راحت البال

"تاني يوم "

خديجة بتعب:ـ ااه ااه

من رغم ان صوته مكنش مسموع إلا ان يوسف صاحي على صوتها

يوسف قام و خبط على الباب بلهفة و خوف:ـ خديجة افتحي الباب بقولك انتي كويسة خديجة ردى عليا بقاا

خديجة بصت على الأرض:ـ م مستحيل ي

خديجة قامت من وراء الباب و اغمو عليها يوسف بعد محاولات فتح الباب بص للأرض بصدمة

يوسف:ـ خديجة ردى عليا خديجة فوقي

شالها بلهفة و خوف و نزل بسرعة ركب عربيته

"بعد وقت في المستشفى "

يوسف:ـ طمنيني يا دكتورة

الدكتورة دخلت المكتب و هو وراها قعدت على الكرسي بهدوء و حزن:ـ هى كويسة طبعا بفضل ربنا المفروض مكنتش قامت اصلا بس ربنا قادر على كل شيء

يوسف:ـ مش فاهم

الدكتورة:ـ مدام خديجة من فترة كدا هنا و قررت انها تبقا أم قررت انها تتعالج من الأدوية الى كانت بتخدها علشان تخلف و امبارح عرفت انها لا حامل حقيقي اتصدمنا لان على حد علمي انها من يوم ما اتجوزت و هى بتاخد أدوية ل.مانع الحمل كانت عايزة تعملها مفاجأة ليك

يوسف:ـ هى حامل

الدكتورة:ـ كانت حامل و للاسف فقدنا الجنين

يوسف

تابع فصول الرواية اضغط هنا 😍
https://www.deliil.com/2024/11/naraleshk-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

27 Nov, 21:36


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/11/5adema-bemwafa9t-aby.html

دليل الروايات - Deliil.com

27 Nov, 21:31


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/11/leletalfahd-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

27 Nov, 21:24


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/11/RO7Y-FDAKY.html

دليل الروايات - Deliil.com

27 Nov, 21:10


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/11/kamaralsaher-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

27 Nov, 20:57


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/11/zwag-maslah7a.html

دليل الروايات - Deliil.com

27 Nov, 20:54


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/11/om-bel2gbar.html

دليل الروايات - Deliil.com

27 Nov, 20:48


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/10/ahbbthragmkebriao-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

27 Nov, 20:44


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/11/habibialmoder-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

27 Nov, 20:39


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/11/gsoon-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

27 Nov, 20:34


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/11/hekayethelm-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

27 Nov, 19:42


فصول جديدة
https://www.deliil.com/2024/11/3e4k-aser.html

دليل الروايات - Deliil.com

27 Nov, 19:34


فصول جديدة
https://www.deliil.com/2024/11/madan-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

27 Nov, 19:29


فصول جديدة
https://www.deliil.com/2024/10/washm-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

27 Nov, 19:17


فصول جديدة
https://www.deliil.com/2024/11/eshkalmostbed-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

26 Nov, 21:10


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/11/5adema-bemwafa9t-aby.html

دليل الروايات - Deliil.com

26 Nov, 21:10


رواية جديده😍
https://www.deliil.com/2024/11/ashekhaalasad-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

21 Nov, 18:55


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/11/eshkalmostbed-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

21 Nov, 18:45


الان عشق متملك كاملة 😍
https://www.deliil.com/2024/11/eshk-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

21 Nov, 18:42


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/10/yomzfafy-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

21 Nov, 18:38


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/10/ahbbthragmkebriao-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

21 Nov, 18:32


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/10/eshkawlad-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

20 Nov, 23:58


رواية جديده كاملة 😍
https://www.deliil.com/2024/11/ansafalkadar-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

20 Nov, 22:24


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/11/habibialmoder-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

20 Nov, 22:21


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/11/bostanhayati-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

20 Nov, 22:16


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/11/ozran-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

20 Nov, 22:10


رواية جديده 😍
https://www.deliil.com/2024/11/blog-post_20.html

دليل الروايات - Deliil.com

20 Nov, 21:06


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/11/5adema-bemwafa9t-aby.html

دليل الروايات - Deliil.com

20 Nov, 20:41


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/11/kahrman-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

20 Nov, 20:32


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/10/7ob-bela-7dood.html

دليل الروايات - Deliil.com

20 Nov, 20:29


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/11/gsoon-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

20 Nov, 20:24


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/10/ahbbthragmkebriao-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

20 Nov, 20:12


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/11/habibialmoder-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

20 Nov, 20:00


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/11/zwag-maslah7a.html

دليل الروايات - Deliil.com

20 Nov, 19:30


رواية جديده 😍
https://www.deliil.com/2024/11/ahbbtohragmany-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

20 Nov, 19:01


رواية جديدة
https://www.deliil.com/2024/11/3e4k-aser.html

دليل الروايات - Deliil.com

20 Nov, 18:48


شدها من طرحتها وشعرها بقوة وقال وسط صراخها و ألمها: الزمي حدودك بدل ما اعمل معاكي اللي مش هيعجبك

زقها علي الارض بقوة.. وقعت علي الارض وهيا بتبكي جامد.. بصلها وقال: انتي هتفضلي في المكان ده ومش هتطلعي منه ابدا.. و رحيم دا تنسيه خااالص لانه قريب هوا كمان هينساكي... وكل ما يفتكرك هيفتكر حاجه واحده بس انك سبتيه يوم فرحكم

بعدين سابها وطلع وقفل الباب... قامت بسرعه عشان تلحقه قبل ما يقفل بس مقدرتش تطوله بسبب السلسله اللي مربوطه فيها

قعدت علي ركبها وهي بتعيط بقهر ووجع ومش مصدقه ان دا حصلها ورحيم اللي كانت هتبقي في حضنه الليله دي بعدت عنه بعدت جامد والله واعلم هترجعله امتي

نامت علي الارض وحضنت نفسها وهي بتعيط علي الحاله اللي وصلتلها وصرخت بـصوت عالي بأسمه: رحيييييم

_سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم 🌸

رجع رحيم بيتهم وطلع علي اوضته علي طول وقفل الباب وراه وهو زعلان جدا وعيونه مليانه دموع وقلبه اللي اتكسر من اكتر واحده بيحبها في حياته

قعد علي طرف السرير وهو بيفتكر لما وصلها الكوافير

فلاش

نجمه بابتسامة وخجل: خلاص بقاا يا رحيم امشي شوف وراك ايه

مسك ايديها وحطها علي قلبه وقال: قلبي مش قادر يسيبك اعمل ايه

ضرب كتفه برقه وقالت: رحيم امشي.. كلها كام ساعه وهكون معاك وعلي طول

رحيم: كام ساعه طول كأنهم عمر بحاله... مش قادر استني او اصبر عايزك تكوني في حضني دلوقتي

نجمه بخجل مفرط: اصبر شويه.... ويلاا امشي بقااا عشان الحق اجهز نفسي قبل الليل

رحيم: امتي الليل يجي بقااا

نجمه بخجل: رحيييم

رحيم بضحك: خلاص خلاص همشي بس متتأخريش هااا

نجمه بابتسامة وخجل: ماشي مش هتأخر

ساب اديها بصعوبها ومكنش عايز يسيبها ويركب العربيه.. بصتله نجمه بابتسامة وقالت: يلا يا رحيم عشان تلحق تجهز نفسك انت كمان

بصلها بحب وهز راسه بعدين ركب عربيته ومشي بصلها من مراية العربيه بعتتله بوسه طايره وكان سعيد ومبسوط جدا

باك

نزلت دموعه غصب عنه وقال بوجع: لييه ليه يا نجمه تعملي معايا كده... انا عملتلك ايه.... حبيتك من كل قلبي مقصرتش معاكي في حاجه يبقا تكسري قلبي توجعيني بالشكل ده لييه.... ليه يا نجمه لييه

تابع فصول الرواية اضغط هنا 😍
https://www.deliil.com/2024/11/alamal-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

20 Nov, 00:01


رواية عتاب الفصل الاول 1 - بقلم علا السعدني
داخل غرفة بمشفى خاصة للأمراض العصبية والنفسية تمددت تلك الفتاة النائمة على فراشها فى غرفتها الخاصة بالمشفى شعرها البنى ذو اللمعة الذهبية يغطى الوسادة النائمة عليها عينيها مغمضة مع بشرتها البيضاء وأنفها المناسب لوجهها البيضاوى وفمها الصغير ذو حمرة طبيعية لا تحتاج لأحمر شفاه تشجنت عضلات وجهها قليلاً وظلت تقول بصوت خافت قليلاً
-(ف٠٠ فضل) ٠٠ (ف٠٠ فضل)
ثم انتفض جسدها عدة مرات انتبهت الممرضة التى تجلس معها لأنتفاضها ذلك فأقتربت منها وهى تشعر بالحزن عليها ثم اقتربت من هاتف الغرفة وطلبت من أحدى العاملين أن يحضر لها الحقنة المهدئة الخاصة بها ظلت الممرضة تمسد على جبينها بحنان حتى تهدئ ذلك الملاك النائم كما تسميها ولكن دون جدوى حتى أحضر العامل الحقنة الخاصة بها فأخذتها الممرضة واعطتها لها فبدء جسد الفتاة فى أن يرتخى ثم غابت عن الوعى مرة آخرى فتحدث العامل الذى مع الممرضة
-بقالها 3 أيام ع الحال ده
زفرت الممرضة بضيق ثم قالت
-واللى يغيظك أن الدكتور اللى متابع حالتها هو اللى عاوز كده ٠٠ أنا بصراحة ضميرى بيأنبنى عليها اكييد كتر الحقن دى غلط عليها دى مبتصحاش خالص
-يعنى هى لما كانت بتصحى كانت بتتكلم ٠٠
-بس ع الاقل كانت عايشة وسطنا وبتاكل وتشرب
هز العامل رأسه بلا مبالاة ثم قال
-وهنعمل ايه ؟! ٠٠ دى أوامر دكتور (مروان)
أخذت الممرضة نفس عميق ثم رددت بخفوت
-معاك حق ٠٠
*******
داخل كلية الآداب بالقاهرة فى أحدى الممرات تجلس فتاة على مقعد ترتدى بنطال جينز وفوقه قميص نسائى طويل مختلط بين اللونين الأسود والأبيض عليهم حجاب لونه أسود مما جعل بشرتها تزداد بياضاً وعينيها العسلية تلمع فى أشعة الشمس نظرت للساعة التى فى يدها وزفرت بضيق فدوماً يأتى متأخراً لا يأتى ابداً فى موعده حتى اقترب منها شاب أطول منها بقليل ولكن ملامحه شديدة الوسامة عينيه الخضراء وبشرته الشقراء كما أنه مهندم ومنثق فى أختيار ملابسه فقد كان يرتدى بنطال أسود فوقه قميص لونه أزرق ابتسمت الفتاة حين رأته كأنها نست تماماً طول أنتظارها لها ابتسم الشاب لها ثم جلس بجوارها وهو يقول
-وحشتينى يا روفى
ابتسمت هى قليلاً ثم قالت
-وأنت كمان وحشتنى اوووى يا (أشرف) ٠٠ بس كالعادة متأخر
-صحيت متأخر ٠٠ راحت عليا نومة
-ماشى يا سيدي
ثم نظرت لساعة يدها وقالت
-زمان المحاضرة بدئت من ربع ساعة ٠٠ والدكتور ده مبيدخلش حد وراه
-فعلاً
ابتسمت وهى تنظر له ثم قالت
-يبقى نقعد سوا ونحضر المحاضرة الجاية سوا
-ماشى يا حبيبتى
فركت الفتاة يدها بعضها ببعض فلاحظ (أشرف) توترها ذاك لذا سئلها
-مالك يا (روفيدا) ؟!
أخذت نفس عميق ثم قالت
-ابيه هينزل مصر أول الشهر إن شاء الله
-طب كويس جداً ٠٠ حتى مش هتبقى قعدة لوحدك مش هبقى قلقان عليكى
ابتلعت ريقها ثم قالت
-بس أنا مبعرفش اخبى حاجة عن ابيه ٠٠ و٠٠ وعلاقتنا دى يا (أشرف)
صمتت ولم تستطع أن تكمل حديثها فحثها (أشرف) على الحديث قائلاً
-كملى يا (روافيدا)
-ا٠٠ أنت فاهم قصدى يا (أشرف) مفهاش حاجة لو اتقدمت لابيه و ٠٠
توقفت عن إكمال حديثها حين لمحت بسمته التى يشوبها السخرية تلك فزفرت بضيق ثم قالت
-أنت مستحيل تكون بتحبنى
تحدث (أشرف) بصوت أچش وبنبرة حاسمة
-أنتى عارفة أنى بحبك يا (روفيدا) ٠٠ بس أنا لسه طالب فى سنة تالتة زيى زيك لا شغل ولا حتى ابويا معاه فلوس عشان الخطوبة دى ٠٠ ده غير أن اخوكى مش هيوافق ع واحد زيى لسه بيدرس وبياخد المصروف من باباه بلاش تحطينى وتحطى نفسك فى موقف بايخ
-وآخرة الحب ده أيه يا (أشرف) ٠٠ أنا كل ما بكلم ابيه بحس أن ضميرى بيأنبنى
-أنتى مكبرة الموضوع اوووى
رمقته نظرة طويلة بها ضيق شديد فزفر هو بضيق وقال
-هتفضلى طول عمرك عيلة ودماغك دماغ عيال٠٠ مبتعرفيش تفكرى صح
نهضت (روفيدا) من جواره ثم قالت
-ماشى يا (أشرف) ٠٠ أنا رايحة اقعد مع صحابى ٠٠ عن أذنك
ثم تركته ورحلت فهز رأسه بآسى وتمتم بخفوت
-مجنونة ٠٠
****
فى وقت الأستراحة داخل المشفى اقترب طبيب من مكتب أحدهم ثم طرق باب الغرفة عدة مرات من ثم فتح باب المكتب فوجدها تقرأ فى كتاب ما ابتسم عليها ثم اقترب أكثر منها ووضع صينية الطعام على المكتب فلم تنتبه له فهز رأسه بآسى ثم تنحنح قليلاً وأخذ منها الكتاب الذى كانت تقرئه وهو يقول
-ممكن حضرتك تتغدى معايا ؟
رمقته بنظرة غاضبة بعينيها البنية التى خلف نظارتها الطبية التى ترتديها فهو عاشق لعينيها تلك فهى فتاة ذو بشرة سمراء قليلاً أنفها صغير للغاية وشفتاها متوسطة الحجم لكنها ملائمة لوجهها تعطيها جمالاً مميزاً ظلت ترمقه بتلك النظرة الغاضبة حتى ابتسم عليها

دليل الروايات - Deliil.com

20 Nov, 00:01


-ممكن تبصيلى كده واحنا بناكل يا (أسما)
تحدثت بغيظ شديد
-كان كتاب مهم يا (ريان) ٠٠ للرسالة اللى بحضرها
-وقت الغدا يا دكتور مش هيعطل البحث العظيم بتاع سيادتك
ابتسمت عليه فتابع هو
-وحشنينى اووى يا (أسما)
أعادت النظارة الخاصة بها على عينيها ونظرت لأسفل وهى تشعر بالخجل بعد احمرار وجنتيها أخذ نفس عميق وهو يتأملها ثم قال
-مش هتحنى عليا بقى ونتجوز
-لما اخلص سنة التكليف دى وتعدى ع خير يا دكتور
نظر (ريان) لأعلى ورفع يديه وقال
-يااارب السنة دى تخلص بسرعة
ابتسمت عليه ثم أخذت الشطيرة الخاصة بها من أعلى صينية الطعام ونظرت له هائمة دون أن يشعر٠٠
******
بعد إنتهاء اليوم الدراسى الخاص ب (روفيدا) كانت ستخرج من القاعة ولكنها تفاجئت ب (أشرف) الذى أمسك يدها وأبعدها عن طريق الخروج ليقفا سوياً جانباً ويتحدثا فقالت هى بضيق
-عاوز ايه ؟!
-مخك ده هيفضل صغير كده ؟!
رددت بنبرة ضعيفة وهى تلومه
-صغير !! ٠٠ أنا لو اهمك يا (أشرف) ولو بتحبنى زى ما بحبك مش هترضى إلا تكون علاقتنا فى النور ٠٠ بس أنا مفرقش معاك و ٠٠
وضع اصبعه على فمها ليقول
-هششششش ٠٠ أنتى عارفة كويس أنتى فى قلبى وعمر ما واحدة هتاخد مكانك بس فكرى بالعقل شوية أنا معنديش حاجة اعملها يا (روفيدا) ع الأقل فى الوقت الحالى ٠٠ اصبرى بس شوية
رمشت (روفيدا) بعينيها قليلاً ولكنها ابعدت اصبعه عن فمها وشعرت بتوتر كبير وقالت
-ا٠٠ أنا مش عاوزة اتكلم دلوقتي ٠٠ أرجوك سبنى امشى
ثم أسرعت نحو الخارج فزفر هو بضيق ولكنه لم يستسلم فخرج خلفها كى يوقفها مرة ثانية لكنه وجدها واقفة مصدومة وكانت عيناها مسلطة على شخص هو يعرفه جيداً يعرفه ويمقته فقد كان شاب من يراه يقول انه قادم من الستينات فخصلات شعره الأمامية تتجه نحو اليمين فهو لم يمشط شعره بتلك الطريقة منذ أن كان فى المرحلة الأبتدائية كما إن ذلك الشاب يرتدى نظارة تغطى عينيه الزرقاء وملابسه رثة للغاية فيرتدى بنطال لونه ابيض وقميص يجمع بين اللونين الاسود والازرق منظره يشبه إلى حد كبير (رامى جشوع) ابتسم ذلك الشاب حين رأى (روفيدا) التى ابتلعت ريقها وشعرت بأن وجوده الآن هو طوق نجاة لينقذها من إصرار (أشرف) على الحديث غير أنها تعلم جيداً أن وجوده يثير غيرة (أشرف) ولا تعرف السبب فى ذلك ربما هى غيرة تملكية زائدة من (أشرف) هو فقط لا يريد أن يراها بصحبة رجل آخر لأنه من المستحيل أن يغار رجل بوسامة (أشرف) من شاب كهذا !!
اقترب ذلك الشاب من (روفيدا) وهو مبتسم ثم تحدث بهدوء
-أنا قلت ل (رائد) انى هاجى أخدك النهاردة اصل الدنيا بتبقى متأخرة ومينفعش تمشى لوحدك
ابتسمت (روفيدا) قليلاً ثم قالت
-ميرسى يا (أدهم) ٠٠ بس مكنش ليه لازمة تتعب نفسك
اعاد نظارته الكبيرة للخلف وقال وهو مرتبك
-تعبك راحة
-ط٠٠ طب يلا نروح ع العربية
-ا٠٠ اه اتفضلى
سارت (روفيدا) خلف (أدهم) ولكنها إلتفت ولمحت الشرار يتطاير من عينان (أشرف) كما أنه توعد لها وهو يحرك يده لأسفل بمعنى (لن يمر هذا الأمر بسهولة) حتى ابتسمت وشعرت بسعادة كبيرة ولكنها لم تهتم حتى وصلت إلى سيارة (أدهم) استقلت معه السيارة وقبل أن يبدء بالقيادة قالت (روفيدا) دون أن تشعر
-أنت جيت فى وقتك يا (أدهم)
استمع (أدهم) لجملتها تلك لذا قال
-ل٠٠ ليه فى حاجة ؟!
عضت (روفيدا) شفتاها ثم قالت متلعثمة
-ا٠٠ اصل ٠٠ اصل بخاف امشى لوحدى فى الوقت ده
-يا خبر !! ٠٠ ا٠٠ أنا عارف أنا كنت مقصر معاكى الفترة اللى فاتت بس غصب عنى كان فى شغل بتابعه فى شرم ولسه راجع اول امبارح ٠٠ إن شاء الله هقول ل (رائد) واوصلك كل يوم مادام بتخافى تمشى لوحدك
ابتلعت (روفيدا) ريقها ثم قالت
-م٠٠ ملوش لزوم تتعب نفسك ٠٠ ا٠٠ أنا اتعودت خلاص و ٠٠
قاطعها قائلاً وهو قد بدء بقيادة سيارته
-إن شاء الله هقول ل (رائد)ّ ٠٠ مفتكرش انه هيعترض
فتمتمت (روفيدا) بصوت خافت
-ما دى المصيبة ٠٠
****
فى المساء حاول (أشرف) أن يتصل ب (روفيدا) مراراً وتكراراً ولكن دون جدوى دون أن تجيب فشعر بأنه قد فقد أعصابه لذا أرسل لها رسالة عبر تطبيق (الواتس آب)
(انا عاوز افهم قريب اخوكى ده بيجيلك الجامعة ليه اصلاً ٠٠
قولتلك كذا مرة نظراته ليكى مش بتريحنى)
وصلت الرسالة إلى (روفيدا) التى استشعرت غيرته وشعرت بسعادة كبيرة فى قلبها من غيرته تلك فظهر على وجهها ابتسامة لكنه ارسل رسالة آخرى
(مادام شوفتى الرسالة
مبترديش ليه ؟!)
زمت (روفيدا) شفتاها ولكنها شعرت بغضبه فقررت أن تجيبه على تلك الرسالة وبدئت فى كتابة
(هو صاحب اخويا وابن عمه كمان
و اخويا بيثق فيه ٠٠ ده غير أن (أدهم) إنسان محترم وعمره ما بصلى بصة وحشة
تضايق ليه مش فاهمة ؟! )

دليل الروايات - Deliil.com

20 Nov, 00:01


شعر بغضب شديد من إجابتها تلك لذا قرر الأتصال بها فلم يعد يتحمل أن يرسل لها غضبه ذلك عبر الرسائل فأجابت هى على الفور
-خير يا (أشرف) ؟!
-فى يا هانم أن (أدهم) ده بيحبك ٠٠ أنا عارف أنا بقولك أيه
-وأنت يعنى مش واثق فيا ٠٠ وبعدين مش بيحبنى ولا حاجة ٠٠ هو بيعتبرنى زى اخته مش اكتر ٠٠
زفر (أشرف) بضيق فتابعت (روفيدا)
-المشكلة اللى بينا يا (أشرف) بجد أنك مش عاوز تاخد خطوة وتيجى تتقدم ليا
تحدث بصوت مرتفع
-تااااانى !!! ٠٠ تااااانى يا (روفيدا) ٠٠ أنتى ليه مصممة تحرجينى قدام نفسى وقدامك وقدام أخوكى
-وأنت ليه مصمم تحسسنى أنى صغيرة قدام نفسى وقدام (رائد) ٠٠ (رائد) مش مجرد اخ بس ليا ده ابويا كمان كفاية انه بعد وفاة بابا وماما و (عاصم) اهتم بيا وجبنى اعيش معاه وادنى حرية زايدة مش معقول استخدم الحرية دى بطريقة غلط من أول علاقتنا وأنا حاسة بتأنيب الضمير وقولتلك ٠٠ أنا مستحيل افضل ع الحال ده من غير ما (رائد) ما يعرف
شعر (أشرف) بضيق شديد ولم يدرى بنفسه وهو يغلق الهاتف بوجهها بغضب ويلقى بالهاتف على الفراش علمت أنه قد اغلق الهاتف بوجهها فألقت هى الآخرى هاتفها على الفراش ورفعت قدمها عند صدرها وظلت تبكى بشدة فدوماً يخذلها فى هذا الموضوع وهى لم تعد تستطيع أن تخبئ عن شقيقها شئ ٠٠
*******
بينما كانت تعد فتاة مائدة الطعام للعشاء بعد أن انتهت من اعدادها ثم سارت فى ممر طويل وطرقت باب الغرفة التى أمامها لم تستمع لأى رد لذا فتحت الباب وجدت شقيقها (أدهم) جالس على الفراش وهو يتأمل إلبوم للصور عقدت يدها نحو صدرها وتقدمت نحوه بخطوات بطيئة وجدته يتأمل صور (روفيدا) فى عدة مناسبات حضرها معها فأطلقت صافرة ثم قالت
-يا عينى ع اللى حب ولا طالشى
انتبه (أدهم) لوجود شقيقته فأعاد نظارته للخلف بتوتر وأغلق إلبوم الصور مسرعاً وقال مغيراً لمجرى الحديث
-حضرتى العشا يا (شجن) ؟!
-اه جاهز
-ط.. طب يلا عشان نتعشى
لم ترد (شجن) أن تحرجه أكثر من ذلك لذا قالت
-يلا
****
مر يومان لم يحدث بهما شئ سوي أن (أدهم) أصبح يوصل (روفيدا) دوماً للجامعة مما جعلها لا تستطيع أن تتحدث إلى (أشرف) وذلك ساعدها على الهروب منه فهى لم تكن تريد أن تتحدث معه بالأساس ٠٠
إما عن ذلك الملاك النائم فى المشفى فأصبحت تستيقظ ساعة أو ساعتين باليوم ولكنها صامتة لا تتحدث شعرت الممرضة التى معها بالقلق عليها فهى تراقبها منذ شهران منذ أن جاءت للمشفى ولكن لا جديد لا تقدم فى حالتها بل على العكس احوالها تسوء من سئ لأسوء لذا قررت أن تتحدث مع طبيب آخر عن حالتها ربما يجد حل لها حينما تأكدت أنها نامت خرحت خارج الغرفة وتوجهت نحو مكتب دكتور (ريان) طرقت باب الغرفة حتى استمعت إلى صوته من الداخل
-ادخل
دلفت للداخل وظهر على وجهها الأرتباك فحثها (ريان) على الحديث
-مالك يا (بسمة) ؟!
-انا يا دكتور الكلام اللى هقوله لحضرتك ده ٠٠ ارجوك تخليه سر بينا لو مش هتساعدنى يبقى متحبش سيرة لحد
شعر (ريان) بالقلق من حديثها ذلك فقال
-فى أيه يا (بسمة) قلقتينى ؟!
ابتلعت (بسمة) ريقها ثم قالت
-المريضة اللى فى اوضة 245 ٠٠ حالتها بتسوء يا دكتور و٠٠ أنا معرفش هى فيها أيه بس من ساعة ما جت المستشفى من شهريين وهى حالتها بتسوء كانت الأول بتكلم وبتعترض وبتفضل تصرخ وتقول أنا مش مجنونة ٠٠ أنا بقول الحقيقة ٠٠ بس مع الأدوية اللى كتبهالها دكتور (مروان) بقت تسكت كتييير فى البداية ومتكلمش وبعدين كتبلها على مهدئات كتير وجت فترة كانت بتفضل نايمة طول اليوم ٠٠ ودلوقتى بحاول اكلمها مبتردش ولما سئلتها من شوية قبل ما تنام اسمك أيه ٠٠ قالتلى معرفش بقت غريبة جداً يا دكتور
رفع (ريان) أحدى حاجبيه ثم قال
-غريبة فعلاً ٠٠ أنا هاجى اشوفها
-بس أرجوك يا دكتور متجبش سيرة لحد بكلامى ده
هز (ريان) رأسه بتفهم ثم ذهب معها للغرفة الخاصة بالمريضة وجدها نائمة كالملاك فمن الواضح أنها تعيش على تلك المحاليل نظر ل (بسمة) ثم قال
-هى اسمها ايه ؟! وعندها أيه حسب الحالة اللى شخصها دكتور (مروان)
-(عتاب) ٠٠ اسمها (عتاب) ٠٠ سمعت دكتور (مروان) قال أن عندها فصام
-فصام !!
-أيوة يا دكتور
هز (ريان) رأسه بتفهم ثم قال
-أنا هشوف الموضوع ده
ترك (ريان) الغرفة وأتجه نحو موظف بالمشفى صديق به يعمل فى خدمة السجلات الطبية للمرضى دلف (ريان) مكتب صديقه ذاك ثم قال
-ازيك يا (سامر) ؟!
-الحمد لله بخير ٠٠ عامل أنت أيه يا (ريان) وأيه أخبار (أسما) خطيبتك ؟!
-الحمد لله بخير
ثم جلس (ريان) على المقعد المقابل ل (سامر) وتحدث بصوت خافت
-أنا طالب منك خدمة
نظر له (سامر) بعدم فهم فتابع (ريان) بنفس النبرة الخافتة
-عاوز ملف مريضة هنا ٠٠

تابع فصول الرواية اضغط هنا 😍
https://www.deliil.com/2024/11/etab-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

19 Nov, 23:11


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/11/frasha-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

19 Nov, 23:03


رواية جديده كاملة 😍
https://www.deliil.com/2024/11/eshkalfahd-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

19 Nov, 22:29


رواية انقذتني الفصل الاول 1 - بقلم يارا احمد
طفله بتعيط
الطفله بعياط:اناااا عايزةةةةة مامي وبابي
الراجل المسكه في رجله ومش راضيه تسيبه:نغم انا فاهم انو صعب تفهميني بس انتي ذكيه اوي..بنزل علشان يبقا بنفس طولها بس هي لسه قزمه قدامه..انا بوعدك هترجعي لمامي و بابي قريب اوي بس انتي للازم تتخبي منهم
نغم بتمسح دموعها و بتقول ببراءة:مين هم ي عمو جاسر هو نحن هنلعب غميضه مع حد
جاسر ببتسم بحزن:اه ي نغم هنلعب بس الغميضه دي هتطول شويا
نغم بغضب طفولي:بس انا مبحبش اللعاب الطويله
جاسر:انتي مش عايزه اخت زي سندريلا كدا
نغم:بس سندريلا معندهاش اخوات ي عمو لو على قصدك بنات مرات ابوها لا مش عايزه دول أشرار اوي
جاسر بضحك:ما انا عارف بس قصدي هي شبه سندريلا اوي
نغم بتفكير:همممم طب بشرط تكون اكبر مني لاني عايزه ادلع
جاسر:اه هي اكبر منك وادلعي براحتك..بس اوعديني بحاجه ولو خلفتي الوعد انا هموت ي نغم
نغم بتملي عيونها دموع:انت هتموت وتسيبني لوحدي ليه انا زعلانه منك ي عمو
جاسر:انا مش هموت الا لما تعملي عكس الكلام الهقوله ليكي
نغم:هتقولي ايه؟؟انا مش عايزك تموت ي عمو انا بحبك اوي
جاسر:ماشي ي نغم مش هموت بس انتي هتقولي لاختك انك مش بتشوفي يعني..
نغم:اسمها عميه صح..!
جاسر:بالضبط ي نغم عميه
نغم:وليه هقول كدا ي عمو؟؟كدا انا هكدب و الكدب مش حلو خالص
جاسر:احيانا بنضطر نكدب ي نغم ولا انتي عايزني اموت؟؟
نغم بخوف:لا اكيد مش عايزه..طب هقولها اني عميه وبعدين؟؟
جاسر:هتعيشي معاها لحد ما تكبري ويبقا عندك 18سنه ي نغم
نغم:بس ي عمو انا لسه عندي 7سنه وكدا هفضل مع اختي سندريلا دي..بتعد في اصابعها..بتقول بصدمه..11سنه
جاسر:صح ي حبيبتي برافو عليك
نغم بضيق:بسس ي عمو ازي هبقا معاها 11سنه واعمل نفسي عميه
جاسر:عايزني اموت يعني!!
نغم بخوف:طب..طب ماشي بس بابي ومامي هيزعلو مني
جاسر:متخفيش ي حبيبتي انا هقولهم كل حاجه
نغم بفرحه:هما بحبوني اوي وهيفهموك قولهم اني بحبهم
جاسر بحزن:اه اوي..يلا ي نغم هتعملي زي ما اتفقنا ماشي بقوم وباشر بايده..اجري و لفي يمين لما توصلي اخر الشارع وهتلقي اختك سندريلا هناك عيطي وقولي انو في كلب بلحقك وانك عميه واهلك ميتين ماشي واطلبي منها تبقي معها لانو معندك حد اتذكري القصه الحكيتها ليك ونحن جايين عن البنت لي ابوها وامها اتوفو في حادثه واهل ابوها رموها في الشارع اتقمصي دول البنت دي بكل حذفير القصه مفهوم
ي نغم وبعدين هتبقيك عندها و تهتم فيك..واتذكري انا هموت لو مش قولتي كدا
نغم:بس انا هعرفها ازي؟؟وهي بجد هتهتم فيني طب افرض مش حبتني مثلا؟؟
جاسر:هي وحدها في الشارع..وهي هتحبك اصل عيونك دول بوقعو اي حد..ببص على عيونها الخضرا..نغم انا هرجع لما يبقا عمرك يبقا 18 سنه واشرحلك كل حاجه..انا متاكد انك بنت قويه وانا عايزك تهتمي بنفسك كويس ماشي نحن هندخل لعبه وللازم تفوزي كالعاده
نغم بتفكير:حاضر ي عمو..بس كله علشان خاطرك وانا مش عايزك تموت..على فكره ي عمو انا بحبك اوي وانت طيب اوي هروح لاختي سندريلا..بتجري و تلوح له بلوح لها وبتكمل جري
جاسر بتنهد وبقول بحزن:كله علشانك ي نغم صدقيني..هي هتعرف تاخد بالها منك اكتر مني للازم ابعدك عنهم علشان احميك..هي هتنقذك منهم
#بقلمي_يارا_احمد
نغم لنفسها:يلا ي نغم عيطي..بتعيط بتمثيل وهي بتجري بتلف يمينها و بتقع بسبب حجر في الشارع و تضرب راسها و بتعيط جامد
هي مين البنت دي اول مره اشوفها في شارعنا؟؟بتقرب من نغم
البنت:انتي كويسه؟؟هاتي اشوف..بتنزل لمستواها وبتمسك مكان الضربه وبتبدا تدلكه بايديها علشان يخف الوجع..انتي كنتي جاريه ليه افرضي اتاذيتي مثلا..وبعدين ايه جابك هنا انتي شكلك بنت بابي ومامي ايه الجابك الشارع الكله مجرمين دا!!
نغم اذكري انك عميه علشان عمو ميموتش واكيد اختي سندريلا هي دي وهي متفقه مع عمو انو يلعبو معايا لعبه الخوف بس لسه مش بعرفو نغم الكيلاني دا انا ممثله اشطر من هنا الزاهد اوف مش علينا..بفوق على صوت اختي سندريلا وهي بتكلمني بضيق شكلها فاكره اني اتجاهلتها
البنت بضيق:مش هتردي يعني!!
نغم:ا..اصل ا..انا اسمي ن..نغم وانا..بتحكيلها القصه الحكاها لها جاسر في العربيه و بنزلو دموع من عيونها..ه..هما رموني هنا وانا معنديش مكان اروح عليه وكان في كلب ورايا فكنت بجري منه..بتعيط جامد
البنت باسف:الدنيا دائما ظالمه الناس الطيبين..بطلي عياط هخدك تعيشي معايا..علشان محدش يقرب عليك وانتي مع عشق
نغم بطفوليه:مين عشق؟؟
عشق بتضحك على تصرفات نغم الطفوليه:انا عشق وانتي قولتيلي اسمك ايه ي حلوه؟؟
نغم بضيق:هو انتي لحقتي تنسي..انا الاميره العسل السكر نغم
عشق بابتسامه:كدا مش هنسى اصلك ي اميره قولتيه بتردد اول مره..بتضرب باصبعها على جبهه نغم

دليل الروايات - Deliil.com

19 Nov, 22:29


نغم بالم:ااا..على فكره انا كبيره اوي ومش هتحايلي عليا
عشق بتضحك:لا دا نحن شكلنا هنقضيها تعارف في الشارع بتقوم و تروح..يلا اللحقيني
نغممممم انت عميةةةةة اتذكري عمو جاسر
نغم بتحاول تقوم بس بتوقع نفسها بتعيط:ب..بس انا مش بقدر اشوف خالص همشي وراك ازي
عشق وقفت بصدمه واللتفت لنغم:ايه!!
نغم دي شكلها هتسيبك هنا شكلنا ادبسنا انا عايزه اختي سندريلا الحقيقيه اكيد دي مش هي دا عمو جاسر قال انها طيبه اوي
نغم بعياط:ا..انا مش بشوف خالص
عشق بضيق من دموع نغم:انا لو شفتك عيطتي تاني اقسم بالله هرميك لكلاب
نغم بتكست بخوف
عشق:كدا احسن..بتقرب من نغم وتمسك ايدها وتساعدها تقوم بتشد ايدها..يلا نروح البيت
نغم بتمسك ايدها جامد:سندريلا مش هتخديني لكلاب صح
عشق بتنهد:ربنا يصبرني على المصيبه الوقعت فيها دي..لا ي نغم مش هخدك لكلاب..واسمي عشق مش سندريلا
نغم:لا سندريلا
عشق:كويس اني تعبانه ومش قادره اجادلك تعالي اهو وصلنا
هو البيت قديم اوي دا شبه مسكون هي ليه عايشه هنا اومال المطعم فين؟؟
عشق بضيق:نغم وربنا هسيبك بطلي تفصلي كل دقيقتين
نغم:ا..اسفه
بندخل وهو شكله من جوا مش احسن من برا يعني بس واضح انه شويا و يقع ي رب سيبني ابقا 18سنه بسرعه وارجع على الفيلا حتى لو مش بحب جدو ومرات عمي بس هم احسن من انو يقع عليا السقف..هخد سندريلا معايا
عشق:نغم ي بنتي انتي بتفكري في ايه؟؟
نغم:لا مفيش..انا عايزه انام ممكن
عشق:لا
نغم:هو ايه لا؟؟مش هنام يعني!!
عشق:اه مش هتنامي ي اميره نتعشى اول وبعدها النوم ماشي
نغم:هو انتي قاصده ايه بالعشا..مش هتاكليني لكلبك صح
عشق:هو انا ممكن ارجع الخمس دقائق الورا واقول لنفسي بلاش تكلمي البنت دي!!لا ي نغم مش هكلك لكلبي واصلا معنديش كلب ارتاحي بقا
نغم:هو انا مش اختك اومال بتعامليني كدا لي..
نغم انتي اكيد اتجننتي عمو جاسر قال مش هقول اني اختها اصلها مفاجئة
عشق بصدمه:لا انتي اكيد مجنونه وامتى لحقتي تكوني اختي!!
نغم:ا..انا اسفه
عشق:انا هصبر عليكي بس وربنا لو فتحتي بقك تاني هرميك لكلاب الشارع
نغم بخوف:ح..حاضر
عشق بتخدها على غرفه فيها نور هي تقريبا اول مكان تشوفه نغم فيه نور من لما دخلت البيت بتقعد نغم في السرير:انا هروح اجهز العشا تبقي هنا من غير حركه فاهمه
نغم:فاهمه
عشق:احسن تكوني كدا فعلا..بتروح
نغم بتبص على المكان بتكلم نفسها:مش بطاله يعني..بتقوم و تقرب من المكتبه..الله حلو..بترفع نفسها وتنط لفوق علشان تمسك كتاب عجبها غلافه بتشده بعد عناء طويل بس بتوقع فيها الكتب بتعيط عشق بتجي جاريه وهي ماسكه صينيه الاكل بتنصدم من المنظر بتحط الصينيه و بتجري على نغم
عشق بتبعد عن نغم الكتب بسرعه وهي خايفه عليها:نغم انتي كويسه؟؟
نغم بتحضن عشق و صوت عياطها بزيد:ر..راسي و رجلي بوجعوني اوي رجلي اتكسرت صح انا عارفه
عشق بتفاجا بحضن نغم لها بس بتبادل نغم الحضن وبتقول بحنان
عشق بحنان:اهدئي دا طبيعي لانو الكتب الوقعتيهم كتيره علشان كدا رجلك اتخدرت مش انكسرت ولا حاجه
نغم بدموع:كدابه انا شكلي هموت قريب علشان كدا بتكلميني بلطافه
عشق بضيق:نعم يختي
نغم:مش انتي بتزعقي ليا من لما شفتيني
عشق:وابقا الشريره في قصتك علشان دا؟؟بتبعد عن نغم
نغم:هو انتي زعلتي مني!انا مقصدش..انا بحبك اوي على فكره
عشق:تحبيني ايه هو انتي امتى عرفتيني اصلا..نغم بصي العالم مش في البراءة بتاعتك دي للازم تتخلي عنها وتواجهي العالم اكيد كلامي صعب بالنسبالك بس للازم تكوني قويه و..
نغم بحب:انتي معايا ودا بكفيني

تابع فصول الرواية اضغط هنا 😍
https://www.deliil.com/2024/11/anqztny-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

19 Nov, 21:41


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/11/zwag-maslah7a.html

دليل الروايات - Deliil.com

19 Nov, 21:33


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/10/a5rgatny-men-elzlam.html

دليل الروايات - Deliil.com

19 Nov, 21:27


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/11/5adema-bemwafa9t-aby.html

دليل الروايات - Deliil.com

19 Nov, 21:11


رواية جديده😍
https://www.deliil.com/2024/11/zentaldwahy-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

19 Nov, 20:36


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/11/gsoon-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

19 Nov, 20:29


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/11/bostanhayati-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

19 Nov, 20:24


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/10/7ob-bela-7dood.html

دليل الروايات - Deliil.com

19 Nov, 20:17


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/10/washm-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

19 Nov, 20:12


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/11/abyadweswed-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

19 Nov, 19:20


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/11/zwag-maslah7a.html

دليل الروايات - Deliil.com

19 Nov, 19:04


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/11/eshkalmostbed-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

19 Nov, 18:57


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/09/masathorya-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

19 Nov, 18:52


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/11/kahrman-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

10 Nov, 21:17


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/10/zawgty-nove.html

دليل الروايات - Deliil.com

10 Nov, 21:13


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/11/abyadweswed-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

10 Nov, 21:04


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/10/washm-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

10 Nov, 20:54


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/10/saetalentkam-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

10 Nov, 20:49


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/10/7ob-bela-7dood.html

دليل الروايات - Deliil.com

10 Nov, 20:41


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/11/5adema-bemwafa9t-aby.html

دليل الروايات - Deliil.com

10 Nov, 20:29


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/11/salam-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

10 Nov, 20:19


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/09/zahretaltolep-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

10 Nov, 20:14


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/09/ezay-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

10 Nov, 20:11


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/09/masathorya-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

10 Nov, 20:07


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/08/zolmha-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

10 Nov, 20:03


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/11/zelalomda-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

10 Nov, 19:57


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/11/eshektha-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

10 Nov, 19:44


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/10/etr-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

10 Nov, 19:39


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/11/eshk-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

10 Nov, 19:36


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/10/tzawat-emr2a-s3edeya.html

دليل الروايات - Deliil.com

10 Nov, 19:35


فصول جديدة
https://www.deliil.com/2024/10/ahbbthragmkebriao-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

10 Nov, 19:30


فصول جديدة
https://www.deliil.com/2024/11/entaomry-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

10 Nov, 19:26


فصول جديدة
https://www.deliil.com/2024/09/ahbbtmorabia-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

10 Nov, 19:22


فصول جديدة
https://www.deliil.com/2024/11/7oor-el2adam.html

دليل الروايات - Deliil.com

30 Oct, 22:49


يارا..وانا كمان م ساعت اهلها توفوا وعاشت معانا ابوكي قرار يسفرها بره عشان تغير جو وتكمل دراستها
سهيلة بغيرة..اشمعنا هي يعني تسافر مانا كنت عايزة اسافر
يارا بحب.. يا قلبي انت متفوقه وشاطره ودخلتي كليه طب بمجهودك وشطارتك لكن هي مجموعها مكنش احسن حاجة وابوكي دخلها كلية خاصة فاهمة
سهيلة بغيرة..م عادي ممكن روح انا كمان
يارا ..ابوكي ميقدرش يبعد عنك علشان كد مكناش هيوافق لو طلبتي اصلا ف اسكتي احسن م قوملك
سهيلة بخوف..لا وعلي اي هقوم امشي احسن يلا سلام عليكممممممم
يارا بضحك..وعليكم السلام هبلة والله

سهيلة رحت الكلية ونزلت من العربية ولقيت سجده جريت عليها وهي بتقول االحقييي
سهيلة بخوف.. في اي يخريبتك
سجده ..عمر تخانق مع شاب وضربه جامد وكان هيموت فيها
سهيلة بخوف..يلهوي ليييه
سجده ..تقريبا اللي فهمته انه الشاب كان بيتكلم عنك وحش وكان عايز يعمل رهن مع صحابه عليكي وعمر اسمعه ميقدرش يسكت
سهيلة بخوف.. طيب هو فين
سجده..في مكتب المدير
سهيلة جريت علي المكتب ودخلت من غير اذن
مدير..اي دا ازاي تخش اي دا سهيلة هانم اهلا وسهلا بخصرتك في حاجة حصلت ولا اي
سهيلة ببرود..أنا جاية علشان عمر
الشاب قال بصوت عالي وغيظ..هي دي اللي ضربني عشانها
المدير بصله بتحذير يسكت وبص ل سهيلة وقال بتوتر..هو يقرب ل حضرتك حاجة
سهيلة ببرود..اها بيقي صديقي والشاب دا كان بيتكلم عليا وحش واعمل رهان مع صحابه عليا وعمر متحملش كلامه وضربه
المدير بص الشاب بغضب وقال انت عملت كد فعلا
الشاب بكذب.. لا والله دول كدابين
سهيلة ببرود..تمم نسأل صحابك اي رايك
كل دا تحت نظرات الحب من عمر ل سهيلة .
الشاب بخوف وتوتر..خلاص انا اسف مش هعمل كد تاني
سهيلة ..تمم انا مسامحك ممكن خد عمر بقي
المدير..اكيد طبعا بس هو محتاج يروح المستشفى
سهيلة ..أنا هاخده

في المستشفى
عمر بزهق..خلاص يا سهيلة انا زهقت بجد
سهيلة بغضب وضربته بالفقا
عمر بصدمة..انتي قد الحركة دي يابت
سهيلة بخوف..لا
عمر ضحك وقال طيب خلاص ماشي يلا نمشي بقي
سهيلة ..ماشي مش هتعمل كد تاني وملكش دعوة بحد اللي عاوز يتكلم يتكلم ماشي
عمر بسخرية..اها ان شاء الله
سهيلة..كنت عارفة الكلام معاك مفيش منه فايدة

بليل في الفيلا سهيلة
سهيلة دخلت لقيت أهلها واخواها قاعدين في الصالون
سهيلة ..اللهم اصلي علي النبي انا متعلمتش حاجة وربنا
سليم بضحك..يلا ياهبلة احنا مسنتين تولين أصلها جاية
=وانا جيت
الكل بصلوها بلهفة
وفجاة سهيلة قالت بصدمة انور انت بتعمل اي هنا
تولين بحب..دا انور خطبيي ووووووو

تابع فصول الرواية اضغط هنا 😍
https://www.deliil.com/2024/10/alhop-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

30 Oct, 22:49


رواية الحب الحقيقي الفصل الاول 1 - بقلم هاجر سلامة
. انا معجبه بيك وبحبك ياانور
انور..اي اللي انتي بتقوليه دا انتي اتجننتي ياسهيلة
سهيلة بعياط..ليه ياانور بتقول كد انا بحبك ومن زمان اوي
انور بقسوه..وانا عمري م حبيتك انا مش شايفك غير اختي الصغيرة انتي عندك 13 سنة يعني لسه بيبي وبعدين مش بتشوفي نفسك ف المرايا ولا اي دا اللي يشوفك جمبي يتفكرك امي من كتر التخن داا وضحك بسخرية وكمل وقال ياريت تتطلعي الكلام دا من دماغك وسابها وامشي
سهيلة مشيت ودموعها علي خدها .
انور بسخرية..دي فكرني بحبها اي القرف دااا ورجع بيته.

سهيلة ف اوضتها وبتعيط ومنهارة جدا
سهيلة بعياط وشهقة..مش بيحبني لاني وحشة وتخينة مش بيحبني مش بيحبني ونامت وهي دموعها علي خدها

يوم جديد
نزلت سهيلة وعينها ورمه
مامتها يارا تصدمت وقالت اي دا مال عيونك ورمة ليه
سهيلة بتوتر..ولا حاجة كانت وجعني امبارح
يارا..طيب تعالي حطلك ثلج
سهيلة رحت معاها

بعد ساعة .
يارا ..لاتكوني عيطتي عشان عرفتي إن انور مسافر
سهيلة بصدمة..هو مسافر
يارا..مكنتش تعرفي ولا اي
سهيلة بحزن..لا
يارا..طيب اكيد هيقولك هو لسه مسافرش
سهيلة بحزن..ربنا يوفقه بقي
يارا..يارب تعالي نفطر ابوكي راح الشركة بدري مع اخوكي تقريبا عندهم شغل مهم
سهيلة سرحانة.
يارا..هتروحي المدرسة
سهيلة...مفيش رد
يارا بصوت عالي..سهيلة اسمعيني
سهيلة بخضة..اها اها حضرتك قولتي اي
يارا بشك..بسألك رايحة المدرسة ولا لا
سهيلة ..اها هروح
يارا..طيب

بليل
في القصر سهيلة الباب خبط
يارا..روحي افتحي ياسهيلة ونبي عايزة اكمل المسلسل بسرعة
سهيلة بتعب..حاضر
رحت تفتح تصدمت لإنها لقيت انور ف وشها
انور بصلها بسخرية وقالها واعي من قدامي كد اسلم علي طنط
ودخل وهو بيقول حبيت قلبي اللي هتوحشني
يارا بضحك..يولا يابكاش تروح وترجع بسلامة ومتأخرش ها
انور بضحك..متقلقيش خلص كلية وهجي علطول
يارا حضنته وهي بتقول طيب ياحبيبي تروح وترجع بسلامة
انوار..اومال فين عمي رفعت وسليم
يارا..عندهم شغل كتير انهاردة وتقريبا هيتاخروا
انور..ممم وبص لسهيلة وقال اي ياسهيلة مش هتسلمي عليا مش هوحشك وضحك بسخرية
سهيلة بحزن..تروح وترجع بسلامة ياانور وطلعت اوضتها
يارا..شكلها زعلانة سابها روح انت علشان متاخرش علي طيارة يلا
انور..ماشي يلا سلام
يارا..سلام

سهيلة بعياط اتصلت علي صحبتها سجده
سجده ..اي ياكلب البحر بترني دلوقتي ليييه
سهيلة بصوت عياط..سجده انا تعبانة اوي
سجده تخضيت وقامت من مكانها بسرعة وهي بتقول سهيلة مالك ف اي بتعيطي ليه تعبانة مالك ردي
سهيلة بعياط.. أنور هيسافر
سجده ..وبعدين ايوا فيها اي زعلتي لأنك بتحبيه صح
سهيلة بعياط وحزن..تعترفت بحبي ليه رفضني واتريق علياا ياسجده اكيد لاني تخينة و وحشة صح
سجده بغضب.. مين قال كد دا انتي قمر واللي يقول غير كد بيقي اعمي مش بيشوف وعلي انور في ٦٠ الف داهية تاخده ولا تزعلي نفسك بكرة هيجيلك قبل م نروح المدرسة نتكلم شوية ماشي اوعي تزعلي والله هيتندم بس هيكون فات الأوان يلا روحي نامي وانتي معايا علي الخط يلا
سهيلة بحزن..ماشي

[بعد ٧ سنوات ]
يارا دخلت الاوضة وهي بتقول بصوت عالي سهيلةةةةة قومييييي بقي هتاخري هو كل يوم نفس الحال عمرك م هتبطلي العادة دي بقي وتنامي بدري
سهيلة بنوم..صوتك عالي ليه مش عارفة انام حرام عليكي
يارا بغيظ..نامت عليكي حيطة وضربتها بالمخدة وقالت قومي احسنلك بدل م ابعت ل سليم بجي بنفسه
سهيلة افتحت عينها وقامت بسرعة وهي بتقول وعلي اي ياست الكل انا صحيت كنت بهزر معاكي يلا طلعي علشان هاخد شور وروح الكلية
يارا بصلتها بضحك..ناس مبتجيش الا من العين الحمراء وطلعت
سهيلة رجعت فردت جسدها علي سرير وهي بتقول اخيرا طلعت هكمل نوم بقي ولسه هتنام
يارا دخلت تاني وهي مسكة الفون وبتقول بقولك ياسليم تعالي عندي علشان عايزك ضروري
سهيلة قامت بسرعة فقلت المكالمة ف وش اخوها بسرعة .
يارا بصدمة..انتي عملتي اي
سهيلة ضحكت..فقلت ف وشه وجريت علي حمام
يارا غيظ..يارب اصبرني يارب وطلعت من الاوضة

سهيلة نزلت من اوضتها وهي لبسه فستان ارزق ريق جدا ولمت شعرها ديل حصان وحطت الليب جلوس وشكلها جميل
يارا ..يلا تعالي اكلي بسرعة ساعة بقيت ١١
سهيلة ..متقلقيش ياقلبي المحاضره معادها 12:30
يارا..طيب حلو تعالي اكلي يلا انا خليت ام نسمة تحضر الكريمه اللي بتحبيها عشان تاكليها مع السندوتشات اللي بتحبيها
سهيلة رحت باستها من خدها وهي بتقول حبي انتِ
يارا ضحكت عليها

بعد الفطار .
يارا..بنت عمتك جاية انهاردة بليل
سهيلة ..بجد تولين جاية ياااه بقالي ٤ سنين مشفتهاش

دليل الروايات - Deliil.com

30 Oct, 22:35


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/09/khfaya-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

30 Oct, 22:34


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/10/ahbbtsaedy-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

30 Oct, 20:27


فصول جديده https://www.deliil.com/2024/10/a7bbt-man-lais-melky.html

دليل الروايات - Deliil.com

30 Oct, 20:02


شيخون : بكر مش ناقص ارض عشان يطمع فى ارضك و لا ارض عيالك يا نجاة
نجاة : و لا ناقص حريم عشان يقول يا جواز من تانى يا شيخون
شيخون : طالما مقتدر ايه المشكلة
نجاة : المشكلة انى مش عاوزاه و مش موافقة عليه يا شيخون ، ارحمونى بقى
ليصمت شيخون لبرهة و هو يتمعن بملامحها الغاضبة ثم قال باستدراك : ماقلتيليش برضيك ، انتى تقصدى ناس مين دى اللى حسنة هتبقى رايدة تسد الطريق عليهم
لتقترب نجاة من اذن صغيريها و تأمرهم بالذهاب الى غرفتهم ، و تقف تراقبهم حتى تتأكد من بعدهم بالقدر الكافي حتى لا يستطيعا سماع حديثها مع شقيقها ، لتستدير مرة اخرى لشيخون و هى تنظر اليه بتحدى قائلة : بتسالنى اكنك ماتعرفش انى اقصد مين بحديتى ده
شيخون : لا تكونى فاكرة انى بنجم ، هعرف منين انى انتى تقصدى مين
نجاة بترصد : جابر .. اقصد جابر يا شيخون
شيخون بجمود : ايه الحديت الماسخ ده ، و هو جابر كان اتقدملك من تانى بعد موت المصيلحى و انى ما اعرفش و اللا ايه ، و حتى لو كان اتقدملك .. هى حسنة دخلها ايه فى حكاية زى دى
نجاة : و كان دخلها ايه النوبة اللى فاتت يا شيخون
شيخون : كان غرضها مصلحتك
نجاة بعتاب مخلوط بسخرية لاذعة : مصلحتى برضبك و اللا مصلحة سميحة اختها
شيخون بجمود : و ايه دخل سميحة هى كمان فى الحكاية دى
لتتجه نجاة الى الاريكة و تجلس عليها باريحية و تقول : لو حاولت تعمل انك ماتعرفش مش هصدقك يا اخوي ، فبلاش احسن
شيخون بحدة : و بعدها لك انتى و حكاويكى الماسخة اللى مش عاوزة تخلص دى الليلة دى ، ماتقولى اللى عندك نوبة واحدة وتخلصينى
نجاة بحدة مماثلة : هقولك اللى عارفة انك عارفة كويس يا شيخون ، هقول لك ان حسنة النا.ر قادت فى جتتها اما عرفت ان جابر رايدنى و عاوز يتجوزنى ، بعد ما سميحة بعتتله مرسال يقول له انها عاشقاه و رايداه ، بس هو رد على المرسال بان قلبه مش خالى
و بعدها بكام يوم عرفت انه اتقدملى و طلبنى منيك ، تقوم تعمل ايه ، تقوم تطلع عليه الحديت الماسخ اللى مافيش عيل صغير يصدقه ، ماهو مين يصدق ان جابر اتعرض لبنت من بنات البلد .. لأ و مين ، سميحة اخت مرة صاحبه الروح بالروح ، لا و كمان و فى نفس الليلة تروح بنفسها للمصيلحى و تعمل فيها خاطبة و تعرضنى عليه بحجة انه الوحيد اللى يقدر يقف فى وش جابر و يبعده عنى بعد ما قالت له انه بيتعرض لها و بيتعرض لى انى كمان
شيخون بذهول : انتى جيبتى الحديت ده منين .. جابر اللى قال لك الحديت ده
نجاة بسخرية : لو قلتلك ان المصيلحى بذات نفسيه هو اللى قاللى .. هتصدق
شيخون بصدمة : المصيلحى
نجاة بشرود : ايوة المصيلحى ، كان بيحكيلى و هو فاكر انه بيتباهى بجوازه منى ، و انه حمانى من جابر و طمعه فيا ، لكن بعد مده من حديته ده .. فى ساعة صفا بعد ما ربنا رزقنا بعبد الله و عبد الرحمن .. المصيلحى قاللى انه ماصدقش سميحة ، و انه من وقتها عارف ان كان ليها غرض من جوازه منى ، لكن انى اللى احلويت فى عينيه و لقاها فرصة انه يتجوزنى ، خصوصى ان كان عدى على موت مرته وقت طويل و كان نفسه فى ونيس ، و خصوصى برضيك ان ربنا ما رزقهوش بعيال قبل عيالى .. و كمان كان زعلان لما لقى ان علاقتك بجابر اتعكرت و مابقيتش زينة زى الاول و بقى نفسه يعرف مصلحة سميحة ايه فى الحديت اللى قالته له ، بس انى مارضيتش اقول له الحقيقة .. سيبته على عماه ، لكن انى اللى فتحت و عرفت
شيخون : و انتى عرفتى منين حكاية سميحة و مرسالها لجابر دى ، المصيلحى برضيك هو اللى قال لك
نجاة : رغم ان المصيلحى خمن ده ، لكن لاا .. مش المصيلحى اللى قاللى ، انما المرسال اللى سميحة بعتته لجابر هو اللى قاللى
شيخون بفضول : و يبقى مين بقى المرسال ده
نجاة بتنهيدة : مامنوش لزوم خلاص ، الموضوع عدى عليه سنين
شيخون بحدة : مين المرسال ده انطقى
نجاة بجمود و عيناها تراقب انفعالات شيخون : زينب
شيخون بغضب : زينب بتى انى ، انتى جيبتى الحديت ده منين ، بتى انى راحت لحد جابر و كانت كمان مرسال غرام ، راحتله فين و ازاى
نجاة و هى تحاول امتصاص غضبه : ماراحتلوش فى حتة ، جابر كان عنديك فى دارك ، و كان قاعد فى الجنينة مستنيك ، و كانت سميحة كمان عنديكم وقتها فبعتتله زينب بالكلمتين دولى و خلاص ، و وقتها زينب كانت لسه عيلة و مش فاهمة حاجة
شيخون بترصد : و زينب قالتلك الحديت ده ميتى و ايه المناسبة
نجاة : من زمان يا شيخون ، و برضيك كانت لسه عيلة ، و كانت بتحكيلى عادى من غير ماتفهم حاجة ، و وقتها انى نبهت عليها ماتعيدش الحديت ده نوبة تانية و يمكن كمان تكون نسيته ، لكن انى مانسيتش و عشان اكده بقوللك .. ابعد مرتك و اخواتها عنى ، لانى حتى لو قلت يا جواز .. بكر هيبقى اخر راجل ممكن اتجوزه

دليل الروايات - Deliil.com

30 Oct, 20:02


شيخون : ماشى يا نجاة .. بخاطرك ، انى مش هغصب عليكى فى حدوتة بكر دى ، لكن برضيك عاوز اسالك سؤال و تجاوبينى بأمانة الله
نجاة : و من ميتى كان عندى غيرها يا شيخون .. اسأل
شيخون : جابر .. حاول انه يبعتلك و اللا يتكلم معاكى بعد موت المصيلحى
نجاة : ماحصلش ، و حتى لو كان حصل انى عمرى ماهوافق ابدا ، و انت خابر زين انى برضيك زمان كنت مجبورة عليه ، و بعدين كمان انت عارف ان جابر بيفهم فى الاصول كويس اوى و مايعملهاش
شيخون باستنكار : انتى ليه بتحاميله اوى اكده انى مش فاهم
نجاة : عشان اتظلم زيى يا شيخون ، و كفاية اوى انه صان العشرة و ما حاولش يفضح اخت مرتك و لا يحكى على اللى حصل منيها
شيخون : طب يعنى هتفضلى عايشة لحالك اكده
نجاة : انى مش لحالى ابدا ، ولادى معايا ، و الغفر حوالين الدار ، و ام سعيد مابتفوتنيش لا ليل ولا نهار
لينظر اليها شيحون و كأنه يحاول قراءة ما يدور برأسها ، ثم عدل من هندامه و تركها و انصرف دون ان يزيد كلمة واحدة
لتتنهد نجاة بقلة حيلة و هى تدلك وجهها و تستغفر و تحوقل لتتجه لبصرها الى اعلى الدرج لتجد ولديها و اللذان لم يكملا عامهما العاشر بعد .. يجلسان بترقب على اعلى درجاته و هما ينظران إليها بترقب لتبتسم إليهما قائلة : تعالوا
ليهرع اليها الصبيان و يرتميان بأحضانها فقالت : ايه اللى خرجكم من اوضتكم
عبد الله : كنا خايفين نقعد لحالنا
نجاة باستنكار : خايفين من ايه
عبد الرحمن : خالى كان عمال يزعق لك جامد
نجاة : ماكانش بيزعق لى و لا حاجة ، هو بس كان بيحكيلى على حاجة مضايقاه و عشان اكده كان صوته عالى حبتين
ليتبادل الصبيان النظرات ثم يقول عبد الله بحذر : هو انتى صحيح هتتجوزى يا امة
نجاة بامتعاض : الحديت ده حديت كبار يا عبد الله ، ماينفعش تتكلموا فيه
عبد الرحمن : يعنى هتتجوزى
نجاة بفضول : لو اتجوزت هتزعلوا
عبد الله : ماتتجوزيش عم بكر
نجاة بدهشة : و اشمعنى يعنى
عبد الرحمن : بنخاف منيه ، و كمان بيضر.ب فاطمة جامد
نجاة : فاطمة بته
عبد الرحمن : ايوة
نجاة : و عرفت منين انه بيضر.بها
عبدالله : هى قالت لنا ، و كذا مرة تاجى المدرسة و هى معيطة و ودنها بتوجعها مطرح مابيملص لها ودانها كمان
نجاة بضحك : يملص لها ودانها
عبدالله : ايوة .. يعنى بيقرصهم جامد ، هى قالتلنا اكده
نجاة : لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم ، عموما ماتخافوش .. انى مش هتجوز من اصله ، و لو اتجوزت مش هتجوز بكر ، ياللا روحوا خلصوا الواجب بتاعكم
اما فى مكان اخر ، كانت تجلس حسنة بصحن منزل شيخون و الذى كان شبيها بالدوار ، و كان يجلس بجوارها شقيقها بكر و هو يقول : يعنى فكرك شيخون هيقدر عليها
حسنة بخيلاء : و لو شيخون ماقدرش عليها ، اومال مين اللى يقدر
بكر بفرحة : و اخيرا يا نجاة هتبقى فى دارى
حسنة : المهم انك تحسس شيخون انك هتتجوزها عشان تربيلها اليتامى ، يعنى عاملين فيهم جميلة
بكر و هو يفرك كفيه ببهجة : رغم انى مش فاهم غرضك ايه من الحكاية دى ، بس ماشى ، انى المهم عندياتى نجاة و بس
و فى وسط حديثهم يدخل عليهم شيخون و هو يقول بترحيب : السلام عليكم .. منور الدار يا بكر
لينهض بكر محييا شيخون و هو يقول : الدار منور باصحابه يا شيخون
شيخون : ايه يا حسنة .. مش هتغدينا و اللا ايه
حسنة : الاكل جاهز من بدرى .. انت اللى عوقت عند نجاة .. على الله يكون بفايدة و تكون جايبلنا خبر حلو معاك
ليخلع شيخون عبائته من فوق كتفيه و يلقيها على احد المقاعد دون ان يلقى بالا لحديثها و يقول : هتغدينا يعنى و اللا هنقضيها حديت مالوش عازة
بكر : جوزك باينه جعان يا حسنة ، اكليه الاول و بعدين ابقى اتحدتى فى اللى عاوزة تتحدتى فيه
لتنهض حسنة بامتعاض و تتجه الى الداخل قائلة : هقول لهم يحطولنا الاكل على ما انده للعيال
بكر : ماتعمليش حسابى .. انى اتغديت
شيخون : و ده حديت برضيك ، اقعد كل لك لقمة معانا على اد نفسك
لينظر بكر الى شيخون و يقول بفضول : عملت ايه مع نجاة ، حددتها
شيخون متصنعا عدم الفهم : حددتها فى ايه
بكر باستغراب : هيكون فى ايه يعنى يا شيخون ، فى جوازى منيها ، هو مش انى اتحددت معاك و انت وافقت و كان ناقص بس موافقتها
شيخون و هو يتصنع الذهول : لا هو انت كنت بتتحدت جد ، انى فكرتك بتهزر
بكر باستنكار : اهزر .. هو الجواز فيه هزار برضيك يا شيخون ، و بعدين مانى قلتلك عشان اربى العيال اليتامى دولم و اكسب فيهم ثواب و انت وافقت على حديتى ايه اللى غير رأيك
شيخون : انى ماغيرتش رايى و لا حاجة انى سايرتك فى حديتك و انى فاكرك بتهزر
بكر باستنكار : هتقوللى تانى بهزر ، طب يا سيدى انى ما بهزرش ، ها .. ايه قولك

دليل الروايات - Deliil.com

30 Oct, 20:02


شيخون و هو يتصنع التفكير : قولى فى ايه يا بكر ، و هم حريمك التنين لو عرفوا انك عاوز تجيب عليهم التالتة لعيالها هيسكتوا لك اياك ، دولم نش بعيد يعملوا على جتتك فتة بالخل و التوم
بكر : يمين بعظيم لو واحدة منهم اعترضت ماتبات على ذمتى
شيخون : هدى خلقك بس عشان خاطر عيالك ، و بعدين يعنى ، نجاة ممكن ماتوافقش بسبب خوتة العيال ، ده انت البيت عنديك و لا المروستان يا راجل من كتر دوشة العيال
بكر : يا سيدى لو حكمت احبسلها العيال و اكتفهملها كمان لو عاوزة ، بس تاجى مبسوطة
شيخون : طب و عيالها
بكر : عيالها اكنهم عيالى
شيخون بمرح : اللى لسه حابسهم و مكتفهم من شوية دولم
بكر بترصد : هو فى ايه يا شيخون
شيخون : فيه انى مش عاوزك تزعل منى يا بكر
بكر : و انى ايه اللى هيزعلنى منيك
شيخون : رأيى هيزعلك
بكر : و ايه بقى رأيك اللى هيزعلنى ده
شيخون : ان نجاة ماتنفعكش يا بكر .. نجاة لسه حزينة على موت جوزها و مايصحش نتكلم فى حاجة زى دى دلوق
كانت حسنة فى طريقها إليهم لتدعوهم الى الغداء ، و عندما سمعت حديث شيخون قالت بتهكم : هى مين دى اللى حزينة على جوزها ، اشحال ان ماكانتش متجوزاه غصب عنيها
شيخون بهدوء : الاكل جهز و اللا لسه
حسنة باستغراب : جهز
لينهض شيخون و يتجه الى مكان غرفة الطعام و هو يقول : ياللا يا بكر .. تعالى كل لك لقمة معايا احسن انى واقع من الجوع
بكر و هو يتبادل نظرات الاستفهام مع حسنة : ماقلتلك اتغديت ، كل انت براحتك و انى هروح ابص على كام مصلحة اكده و ابقى اشوفك تانى بالليل
شيخون دون ان يلتفت اليه : ماشى
ليميل بكر على أذن حسنة و يقول بفضول : ايه اللى قلب جوزك القلبة دى ، مش مصدق انى حكاية انه كان فاكرنى بهزر دى
حسنة و هى تلتفت اتجاه زوجها ، هو قال لك اكده
بكر : ايوة ، شوفى ايه اللى قلبه القلبة دى و عرفينى ، و حصليه ياللا .. سلام
لتغلق حسنة الباب بعد خروج شقيقها و عند التفاتها تجد زينب و هى فى الثانية و العشرين من عمرها تقف تراقبهم من على بعد و ترتسم على معالمها علامات الاستياء ، فتقول لها حسنة : انتى واقفة اكده ليه ، ياللا عشان ابوكى مستنيكم على السفرة ، و اندهى اخواتك هم فين
زينب و هى تتجه الى غرفة الطعام : احمد مش هنا اصلا ، و زهرة راحت لابويا
حسنة بامتعاض : طب ياللا عشان ابوكى ما يستعوقناش
و عندما وصلت حسنة لغرفة الطعام لم تجد شيخون مكانه ، و لكنها وجدت زهرة تأكل منفردة فقالت بدهشة : اومال ابوكى فين
زهرة و هى فى عامها العشرين : قابلته على السلم و انى نازلة و قاللى انه مش جعان دلوقيت ، و هينام شوي و لما يصحى هيبقى ياكل ، و قال لى كلوا انتو ماتزنبوش حالكم معايا
حسنة و هى تردد بصوت خافت : ايه حكايته ده ، كان لسه عمال يقول انه هيموت من الجوع ، ياترى عملت فيك ايه نجاة خلتك ترجع بوش غير الوش
لتجلس زينب بمقعدها و تشرع فى تناول طعامها و هى تراقب حسنة فى صمت تحت نظرات زهرة المراقبة لهما هى الاخرى ، و التى قالت بفضول : هو ايه الحكاية ، هو حصل حاجة و اللا ايه
و قبل ان يجيبها احد سمعوا صوت شيخون يصيح بصوت عالى و هو ينادى باسم زوجته ، لتنتفض حسنة من مكانها و ترد بصوت عالى يبدو عليه الاصطراب : ايوة .. جاية اهو
ثم تتجه الى الاعلى و هى تدير برأسها العديد من السيناريوهات عما سيقوله لها شيخون
و ما ان وصلت الى غرفتهما حتى وجدته يجلس بالشرفة بعد ان بدل ملابسه ، فتوجهت اليه قائلة : هو انت مش كنت بتقول جعان و هتموت من الجوع كمان ، ما حطيتش حاجة فى بقك يعنى و جيت على هنا ، و قلت كمان لزهرة انك هتنام و اديك قاعد اهو و مانمتش ، ايه الحكاية
شيخون : و لا حكاية و لا رواية .. انى بس ماكنتش عاوز ازعل بكر
حسنة بترصد : و ايه اللى كان هيزعل بكر مش فاهمة
شيخون بتورية : يعنى .. عشان الحكاية اياها بتاعة نجاة
حسنة : طب مانى عارفة ، لكن برضيك مش فاهمة ايه اللى هيزعله
شيخون و هو ينظر بعينا حسنة : نجاة ماوافقتش
حسنة بعدم اهتمام : و هو من ميتى بناخد رأى الحريم فى جوازنا يا شيخون ، توافق و اللا ماتوافقش ، المهم كلمتك انت ، و انت موافق ، يبقى هى مالهاش كلمة
شيخون : مش مشكلة و لا حاجة ، بس الصراحة مش شايف ان ظروف بكر احسن حاجة يعنى ، ايه اللى يخليها تتجوز واحد معاه حرمتين و سبع عيال غيرها هى و عيالها ، نجاة لسه صغيرة و حلوة و الف مين يتمناها كمان
حسنة بترصد : زى مين بقى
شيخون و هو يتململ بجلسته : سيبك من الحكاية دى دلوق ، اصلك ماتعرفيش انى شفت مين النهاردة و من وقتها و انى دماغى عمالة تروح و تاجى
حسنة بفضول : شفت مين يعنى
شيخون : شفت اختك سميحة
حسنة : و ايه المشكلة يعنى انك تشوف سميحة

دليل الروايات - Deliil.com

30 Oct, 20:02


شيخون و هو يركز بملامح حسنة و كأنه يدرسها بعناية شديدة : مش المشكلة انى شفتها ، المشكلة شفتها واقفة و هى بتتكلم و بتضحك كمان مع مين
حسنة : مع مين يعنى
شيخون : مع جابر
ليبهت وجه حسنة و تقول بتردد و هى تزدرد لعابها : و دى فيها ايه يعنى
شيخون بلهجة استغراب : فيها ايه ازاى يعنى ، انتى نسيتى اللى حصل زمان و اللا ايه ، وبعدين مهما ان كان اختك متطلقة ، و لو حد شافها واقفة معاه و بتتساير و تضحك اكده يقولوا ايه و خصوصا بعد اللى هى بنفسها قالتهولنا عليه زمان ، و اللا نسيتى ان حديتها ده كان هو السبب اننا رفضنا جوازه من نجاة اياميها و اول ما المصيلحى طلبها جوزناها له غصب عنيها كمان
حسنة بلجلجة : لا طبعا مانسيتش و لا حاجة ، بس يعنى جابر كبر و عقل ، و يمكن النصيب يجمعهم سوا
شيخون باستدراج : يجمع مين مش فاهم
حسنة و هى تهرب بعينيها من شيخون : جابر و سميحة
شيخون بحزم : يوم ماجابر يفكر انه يطلب سميحة ، هيبقى جوازهم على جثتى يا حسنة ، و فهمى اختك كويس الحديت ده عشان لو معشمة روحها بيه .. ماتخليش العشم ياخدها لبعيد ، عشان ماتتعبش و هى راجعة

تابع فصول الرواية اضغط هنا 😍
https://www.deliil.com/2024/10/washm-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

30 Oct, 20:02


رواية وشم على حواف القلوب الفصل الاول 1 - بقلم ميمي العوالي
وشم على حواف القلوب
بقلمى .. ميمى عوالى
البارت الاول
لا احلل نشر او نقل الرواية باى مكان اخر دون اذن كتابى منى شخصيا و من يفعل دون ذلك يعرض نفسه للمسائلة القانونية
و نقول بسم الله و نبدأ مع بعض
فى قرية من قرى الصعيد التى امتدت اليها معالم التطور الخارجى الظاهرى ، و لكنها لم تمتد بعد الى بعض العقول
كان منزل شيخ البلد الراحل و الذى مضى على موته ستة اشهر فقط ، كان منزلا كبيرا بسياج من الحديد العتيق المتشابك و الذى يحيط ببعض اشجار الكافور و السيسبان ، و التى كانت تعطى رونقا من الجمال و الاصالة
كان شيخ البلد قد ورثه عن زوجته الراحلة و التى لم تنجب له ، و لكنه لم يفكر يوما ان يتزوج بأخرى خوفا من ان تسترد اموالها منه ، حتى مرت السنوات تلو السنوات ، لتفارقه زوجته و ترحل عن الدنيا تاركة لزوجها العديد و العديد من الأراضى دون ان تترك له وريث
و لكن بعد فترة من وفاتها يفكر مجددا فى الزواج بعد ان خطت التجاعيد وجهه و جبهته ملأتها الغضون ، و بعد ان من الله عليه بالذرية .. ماهى غير عدة سنوات ليرحل هو الاخر تاركا زوجة شابة و صبيين توأم
وكانت ارملته نجاة تقف فى وسط منزلها و هى تلتحف السواد و تضم اليها صغيريها و هى تنظر بشراسة الى ذلك المعتد بنفسه و الذى يقف قبالتها قائلا فى خيلاء : المفروض الحديت ده انتى من نفسك تبقى عارفاه يا نجاة ، مش انى اللى هعلمك سلونا
نجاة بحقد : سلوكم .. انهى سلو ده اللى بتتكلم عنيه يا شيخون ، سلوكم ده اللى رملنى و انى فى عز شبابى و يتم عيالى و هم لسه ماشافوش من الدنيا حاجة ، ارحمونى بقى و اتقوا الله فيا و فى اليتامى دول
شيخون باستنكار : و هو احنا اللى رملناكى و يتمنالك عيالك اياك ! ده ليه بقى ان شاء الله .. كنا احنا اللى موتنا لك راجلك و اللا ايه
نجاة : اما تظلمونى و تجوزونى راجل اكبر منى بخمسة و اربعين سنة و هو رجل جوة و رجل برة تبقوا عملتوا فيا ايه ياشيخون ، و جايين دلوق تظلمونى من تانى ليه
شيخون : و هو احنا نبقى بنظلمك لما نبقى عاوزين انك تبقى فى حمى راجل
نجاة بحدة : انهى راجل ده اللى بتتكلموا عنيه ، هو انى بيعة و شروة عشان تبيعوا وتشتروا فيا كل ساعة و التانية ، لكن لاا يا شيخون ، النوبة اللى فاتت رميتونى للمصيلحى و انتو عارفين انه فى عمر جدى و جدك ، و استغليتوا سنى الصغير و خوفى على زعل ابونا و انى مش هقدر اقوللكم لاا و لا اخالف حديتكم
لكن المرة دى لاا يا شيخون ، مش هسمحلكم ابدا تزلوا عيالى و تتحكموا فيا من تانى
شيخون و هو يدير نظره عنها : انتى عارفة انى ماليش صالح بكل الحديت ده ، و اللى هقول لك عليه هو اللى هيتنفذ و من سكات
نجاة بغضب : فوتونى فى حالى بقى و ماحدش له صالح بيا و بعيالى
شيخون : اياكى تكونى مفكرة حالك هتقعدى اكده من غير راجل
نجاة بتحدى : قعدتى من غير راجل احسنلى و احسن لعيالى اللى لسه ماشبوش من الطوق يا شيخون ، واحد غيرك كان يقف للى يقوللى اتجوز بالطريقة دى من تانى و تبقى سندى و عزوتى ، لكن انت ماشى ورا الدوى اللى فى ودانك و خلاص من غير حتى ماتفكر فيه
شيخون بانكار : دوى ايه ده اللى انتى بتقولى عليه
نجاة بسخرية : حديت حسنة اللى ملت بيه ودانك ، بس انى عاوزاك تطمنها و تقوللها ان لو نجاة هتموت من الجوع هى و عيالها مش هتمد لك يدها و لا هتقوللك ادينى ، و مصيلحى الله يرحمه سايبلى و سايب لعياله اللى يغنيهم عن سؤال الكريم و اللئيم يا ابن ابويا ، و المصيلحى ماكانلوش عيال يقولولى مالكيش حدانا ورث زى ماسبق و قلتهالى يا ابن امى و ابويا
و قول لمرتك كمان انى لو فكرت اتجوز و كان بكر اخوها اخر راجل على وش الدنيا عمرى ماهبص له و لا هتجوزه
شيخون بحدة : ايه الحديت الفارغ اللى انتى بتقوليه ده
نجاة باعتداد : حديتى عمره ماكان فارغ يا شيخون و انت و مرتك عارفين الحديت ده كويس اوى ، حسنة مفكرة انى مش هعرف ادبر حالى بعد موت جوزى و انى يمكن اميل عليك و اطلب مساعدتك لجل ما فلوس العيال اتحطت فى المجلس الحزبى ، لكن قوللها تتطمن ، انى عارفة هدبر حالى كيف من غير ما اطلب منيك و لا من غيرك كويس اوى
و كمان مرتك عاوزة تجوزنى اخوها عشان تسد الطريق على ناس تانية ، لكن برضيك طمن قلبها و قول لها انى مابفكرش فى الجواز من اصله لا من اخوها و لا من الناس التانية ، و ياريت تريحوا بالكم و تسيبونى فى حالى انى و عيالى
شيخون باستنكار : ناس مين دى اللى حسنة هتبقى عاوزة تسد الطريق عليهم ، و بعدين ماله بكر .. عيبه ايه
نجاة : عيبه انى مش رايداه يا شيخون ، ده غير انه متجوز و على ذمته اتنين كمانى مش واحدة بس ، إيه .. ناوى يعملنا سبحة اياك ، ولادى هيروحوا فين وسط ولاده السبعة ، و اللا حسنة و اخوها فاكرين انى ممكن اسيبهم يحطوا يدهم على ارضى .. نصيبى من الورث اللى سايبهولى المصيلحى

دليل الروايات - Deliil.com

30 Oct, 19:40


رواية جديده 😍
https://www.deliil.com/2024/10/zwagleltegara-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

30 Oct, 19:14


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/10/saetalentkam-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

30 Oct, 19:09


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/09/masathorya-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

30 Oct, 19:06


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/10/ahbbthragmkebriao-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

30 Oct, 18:57


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/09/zahretaltolep-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

30 Oct, 18:52


فصول جديده https://www.deliil.com/2024/10/eshkawlad-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

30 Oct, 18:43


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/10/ganetalgbal-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

30 Oct, 18:43


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/09/ahbbtmorabia-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

30 Oct, 18:39


فصول جديدة
https://www.deliil.com/2024/10/tzawat-emr2a-s3edeya.html

دليل الروايات - Deliil.com

30 Oct, 18:36


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/10/eshkha-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

26 Oct, 18:38


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/10/alaalkalb-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

26 Oct, 18:30


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/10/hekayatzhra-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

26 Oct, 18:27


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/10/saetalentkam-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

26 Oct, 18:18


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/10/delwalmany-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

26 Oct, 18:15


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/09/zahretaltolep-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

26 Oct, 18:12


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/10/asera-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

26 Oct, 18:05


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/10/3azr2-elra3d.html

دليل الروايات - Deliil.com

26 Oct, 16:58


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/10/mashokty-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

26 Oct, 16:50


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/10/eshkawlad-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

26 Oct, 16:37


الان رواية ضروب العشق كاملة عبر دليل الروايات 😍
https://www.deliil.com/2024/08/drop-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

26 Oct, 16:25


رواية كاملة 😍
https://www.deliil.com/2024/10/ohebksaidy-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

26 Oct, 07:31


رواية جديدة
https://www.deliil.com/2024/10/a7bbt-man-lais-melky.html

دليل الروايات - Deliil.com

26 Oct, 07:07


رواية جديدة
https://www.deliil.com/2024/10/7ob-bela-7dood.html

دليل الروايات - Deliil.com

26 Oct, 06:42


روية اكتملت
https://www.deliil.com/2024/10/made-a7asab-3aleih.html

دليل الروايات - Deliil.com

25 Oct, 21:51


رواية كاملة 😍
https://www.deliil.com/2024/10/wardethayaty-.html

دليل الروايات - Deliil.com

25 Oct, 21:03


رواية جديده 😍
https://www.deliil.com/2024/10/asera-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

25 Oct, 20:47


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/10/zawgty-nove.html

دليل الروايات - Deliil.com

25 Oct, 20:45


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/10/ferehalha-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

25 Oct, 20:42


الان رواية ما لا تبوح به النساء كاملة 😍
https://www.deliil.com/2024/10/malatboohbhealnesaa-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

25 Oct, 20:40


تم اضافة الخاتمة
https://www.deliil.com/2024/09/wbhamotyam-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

25 Oct, 13:57


رواية جديدة
https://www.deliil.com/2024/10/enksar-elyasmen.html

دليل الروايات - Deliil.com

25 Oct, 12:37


رواية جديده 😍
https://www.deliil.com/2024/10/domity-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

25 Oct, 07:10


فصول جديدة
https://www.deliil.com/2024/10/mashokty-novel.html#google_vignette

دليل الروايات - Deliil.com

25 Oct, 07:03


فصول جديدة
https://www.deliil.com/2024/10/gofran-el3asy.html

دليل الروايات - Deliil.com

24 Oct, 21:55


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/10/teflaarhkha-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

24 Oct, 21:50


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/10/kadiatsharaf-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

24 Oct, 20:14


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/10/ganetalgbal-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

24 Oct, 20:07


رواية جديدة
https://www.deliil.com/2024/10/asad-els3eed.html

دليل الروايات - Deliil.com

24 Oct, 19:22


رواية جديدة https://www.deliil.com/2024/10/7ob-fiel9a3id.html

دليل الروايات - Deliil.com

24 Oct, 18:55


رواية ضل و الماني الفصل الاول 1 - بقلم ساندي احمد
خد بنتي ببلاش ليله كامله بس متعملش فيا حاجه يا بيه

الماني بعصبيه :ببلاش ده انت سرقت 500 الف

الراجل اسمه محمد:خلاص خد بنتي ليك خالص و لما تزهق منها سيبها بس بلاش تحبسني ابوس ايدك و يبقا كدا عوضت ليك ليلتك الي معرفتش اجبلك فيها بنت و في نفس الوقت أخدت بنتي بدل الفلوس و كمان بنتي بنت بنو*ت

الماني بتفكير :وريني صورة بنتك

محمد بتوتر:لا مش هوريك انت تاخدها و ابقا شوفها

الماني:قول بقا أن بنتك وحشه

محمد بخوف:لو مش عجبتك في اختها التانيه بس صغيره بس انا متأكد انها هتعجبك

الماني :هاجي معاك دلوقتي اخدها

محمد :تمام اتفضل يا باشا

عند بيت محمد طلع و دخل البيت

محمد :اتفضل يا بيه ادخل

ضل بخجل :مين الي معاك يا بابا

محمد :ده مديري في الشغل يا بنتي يلا روحي اعملي شاي

الماني بصوت يخوف:قهوه ثم كمل كلامه مظبوط

دخلت بنت تانيه بعد قليل

اسيل بفرحه:بابا انت جيت

محمد :اه يا حبيبتي روحي مع اختك في المطبخ

الماني بص لمحمد بتسحقار و أن هو عنده بنات زي دي و بيفرط فيهم

الماني:هيا مين فيهم

محمد:الي بتعمل القهوه

الماني:بس دي لابسه نقاب عايز اشوف وشها

محمد :لا يا باشا هيا مش منقبه بس بتحبه تلبسه لما بتعمل فيديوهات في حاجات معينه بتلبس فيها نقاب

الماني ببرود:قصدك تيك توك

محمد :اه يا بيه

طلعت ضل بالقهوه و هيا مكسوفه

الماني:اسمك اي يا شاطره

ضل بخجل:اسمي ضل يا عمو

الماني بغضب:عمو

محمد بتوتر:متقوليش عمو يا ضل

ضل بخوف:طب. اقول اي

الماني ببرود:تقولي الماني باشا

ضل بتوتر :حاضر

قام الماني:طب انا هامشي بقا دلوقتي

محمد :مش تشرب القهوه الاول

الماني ببرود :لا و مسك ايد ضل و لسه هيطلع بيها

ضل بخوف :انت واخدني علي فين

الماني:علي بيتي

ضل ببكاء:يا بابا خليه يسيبني

ابوها بصلها بحزن و سكت

جريت اسيل علي ضل بتحاول تشدها من الماني لكن كان هو اقوي

مسك. الماني ايد ضل جامد و نزل ركب عربيته وووووو يتبععع

تابع فصول الرواية اضغط هنا 😍
https://www.deliil.com/2024/10/delwalmany-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

24 Oct, 18:15


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/09/ezay-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

24 Oct, 18:10


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/10/hekayatzhra-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

24 Oct, 18:05


رواية و بها متيم انا كاملة 😍
https://www.deliil.com/2024/09/wbhamotyam-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

24 Oct, 18:04


رواية اشواك الورد كاملة 😍
https://www.deliil.com/2024/10/Ashwakalward-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

24 Oct, 18:01


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/10/saetalentkam-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

24 Oct, 17:55


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/10/teflaarhkha-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

24 Oct, 17:51


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/10/alaalkalb-novel.html

دليل الروايات - Deliil.com

24 Oct, 17:47


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/10/zawgty-nove.html

دليل الروايات - Deliil.com

24 Oct, 17:32


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/10/3azr2-elra3d.html

دليل الروايات - Deliil.com

24 Oct, 17:26


فصول جديده
https://www.deliil.com/2024/04/w7osh-elda7leya.html

35,668

subscribers

432

photos

29

videos