روايات كاملة ❤️ @rwyatkamla Channel on Telegram

روايات كاملة ❤️

@rwyatkamla


لكل محبى الروايات الكاملة القناة دى هينزل عليها الروايات الكاملة فقط قراءة ممتعة☺️❤️

صلِّ على سيدنا محمد ❤️

روايات كاملة ❤️ (Arabic)

هل تبحث عن مصدر موثوق لقراءة الروايات الكاملة؟ إذاً، قناة 'روايات كاملة ❤️' هي المكان المناسب لك! تهدف هذه القناة إلى نشر الروايات الكاملة فقط، لتمتع محبي القراءة بتجارب مثيرة ومشوقة. ستجد هنا تشكيلة واسعة من الروايات الشيقة والممتعة التي ستأسر خيالك وتبقى محفوظة في ذاكرتك لفترة طويلة. انضم إلينا الآن واستمتع بأحدث الروايات والأحداث المثيرة التي ستبقيك مشدولًا للقناة. تذكر دائمًا أن قراءة الروايات ليست مجرد هواية، بل هي تجربة ساحرة تنقلك إلى عوالم مختلفة وتمتع حواسك بأحداث مثيرة وشخصيات مميزة. انضم إلينا الآن ولا تفوت فرصة قراءة أروع الروايات الكاملة!

روايات كاملة ❤️

12 Nov, 06:14


مين البت اللي نايمه تحت البهايم دي ودخلت اهنه كيف  يا جبلاوي 
بصلو باستغراب وقال...بت..بت مين جنابك انا مشايفش حد 
شاور بالعصايه اللي في ايده على بنت منتقبه نايمه على الارض فوق القش وحواليها البهايم وقال..اطسيت في عنيك اياك..ما هيه متلقحه قدامك ...ما داهيه تكون دخلت وانت مشوفتهاش 
جبلاوي قال بارتباك..والله يا حمدان بيه انا ما نومت طول الليل وغفلت كده بعد الفجر معرفش بت المحروق دي دخلت ميته 
حمدان اتنهد بغيظ منه وقال...  غفلت ولا اتسطلت من الهباب اللي بتبلبعه. ..والله ما انا عارف صابر عليك كيف غور صحيها بدل ما اتبلي بيك و بيها على الصبح 
الجبلاوي جري على البت وهزها برجله وهو بيقول..بت انتي يا واكله ناسك 
البنت فتحت عنيها وبصتلو ورجعت لورا بخوف 
جبلاوي قال بغضب...انتي يا بت الرفضي دخلتي هنه كيف 
البنت بصتلو بخوف وفضلت ساكته
الجبلاوي قال بغضب ....ما تطقي يا بت مش بكلمك ورفع الكرباج ولسه هيضربها حمدان قال بغضب..جبلاوي..نزل يا جحش 
يتبع....
الرواية كاملة من هنا ❤️
https://www.5olasah.com/2024/11/zl-alomda-novel.html

روايات كاملة ❤️

11 Nov, 06:20


انت عارف دي بنت مين اللي خطفتها من فرحها يا مجنون..عارف كانت بتتجوز مين ياغبي ولا ابوها ولا عريسها هسكتو انت فتحت على نفسك طاقة جهنم
قعد يسخريه وقال...وقاعد معايا ليه في الطاقه مش خايف تتلسع 
بصله بضيق وقال..هزر على راحتك يا  باشا بكره لما يعرفو مكانك ويجبوك تحت رجليهم هتعرف تهزر كويس.. اوعى تفتكر ان مهما عليت مكانتك عند الباشا هتبقى اغلى من بنتو هتفضل برضو حتت جارد عندو ...وخطيب البنت هيحرق الاخضر واليابس متبقاش تقول محدش حذرني
نفخ بخنقه وقال..خالي روح شوف اللي وراك مكانش فيه داعي تتعب نفسك وتيجي علشان تحذرني انا عارف بعمل ايه اتفضل انت...وطبعا مش هانبه عليك لو حد عرف المكان هنا عن طريقك ساعتها انا الي هحرق الاخضر واليابس وانت عارفني
بلع ريقه بارتباك ومشي بخوف وسابو واقف باصص لاطلالة المكان بغضب رهيب
يتبع....
الرواية كاملة من هنا ❤️
https://www.5olasah.com/2024/11/hars-qlby-novel.html

روايات كاملة ❤️

08 Nov, 09:36


{إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ ۚ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا} ❤️

روايات كاملة ❤️

07 Nov, 10:35


ابوكي باع شرفو ليا وقلي خد بنتي اتسلى بيها بس متسجنهاش ..وانا لولا اني محتاج خدامه  كده كده ..مكنتش  كتبت عليكي فمتعمليش فيها مراتي وكنت فين وجاي منين
بصتلو بغضب شديد وقالت..انا اخر همي اعرف انت كنت فين ولا جيت منين كل الحكايه ان والدتك بقت كل شويه تقولي اتصلي عليه.. مسكينه فكراك في شغل واتأخرت معندهاش خبر انها مخلفه واحد نص يومه في السكر والسرمحه
قالت كده ولسه هتمشي شدها من شعرها وقال بغضب...انا كام مره اقولك لمي نفسك واعرفي بتكلمي مين...ليه عيزاني اتبلي بواحده زيك..ظ ودفعها بغضب
وقفت بغضب رهيب وقالت بزعيق..الي زي انضف واشرف من الي زيك الف مره
قال بغضب اه ما انا عارف انك شريفه باماره ان ابوكي قالي انبسط بيها لو من غير جواز...وكمان حضرتك لحد دلوقتي مش مخلياني اقربلك..طبعا..من الي مخبياه...وقرب منها وقال بنظرات تخوف..بس انا متأكد انك مش بنت وانك بعتي شرفك من زمان فمفيش داعي تفضلي خايفه وحايشه نفسك عني
يتبع....
https://www.5olasah.com/2024/11/qsma-am-nassib.html

روايات كاملة ❤️

07 Nov, 10:29


شوفت جوزك بيتكلم مع واحده زي القمر وبيهمسلها وبيضحكو شوفتهم بعنيا يا وصال

وصال ضغطت على اسنانها بغضب وقالت...انتي متأكده يا رندا ولا تعملي مشاكل على الفاضي

رندا قالت بسرعه...يعني لو مش متأكده هقولك ما انا عرفاكي مجنونه اكيد متأكده وباين عليهم بينهم اسرار و

بس مكملتش جملتها ووصال جريت بسرعه وهيه ضحكت وقالت...والله هنتسلى

وصال وقفت على زاويه ونادت لشاب في العشرينات واقف مع مجموعة شباب من سنه اتقدم عليها بطلته الجذابه الراقيه وقال...نعم يا قلبي

ضربتو في صدره بغيظ وقالت...جاك وجع في قلبك انت قلبك ده ايه فندق ملجأ للاجئين

اتنهد بيأس وقال...فيه ايه يا وصال...ولا انا بسأل ليه اصلا ما هيه واضحه طبعا واحده من صحابك بختلك كلمتين زي السم علشان عارفينك مجنونه وعايزين يتسلو وانتي زي العاده صدقتي
يتبع....
الرواية كاملة من هنا 👇❤️
https://www.5olasah.com/2024/11/niran-wsaly-novel.html

روايات كاملة ❤️

10 Oct, 10:20


القاعه اللي حضرتك طلباها دي غاليه جدا وانا ظروفي ماتسمحش. 
حماته: والله انا بنتي مش اقل من اي حد
سيف: طبعا مش اقل من اي حد بس برضه القاعه اللي انا عايز اعمل فيها الفرح مش قليله وسعرها مناسب ليا. 

حماته: بس القاعه دي مش مناسبه ليا انا ولا تليق بمقام بنتي وموضوع سعرها دا مشكلتك انت تحلها

سيف بنفاذ صبر: احلها ازاي يعني وحضرتك عارفه ان انا خلصت كل الفلوس الا كانت معايا علي الشقه والفرش الا حضرتك طلبتيهم

حماته: وانا مطلبتش حاجه كبيره ..الا انا طلبته دا اقل حاجه ممكن تقدمها لبنتي

( بص سيف لخطيبته ريهام بتعب وارهاق من الكلام مع والدتها)

ريهام برجاء: عشان خاطري يا ماما وافقي والقاعه الا سيف بيقول لحضرتك عليها دي انا شوفتها وعجباني

والدتها بحده: اخرسي انتي قاعة ايه الا عجباكي انتي عايزه الناس تاكل وشي ولا اختي ابص في وشها ازاي وهي عامله فرح بنتها في اكبر قاعه وانا اعمل فرح بنتي في قاعه زي دي

ريهام: يا ماما وخالتو مالها بس

والدتها: اخر كلام عندي ان انتي لازم فرحك يتعمل في نفس القاعه الا بنت خالتك عملت فرحها فيها

سيف: مع احترامي لحضرتك بس ظروفي غير ظروف جوز بنت اختك وماينفعش تقارني بينا

حماته بسخريه: هو مفيش مقارنه اصلا بس هعمل ايه بنتي بقى الا مصممه عليك
يتبع....
الرواية كاملة من هنا 👇❤️
https://www.5olasah.com/2024/10/dmrt-hiaty-novel.html

روايات كاملة ❤️

10 Oct, 09:55


كنت سكران وضربنا ورقه عرفي وخدتها الاوتيل بس بنت الصايعه كان كل همها تقلبني سرقت كل الي معايا وهربت لا وكتر خيرها سابتلي ورقه مكتوب فيها اسفه... ومن يومها مش عارف الاقيها تاني 
ضحك جامد وقال...انت عبيط ياض بنت تضحك عليك كده
اتنهد وهو بيفتكر ملامحها وقال..اصل انت مشوفتهاش يا وحيد..حاجه كده مستحيل تتكرر انا مشوفتش بنت في جمالها بس ايه الفايده..طلعت حراميه 
بقلم....زهرة الربيع
وحيد ابتسم وقال...معلش تعيش وتاخد غيرها 
في الوقت ده دخلت ست في الخمسين وهيه بتزغرد وقالت...انتو لسه مجهزتوش يا ولاد ايه يا وحيد فيه عريس يتاخر كده ده انت المفروض تبقى مستعجل اكتر مننا 
وحيد قال.... والله مستعجل اهو وقربت اخلص بس ابنك هو الي بيعطلني
ضحكت وقالت... انت تعالى معايا يا يزن يلا سيب اخوك يلبس 
يزن نفخ وقال..طيب يا عم حقكم ما هو عريس بقى ولازم يترسم
امه ضحكت وقالت..يلا اتلحلح ولاقيلك عروسه انت كمان ونرسمك زية بدل الصياعه دي ...مش لو كنت وافقت تتجوز معاه كان زماني بفرج بيكم سوا اهم العرايس اخوات وبيتجوزو سوا لكن انت لا عايز تعنس
يتبع....
الرواية كاملة من هنا ❤️
https://www.5olasah.com/2024/10/blog-post_8.html

روايات كاملة ❤️

07 Oct, 08:37


https://www.5olasah.com/2024/09/wselt-intqam-novel.html

روايات كاملة ❤️

01 Oct, 13:48


كلامي واضح... علشان اوافق على الجوزه دي خلي بنتك الاول
اتسعت عنيها بزهول وهيه بتبصلو پصدمه وقالت ..نعم مش فاهمه ايه حضرتك
قعد وحط رجل على رجل وابتسم بخبث وقال.. كل حاجه.. 
بصت لابوها بدموع علشان يتكلم او يقول اي حاجه بس ابوها نزلت دموعه ونزل عيونه في الارض
غمضت عينيها بحزن وفهمت ورجعت خطوه.. ابتسم بسخريه وبص لابوها وقال جهز بنتك تجهيزه كويسه لفها لفة جاتوهات عايز حاجه تشرف في الحفله اللي هعملها ما تنساش ان هتحضرها ناس مرموقه ومسك شويه فلوس ورماهم في وشه وخرج من المكان
البنت بقت دموعها تنزل بحسره على اللي حصل ده وبقت تاخد هدومها من على الارض
ابوها نزل عيونه وقال بحرج... انا اسف يا كيان.. اسف يا بنتي
كيان قالت بدموع لا ابدا ما تتاسفش يا بابا...هتتأسف على ايه...على اللي انا فيه ده ولا على الاهانه اللي حصلت من شويه ولا لاني هتجوز واحد زي ده واحد كان خدام عندنا هو وكل عيلته ولا على انك خسرتنا كل حاجه في غمضة عين.. ما تعتذرش ابدا يا بابا ما عادش اعتذارك ليه اي لزمه ...يا ريت بقى تكلم عاصم وتفهموا ان خطوبتنا اتلغت لاني مش هقدر اقولو حاجه
قالت كده وطلعت جري على اوضتها يتبع....
الفصل الأول 1
https://pub2074.ayam.news/585879

الفصل الثانى 2
https://pub2074.ayam.news/585880

الفصل الثالث 3
https://pub2074.ayam.news/585882

الفصل الرابع 4
https://pub2074.ayam.news/585885

الفصل الخامس 5 والأخير
https://pub2074.ayam.news/585888

روايات كاملة ❤️

01 Oct, 13:48


مرتك المجنونه رمت نفسهامن البلكونه وكانت هتروح فيها
اتسعت عنيه بزهول وقال...ايه..انتي بتقولي ايه يا امه
قالت بارتباك..ده الي حصل يا ابني جبنالها الدكتوره و..و الحمد لله البيت مش عالي قوي جبستلها دراعها
اتسعت عنيه بزهول وطلع جري على الأوضه.
اول ما دخل لقاها نايمه على السرير ودراعها متجبس ودموعها على خدها اتنهد وقعد جمبها وقال..رقيه
فتحت عنيها ببطأ وبصتلو بدموع وقالت..مبسوط مش كده
اتنهد بضيق ووقف وبقى يقلع هدومه وقال...وايه الي هيبسطني...شعل نص الشهر اخدتيه جبس وادويه
رقيه بصتلو بسخريه وقالت...اه فعلا نسيت الموضوع ده معلش بقى ربنا يعوضك..ما انت مراتك مجنونه بقى والي يتجوز واحده مجنونه ميسلمش
بصلها پخنقه وقال...عملتي كده ليه
رقيه قالت پغضب...حبيت اجرب الطيران والتجربه فشلت
بصلها پغضب وقال..اتكلمي عدل يا رقيه ليه عملتي كده..افرض كان جرالك حاجه يتبع....
الفصل الأول 1
https://pub2074.ayam.news/584426

الفصل الثانى 2
https://pub2074.ayam.news/584427

الفصل الثالث 3
https://pub2074.ayam.news/584429

الفصل الرابع 4
https://pub2074.ayam.news/584432

الفصل الخامس 5 والأخير
https://pub2074.ayam.news/584433

روايات كاملة ❤️

28 Sep, 12:37


قالت بسرعه..لا..لا انتي بتقولي ايه يا مصبتي مقدرش اعمل كده
قالت بسرعه اسمعي الكلام يا سماره انا مرات عمك ومش عايزه غير مصلحتك..لو معملتيش كده محدش هيشيل الليله غيرك..دول اخوات وهيصدقو بعض وانتي لو اتكلمتي وعابد قال لمروان ان الي حصل كان برضاكي مش هيأذي اخوه لاكن ھيأذيكي انتي..ده غير ان عمك لسه ميعرفش حاجه وانا مش قادره اقولو  
سماره قالت بدموع وڠضب..وهو ازاي يقول انو برضايا مكانش فيه حاجه برضايا وانا هكدبو وهتكلم و
بس قاطعتها مرات عمها وقالت..يا بت اسمعي الكلاك محدش هيصدقك..انا ربيتك بعد ۏفاة اهلك انا وعمك يعني بعتبرك بنتي ومش عايزه حد يأذيكي...يلا ياحببتي ربنا يهديكي نامي دلوقتي ...واسمعي كلام مرات عمك انا عايزه مصلحتك
ونيمتها على السرير وسماره كانت پتبكي وفضلت وسط افكارها مقدرتش تنام للصبح
في اليوم التاني كانت تجهيزات الفرح شغالة والكل مجتمع والدبايح وضړب الڼار مالي الكفر كلو
وسمار كانت قاعده وسط قرايبها بترسم الحنه وهيه مړعوبه من الي هيحصل والبنات بترقص ويزغردو حواليها
عدى اليوم وسط فرحة الجميع الا سماره الي كانت بټموت من جواها
وباليل تم كتب الكتاب بوجود اعيان البلد ودخل عم سماره علشان ياخدها لعريسها يتبع....
الفصل الأول 1
https://pub2074.aym.news/579120

الفصل الثانى 2
https://pub2074.ayam.news/579122

الفصل الثالث 3
https://pub2074.ayam.news/579126

الفصل الرابع 4
https://pub2074.ayam.news/579127

الفصل الخامس 5 والأخير
https://pub2074.ayam.news/579129

روايات كاملة ❤️

24 Sep, 21:29


خلود:افرض يعني.
مروان:ايوا م انتي فاهمه غلط انا اصلا مش هسيبه بعد م انتي تقوليلي انه زميل من الجامعه م بالك بقا لو عرفت انه كان هيخطبك!
خلود:طب سيبك من دا دلوقتي.
مروان:يشيخه!
خلود:متحاولش تقلب الترابيزه هااا عشان انا بجد بفكر نفركش.
مروان:هو اي دل انتي هتعصبيني ليي هو اي الي نفركش متنطقيهاش اصلا.
خلود:بدام كذبت عليا مره يبقي هتكذب عليا تاني.
مروان:والله انا مكنش فبالي انا كنت نسيتهاا وقولت اقولك لي يعني... انا والله عمري م كدبت ف حاجه عليكي ولا حتي ف دي هي فعلا كانت معايا ف تيم مشروع التخرج والشات الي ورتهولك كان ايامها يمكن اكون حني اتشديت ليها بس ولا قولتلها انا بحبك ولا كنت واعدها بحاجه هي الي حربوقه ما شاء الله.
خلود:وانا اي الي يضمنلي يمروان انك مش هتخبي عليا حاجه تاني والله انا ممكن اتعب نفسيا لمجرد الفكره ف كدا بس!
ضحك وهو بيسند ظهره:يالهوي يجدعان اي الرقه دي!؟
خلود:متضحكش عشان متعصبه ومتهزرش.
مروان:وغلاوتك عندي مهخبي عليكي حاجه تاني.
بصتله وهي بتضيق عينيها اتكلم تاني.
مروان:والله.
خلود:حتي لو انت فاكرني هزعل بس انا والله هقدر انك فضلت متخبيش عليا وتقولي ومش هزعل.
مروان:خلاص بقا قولت والله م هخبي عليكي حاجه تاني هي كيمياا.
لقو صينيه الشاي بتتحط.
زينب:انا قولت هو يدوب المايه تغلي واصب الشاي هيكون صالحك.
خلود:عالفكرا مش نسيهالك هاا.
مروان:انتي الي بتدخلي ضاربه ف وشك لو كنتي خدتي يوتيرن كنتي شوفتيني.
زينب:مهو انا قولتلك متقلعيش الطرحه غاويه خنقه انا ولا عشان الافندي بتاعك موجود.
مروان:دا ياريتك مسمعتي كلامها.
زينب بصتله:اتضبط.
مروان:بهزر يحبيبه قلبي طبعا.
خلود:م انا قولت عشان البلكونه مش فبالي.
زينب:قالي يعني بتقعدي ف البلكونه بالطرحه اوي.
خلود كحت وهي بتنغزها ف رجليها.
زينب وهي بتبصلها:اي؟
مروان:لا دا انا الي ايي؟
زينب:اي يعني مبتقعدش بطرحه ف البلك...
خلود:تيته تيتهه... ان.. انتي برضو مقولتليش كنتي عايشه ف نفس الشقه ازاي هاا قولي انا هموت م الفضول وانت كمان مش كدا.. اهو حتي مروان كمان.
مروان:دا مروان عاوز يرميكي م البلكونه دي بجد.
خلود:حبيبيي تسلممم.
مروان:اضبطي يخلود الاهي تحجي عشان انا خلقي ضيق.
خلود:انا بقول نفشكل محدش فينا طايق التاني اصلا.
مروان:اه واسيبك عشان الي كان هيخطبك دا يجي تاني دا بعينك انتي وهو دا انا لما اعرفه دا بس.
خلود:دا انا كنت بهزر معاك يوووه انت صدقت.
زينب:صدعتوونيي هاا حلو مشاكلكو بعيد عني.
مروان:طب متسيبينا نخرج نحل المشاكل وارجعهالك تاني.
زينب:طبعا يحبيبي مفيش مانع بس ابقي خد معاكو توتاا ابن عمتها.
خلود:توتاا حبيبي.
مروان:حبك برص دا ولا عنده تمن سنين بس تقوليش كان هيجي امرأه ستينيه من الي بيقعدو ف الشارع مراقبين كل الناس دي.
خلود:ولدد توتااا يولدد.
زينب:م خلاص اي الي رماك ع المُر م احنا قاعدين اهوو.
مروان:م انتي كنتي ف صفي اي الي حصل؟
خلود:انت فاكرها جدتك انت ولا اي فوق ي حبيبي.
مروان:بتحبني أكتر منك.
خلود:هه يبني دي جدتي من زمان يدوب انت عارفها من قريب.
مروان:بس دلوقتي في موضوع اهم.
بصوله الاتنين:ايه؟
مروان:احنا هنموت ونعرف ازاي كنتي عايشه ف شقه واحده مع اخوات جوزك الحرابيق؟!
خلود:اه يتيته بالله عليكي لتحكيي.
سندت ظهرها وهي بتضحك وبدأت تحكيلهم بصلهاا وزينب بتحكي وبيبتسم وهي بصتله.
مروان همسلها:متزعليشش... بحبك.
غمضت عينيها بخضه وكسوف وهي بتبتسم بعدين فتحت واحده واحده لقته بيضحك عليها.
مروان وهو بيضحك:يالهوي اي الرقه دي يجدعان!

................
#حكاوي_فيروزه💃

روايات كاملة ❤️

24 Sep, 21:29


"كنتي متجوزه ف بيت عيله...!"

زينب ضحكت:اي انتي متعرفيش ولا اي؟
خلود:ايوا يتيته م انا عارفه ان كان في حوارات مع اخوات وام جدو معاكي بس مكنتش اعرف انك ف نفس البيت!
زينب:بيت اي قولي نفس الشقه.
سابت كوبايه الشاي بالنعناع من ايديها وهي بتتكلم:لالالا معلومات توو ماتشش انا مكنتش اعرف دا كلو!
زينب:م انتي مبتجيليش نسيتي ستك من ساعه م اتخطبتي يست.
خلود:يتيته والله بزعل انتي عارفه اني مليش غيرك وبعدين دا انا كل يوم عندك انتي بتهزري.
ضحكت وهي بتديها كوبايه الشاي تاني:بكاشه طول عمرك كدا....بس هعمل نفسي مش واخده بالي انك جايه وهتباتي كام يوم عشان مش متخانقه مع حد ولا مش قايله لحد انك هنا ولا حاجه.
خلود:تيته متغيريش الموضوع قوليلي ازاي كنتي عايشه مع اخوات جدو الحربايات.
زينب:متخانقه لي هااا؟
خلود اتنهدت:بتغيري الموضوع لي هااا هو انتي الي كنتي بتبقي غلطانه عشان كدا مش عاوزه تقوليلي ولا اي هاا؟
زينب:انا برضو الي بغير الموضوع؟
خلود:يستي متخانقه ومش طايقه البيت عشان بيغلطوني انا خلاص.
زينب وهي بتشرب:بيغلطوكي يعني انتي مش غلطانه يعني.
بصتلها بثقه:هه طبعاا انا مبغلطش اصلا.
زينب:ومش قايله لامك وابوكي انك هنا صح.
خلود:مهما عارفين اني لما بتضايق باجي ابات معاكي كام يوم واصلا قايله ل نور اختي هتقولهم لو قلقو.
زينب:طب وافرضي حد تاني كدا قلق.
خدت كوبايتها وهي بتشرب وبتبص م البلكونه:باين كدا والله اعلم انا هفشكل الخطوبه دي.
بصتلها تاني بعد م ضربتها ع دراعها وهي بتضحك:ماشي عارفه انك بتحبيه بس مش كدا! اي هتحبيه اكتر مني؟!
زينب:اي الي حصل يعني؟
بصتلها:كذب علياا يتيته.
عقدت حواجبها بعدم فهم:ف اي يعني؟
خلود:مره كنت معاه قابلتنا بنت سلمت عليه وخلاها سلمت عليا بعد م قالها اني خطيبته كانت اول م شافته الابتسامه من هنا لهنا واول م عرفت اني خطيبته ابتسامتها بهتت بصتلي بصه وحشه وبعديها سابتنا ومشيت،، سألته ساعتها بكل صراحه بعد م سألته هي مين وقالي كانت بتدرس معايا ف الجامعه وكنا ف تيم واحد لمشروع التخرج،،قولتله كان بينك وبينها حاجه قالي لا مكنش فيه حاجه مجرد صحوبيه.
زينب:لحد دلوقتي لا انتي غلطانه ولا هو غلطان.
خلود:انا صدقته والله ومشغلتش بالي ونسيت وقولت عادي النظره دي يمكن هي الي كانت معجبه بيه وكداا لحد م من كام يوم كنت برا مع نور ولقيتها جيالي وبتقولي انا عاوزاكي ف كلمه ورتني شات كان بينهم قديم وانه كان واعدها بالجواز وغدر بيها وان يعني قال اي انا خطافه رجاله وخطفتو منها.
زينب شهقت:مستحيل مروان يعمل كدا طبعا!
خلود ضحكت:يتيته صارحيني مين فينا حفيدك هااا؟
نبيله:بلا ابنك بلا حفيدك دلوقتي اوعي تقولي انك اتخانقتي معاه عشان كدا.
خلود:لا طبعا انا اصلا مصدقتهاش انه غدر بيها وكل الكلام دا بس صدقتها ان كان في بينهم حاجه رديت غيبته وروحت اتكلمت معاه قالي خبيت عليكي عشان متضايقيش مع انه لو كان قالي م الاول وبكل صراحه لما سألته مكنش هيحصل كل دا.
زينب:مشكلتك دلوقتي انه خبي عليكي مش انه كان ف علاقه يعني.
خلود:لا طبعا م هو طبيعي يكون ف علاقه قبلي طب مهو انا كنت هتخطب قبلو يعني اقصد ان....
قاطعها وهو داخل عليهم البلكونه.
مروان:سوري يتيته انا مقدرتش اقعد اسمع اكتر من كداا وافضل ساكت(بصلها)كنتي اي يعنيااا؟
بصت لجدتها الي كانت بتضحك.
خلود:بقااا كدا يعني؟ بتتفقي معاه علياا ومخبياه عشان يسمعنا.
زينب:هو الي جالي قبلك وقالي انك اكيد هتيجي هنا عشان مقموصه.
خلود ضحكت باستخفاف:مقموصه!! دا انت واخد الموضوع انه حوار اهبل بقاا.
زينب وهي بتقف وبتاخد صينيه الشاي:انا بقول اقوم اعمل شاي غير دا علي م تتصافو.
خدت الصينيه وهي بتغمزله خلود قعدت وهي بتنفخ بضيق وهو قعد ع الكرسي الي قدامها.
مروان:يالهوي دا انتي قافشه خالص مش معقول.
خلود:قوم امشي روح لأمك يمروان والله م هنتكلم.
مروان:جرا اي يخوخهه بقا؟
خلود:متدلعنيشش.
مروان:قولي بقاا انك خايفه عشان عرفت انك كنتي هتتنيلي قبلي.
خلود:ويفيد ب اي م انا اتنيلت واختارتك انت.
مروان:اجمل نيله ف حياتك كدا كدااا.
خلود:مش بقولك روح لامك عشان انا بجد مش طيقاك.
مروان:انا والله م قولتش ساعتها عشان كنا مبسوطين وقولت عشان منقفش.
خلود:مكنتش هقفش ولا هقول حاجه كان هيبقي كفايه عندي انك مكذبتش علياا.
مروان:وانا هبقي قاصد اكذب عليكي لي هو انا ع علاقه بيها لسه؟
خلود:وانا ايش ضمني بقاا؟
مروان:متعكيش يخلود هااا.
خلود:يعني هو انا لو جه الي كان هيخطبني قبلك وسلم عليا وقولتلي مين دا واقولك دا معرفه م الجامعه وبعد كدا تعرف منه انه كان هيخطبني هتبقي عادي يعني.
مروان:ويجي يسلم عليكي بتاع اي دا يعني؟

روايات كاملة ❤️

23 Sep, 15:31


اول ما الفرح خلص ووصلو شقتهم دفعها عند شجره في الجنينه وبدأ يربطها بقوه في الشجره
بصتلو بزهول وصدمه وهيه بتحاول تمنعو وقالت ...انت بتعمل ايه سليم..سليم ايه الي بتهببو ده فكني ايدي بتوجعني اي
سليم كان ساكت وبيريطها پغضب ولا كأن سامعهااصلا وكتفها كويس علشان متتفكش وبصلها وقال پغضب...خليكي واقفه كده طول اليل...خليكي ملفوفه كده زي صباع ورق العنب
قال كده ولسه هيمشي قالت بصړاخ...انت بتهبب ايه انا عملت ايه لكل ده...فكني...فكني يا سليم والله ايدي وجعتني
قال پغضب شديد...لسه مش بس ايدك هتوجعك..انا مش هسيب فيكي حته سليمه..قسما بريبي لاندمك يا وسخه ومبقاش انا سليم الراوي لو ما طفحتك التراب الي بمشي عليه يا فرح
فرح اتسعت عنيه پصدمه من الجديه الي في صوته كل ده كانت فكراه بيهزر قالت بقلق ..فيه ايه يا سليم هو انت بتتكلم جد..هو انا زعلتك في حاجه يتبع....
الفصل الأول 1
https://pub2074.ayam.news/572577

الفصل الثانى 2
https://pub2074.ayam.news/572579

الفصل الثالث 3
https://pub2074.ayam.news/572580

الفصل الرابع 4
https://pub2074.ayam.news/572581

الفصل الخامس 5
https://pub2074.ayam.news/572583

الفصل السادس 6 والأخير
https://pub2074.ayam.news/572586

روايات كاملة ❤️

13 Sep, 13:16


البت الي قاعده هناك في القطر دي بتعاكسني حضرتك وقالتلي عاجبني يا ملبس ونفسي فيك ادبس 
الضابط بصلو باستغراب وقال انت شارب ايه يا جدع انت على الصبح..ولسه هيمشي مسكو من ايده بسرعه وقال..حضرتك رايح فين انت لازم تجبلي حقي..مش انت موجود هنا علشان المعاكسات والتعرض يلا بقى شوف شغلك 
الضابط اتنهد وقال..دي بلاوي ايه دي علي الصبح..يا ابني انا فعلا هنا علشان التعرضات دي بس بالعاده المفروض البنت الي تشتكي 
قال بغضب..انا مليش دعوه شوف شغلك والا هقدم فيك شكوه 
اتنهد بضيق شديد وقال اتفضل قدامي يا اخويا لما نشوف مين الي عاكستك دي 
قربو من بنت جميله في العشرينات قاعده بتقرى في كتاب علم نفس 
الشاب قال ..هيه دي يا حضرت الظابط 
نزلت النضارع بتاعة القرايه وبصتلهم باستغراب وقالت..فيه ايه 
يتبع....
الرواية كاملة من هنا 👇✍️😍❤️
https://www.5olasah.com/2024/09/ghson-novel.html

روايات كاملة ❤️

13 Sep, 13:16


وانا قولتلك مش عايزة ارضعه
رحيم :مش عايزه ترضعي ابنك يافردوس
فردوس :اه مش عايزه هات اي واحده ترضعه وانا هحاسبها
كانت رايحه تقعد على الكنبه مسكها من دراعها بقوه :طالما مش عايزاه جبتيه لييي
فردوس :مكنتش اعرف قبل ماحمل ان كنت هصدع كدا
بتتكلم بقرف ده مبيطلش عياط طول اليوم ولا حتى يبطل ياكل
بيسيب ايدها وبيتكلم وهو بيحاول يتمالك اعصابه: ليكي فرصه يحد بكرا سامعه
مهتمتش بكلامه ودخلت المطبخ تعمل آيس كوفي تلفونها بيرن
كانت صاحبتها مياده :حبيبتي عامله اي
مياده :بخير ياروحي بقولك اي القناه عايزاكي انتي عارفه دورنا كتير اوي وملاقناش صحفيه احسن منك ترجعي هترجعي ولا مشغوله عشان الولد وكدا
فردوس :مشغوله اي فكك انا زي الفل.. قوليلي بس اجي امتى
مياده :بكرا بس يعني لو ان
فردوس :خلاص من النجمة هتلاقيني عندكو
يتبع....
الرواية كاملة من هنا 👇✍️😍❤️
https://www.5olasah.com/2024/08/hokm.html

روايات كاملة ❤️

13 Sep, 13:16


اي الد'م اللي علي سريرك ده يابت انتي لسه بنت بنود اي الهباب ده
ريتال بصت علي الد'م: لا ياماما ده تلاقيه الوان كنت برسم بيها ولا حاجه
خديجة :  الوان بروح امك انا اعرف الد'م بنظره الد'م ده منين يابت
ريتال : وفيها اي ياما مانا متجوزة
خديجه: اه فاكراني عبيطة ومش عارفه ان جوزك مش بيدخل علي نسوان
ريتال : عادي اتعالج ودخل يخصك في اي بقا
دخل عليهم بكل جبروت : في اي ياحماتي
ريتال : الحق بقا بتقول اي عليا يازين
آسر : بتقول اي
خديجة : انت مدخلتش علي بنتي سنه ونص وكنت هتطلقها كلها شهرين ولا بتتعالج ولا زفت الد'م ده منين بقا
آسر: اي اللي منين دي مراتي ولا مش واخده بالك يامرات عمي
خديجة بتبصلها بقرف وهي واقفه ونزلت
زين بجمود : هي اي اللي دخلها هنا
ريتال بخوف : معرفش يازين ولما شافت الد'م معرفتش اقول اي غير كدا
زين: طيب تعالي الحمام غيريلي علي الجر'ح
يتبع....
الرواية كاملة من هنا 👇✍️😍❤️
https://www.5olasah.com/2024/08/gawasa.html

روايات كاملة ❤️

08 Sep, 13:05


-أنا قررت اتجوز سمية يا آلاء 
اتصدمت  وقلبي وقع.... كنت حاسة أنه هيعمل كده في الآخر.... دموعي نزلت وقولت :
-حقك يا فارس... بس تطلقني لو سمحت 
مسك أيدي وقال بحب:
-بطلي هبل انتي عارفة هتجوزها  ليه... 
-عارفة بس مش مقتنعة بأسبابك  يا فارس... ليه تدمر حياتنا بالشكل ليه 
-سمية مينفعش تمشي من البيت متنسيش  أن معاها ابن أخويا الله يرحمه وهي بتلوي دراعي  بيه لاتجوزها لتطلع... وأنا مقدرش أخسر ابن أخويا 
-دي حجة انت عايز تتجوزها....هي دخلت دماغك عشان كده... بس لا يا فارس... أختار لا أنا لا هي 
-انتي أنانية يا آلاء عايزاني أخسر ابن أخويا عشان أوهام  ملهاش  لأزمة... انتي عارفة إني مبحبش غيرك... وجوازي من سمية هيكون علي ورق بس. 
مشيت ناحية الدولاب وأنا بطلع شنطتي  وببكي وقولت :
-وعلي ايه تخليه علي ورق يا حبيبي اتجوزها وأنا هطلع من حياتك وانبسط  أنت... 
لميت هدومي... حاول كتير يوقفني  بس أنا كنت منهارة.... اتهمني إني أنانية ومفكرتش في علي ابن أخوه... بس مفيش ست هتقبل  بضرة... بالذات أنا.... أنا طول عمري عندي عقدة من الجواز التاني بسبب أبويا ومش عايزة أعيش اللي عاشته أمي.... فارس لو عايز يتجوز يبقي يطلقني وأنا أعيش وحيدة أهون من أن أعيش في نار الغيرة لحد ما تحصلي حاجة... 
يتبع....
الرواية كاملة من هنا 👇✍️❤️
https://www.5olasah.com/2024/09/sraa-novel.html

روايات كاملة ❤️

06 Sep, 23:46


البيه حفيدك  مش راضي يدخل عليا وانا جبت اخري معاه يا خاله لو مدخلتش انهارده منيش قعدالكم فيها
ده مش راضي يجي عندي خالص وكل يوم حجه انا مش بايره علشان اتجوز جوازه كده 
وقفت ست في ال٧٠ على عكاز وقالت..اهدي يا بتي الكلام اخد وعطا 
قالت بغضب ..مههداش يا خالتي ولازم توصليلو كده انا مش هتحملو اكتر وبصت بطرف عينها بقرف لبنت جميله واقفه معاهم وقالت...قاعدلي في حضن الهانم زي ما تكون هيه مرتو وانا مر في حلقو..انا خلاص هتجنن منو 
قالت كده ومشيت والست الكبيره بصت للبنت وقالت...ايه يا ست سحر  ان شاء الله مبسوطه بكلام ضرتك 
سحر اتنهدت بخنقه وقالت..قولتلك يا تيته انا مليش دخل هو الي مش راضي يروحلها و 
قالت بغضب..اولا انا مش تيته يا اختي واعدلي لسانك يا بت صبحي وقولي يا جدتي مش عيشتك في بحري هتنسيكي اولك واخرك..تاني حاجه البيه جوزك لازم يفهم انها هيه كمان مرته وليها حقوق...وانتي ياختي الي رافضه نصيبك في الحقوق دي فسيبي غيرك يتهنى 
سحر نفخت بغيظ وطلعت على اوضتها بغضب شديد 
ولسه هتدخل اوضتها وداد مسكت ايدها بغضب وقالت...استني هنه يا حلتها
سحر دفعت ايدها وقالت بقرف..من غير لمس بس علشان بقرف
وداد بصتلها من فوق لتحت بغيظ وقالت..انتي اكيد سحرالو يا بت ها..سحرالو عند مين انطقي
سحر ضحكت بقوه وقالت..يا حرام انتي وصلتي للمراحل دي ..على العموم يا قلبي هديكي نصيحه الحب مش بالعافيه عمره ما كان كده ولا هيكون
وداد قربت منها وقالت بتحدي...لا هيكون يا سحر واستنيني انهارده هوريكي بعينك كيف جوزي حبيبي هيكون بين اديا وقدام عنيكي...استنيني انهارده يا سحر
يتبع....
الرواية كاملة من هنا 👇✍️❤️
https://www.5olasah.com/2024/09/zwgty-wsahrty-novel.html

روايات كاملة ❤️

04 Sep, 22:27


الطبق مكسور 
عساف بغضب: يعني اي
رد عليه: يعني بنتك مش بنت بنوت 
عساف: انت بتقول اي، لو بتتكلم بجد يبقى حازم هيقتلها
رد عليه سيف مكمل حديثه: يعني مش هتجوز بنتك، و شوف غيري يستر عليها و اه بنتك مش بنوته اديك سامع كلام الدكتوره قبل ما تمشي
ملك ببكى: هتسيبني يا سيف بعد السنين خطوبه دي كلها و احنا بنحب بعض 
سيف: عايزاني اتجوزك وانتي مش بنوته
ملك ببكى: والله الدكتوره كدابه
عساف بغضب: اخرسيي 
سيف و هو بيقلع دبلته: انا ماشي يا عمي
و مشي سيف و عساف فضل يضرب في بنته و هو منهار 
عساف بحزن: طب لو انا سكت، مين هيستر عليكى ده فيها قتلك احنا صعايده 
ملك ببكى: اقسم بالله محدش قربلي يا بابا
عساف بغضب و حزن: بطلي كدب بقى، و فكري حازم ممكن يعمل اي فيكى، ده ممكن يقتلك 
ملك بخوف من حازم لانها عرفاه كويس ده ابن عمها الي مربيها و بتخاف منه: لااا حازم لا ونبي يا بابا ده اقل حاجه يقتلني 
عساف بجمود و قسوه: اخرسي و متطلعيش من الاوضع دي خالص لحد ما حازم يجي من الزرعه، 
ملك: انا خايفه يا بابا 
عساف بجمود: حازم احنا منعرفش هيرجع امتى من الزرعه، و المهم اول ما هيجي، هو الي هيكرر هيقتلك ولا هيتچوزك
ملك برعب: جواز ايه انا بخاف منه اوي يا بابا، ابوس ايدك خليني اهرب
صفعها ابوها بالقلم وهو بيبصلها بحده، و طلع من الغرفه و سابها
يتبع....
الرواية كاملة من هنا 👇✍️❤️
https://www.5olasah.com/2024/08/mlk-fiqlb-saedy.html

2,931

subscribers

1

photos

579

videos