Про Зброю @prozbroyu Channel on Telegram

Про Зброю

@prozbroyu


Оскільки добре оснащене ополчення є необхідним для безпеки вільної української держави - право народу України на володіння зброєю не може бути обмеженим!

Про Зброю (Ukrainian)

Про Зброю - це канал, присвячений всім, хто цікавиться темою зброї та безпеки. Оскільки добре оснащене ополчення є необхідним для безпеки вільної української держави, право народу України на володіння зброєю не може бути обмеженим. На цьому каналі ви знайдете цікаві та актуальні матеріали про різноманітні види зброї, їх використання та важливість для національної безпеки. Долучайтесь до нашої спільноти, діліться своїми знаннями та досвідом з іншими учасниками каналу. Підтримайте нашу роботу, підкинувши на каву за посиланням: https://www.buymeacoffee.com/ml888

Про Зброю

10 Jan, 21:18


Замість огляду вийшла цікава розмова про те, як Remington 870 змінив моє життя 😊

https://youtu.be/BdD3-ACiQx0?si=dQi1wwC094EDhqAW

Про Зброю

10 Jan, 11:41


Довідник сержанта про сучасну зброю.

Усім військовим, і не лише сержантам, кому треба тримати в голові найкоротші і найзрозуміліші ТТХ та інструкції по застосуванню сучасного піхотного озброєння - раджу десь зберегти оцей текст. Він надзвичайно корисний, як і весь ресурс в цілому.

Тут дуже коротко і лаконічно описані характеристики, особливості і необхідна послідовність дій для роботи із протитанковими та протиповітряними комплексами, із стрілецькою зброєю та гранатами, мінами. Розглянуто найпоширеніші зразки. Усі тексти скорочено до мінімально необхідних.

Щиро дякую авторам проекту Sprotyv G7 за їх працю - вона дуже допомагає мені у моїй роботі.

https://sprotyvg7.com.ua/lesson/kishenkovij-dovidnik-serzhanta-starshini-shhodo-vikoristannya-deyakix-zasobiv-vognevogo-vrazhennya

(А хто захоче роздрукувати - ось PDF довідника).

Про Зброю

10 Jan, 07:27


Раночку.

Як ото казав класик: "це вам за те, що ви не молитесь!" ))

Ну, тому що мої очі це вже бачили і мироточили, то най вже не тільки мої)

Фото з інтернетів, ясна річ.

І ні, це не ШІ, це реальне фото реального девайсу.

Про всяк випадок нагадую, що кому дуже вже хочеться булпап - не обов'язково отак знущатись над аркою. Нині у продажу є Steyr AUG 223/556 під магазини до AR-15, чудовий агрегат для фанатів цього виду зброї.

Про Зброю

09 Jan, 17:54


Друзі,

Звітуємо 🫡
Як ми і обіцяли, благодійні 40 000 підсумків під магазин AK/AR «Колчан» вже розподілені по бригадам:
- 10 000 шт. - 3 окрема штурмова бригада;
- 6 000 шт. - 13 бригада Національної гвардії України «Хартія»;
- 4 000 шт. - 82 окрема десантно-штурмова Буковинська бригада;
- 20 000 шт. буде передано централізовано у Командування сил логістики для подальшого розподілу;
- 1000 шт. додатково отримає 24-та механізована бригада.

Загальна сума 41 000 благодійних «Колчанів» складає 20 090 000 грн 🤩

Підсумки готові до передачі, наразі триває маркування «не для продажу» та документальне оформлення 🤝🏼

Разом до перемоги! 🇺🇦

📝 Друзі, хто ще отримував наші безкоштовні підсумки під магазини AK/AR «Колчан», пишіть у коментарі 👇🏻😉

Про Зброю

09 Jan, 17:54


Щиро вдячний "Балістиці" за щедру допомогу "Хартії"!

Наші штурмовики будуть дуже раді чудовим підсумкам, яких ніколи не буває забагато.

Сам користуюсь снарягою "Балістики", і усім рекомендую. Якісні речі.

Принагідно висловлюю і свою повну підтримку власнику та керівнику компанії, пану Олександру Довгому, військовослужбовцю ЗСУ, який вже не перший рік власноруч бере активну участь у обороні нашої країни. Уклінно дякую Вам!!!

Про Зброю

09 Jan, 13:11


Ну, а калаші, тим часом - у своєму традиційному репертуарі.

Дратуті)))

Про Зброю

09 Jan, 12:33


Хто не зрозумів, про що я в попередньому пості - ось цей калхоз поближче)

Мова про шомпол, звісно.

Хоча наші UAR-ки ще жодного разу не ловили клина, але тримати на зброї шомпол - це у мене просто якась манія. Щоб не сказати -  паранойя.

Але: якщо у вас паранойя, то це ще зовсім не значить, що за вами реально не слідкують)))

А що стосується клинів зброї, то усі стрільці поділяються на тих, у кого це вже було, і тих, у кого це ще станеться.

Тому шомпол я нарешті прикалхозив. Поки що ось так, на стяжках. Не дуже ок, бо від стрільби він в них рухається, і це заважає руків'ю зведення.

Треба, мабуть, замовляти спеціальні кріплення до Пікатінні, які будуть тримати його щільніше, і по усій довжині.

Може, ДрукАрмія випустить таке? Було б чудово.

Про Зброю

09 Jan, 10:06


Наші рукі нє для скукі...

Давно хотів собі такий апгрейд. І нарешті - от, я здєлаль!

А хто уважний, той одразу помітить, що саме)

Про Зброю

08 Jan, 11:20


Мммда.
Читаючи світові політичні новини, навіть у військових виникає непереборне бажання докупити ще патронів... 🤪

Про Зброю

08 Jan, 07:41


Трошки ремінесценцій.

Два роки тому знімав це відео, цікавий комплекс вийшов, і не лише для полювання...

https://www.youtube.com/watch?v=0jASZr_tmMc

Про Зброю

07 Jan, 11:59


Навчити бійця вижити в бою і перемогти – така мета зазначена у програмі базової підготовки американського солдата. Але не в українській. У нас метою підготовки досі є отримання військово-облікової спеціальності (ВОС-100) «Стрілець».

Досвід трьох років повномасштабної війни підтверджує, що такий підхід недостатній і неефективний. За останні три роки ми неодноразово змінювали програму БЗВП, нещодавно її тривалість збільшили з чотирьох до шести тижнів. Для будь-якого тренування – що більше часу, то краще. Але самого тільки часу недостатньо.

Як принципово змінити підхід до БЗВП – від фізичної і тактичної підготовки до патріотичної – у колонці командира бригади 13-ї бригади НГУ «Хартія» Ігоря Оболєнського для видання NV: https://nv.ua/ukr/opinion/bazova-viyskova-pidgotovka-skilki-maye-trivati-mobilizaciya-v-ukrajini-50479498.html

▪️ Приєднатися

▪️ Підтримати

▪️ «Хартія» в Telegram | YouTube | Instagram | Facebook | TikTok | Messenger | X

Про Зброю

04 Jan, 08:36


Продовжуємо давати цивільному ринку доступну зброю.

Нова арка ZRO Delta була нами з Віталієм перевірена на базовий функціонал. Гвинтівка взята випадково зі складу як ми завжди робимо в подібних тестах.

Перші враження дуже позитивні. Працює як годинник. Віталій на відео навіть трохи захопився і відстріляв на магазин більше ніж планував 🤓

Мені в цій гвинтівці тільки кращого спуску не вистачає, бо її мілспек занадто «тягучий».

Приємного перегляду!

ZRO Delta ZR01 - Найдоступніша AR-15 на ринку! Перший тест.
https://youtu.be/g8wGXRmyX38

Про Зброю

03 Jan, 07:39


"Найкращий ніж - це пістолет!", кажуть у коментарях до попереднього допису фанати короткоствола.

А китайці такі: "хвилиииночку, ану потримайте наше рисове пиво..."

І оп - вже мають отаке!)

Дічь, звісно. Але цікаво, що хтось же здогадався це запровадити, причому на повному серйозі...

Про Зброю

02 Jan, 22:49


...і от саме після того, як багато хто із вас висміяв мене за пост про рукопашку і штик-ножі - з'являється оце відео, з GoPro.

З якутом, із рукопашкою і з ножем.

...
...
...

Тому оці дві думки в мене лишаються незмінні:

1. Яким би вправним стрілком ти не був - іноді тренуй рукопашку, бодай і самі ази.

2. Скільки б магазинів та БК ти б не мав - тримай при собі добрий ніж (а краще - штик-ніж, він же - багнет). І хоч трошки знай, що із ним робити.

Звісно, відео залишає дуже багато відкритих питань. Але відповісти на них, на жаль, нікому. Загиблому Воїну - честь...

У мене все, бо sapienti sat.

P.S. Я не буду публікувати тут це відео - надто вже воно важке. Хто дуже захоче, і сам знайде. Та й у коментарях підкажуть, я певен. Але попереджаю: це одне із найважчих відео із усіх, що я бачив за ці три роки. Тому дивитись чи ні - діло особисте.

Про Зброю

31 Dec, 18:00


100 снайперів «Гніву пречистого» вийшли на полювання🎯

І окупанти вже відчувають весь гнів ваших донатів — 237 422 474 грн (❗️), зібраних в рамках проєкту перетворилися на транспорт, оптику, спорядження, РЕБи, а головне — унікальну зброю та боєприпаси, аби дістати росіян на відстані до 2 000 метрів і далі.

❗️Інструктори «Повернись живим» спільно зі Школою снайперів ЗСУ відібрали, підготували та забезпечили 100 високоточних стрільців для Сухопутних та Десантно-штурмових військ, Сил спеціальних операцій та Головного управління розвідки, Морської піхоти, Служби безпеки України, Національної гвардії та Сил територіальної оборони ЗСУ.

І всі вони вже виконують завдання по всьому фронту, тож кара для окупантів неминуча.

Дякуємо кожному, хто долучився до цього неймовірного результату🫶

Зберігайте спокій та підтримуйте свою армію!

Фонд «Повернись живим»

Про Зброю

28 Dec, 09:59


Цікаві відео https://t.me/fundationLesiaUa/2795?single

Судячи із них, дробовики по дронах - таки працюють. Правда, самі дробовики для цього також мають бути... на дронах!)

Але маю питання з побаченого: а де ж віддача?..

Одним словом, хочеться знати більше деталей!

Втім, якщо це поки що ноу-хау, і становить секрет - тоді не варто розголошувати. Просто милуємось)

Про Зброю

27 Dec, 16:38


Вийшов на зв'язок автор допису із попереднього посту. І надав необхідний контекст.

На скріншоті.

Оце - дійсно зрада. Жодних сумнівів.

Тому що сучасний офіцер в ідеалі повинен знати усе стрілецьке озброєння, вміти з нього стріляти, його налаштовувати та обслуговувати. І ще й навчати того ж підлеглих.

А зі стрільбами "1 раз на три курси 11 патронів на КМБ" - цього, звісно, годі й чекати.

Хочеться сподіватись, що це буде виправлено, і якомога швидше.

Але зрадою тут є саме відсутність стрілецької підготовки офіцерів - а не наявність рукопашки з макетами. Бо як останнє не замінює собою перше, так і навпаки.

Із позитивного: за моїми даними, у рамках БЗВП мобілізовані нині дійсно стріляють. І стріляють чимало. Зовсім не по 11 патронів. І навіть не по 111).

Тому, надія все ж залишається. Може, колись і офіцерів у цьому ВУЗі також будуть вчити стріляти так, як це має бути...

Про Зброю

27 Dec, 15:51


Отака зрадонька нині роздувається у Твітері - мовляв, ви ж подивіться, якій фігні навчають майбутніх офіцерів!

Непопулярну думку зараз скажу. Але, на мій погляд, жодної зради тут немає.

По-перше, будь-які активні вправи зі зброєю йдуть на користь стрільцям. І навіть якщо це не зброя, а примітивні макети - маніпулювання ними також може бути корисним. Бо руки звикають.

По-друге, в умовах сучасних штурмових боїв та сутичок використання автомата як холодної зброї цілком може стати і досить актуальним. Причому станеться це у найнесподіваніший для власника автомата момент.

І якщо у цей момент на автоматі буде примкнуто штик - самооборона із такою зброєю може бути дуже навіть ефективною. Та й без нього - також.

Але за однієї умови - якщо руки знають, що робити, і тренували відповідні рухи багаторазовими повторами.

До речі, у війську зараз багато де до автоматів штик-ножі не видають. На мій погляд - дарма. Навіть цинка відкрити, і то путня річ. А ще дріт різати, приміром? А якщо нема відкривачки і мультитула - тоді як???

Ну і нарешті: будь-яка фізична активність в розумних межах молодому (і не дуже) організму зазвичай йде на користь. Тому сприймайте це просто як своєрідне фізо. Тільки зі зброєю, ото й всього.

Проти фізпідготовки юних офіцерів, сподіваюсь, ніхто не буде заперечувати, га?..

От і добре)

P.S. До речі, на відео видно, що це стандартні прийоми рукопашки з автоматом, які тренують в усіх арміях світу. Із НАТО включно. Штик там - опція, його наявність на стволі зовсім не обов'язкова.

Це якшо вас вже аж так ті штики багнети вкурвили)

Про Зброю

27 Dec, 15:30


Нарешті, нове відео зі стрільбою по дронам! 😎

https://youtu.be/2XS8rR_x29U?si=IHEzQqCJILuUEdH4

Дякуємо Клубу стрільби та відпочинку Стендфорт за допомогу в зйомках: https://standfort.com.ua/​

Про Зброю

24 Dec, 11:43


Завірусився мій відос ⬆️⬆️⬆️. Тягають його по всім паблікам - і наші, і вороженьки.

Але цікаво почитати коментарі.

Особливо дивують знавці, які на повному серйозі запевняють, що від таких патронів "стволу хана". З якого такого приводу йому хана, і яким чином м'який свинець у ще м'якішій термоусадці зробить сталевому, хромованому стволу "хану" - якось не уточнюють. Бурмочуть щось про воду, яка камінь точить.

Шановні, стволу взагалі шкідливо стріляти! Він від цього псується, і рано чи пізно виходить з ладу! Найкраще для ствола - набити його гарматним салом, і ніколи не виконувати із нього жодного пострілу)))

От тільки стволи робляться людьми не для того, щоб ними милуватись. А зброя - зброя видається військовим, щоб вони могли захистити себе, своїх побратимів, і виконати поставлену задачу. Тому стріляти із неї їм таки доводиться, на жаль. І якщо раптом зброя все ж зіпсувалась - а таке буває на війні дуже часто, і не від стрільби з неї, а від прильотів, уламків і т.д. - то стрілець просто отримає на заміну іншу, та й квит.

Ще один тейк - "заб'ються нарізи! Як не свинцем, то усадкою точно заб'ються! Нарізам хана!!!"

Дічь якась, ну їй-богу. Більшість людей, які таке пишуть, взагалі не тямлять у зброї ні чорта. І, певно, ні разу навіть не заглядали у ствола в бороскоп - щоб побачити, як ті нарізи взагалі виглядають.

Але мнєніє імєют, ага...

Як справедливо зауважують інші коментатори, ці патрони цілком можна заряджати у магазин через один із звичайними. Щоб забруднення від пластику у стволі не накопичувались. Та й з практичної точки зору це може бути доцільніше, бо далі 30-40 метрів дробовий патрон навряд чи буде дієвим...

До слова, оце і є та єдина вагома причина, чому я особисто НЕ МОЖУ поки що рекомендувати такі патрони із сегментарним зарядом до широкого вжитку.

Справа в тім, що їх реальна ефективність поки що абсолютно ніяк НЕ підтверджена! Потрібно дуже багато різних дослідів, щоб зрозуміти, чи варто взагалі цим всім займатись, чи це лише перевод часу, зусиль та патрону...

Тому що про рушниці 12-го калібру вже точно відомо, що вони по дронах працюють. Так - не завжди. Так - без жодних гарантій. Але результати - є, і чимало.

А от із цією "самодєлкой" - поки що під великим питанням. Я особисто маю значні сумніви.

Тому - як маєте бажання, то дєрзайтє, але - на власний розсуд.

В будь-якому випадку, "хани стволу" не станеться статись нє должно) Але, врвховуючи "таланти" деяких наших колег, від категоричності заяв у цій справі я все ж, певно, утримаюсь.

Ще питають, як можна бути певним, що не трапиться затримок при роботі автоматики - утикань, недосилів і т.д.

Ну, це взагалі елементарно. Споряджаєте магазин цими патронами, і, спрямувавши ствола у безпечному напрямку, вручну просмикуєте їх затвором через патронник автомата.

Якщо затвор штатно закривається, подає і викидає патрони справно - і при стрільбі все буде добре. Якщо ж виникають проблеми, то саме час розібратись, чим вони викликані, і усунути їх.

Доповідь закінчив.
Про Зброю

Про Зброю

24 Dec, 11:21


Пам'ятаєте мій пост, як ворог робить сам патрони проти дронів для АК?

Це вже експерименти наших хлопців.
Вгадайте, яка більша ймовірність для солдата загалом на фронтах: вступити випадково в прямий бій із ворогом чи бути атакованим дроном?
Тут ви самі відповісте на запитання, магазин з яким типом патронів ви б тримали в автоматі.

Єдино я не знаю, чи шкодить це зброї. Мабуть свинцева картеч і гумова термоусадка не повинні.

А якщо шкодить, чи варта зброя шансу вижити?

Про Зброю

23 Dec, 16:22


Обличчя Віталіка після першого пострілу я запамʼятаю на довго 😁

https://youtu.be/eU4Tq1-18Rk?si=WA4VzVLQ_vas92bF

Про Зброю

20 Dec, 17:47


Нє, ну це вже ⬆️⬆️⬆️ просто еталонна ілюстрація важливості правила номер 4!

Про Зброю

20 Dec, 17:47


🇺🇦Не знаючи корейської мови, пілот UA_REG зумів заставити військового КНДР застрелити іншого собакоїда.

#ua_reg

Про Зброю

20 Dec, 14:49


Ой, хто це)

Про Зброю

19 Dec, 09:17


Цими кількома скрінами я акуратно натякаю, що, як ви були надумали купувати зброю або до зброї, то оце зараз - саме час!

Тому що саме зараз - на усе це діють досить істотні знижки, які рідко побачиш в інший сезон. Самі погляньте.

Нагадую, що для придбання зброї за акційною ціною зовсім не обов'язково приходити до магазину одразу ж із дозволом на придбання!

Значно доцільніше зробити інакше: спершу повністю оплатити зброю, щоб зафіксувати її ціну і закріпити її у своїй власності. А вже потім - займатись оформленням дозвільних документів. І за місяць-два, вже із готовим дозволом, прийти, і просто забрати її зі складу магазину, в якому ви оплачували придбання.

Ну, а тим, у кого зброя та аксесуари вже є, напевно будуть цікавими новорічні знижки на... патрони!!!

Раджу все ж погортати сторіночку з акційними пропозиціями, там багато цікавого, якщо що. Вдалих покупок!

Про Зброю

18 Dec, 13:18


Переглянув свіже відео нового прибору девайсу Holosun, і тепер він став здаватись ще привабливішим, ніж був до того.

Подивіться, як це працює, це реально дуже цікава і жадана штучка!

Продається таке, ясне діло, отут. Звісно, ціна космічна, ну але де ви ще бачили такі можливості, і щоб ще й дешево?..

https://youtu.be/Lm5Pkv-9dpI?si=pLTCVzziC6J_CLcS

Про Зброю

18 Dec, 06:25


Раночку.

Тим часом у Польщі запроваджують обов'язкові уроки стрільби та поводження зі зброєю для школярів.

Обов'язкові. Не по вибору, чи там вільного відвідування. Ні. Це обов'язкові уроки для всіх.

Звісно, справжню зброю дітям одразу ж не дають. На відео видно, що це модифіковані страйкбольні приводи. Вони не стріляють навіть кульками - саме тому усі без окулярів - а працюють із лазерним випромінювачем і спеціальними мішенями з детекторами.

Розумію, чому так - це, мабуть, найбезпечніший для діток спосіб. Звісно, він не дає реалізму. Але у них ще буде можливість постріляти зі справжньої зброї. А певні навички, і головне - кайф від влучання у ціль - вони отримують вже зараз, у юному віці. Коли все це засвоюється найкраще.

Польща - перша країна Євросоюзу, яка запровадила такі уроки у школах. Але, ймовірно, не залишиться єдиною.

Що сказати тут про українські школи - які навчають нині наше майбутнє в умовах страшної, згубної, повномасштабної війни?..

Якщо ви спитаєте мене, то сподіватись на післявоєнне відродження України ми зможемо лише потому, як поставимо шкільну освіту державним пріоритетом номер 1. І мова зовсім не про зброю, а про загальну освіту: її стратегію, її програму, про підхід до навчання дітей, про престижність професії вчителя...

Лише тоді, коли все це буде, можливо, з'являться паростки надії. Які дадуть свої плоди ще рочків через 20...

Ех, дожити б до того дня.

Про Зброю

16 Dec, 21:42


Про Зброю pinned «Якщо і є у мене відео по збройовій тематиці, яким я щиро пишаюсь - то оце одне із них. Знято було рік тому, проте воно лишатиметься актуальним і корисним ще дуже і дуже довго. На жаль, на відміну від усякого мотлоху та тіктоків, воно так і не завірусилося…»

Про Зброю

16 Dec, 12:33


Якщо і є у мене відео по збройовій тематиці, яким я щиро пишаюсь - то оце одне із них.

Знято було рік тому, проте воно лишатиметься актуальним і корисним ще дуже і дуже довго.

На жаль, на відміну від усякого мотлоху та тіктоків, воно так і не завірусилося - і тому його подивились далеко не всі наші захисники.

А шкода. Бо тут показано знання та досвід, які необхідно мати ВСІМ, хто тримає у руках сучасну стрілецьку зброю. Причому байдуже, яку саме.

Усе, показане тут на прикладі АК-74, поширюється також на AR-15, M4, M16, Scar, Grot, Bren і ще безліч інших моделей та модифікацій автоматичних або напівавтоматичних стрілялок.

Кому влом дивитись - ось коротко суть:
1. Зброя ловить клин переважно через бруд в патроннику. Тому завжди майте при зброї щось, чим можна його швидко прочистити.

2. Щоб розклинити патрон або гільзу, які "влипли" у патроннику - юзайте гравітацію. Гепніть прикладом об землю, тягнучи ручку зведення затвора назад (до землі). Якщо обірвали закраїну - тоді вже юзайте шомпол.

3. Якщо не певні, чи працюватиме надалі зброя в бою - прошморгайте десяток-два патронів із магазина через її патронник вручну. Як нічого не підклинює, і затвор справно подає та викидає патрони - все буде добре.

4. КУПІТЬ ПРОТЯЖКУ, і до неї ще найменшу баночку аерозолю збройового мастила. Також носіть при зброї штатний шомпол. Цими засобами ви майже миттєво зможете вирішити 90% усіх проблем, які можуть статись із вашою зброєю за несприятливих умов.

Це, власне, все, що я хотів цим відео донести до побратимів, хто працює зі зброєю щодня. Дякую за увагу, і помагай вам Боже!

https://youtu.be/KIrshCXkkcA?si=ACAVSEoIi_ORuAL6

Про Зброю

06 Dec, 19:26


⬆️⬆️⬆️ Користуюсь сам, тому раджу й іншим. Як на мене, це найліпший спосіб поставити на калаш щось дієвіше за простенький коліматор.

Тільки ставте правильно - не перетискайте коробку, і використовуйте фіксатор різьби.

Про Зброю

06 Dec, 19:24


Миколай нам сьогодні приніс ластівчин хвіст з настрілом 30 000 пострілів. Тридцять тисяч.

Вам показуємо стан гвинтів, які заміняють вісі УСМ для кріплення самого ж ластівчиного хвоста.

P.S.: на початку 2022 нам по телефону намагались довести, що ці вісі зточаться і рішення невдале.

Про Зброю

05 Dec, 18:57


До попереднього допису.
Так, це сучасна версія FN FAL.

Ось як виглядає один із штурмових варіантів. На жаль, магазини на 30 патронів до цієї платформи - надзвичайна рідкість. Хоча, був би попит... Я певен, це не буде проблемою.

Ця модель отримала назву OSW - Operation Specialist Weapon, себто, зброя спеціаліста. Але масово давати до рук піхотинцям, і навіть спецурі, автоматичні гвинтівки у 308-му чомусь якось не поспішають.

Із прикладів такого підходу, що спадає на думку - хіба що SCAR Heavy. От тільки не знаю, як він себе на практиці показує. І, здається, не так і багато бажаючих його тягати. Більшости вистачає і SCAR Light)

А як ви гадаєте: чи є місце на сучасному театрі бойових дій короткій автоматичній гвинтівці під 308-й патрон?

Про Зброю

05 Dec, 18:45


Пригадуєте, колись була тема про штурмовий кулемет?

Я там натякав, що кулемети взагалі, як на мене, не дуже для такої ролі підходять. Великі, довгі, важкі. Стрічкове живлення додає мороки, ваги, довго перезаряджати...

От якби щось відносно легке і компактне, але таке, щоб тримало високий темп вогню? І калібр, звісно, повноцінний - 7,62 NATO, приміром. І щоб магазини великої ємності легко і швидко було замінювати. І щоб глушника за потреби ставити і знімати. І головне, щоб надійно все це працювало...

Так виглядає мрія про так звану battle rifle - автоматичну гвинтівку у більш потужному калібрі, аніж assault rifles, себто, гвинтівки штурмові.

Одна із версій сучасної інтерпретації бойової гвинтівки - на фото.

Впізнаєте?)

Про Зброю

05 Dec, 14:17


Вітання нашим невтомним волонтерам! Щира шана та подяка за їх щоденну працю!!!

Без вас українським військовим було б дуже сутужно. А іноді - і взагалі ніяк...

Іноді саме ви, та ваші безкорисливі благородні дії - сама вагома причина для наших вояків продовжувати тримати фронт, бодай там що.

Бо коли військовий відчуває народну вдячність та підтримку, то бачить та розуміє, що він та його пожертва недаремні. І що суспільство знає про нього, цінує його, пам'ятає його та підтримує - саме через волонтерів!

Користуючись такою нагодою, хочу також особисто подякувати усім читачам, хто підтримував та підтримує мій канал.

Саме завдяки вам, друзі, моя служба сьогодні здається дещо легшою, трошки комфортнішою, і - помітно ефективнішою. А ще - потрібною та корисною нашим захисникам.

Дякую за бусік для вогневої, друже Антон! Дякую за смачну каву, друже Єгор! Дякую за автівку, друже Олексій! Дякую за всі ваші внески та підтримку, любі друзі!!!

Шануймося!!!

Про Зброю

04 Dec, 20:23


Невеличке кумедне відео про те, чому армійському марксману краще мати саме самозарядну, а не болтову гвинтівку. Хоч би якою крутою остання не була)

Це стрільба з гвинтокрила по моторному човну, задача - влучити у двигун і зупинити порушника кордону. Певно, саме з цієї причини тут використовується коліматор. Дистанція пострілу рідко перевищує 100 м.

Але це аж ніяк не означає, що влучити буде просто)))

Про Зброю

04 Dec, 17:07


Відео ⬆️⬆️⬆️ дуже цікаве! Дяка хлопцям. Раджу подивитись!!!

Якщо ви спитаєте мене про озвучений вибір, я б рекомендував озброювати марксманів саме AR-15, із штатним патроном 5,56. Але - із оптикою, глушником, сошками.

Це все через те, що для задач марксмана, на мій погляд, треба трошки "урізати осетра", як кажуть в анекдотах. Себто, скоротити робочі дистанції. Тому що цілі не стоять на місці і не чекають, та й умови бойової стрільби зазвичай дуже далекі від ідеальних...

А усі теоретичні переваги AR-10 розбиваються об два камені:
1) Доступність БК;
2) Надійність роботи зброї.

Так що - беріть арку зі стволом 16" та якісним LPVO-прицілом, завчіть на пам'ять поправки для стандартного патрона до 500 м, і вчіться влучати з цього із незручних положень, роблячи це швидко і з мінімальною витратою БК.

Оце буде дійсно напрацювання корисних і практичних навичок.

P.S. Марксман - це стрілок у складі підрозділу, що веде зі штатної зброї лише прицільну, результативну стрільбу. Це, власне, все.

Про Зброю

04 Dec, 17:01


Це відео давно вийшло на телевізорі, але ми забули його викласти на YouTube.
Це кейс для «рубрики рукадубство» 🤦
Вдячний одному із підписників каналу, за нагадування про це відео. Вас чекає приз, напишіть мені в особисті пліз.

А взагалі ми намагались для себе знайти відповідь на це питання. Я особисто досі не сформував однозначної відповіді…
А ви як думаєте?

ЩО КРАЩЕ ДЛЯ МАРКСМЕНА? 5.56х45 проти 7.62х51
https://youtu.be/WjjcOMGvIek

Про Зброю

03 Dec, 06:49


Антитепловізор.

Коли мене питають про різноманітні антитепловізійні пончо, я завжди кажу, як є: вони всі неефективні. Ну, ок, ок: вони недостатньо ефективні, щоб всерйоз на них покладатись

Причина проста: тканина торкається тіла, і від нього так чи інакше нагрівається. А отже, починає світитись у тепловізор.

Потрібен інший підхід: тепловий екран.

Єдиний спосіб уникнути нагріву - це тримати тканину подалі від тіла, на каркасі, щоб між тілом та тканиною-екраном гуляло холодне повітря, і тканина не нагрівалася. Тоді тепловізор бачитиме не тепло вашого тіла, а температуру тканини, якую ви відгородились. А вона плюс-мінус дорівнює температурі середовища.

І, власне, ось. Дивіться відео, там все показано. Оцей спосіб буде цілком дієвим. Незручним, але дієвим. І дійсно зможе заховати вас від тепловізора - принаймні, відносно простого.

Думайте, шукайте, готуйтесь, вмикайте фантазію - але не забувайте про закони фізики)

Всім вдалого дня!

Про Зброю: @prozbroyu

Про Зброю

02 Dec, 21:48


Відомий стрілок та авторитетний балістик Брайан Літц нарешті розродився власним відео про те, як він чистить свою високоточну гвинтівку для PRS матчів.

Сюрпризом для багатьох стане його рекомендація використовувати полірувальні пасти. У даному випадку це сіра ("синя") J-B.

Він робить 30 проходів, щільним патчем з пастою, більше уваги на область кульового входу. Потім ще 30 проходів, вже із свіжим патчем. Всього 60.

Показує фото з бороскопа, як це виглядає до початку і по закінченні.

Багато хто з досвідчених українських стрільців вже давно чистить так само) Це швидко, ефективно, відновлює купність і знижує розгар на кульному вході. Головне, потім добре вимити усю ту пасту.

На нових стволах Брайан рекомендує чистити так через кожні 300 пострілів, для стволів, що вже пожили - кожні 100.

Особливо акцентує на важливості підполіровувати ствол абразивом (це він J-B вважає абразивом, хе-хе), бо без цього, мовляв, шершава від розгару поверхня каналу ствола набирає на себе мідь та нагар, і врешті-решт це викликає перевищення тиску, вибиті капсулі, втрату купності та значний розкид швидкостей при стрільбі.

https://youtu.be/meXn3GiMhns?si=CbnLizJSZdbxqbYQ

Про Зброю

02 Dec, 18:41


А ось і зима... Отже, саме час пригадати основні зимові правила догляду за зброєю.

Спершу основне - про змащення. Через постійну вологу, що осідає на металевих деталях, у осінньо-зимовий період зброя буде піддаватись корозії значно швидше. Тому необхідно більш часто її протирати, очищувати та змащувати.

Для змащення використовуйте ті мастила, на яких зазначено відповідний температурний режим. Не лийте забагато, протирайте зайве. І не користуйтесь густою консистентною змазкою. Густе мастило на морозі може призводити до уповільнення руху окремих деталей, і тим самим до осічок, або затримок у роботі зброї.

Я не буду давати конкретних рекомендацій по брендам мастила, бо їх нині дуже багато, і у кожного свій улюблений. Зазначу лише принцип: зимові мастила більш рідкі, вони більш текучі. Через це, на жаль, тримаються на металі вони гірше, захищають від корозії слабше, випаровуються або стираються швидше. Через це зброю доводиться змащувати частіше - ну, якщо ви дійсно прагнете, щоб вона надійно процювала і добре зберігалася.

Нагадую, що небажано заносити зброю з холоду у тепле приміщення, якщо ви з нею плануєте вже скоро знову виходити надвір, на мороз. У теплому приміщенні на холодній сталі миттєво виступить конденсат, і зброя швидко стане дуже мокрою. Якщо знову винести її на мороз - ця вода ризикує перетворитись на лід. А з льодом на деталях, самі розумієте... Та й взагалі, вода на зброї - це швидкий шлях до появи іржі.

Як тут діяти? Кілька варіантів:
- обладнати місце для зброї на холоді, і не заносити у теплу хату. Як варіант - лишити зброю у авто (під наглядом!);
- якщо таки треба занести, то бажано зброю попередньо зачохлити, і заносити вже у чохлі. Чохол дозволить металу нагрітись поступово, за кілька годин, і тим самим не тягнути на себе конденсат;
- якщо немає іншої ради, то, занісши зброю у тепле приміщення і набравши на неї води, доведеться усе розібрати і ретельно протерти. А також добре просушити. Після цього дуже бажано змастити, тоді ще разок протерти - і можна знову вирушати на холод.

Перед виходом на холод не забудьте подбати про запасні батарейки до усіх електронних прицілів та приладів! На морозі вони сідають дуже швидко. Тримайте їх у внутрішній кишені, поближче до тіла. Те ж саме стосується телефонів та інших приладів. Беріть із собою на один павербанк більше.

Також пам'ятайте, що нині найдовший темний час доби. І тому дуже бажано мати на зброї хоч якийсь прицільний пристрій, який буде видно вночі. Приміром, коліматор. Бо по механіці ви цілитись навряд чи зможете. Хоча, я шось таке наче чув, що ДрукАрмія вже робить люмінесцентні насадки на механічні прицільні до АК - але ще не бачив їх вживу, як і переважна більшість військових.

І ще таке: за можливості вчіться орієнтуватись у темряві без використання ліхтарів. Для більшості людей це чомусь проблема, і це мене дивує. Нічого складного тут немає - треба лише дати очам звикнути до темряви, хоча б хвилин 15-20. Але для цього треба як мінімум припинити постійно насвічувати їх дисплеєм телефона, га?..))

Але, це вже лірика.

Резюмуючи: я сподіваюсь, не потрібно нагадувати, з якої причини у мокру погоду не можна кидати нечищеним стріляний калаш? Бо на ранок є ризик, що й затвора не відкриєте - не кажучи про те, що ДГК точно не відкрутите.

Я бачив подібні випадки безпосередньо. Шукайте про це дописи на каналі по словам "корозійні капсулі".

Так що взимку, якщо ми вже постріляли - таки доведеться чистити. Якщо не одразу, то за першої-ліпшої нагоди.

Ну, а тим, хто має розкіш поставити зброю до теплого сейфу аж до наступної весни, я можу лише позаздрити. І порадити запастись якісним консерваційним мастилом - щоб у новому році знову із задоволенням користуватись своїм арсеналом.

Про Зброю @prozbroyu

Про Зброю

01 Dec, 11:30


Антидрон-патрони.
Саморобні, 5,45.

Вибачте за 3,14дарський контент, але тут показана цікава технологія переробки трасуючих патронів 5,45х39 у патрон дробовий. І навіть показані випробування такого патрону.

Не знаю, наскільки можна цьому вірити - сам я не перевіряв - але, можливо, комусь із військових буде цікавим і корисним. Не забудьте тільки при стрільбі зняти з калаша штатний ДГК.

Хто вже опробував, напишіть у коментарях, чи працює. Доповню пост, якщо будуть реальні відгуки.

Про Зброю @prozbroyu

Про Зброю

29 Nov, 16:34


Тааааак, а оце ☝️ - таки точно треба брати на тест!!!

Про Зброю

29 Nov, 16:33


Я вас вітаю, ви дожили до коліматорів нічників і тепловізорів 🤓😳

Дуже цікаво потестити, бо потенційно це game changer для піхотинця. Ціна тільки….. але що ж поробиш.

Ціни:

https://lnnk.in/hynx

https://lnnk.in/hAnv

Про Зброю

28 Nov, 15:04


Ну звісно ж, UAR-15 їх відстріляла без найменших проблем. Як-то кажуть, навіть не кашлянула. Ще й добавки просила.

Взагалі, маю вам сказати, що за ті півроку, які ми досить активно стріляємо з цих автоматичних карабінів, ми досі ні разу не зловили навіть натяку на клин. Чи ще якусь серйозну проблему.

Як і мій "мисливський" Savage MSR-15, ці карабіни просто працюють. Справно стріляють; стабільно влучають. Я вже казав, що більшість стрільців влучає з них помітно краще, ніж із АК-74? Причому - з першої ж стрільби! І на обов'язковому підведенні підсумків ще ніхто не сказав, що калаш йому сподобався більше...

Ну, а як клинять АК-74, так це ви вже, певно, задовбались у моєму блозі читати) На кожній стрільбі знайдеться хоч один калаш, який не зміг виконати постріл у найвідповідальніший момент - коли прозвучала команда "до бою!"

Щиро радий, що з UAR-15 у цьому плані все гаразд. Не забувати лише періодично змащувати рухомі деталі затворної групи, і все працюватиме.

Про Зброю

28 Nov, 14:06


Про іржаві патрони.

Якщо ви раптом вважаєте, що від неналежних умов зберігання кородують лише патрони до радянської зброї - ті, що у сталевих гільзах - то у мене є для вас новини)

Гляньте на фото. Таке трапляється і з 5,56, і з усіма іншими калібрами. Якщо пачка підмокає, і не просушена вчасно.

Як гадаєте, стрельне таким UAR-ка, чи вклинить?

Робіть ставки, а я поки спробую відстріляти...

P.S. Сподіваюсь, усі розуміють, що на фото - не трасери, а M855 "Greentip"???

Про Зброю

27 Nov, 12:51


Там тойво - у маркетологів всія України стартує таке, як "чорна п'ятниця"...

Ви, звісно, будете щодо неї скептичні, бо нас привчили, що реальних знижок на подібні дати годі й очікувати.

Але я про всяк випадок все ж зайшов на сайт, у розділ "Зброя". І, як на мене, там таки є дійсно цікаві речі.

Частина з них - на скріншотах, решту знайдете собі, за бажання. А як хтось зустріне на сайті ibis.net.ua ще щось цікаве - із збройового, із значною знижкою - пишіть у коментарях! Може, хтось інший саме на цей момент і чекав вже півроку)

Про Зброю

26 Nov, 17:04


Незважаючи на те, що на побут та якість підготовки у різних НЦ постійно нарікають - на мій погляд, це все ж позитивна новина.

Мені є з чим порівнювати. Бо я постійно працюю з людьми, що пройшли БЗВП у одному із НЦ. І за останні півроку із поповненням стало відчутно краще.

А додатковий час та додаткові патрони повинні ще підняти його рівень. Тому сподіваюсь, що позитивна тенденція збережеться.

https://mil.in.ua/uk/news/v-ngu-zbilshyly-termin-zagalnoyi-pidgotovky-do-2-misyatsiv/

Про Зброю

26 Nov, 14:10


Доступна високоточна гвинтівка, гідна альтернатива Remington 700.

Але - у тому випадку, якщо вас усе влаштовує "із коробки", і ви не хочете нічого міняти та крутити. Лише стріляти і влучати.

Відео з архіву "Збройової Школи".

https://www.youtube.com/watch?v=RwqcC82CZP8

Про Зброю

25 Nov, 12:40


Чи можна НАДМІРУ змастити зброю?
Відповідає Ларі Вікерс.

Чудове відео до попереднього посту, якось я його був пропустив. І хоча я не раджу стріляти із маслом або водою у стволі та/або патроннику, на усіх інших деталях надлишок масла не надто завадить.

А взагалі, універсальне правило змащення, яке я особисто застосовую, звучить так: рясно нанести та розподілити, потім витерти зайве. Ну, щоб не хлюпало.

Тут, як бачите, обійшлись без оцього другого пункту. І нічо, на швидкість не вплинуло. Лише на зовнішній вигляд стрільця)

https://www.youtube.com/watch?v=p9bOT_d60LM

Про Зброю

25 Nov, 11:03


Вже безліч разів присилали мені це відео...

Так от. Маю це сказати.

На цьому відео змащення AR-15 у польових умовах виконується... неправильно!

Тут допускається істотна помилка, як на мене.

Не раджу робити це саме так.

А поки я буду довбатись зі зйомкою того, як це правильно робити, ви можете у коментарях спробувати здогадатись, що саме у діях військових на наведеному відео викликає у мене незадоволення, і змушує сперечатись щодо правильності їх дій)

Про Зброю

24 Nov, 17:19


Українці: довго міркують, чи варто купувати взагалі зброю, потім ще 3 роки збирають гроші на перший ствол (тру сторі).

Американці: ... (див.відео)

Так ось як виглядає життя людини, що у 2010-му не викинула свій старий жорсткий диск із соткою біткоінів на ньому!!!)

Жартую. Я не знаю, хто ця людина, і навіщо йому все це.

Я також не маю інформації, чи не розглядає він наразі всиновлення))) Бо усі ці питання йому вже неодноразово задавали. Але він шось мовчить...

Але колекція вражає, погодьтесь.

У якості компенсації пропоную хіба що уявляти, як йому усе це доводиться чистити)

Про Зброю

24 Nov, 15:34


Це було дуже цікаво.
Те що взагалі влучали при тому вітрі було для мене сюрпризом. І те що тієї мізерної енергії на 600 метрах вистачає на повну деформацію кулі.

Як далеко вбʼє мілкашка? Retay 2022 - Only Guns #5
https://youtu.be/LQFg_G1oqu0

Про Зброю

23 Nov, 16:36


Для мене особисто день Пам'яті Жертв Голодомору - це, радше, день нагадування, що буває, коли українці втрачають власну державу.

Саме тому, років 8 назад, я був зробив ось таке фото власного підвіконня - на якому, окрім свічки на знак пам'яті, стояла ще й зброя.

Зброя, як гарантія того, що подібні спроби знищити українців, вморити їх голодом та репресіями - не повторяться ніколи знову.

З тих пір і з'явилася приказка: народу, якому є що виставити у вікно, окрім свічки, вже нікому не вдасться вчинити новий голодомор.

Любі українці! За ці роки ви вже не раз переконались, що покладатись можна лише на себе, та на власну зброю. Набувайте її, бережіть її, цінуйте та плекайте, навчайтесь та тренуйтесь!

Договори стають папірцями, партнери змінюють ставлення, влада переходить від одних світових лідерів до інших - але незмінним лишається лише одне:

Допоки ми є, допоки у нас є зброя, і допоки наші руки здатні її тримати - доти і буде Україна!

Я нагадую: оскільки добре оснащене ополчення є необхідним для захисту та існування вільної та незалежної Української Держави, право Народу України на володіння зброєю не може бути обмеженим!

Жодними бюрократами та їх законами чи підзаконними актами.

Бо це право - право захищати себе та своїх - настільки ж невід'ємне, як і право на життя.

Пам'ятаймо про це.

Про Зброю

23 Nov, 08:59


О темпора, о морес...

Українці: святкують день народження Юджина Стонера.

Американці: ... (див.картинку).

Я багато разів казав, що їх там останні роки косить справжня шиза на тему АК. Як бачте, не обманював.

Кому влом дивитись відео Брендона - ось спойлери:

- побудоване на базі Сайги-308;
- стріляє, хоч і не без зупинок;
- влучає у величезні гонги;
- купність не показували.

Про Зброю

22 Nov, 22:02


Юджин народивсі!
Славімо його!!!

Оце так, ледь не проґавили! Адже дяді Жені нині аж 101 рік виповнився...

Дякуємо уклінно за Ваші доробки! Досі користуємось із задоволенням!!!

P.S. Як хто раптом не знає, про кого це я пишу - краще видаліться самостійно, не позорте мене))))

Про Зброю

22 Nov, 15:49


Оце - один із найкорисніших інструментів, який дійсно допомагає почати стріляти краще. Перевірено практикою)

Про Зброю

22 Nov, 15:48


Тренування не єдиними холостими патронами!

Новинка цього тижня - навчальні фальшпатрони STS .223 Dummy.

Фальшпатрони є важливим інструментом для тренувань, особливо в умовах, коли використання бойових патронів небажане або недоцільне.

Вони використовуються для відпрацювання техніки заряджання, перезаряджання та розряджання зброї. Дозволяють безпечно тренувати натискання на спусковий гачок, відпрацьовуючи правильну техніку.

Імітують роботу бойового патрона для перевірки механізмів подачі, екстракції гільзи та роботи затвора. Запобігають пошкодженню ударника, яке може статися під час сухого пострілу.

Про Зброю

21 Nov, 20:58


Затримки при стрільбі, і як їх усувати.

В зброї у S.T.A.L.K.E.R 2.

Вчіться у Скіфа! Він вправний стрілок)

https://www.youtube.com/watch?v=kq-2mJtQnBU&ab_channel=Muaxh03

Про Зброю

21 Nov, 15:13


Божечки, друже Віталію, та мені вже боляче дивитись на твою щоку! І я щиро співчуваю твоєму плечу!

Але я добре розумію, чому і для чого ти знімав це дуже наочне відео.

Подивіться, будь ласка, як працює рушниця із зарядом шроту по FPV-дрону на різних дистанціях. Це дійсно важливо у сучасних реаліях. Щоб не плекати зайвих ілюзій...

І подякуйте Віталію та його команді, якщо це здалося вам дійсно корисним. Я особисто - дякую!!!

https://www.youtube.com/watch?v=3cfAXlc23aI

Про Зброю

20 Nov, 19:45


У довгоочікуваний S.T.A.L.K.E.R 2 я особисто пограю зовсім не скоро. Тому по-доброму заздрю усім, хто нині його качає, або й вже запустив)

Але я дуже вдячний хлопцям із GSC Game World, що за кілька років вони не забули про наше невеличке співробітництво, і відмітили наш скромний вклад у процес створення гри.

Мова про запис звуків зброї для гри, у чому кілька років тому я із Антоном та Ігорем прийняли безпосередню участь. Хто пропустив, отут можна подивитись, як це було.

А ще, я щиро вдячний GSC Game World за їх тверду і непохитну патріотичну позицію, за їх щиру величезну підтримку Сил Оборони України, і за те, що саме завдяки їм увесь світ знову згадає про Україну. Про українських Воїнів, про наших Захисників. Саме їм ми завдячуємо тим, що можемо сьогодні святкувати бенефіс довгоочікуваного ігрового шедевру.

Ще раз дякуємо, GSC Game World, вітаємо вас з релізом!!!!!!

Про Зброю

20 Nov, 12:11


Колега Віталій мужньо витерпів наругу над собою, і випробував кілька рушниць та кілька варіантів дробових патронів на паперових мішенях.

Від чого йому довелося так страждати, ви побачите на відео.

А мене особисто дуже здивувало те, що різниця у швидкості шроту із ствола 47 см та ствола 76 см у відсотках складає всього... от скільки ви думаєте?

Якщо нема ідей, раджу подивитись відео. У якості спойлера скажу, що вона тут значно менша, ніж для нарізної зброї. І це дуже цікавий результат, як на мене.

https://youtu.be/DH3OORgzgQw?si=ZE-gP-pzebgjEaOp

Про Зброю

19 Nov, 17:26


Хто дуже переживає у коментарях, чи повернуться на цивільний ринок WBP АК у калібрі 5,45х39 - я спеціально щойно уточнив цей момент.

Так, вони ще будуть.
Затримка на боці виробника.
Виготовляють...

Так що, у кого була така мрія, усе ще цілком можливо її здійснити. Але треба почекати.

Про Зброю

19 Nov, 16:48


Як роблять польські калаші WBP?

Свіже відео з виробництва.
Доволі довге і детальне, кому цікаво.

Правда, польскою, ну але. Можна просто подивитись на технології та устаткування.

https://www.youtube.com/watch?v=50hIaOQKM7s

Про Зброю

18 Nov, 20:07


Дякую за те, що прислали таку цікаву інформацію. Дивіться, яка активність у ворога. Приймають рушниці у населення та передають у військові частини.

На скрінах це ініціатива тільки одного магазину, який прийняв та передав вже кілька десятків рушниць!

Звичайно, що ця ініціатива зроблена за допомоги спрощення процедури, яка займає від 15 до 60 хвилин: "Тоже отнес сегодня помповик. 15 минут времени заняло, на акте изъятия делают пометку "на СВО"

Як думаєте, нам би теж не завадила така ініціатива? Рушниць у населення повно.

UPD: Мова йде виключно про добровільну пожертву рушниць )

Про Зброю

18 Nov, 16:47


Я далеко не фанат пістолетів, і рідко слідкую за новими відео по цій темі.

Але випадково побачив оце, і воно таки змусило припідняти брови)

Зацініть і насолоджуйтесь.

Секрет, як завжди, простий: це ...


https://youtube.com/shorts/HXZZ75oO1SM?si=huadu5TB8DkT-Dwz

Про Зброю

18 Nov, 11:33


Багато хто вже бачив цей триндець, та все ж...

Суддя (!) польскої стрілецької (!!) асоціації невдало розряджає зброю стрільця.

Результат на відео.

Це та причина, чому на кожному занятті з новою групою я обов'язково витрачаю час та зусилля на те, щоб проговорити, розібрати, зрозуміти і вивчити 4 головних правила Кодексу Стрільця.

Ті самі, які ви вже й так чудово знаєте, постійно виконуєте, і нікому не дозволяєте їх порушувати.

Правда ж, ви їх знаєте?
ПРАВДА????

1. Завжди стався до зброї як до зарядженої і готової до пострілу.
2. Контролюй напрямок ствола і ніколи не допускай, щоб його було наведено на людину, яку ти не хочеш вбити.
3. Не торкайся пальцем спускового гачка, якщо не готовий, що зброя вистрілить. І пошвидше прибирай палець зі спуску, якщо не стріляєш.
4. При стрільбі розумій свою ціль, і контролюй те, що знаходиться перед нею та поза нею.

Про Зброю

17 Nov, 13:11


А ось так виглядає реальне збиття крилатої ракети стрільцем-зенітником Наталією Грабарчук.

Це вам не з калаша...

Але, щоб кожен бойовий пуск ПЗРК був результативним, стрільцям обов'язково необхідно довго і наполегливо тренуватись на сучасних тренажерах. Про які я писав минулого тижня. Бо там дуже багато нюансів, про які навіть не здогадуєшся, поки не починаєш працювати із тренажером.

Крилаті ракети - чудові цілі саме для ПЗРК. Різких маневрів ухиляння не виконують, теплові пастки не відстрілюють (в усякому разі, не на всій траєкторії). Летять, правда, низько і досить швидко.

Залишається лише бути у потрібному місці в потрібний час, при цьому мати в руках ПЗРК і розуміти, що і як треба робити.

Браво, сили ППО, дякуємо вам!!!

Про Зброю

16 Nov, 21:05


Вибачте, але це надто цікавий контент, хоч і специфічний)

Як правильно відлити в умовах бойових дій? І як довго буде видно після вас цю "мітку" у тепловізор?

Відповідає Алєксандр Друзь фінський (естонський?) снайпер із сучасним тепловізором:

Треба викопати ямку, справити потребу, і присипати зверху. Інакше ваш тепловий слід можна буде помітити протягом кількох десятків хвилин.

Усе це ще раз нагадує нам, що сучасні технології назавжди змінили і поле бою, і саму війну, як таку...

Про Зброю

15 Nov, 16:23


Побачив цікаве фото по темі кулеметів. Показую вам.

Тут видно, як змінювався дизайн кулемета М60 із 1957-го року донині.

Добре видно, як його "приручили")

Цікаво, що, хоча його і замінив у військах більш сучасний М240, але і від М60 повністю не відмовились. І збройні сили США досі закуповують та використовують якусь кількість М60Е6.

Ймовірно, саме через його "ручність". Бо з М240, попри його переваги, дійсно довго не побігаєш - зазвичай він помітно важчий за ПКМ...

Про Зброю

14 Nov, 14:17


Так виглядає зброя, яку недочистили після стрільби оржавляючим патроном.

Я нагадую, що усі військові патрони радянського та пост-радянського виробництва калібрів 5,45, 7,62х39 та 7,62х54 вироблені із оржавляючими капсулями. А вони дають при пострілі корозійний осад солей на поверхню сталевих деталей.

Якщо ці солі зі зброї не змити, у вологому середовищі корозія з'явиться дуже швидко.

Якщо не усувати корозію, вона так само швидко з'їсть вашу зброю.

Почалися вологі і холодні дні. Зброя буде мокнути, мерзнути, відпотівати. І, відповідно, іржавіти.

Доглядайте вашу зброю ретельніше! Чистіть і змащуйте її - значно частіше!

Якщо, звісно, вам на неї не байдуже, і якщо ви дійсно покладаєтесь на неї, як на засіб захисту вашого життя. Життя ваших близьких. Життя ваших побратимів. Життя вашого підрозділу. Життя вашої держави.

Про Зброю

14 Nov, 10:41


Колега Антон показує, як стріляє новий Remington 700!

https://youtu.be/hqBKRDC-aic?si=lLo9u3y6IZX_AyJQ

Про Зброю

13 Nov, 16:04


Ви ж тільки погляньте на це! Патрон в механізмі, а затвор та затворна рама нормально рухаються і працюють!

Як, як таке може бути???

Досягаються усі подібні затримки через недостатньо енергійні рухи стрільця, який розряджає зброю. Якщо відтягувати затворну раму повільненько, то патрон не відбивається ежектором у вікно викидання, а потрапляє у механізм автомата.

В більшості випадків це перешкоджає роботі механізму. Але у даному випадку, здається, патрон знайшов собі ідеальне місце, де "примоститись так, щоб нікому не заважати".

Ну, а головна небезпека таких затримок - це те, що зброя відчувається і поводить себе, як розряджена. Але за певних маніпуляцій із нею цей патрон здатен знову заскочити у патронник! І, відповідно, вистрілити - абсолютно несподівано для власника зброї.

Зайве й казати, що в системах типу AR-15 подібних глюків я не бачив НІ РАЗУ.

Ну, себто - поки що не бачив...))

Про Зброю

13 Nov, 15:55


Ви знаєте, я люблю колекціонувати різноманітні затримки на автоматах Калашнікова. І от сьогодні ми зловили, мабуть, найцікавіший глюк з усіх!

На фото представлено автомат, який щойно розрядили, і патрон в патроннику у нього відсутній.

Але!!! Це зовсім не означає, що ця зброя безпечна!

Тому що, хоч цього і ніяк не видно ззовні - всередині механізму даного АК-74 і досі є... патрон!

А затвор, що найдивовижніше, при цьому цілком нормально закрився!!!

Навряд чи ви здогадаєтесь, де він там)
Я б також не повірив би, якби не побачив власними очима.

Зараз покажу.

Про Зброю

11 Nov, 14:53


Продовжимо про кулемети?

Невеличке відео про те, як використовують кулемети на позиціях в обороні зараз.

Джерело: https://x.com/Zoma3mk

Про Зброю

11 Nov, 06:55


Корпус морської піхоти США (USMC) святкує свій 249-й день народження.

Важко навіть уявити, через які зміни довелося пройти "Диявольским Псам" (неофіційна назва USMC) за ці століття.

Вітаємо! Semper Fi, Marines!!!

А кому цікаво, як проходить вогнева підготовка рекрутів у Корпусі - ось невеличке відео (із свіжих) про те, як вони проводять firing week, тиждень стрілецької підготовки.

Чи можливо навчити людину стріляти за один тиждень? Ой, навряд.

Чи можливо навчити стріляти за один тиждень майбутнього морпіха? Не готовий сказати.

Але видно, що базу там дають ґрунтовну, таку як треба. А далі - залишається лише зміцнювати і покращувати на практиці стрілецькі навички. Це досягається регулярними стрільбами та здачею щорічного заліку протягом всієї служби.

https://www.youtube.com/watch?v=v_mmD480T3c

Більш детальне відео про курс стрільб морської піхоти:
https://www.youtube.com/watch?v=mZLQSFTEALY

Про Зброю

10 Nov, 19:17


Так... а знаєте, шо я вам скажу?

Скажу, що, певно, досить з мене на сьогодні новин - от шо.

Бо ще чогось подібного нерви мої вже можуть і не витримати)))

Тихого недільного вечора усім!

Про Зброю

10 Nov, 15:43


Так-с, оцією дуристикою пардон, гарячою новиною мені вже забили особисті повідомлення. Тому спробую прокоментувати.

Що сталося: рішенням Кабміну цивільним громадянам великодушно "дозволили" стріляти по окупантам із вогнепальної зброї, добутої або знайденої на полі бою чи в інших місцях, де точились бойові дії. Але попередньо її - уявіть! - обов'язково треба "задекларувати"!

Мій коментар: якщо реально виникне потреба, і буде така можливість та бажання на те у конкретної людини - підняти зброю і захищати себе та своє від звірів у людській подобі, що прийшли вбивати нас на нашій землі - то хто, бляха, взагалі буде у вас той дозвіл питати?

Тим більше, що найчастіше питати вже й нема в кого. Бо із населених пунктів, що зазнають окупації, представники діючої влади евакуюються зазвичай сильно заздалегідь...

Не питали у 2022-му, навряд чи питатимемо і у "сезоні" 2024-25.

Тому новина ця, на мій погляд, не варта й стріляної гільзи. Як і отой начальствєнний "дозвіл"...

P.S. Нагадаю. На мою думку, єдиний законодавчий акт про зброю, якого нині потребує Україна - це поправка до Конституції:

Оскільки добре оснащене ополчення є необхідним для безпеки вільної Української Держави - право Народу України на володіння зброєю не може бути обмеженим!

Про Зброю

09 Nov, 12:34


Насправді, ніяких особливих "штурмових кулеметів" не існує.

Існують звичайні кулемети, і ще існують ручні кулемети.

Останні придумані саме для стрільби з рук, а не з підготовленої позиції. І зазвичай вони виконані під проміжний калібр, як свого часу StG44. Бо його значно легше контролювати.

Багато хто згадав у коментарях РПД та РПК. Це чудові приклади того, як ходить по кругу військова думка у плані ефективної автоматичної стрілецької зброї. Американці, приміром, використовують M249 Minimi під 5,56, і називають подібні зразки SAW - Squad Automatic Weapon, або ж взводний кулемет. У нас його роль має відігравати РПК 5,45 (на жаль, він далеко не ідеальний для цієї ролі).

Але проблема у тому, що таких зразків у війську завжди не вистачає на всіх бажаючих. А при проведенні штурмових дій чи не кожен штурмовик хотів би мати власний ручний кулемет.

І тому бійці іноді намагаються "приручити" ПКМ, як ми ото бачили кількома постами вище.

Між тим, легкі, компактні, потужні і надійні ручні кулемети і нині досить поширені у війську.

Один із них - на відео.

Так, це звичайний АКМ.

Головне, що нам потрібно - це навчитись ефективно контролювати його у режимі неперервного автоматичного вогню. Зробити так, щоб не зброя керувала вами, а ви - зброєю!

Існує специфічна техніка стрільби, яка дозволяє "тримати" чергу будь-якої довжини, і при цьому класти випущені кулі в область мішені.

Звісно, це ніколи не буде дійсно прицільна стрільба.
Але у бойовій ситуації противник рідко дає вам змогу якісно прицілитись.

Проте такий вогонь дасть вам можливість щільно "засипати" ймовірне розташування противника кулями калібру 7,62 (або 5,45). Особливо - маючи на зброї магазин на 40-45, або і "бубен" на 75 патронів.

Щоб зменшити паузи при зміні магазинів, автоматникам необхідно працювати у парі. Поки один веде вогонь, інший перезаряджається або маневрує. Це вже ази тактичної підготовки, які ви і без мене добре знаєте.

До речі: змінити коробчастий магазин на автоматі - це завжди значно швидше, ніж поміняти короб зі стрічкою на кулеметі! Так, стрічкове живлення кулеметів має і недоліки, не лише переваги. Вага стрічки, вага і габарити механізму протяжки, порожня стрічка, що плутається під ногами... Саме тому у РПК, приміром, живлення магазинне.

Я нагадую: згідно "Настанови зі стрілецької справи" до усіх моделей АК основним видом вогню із цієї зброї є АВТОМАТИЧНИЙ вогонь!

Він ведеться короткими (до 5 пострілів), довгими (до 10 пострілів) чергами і неперервно.

Це чорним по білому написано на самому початку "Настанови": перша сторінка, третій абзац.

Але коли ми використовуємо наш АК як кулемет, то і витрата БК стає дійсно "кулеметною" - себто, патрони дуже швидко закінчуються. Як тут бути?

Перш за все, треба розуміти, у яких ситуаціях дієвим буде автоматичний вогонь, а у яких - швидкий одиночний. І використовувати ці режими відповідно. Про це - далі.

Про Зброю

08 Nov, 17:17


Отже, про штурмові кулемети.

Я вже колись викладав це фото. Як на мене, на ньому дійсно представлено майже ідеальний комплект для сучасного кулемета: короткий штурмовий ствол (із вкороченою поршневою системою), і додатково ствол стандартної довжини, для роботи на великі відстані.

Також передбачено додаткове руків'я для утримання та керування вогнем та легкі складані сошки (на короткому стволі), і навіть складаний приклад.

Щодо коліматора, то посадка оптики на кулемети зазвичай має багато компромісів. Так і тут: він знаходиться надміру високо, як на мене. Але, ймовірно, власнику він таки потрібен, тому він тут є. Хоча і механічні прицільні також на місці, що є безумовним плюсом.

Для чого нам вкорочувати ствола і міняти приклад? Усе це робиться для ефективної роботи кулеметника наодинці. Перш за все, для стрільби з кулемета з рук, на ходу.

Особливо зручним такий "обріз ПКМ" буде в обмеженому просторі - у посадках, в траншеях чи густому підліску. траншеї. Або навпаки, у забудові: коридори, двері та вікна. В усіх цих випадках дистанції контакту дуже короткі, тому і зброя має бути максимально компактною.

Але вогнева потужність і великий запас патронів у стрічці дають стрільцю неоціненну перевагу у ситуаціях, коли необхідно максимально швидко та дієво "задавити" вогонь противника, або банально якомога швидше його знищити. Тут мало що зрівняється із пробивною силою та потужністю бронебійно-запалювальних куль калібру 7,62, випущених із темпом 10-12 пострілів в секунду...

Саме необхідність дати кожному піхотинцю в руки компактний та швидкий кулемет, а не повільну і довгу болтову гвинтівку, свого часу (у II Світову Війну) призвело до масового поширення у військах спершу пістолетів-кулеметів, а потім - автоматичних штурмових гвинтівок.

Нагадаю, що "батьком" усіх автоматичних штурмових карабінів був StG 44, він же MP 43 та MP 44. Славнозвісний SturmGewehr, як нарекли його у Вермахті, був першою зброєю, де використовувались патрони проміжного калібру 8mm Kurtz (7,92x33).

Пістолетні патрони малоефективні проти засобів індивідуального бронезахисту. А повнорозмірні гвинтівково-кулеметні мають надмірну потужність для ближнього бою - це раз, і дуже погану контрольованість зброї в автоматичному режимі - це два.

Тому і з'явився 8mm Kurtz, а разом із ним - StG 44. А вже від них беруть свій початок ті ж самі АК - схожі по концепції та зовні, але відмінні по внутрішній конструкції...

А як же кулемети? На жаль, вони зазвичай надто важкі, довгі та габаритні, щоб постійно тягати їх в руках. Тому отакі девайси, як на фото, або на відео у попередніх публікаціях - то, радше, виключення з цього правила.

Автоматична штурмова гвинтівка у потужному калібрі на короткій дистанції може бути нічим не гіршою за кулемет. Інша справа, що вона також повинна бути адаптована для такої роботи.

Один із цікавих варіантів ми обов'язково розглянемо у наступних постах. А поки що - гарної п'ятниці вам!

Про Зброю

08 Nov, 11:23


Це — десантник з 82-ої бригади ДШВ на позивний «Дєд», а в його руках — куплений за ваші донати кулемет FN Minimi. І разом вони вже увійшли в історію.

Його відділення тримало критично важливу позицію, а сам кулеметник обороняв найнебезпечніший напрямок. Того дня, він пережив справжнє пекло.


💔 Загарбник почав зухвало штурмувати числом. Відділення «Дєда» зазнало величезних втрат і в якусь мить він вже продовжував боротьбу самотужки.


💬 «Я молився і стріляв! Стріляв, і просив Бога мені допомогти... І врешті-решт диво сталося», – згадує український десантник.


Переважаючи числом, ворог продовжував спроби прорватися. Але героїзм «Дєда» і робота його вірного кулемета FN Minimi, який був придбаний за ваші донати — не дав окупантам й шансу. Він власноруч втримав позицію і дочекався на допомогу

🫶 Дякуємо 82-й бригаді ДШВ за фото, матеріал і захист українських земель.

А більше про зброю, яку Фонд передав завдяки вашим донатам — дізнайтесь за посиланням: https://savelife.in.ua/zbroya-perednyoho-krayu/

💵 Зробити донат • 🗒 Вакансії фонду
🫶 Підписатись • 🔗 Корисне

Про Зброю

07 Nov, 20:17


Продовжуючи тему кулеметів.

Багато хто дуже любить кулемети за вогневу потужність. Але при цьому забуває про основну проблему будь-якого кулемета.

До кулемета завжди недостатньо патронів.
ЗАВЖДИ!!!!

Але ж - більше наче вже й не внесеш...

Суть у тому, що кулемет - це crew-served weapon. Себто, групова зброя. Колективна! А не індивідуальна.

Тому у кулемета має бути не просто кулеметник, а КУЛЕМЕТНИЙ РОЗРАХУНОК. Який складається не із одного, а із кількох бійців.

Перший несе переважно сам кулемет, і ще кілька стрічок.

Другий несе запасні стволи, усе, що потрібно для обслуговування та догляду, і головне - значну частину БК.

Доцільно мати ще й третього. Який несе ще одну, таку саму частину БК, як два перших номери. А то і більше.

У цьому випадку є хоча б примарна надія, що узятого БК для виконання більшості задач в обріз, але вистачить - якщо не надто захоплюватись, звісно.

У деяких підрозділах взагалі прийнято роздавати БК до кулемета усім бійцям. УСІМ! Додатково до свого власного. Мінімум одну стрічку до кулемета маєш покласти у рюкзак.

Тому що кулемет - це основна вогнева сила підрозділу. І мати чим прогодувати кулемет - задача для кожного його бійця.

Якщо ж кулеметник з якихось причин працює сам, а не у складі розрахунку - тоді стандартні кулемети одразу ж перестають його задовільняти по масо-габаритним показникам.

І тоді з'являються на світ отакі модифікації кулеметів, як ми бачили на відео вище. І це також має сенс, безумовно.

Хоча мати навчений кулеметний розрахунок, у складі якого є окремі носії БК - це все ж значно цікавіший варіант, як на мене...

Про Зброю

07 Nov, 18:31


І ось така новина щодо кулеметів - яку я, відверто кажучи, не розумію.

У кацапів з'явились північнокорейські кулемети Type 73. Виглядають як ПКМ, якому додали можливість живлення із коробчастих магазинів. Калібр, ясна річ, 7,62х54 R - "трьохлінійний".

Найголовніше питання - на кий чорт вони кацапам, якщо навіть самих корейців вони не влаштовували, і вже за кілька років вони передрали ПКМ майже повністю, назвавши його Type 82. І тепер використовують переважно його. Що вже говорити за росіян, там залежі ПК/ПКМ мають бути величезні, плюс виробляються ще ПКП...

Мабуть, по принципу "на тобі, небоже..." Або просто нема куди більше їх подіти.

Таке шось, дивнеє.

https://mil.in.ua/uk/news/rosiyany-pochaly-vykorystovuvaty-pivnichnokorejski-kulemety-type-73/

Про Зброю

07 Nov, 16:50


Судячи з реакції, кулемети таки цікавлять)
Тоді, для початку раджу усім зацікавленим глянути ось це відео.

Тут якраз розглядається дуже цікава модифікація кулемету ПКМ, саме для штурмових дій, і розказує про це боєць, який, на відміну від мене, необхідний досвід таки має.

Тому перегляньте його, будь ласка, як у вас буде час та нагода. А потім обговоримо детальніше:

https://www.youtube.com/watch?v=5Xl3sn94Oks

Про Зброю

07 Nov, 16:29


Кулемети - це любов!
Усі, всіх видів та модифікацій.

Але, окрім очевидних плюсів, є у них і певні обмеження та недоліки...

Чи цікаво вам буде почитати мої власні фантазії на цю тему? Особливо щодо проблематики використання кулемету у штурмових діях?

Фантазії, тому що, незважаючи на значний полігонний настріл із того ж ПКМ, досвіду практичного застосування цього виду зброї у мене немає. Але думки з цього приводу - таки є!)))

Якщо цікаво, спіймаю трошки натхнення, і напишу лонгрідик.

Фото з інтернетів.

Про Зброю

06 Nov, 17:57


От за це ⬆️⬆️⬆️ я і люблю свій трошки іржавенький, але усе ще досить купний і дуже надійний Рем)

Про Зброю

06 Nov, 17:56


Перший відстріл нового Рем 700 і взагалі перші враження.

Ствол всередині виглядає не так як Тікка, але і не Savage 🤓
Ложу викидаємо одразу, але це було очікувано.
Спуск хоч і Timney, але нерегульований і має зусилля в районі 2кг, а відповідно наступний кандидат на заміну.
Різьба на стволі є, контур ствола Varmint- це точно 👍.
По суті - гірше не стало, а місцями навіть краще.

Група із 5 на 100 метрів на фото.

Гвинтівка- https://lnnk.in/iSjP
Приціл- https://lnnk.in/cFkM
Ложа- https://lnnk.in/fOj1
Набої - https://lnnk.in/jHib
Планка- https://lnnk.in/cOkz
Дгк- https://lnnk.in/cQkr

Про Зброю

06 Nov, 16:54


Поки в мережі переважно сперечаються на тему Трампа і наслідків, ми провели цей день із величезною користю.

Тому що лише за один день ми змогли отримати безцінний досвід використання найрізноманітніших сучасних засобів ведення бою.

Зокрема.

За один цей день я особисто засвоїв роботу із NLAW, RGW-90 Matador, m/48 Carl Gustaf, Saab AT4.

Я навчився готувати їх до стрільби, прицілюватись, супроводжувати ціль і виконувати постріл. І робив це по цілям різного типу, що рухаються із різними швидкостями на різноманітних дистанціях. І все це відбувалося у різних умовах - як вдень, так і у сутінках, в дощ та сніг, і навіть у справжню бурю.

Я опанував роботу із дуже дорогим і досить складним комплексом FGM-148 Javelin, і зміг вразити з нього цілі на відстанях від 1800 до 3500 метрів.

Нарешті, я розібрався із роботою з ПЗРК FIM-92 Stinger, і успішно збив із нього десяток вертольотів, літаків та крилатих ракет!

Більше того, я тепер вмію дуже швидко зводити рамку в центр на Javelin - для дальніх пострілів - а також добре знаю, чому треба наколювати Stinger'а у чисте небо, і куди гребти на його каное...)))

Ясна річ, мова йде про віртуальні мульмедійні комплекси-тренажери, що призначені для навчання операторів згаданої зброї.

Ясне діло, я отримав лише дуже базові навички роботи із дуже непростими комплексами - а далі, щоб стати професіоналом, знадобляться тренування, тренування і ще раз тренування... і це вже буде історія явно не на один день.

Тренажери робить українська компанія Logics 7, яка професійно займається цим із початку повномасштабного вторгнення. Коли бачиш ці можливості на власні очі і випробовуєш власними руками, то стає просто неможливо не віддати належне талановитим розробникам та інженерам. За кілька років напрацювали надзвичайно корисні для наших збройних сил тренажерні комплекси і системи, які вже успішно посилюють нашу оборону, бо на них щоденно навчаються десятки та сотні бійців.

Вважаю, подібні тренажери повинні бути у кожному підрозділі, який має на озброєнні відповідні засоби. Користь від цих виробів неможливо переоцінити.

Скидаю капелюха, панове, і щиро вдячний за проведену презентацію і отриманий досвід!

Сайт виробника Logics 7.

Про Зброю

06 Nov, 06:15


Раночку. Ну, давайте і про політичні новини, раз така вже у нас повістка дня)

Для вашого розуміння: майже 100% виробників, власників та фанатів зброї у США голосують за Трампа. Що минулого разу, що зараз (а я нагадаю, що він вже обирався Президентом США).

Причини дуже прості: Трамп республіканець, і декларує типові консервативні цінності, а також відстоює Другу Поправку. У той же час, демократи традиційно заграють із антизбройовими течіями, які всіляко намагаються обмежити виробництво, продаж та придбання вогнепальної зброї громадянами США і не тільки.

От згадайте Канаду. Коли до влади прийшов Трюдо та ліберальна партія, вони дуже швидко прийняли та ввели у дію Білл С-21, згідно якого забороняється володіння зброєю "армійського типу", із обов'язковою конфіскацією вже придбаної, а також накладаються подальші обмеження на придбання пістолетів - що в Канаді і до того було зовсім не так вільно, як у США.

Доходить до абсурду: канадська фірма Cadex виготовляє крупнокаліберні болтові гвинтівки лише на експорт (в т.ч. в Україну), а на внутрішньому ринку не має права їх продавати. І таке не лише з Cadex. Хоча при цьому, саме у Канаді - одна із найбільш потужних шкіл снайперів, як цивільних, так і військових...

Звісно, американці, як основні любителі зброї на планеті, такого для себе не хочуть. Звісно, вони обиратимуть зовсім інший варіант.

Проблема ж для нас полягає у тому, що Трамп за останні роки часто використовував анти-демократську та анти-Байденську риторику, критикуючи дії чинної влади США - і тим самим, на жаль, налаштував багатьох своїх прихильників і проти України. Точніше, проти приорітизації війни в Україні порівняно із внутрішніми проблемами США.

До чого призведе обрання Трампа? Мені особисто здається, що для нас події будуть розвиватись наступним чином:
- Перші півроку новий Президент США буде займатись переважно питаннями внутрішньої політики;
- Протягом зими-весни допомогу Україні з боку США буде обмежено (якщо не припинено), а Трамп намагатиметься "побачити мир в очах Путіна".
- Десь ближче до літа він нарешті зрозуміє, що "просто перестати стріляти" не працює, що це абсолютно марна справа, і що росіяни його обманюють та підставляють.
- Ближче до літа він почне широкомасштабну компанію по наданню Україні максимальної військової допомоги для впевненої перемоги. Цілком можливо, що не лише у вигляді зброї.

Із позитивного: виробники зброї у США зітхнуть з полегшенням, але внутрішній ринок зброї просяде (бо загроза для нього минула), і американські виробники почнуть значно більше орієнтуватись на експорт. У тому числі в Україну. Це плюс для нас.

Так що - тримаємось, хоч буде і непросто. Але коли було?) Та й іншого виходу все одно немає. А найближчі півроку покладаємось на допомогу від європейських країн, Японії та інших наших союзників, окрім США.

Ну і для тих, хто ЗАНАДТО драматизує результати виборів у США, я про всяк випадок нагадаю, що Трамп уже був Президентом США. І тому, чого саме від нього очікувати, приблизно зрозуміло. А щодо різких висловлювань і категоричної риторики, то не звертайте на це надмірної уваги. Перед виборами чого тільки не скажеш; значно ж важливіше, як він почне діяти, а не говорити.

Так бачу)

Не нервуйте занадто через політичні події за океаном. Гарного всім дня!

Про Зброю

05 Nov, 20:10


Я не знаю, чому, але на цьому фото (з інтернетів) мені ввижається красива пара закоханих молодят)))

...можливо, це вже вікове.

Добраніч вам)

Про Зброю

05 Nov, 16:22


До попередньої публікації.

Є така популярна картинка серед любителів зброї, вона показує сучасні армійські карабіни калібру 5,56 NATO різних країн виробництва.

Але, коли кожен із них підписаний, це не так цікаво виглядає.

Тому я цю картинку трошки модифікував)

Ось так, без підписів та прапорів країн-виробників, подібність між ними стає дуже помітною. Ще б прицільні поскладати деяким, і довжини стволів подібні зробити...

Хто зможе сходу правильно назвати хоча б більшу частину зображених штурмових гвинтівок - скидаю капелюха!)

Про Зброю

05 Nov, 15:48


Там часом Японія отримала нову стандартну гвинтівку для своїх збройних сил.

Знайомтесь, це Howa Type 20, автоматична гвинтівка (карабін) в 5,56 NATO.

Дуже щось таке знайоме нагадує, правда?)

Це тому, що більшість сучасних карабінів дуже подібні - як з виду, так і всередині.

От і Type 20 являє собою типовий сучасний поршневий карабін, при розробці основний упор був на можливість використання у водному середовищі (морський десант і т.д.). Кажуть, навіть від солоної морської води він не повинен надто іржавіти.

Ще із цікавого - спеціально для карабіну випускають новий, більш "гарячий" патрон 5,56 J3 High Power, в якому більш високий тиск служить для отримання дульної швидкості кулі у 850 м/с - на короткому 13-дюймовому стволі. Допишу про це деталі згодом.

Фотки позичив у Magpul - вони роблять для неї магазини.

Про Зброю

30 Oct, 17:45


В тему про зберігання патронів.

Колега Генадій з "Армія ТВ" зняв непогане практичне відео, в якому спробував різні способи заряджання магазинів.

Усі вони показали один простий факт: швидко споряджати магазини не так просто, як здається. А приблуди, які покликані це пришвидшити, також потребують певних тренувань у використанні.

Ну і зауважте лайфхак із пляшками, також цікаво.

До речі: а ви вже маєте міцного і не дуже дорогого ножа, яким не шкода відкрити цинк, якщо поруч не буде відкривачки? Я оце думаю узяти собі шось типу Glock FM 78, саме під ці потреби. Груба і міцна залізяка.

А взагалі, як на мене, то найкраще тримати патрони вже спорядженими у магазин) Правда, для цього їх потрібно мати з кілька десятків, але іноді це дійсно має сенс...

https://www.youtube.com/watch?v=RmRj2-LqZ_E

Про Зброю

30 Oct, 15:46


Ну і невеличкий апдейт до попереднього посту.

Виявляється, фіксатор різьби від виробника на гвинтах кріплення все ж БУВ!

Однак його виявилося очевидно недостатньо, щоб це кріплення надійно тримало приціл при напівавтоматичній та автоматичній стрільбі. Розкрутився отой центральний гвинт, у площадці, що кріпиться до ресівера на Пікаттіні.

Довелося намазати фіксатора значно більше.

Побачимо, чи ж помогло...

Про Зброю

30 Oct, 15:31


Про "старуху і проруху". Або - чому я особисто ніколи до кінця не довіряю оптичним прицілам)))

Тому що навіть із моїм досвідом кріплення оптичних приладів зі мною і досі трапляються такі казуси, як оце на відео. І можна лише уявити, як страждають від подібних пригод малодосвідчені стрільці...

Нагадую: усе, що кріпиться різьбовим кріпленням до гвинтівки, повинно бути на фіксаторі різьби, або законтрагаєне.

Американські морпіхи йдуть ще далі, і аксесуари, які стоять на гвинтівці, прив'язують страхувальними тросиками - до самої гвинтівки. Просто тому, що вже шось бачили та знають)

Вчіться на моїх помилках, купіть в господарчому магазині фіксатор різьби - він копійчаний - і будете мати певність, що ваше кріплення протримається трошки довше, ніж оце моє...

Да, ну і про бекап не забувайте)

<< поплентався за ключами та фіксатором, бурмочучи собі під носа щось сердите >>

Про Зброю

30 Oct, 13:49


- Такъ, ну чьто ж, РЕБ єсть, салдат с драбавіком єсть, всьо гатова, паєхалі!!!
- ...

Про Зброю

29 Oct, 12:19


Так виглядають реальні патрони, що лежали на реальній позиції на нулі.

Як гадаєте: чи стрельнуть вони, коли буде потреба? І чи стрельне зброя, заряджена таким патроном? І як довго вона таким стрілятиме?..

Нагадую: не зберігайте БК просто неба!!!

Відкривши цинк із патронами, використовуйте будь-які ємності, які можна закрити герметично. Пляшки, судки, поліетиленові пакети... Або просто не відкривайте одразу надто багато цинків із БК.

Кому цікаво - у мене ці патрони таки стрельнули, і навіть влучили у мішені. Правда, для цього над кожним із них довелося попрацювати хвилин по 5, зчищаючи із них іржу механічно. Шкрябаючи їх бетоном, ножем, наждачкою і т.д. Не кожен заліз у патронник із першого разу. Але зрештою, вистрілили усі.

Робити таке без нагальної потреби - не раджу. Але сьогодні на стрільбах ми підтвердили наступну тезу: вичищена, добре доглянута зброя стрілятиме навіть лайняним, іржавим патроном.

І, відповідно, навпаки: якщо зброя брудна і занедбана, вона заклинить навіть на найчистішому і найновішому патроні. Не можна до цього доводити.

Про Зброю

28 Oct, 20:43


Ну і на сон грядущий. Про спальне.

Останні півтора року я сплю переважно у спальнику, а саме у літньому спальнику Snugpak. І лише на суворі морози, або на ночівлю під відкритим небом, дістаю зимову модель.

А оце випала нагода покращити трошки нічний комфорт, бо з'явились у наявності фірмові аксесуари. Зокрема, флісовий утеплюючий вкладиш Snugpak Fleece Liner with Zip.

Я особисто дуже люблю фліс.

Колись, за мирного життя, ця тканина здавалась мені, міському жителю, якоюсь специфічною. Надто "сухою", і ще надто "гарячою" - бо вона не затримує вологу, і надзвичайно ефективно гріє. У цьому схожа на висоякісну вовну (шерсть), але - зовсім не колюча.

Зараз, як військовий - я фліс обожнюю! Бо він просто чудовий: майже не мокне, не затримує вологу, миттєво сохне, дуже добре гріє, мало важить, приємний на дотик. І не смердить, як бавовна, якщо немає можливості часто прати речі. Ідеальний утеплювач!

Як відомо, у зимову пору досвідчений військовий відрізняється від новачка саме кількістю вдягнутих шарів флісу)))

Тому цей флісовий вкладиш у спальник виявився просто ідеальним доповненням мого спального комплекту Snugpak! Вже випробував, надзвичайно задоволений, і щиро раджу.

Ще одне доповнення я взяв на випадок ночівель надворі. Це бівачний мішок Snugpak Bivvy Bag.

Їх у виробника є кілька версій: звичайна та Special Forces. Остання має вологотривку "блискавку" посередині, щоб швидко вилізти із мішків за потреби.

Бівачний мішок із мембранної тканини не дає вашому спальнику намокнути, і в той же час він випускає назовні вологу та конденсат. Це дуже важливо, коли на вулиці мороз, а всередині спального мішка - температура тіла.

Тим більше це важливо восени, бо сушити зимовий спальник - не завжди є можливість. Дуже бажано просто не давати йому намокнути.

Для цього і потрібен бівачний мішок. Він мініатюрний, місця не займає зовсім, та й вага 300 грамів...

Я прив'язав його до зимового спальника, і планую користуватись комплектом. Як буде нагода, випробую на свіжому повітрі. Доповім окремо)

Солодких усім снів і тихої ночі!

Про Зброю

28 Oct, 19:03


Тим часом маємо і ось такі новини.

А Закону про зброю усе ще не видно і близько (утім, і слава Богу, бо у нинішній редакції - краще без нього).

Матюкатись від гніву або на радощах - до коментарів, пліз)))

Про Зброю

28 Oct, 15:08


До попереднього фото з репосту. Мене зацікавив напис "лише для болтових гвинтівок" на пачці цих чудових патронів. На жаль, жодних пояснень в інтернеті про його причини я не знайшов.

На сайті виробника цей патрон рекламується як один із найточніших серед бронебійних - і це дійсно так. А ще пишуть, що він оптимізований і для автоматичної зброї. Як бачимо, у даному випадку - це не відповідає дійсності.

Часом буває так, що у ході виробництва у виробника закінчуються якісь комплектуючі - через що патрон змінює свої характеристики. Приміром, навіть якщо куля та гільза залишились такими, як і були, то проста заміна капсуля на інший цілком здатна привести до втрати сумісності з деякими моделями/видами зброї.

Зокрема - це лише гіпотеза, звісно - комерційні капсулі CCI відрізняються від "військових" тонкою чашечкою. На практиці болтовикам це дійсно пофіг, а от в автоматичній зброї це іноді призводить до інерційних наколів при досиланні, і - як наслідок - детонації патрона при незакритому затворі.

ПОВТОРЮЮ - ЦЕ ЛИШЕ ГІПОТЕЗА. Справжніх причин, чому цей патрон підійде лише на болтовики - я не знаю. Зв'язку з виробником у мене також немає. Тому, хто відає - пишіть у коментарях. Доповню пост.

P.S. А патрон - класний. Я б дорого віддав за кілька пачок)

Про Зброю

28 Oct, 14:41


.308 Win бронебійний набій для гвинтівок з поздовжньо-ковзним затвором.

Про Зброю

25 Oct, 19:13


Чудова новина на вечір п'ятниці — довгоочікуване надходження від американської компанії Remington!

Цього разу до складу поставки, нарешті, потрапила легендарна помпа Remington 870, культовий дробовик, один з найпопулярніших зразків гладкоствольної зброї у світі, який перетнув поділку в 13 000 000 виготовлених екземплярів.

Remington 870 Magpul Tactical зі стоволом довжиною 47 см та магазин ємністю 6 набоїв 12 та обвісом від Magpul.

Remington 870 Home Defense — максимально в класичному вигляді, також зі стволом 47 см та 6-ти зарядним магазином.

Remington 870 Fieldmaster Synthetic — часто купується стрільцями-спортсменами, як база для створення спортивної рушниці для участі у змаганнях з практичної стрільби.

У новій поставці приїхали не менш легендарні болтові карабіни Remington 700 у виконаннях ADL Varmint та Long Range.

Remington 700 Long Range 26’’ у двох калібрах: .308 Win і 6.5 mm.Creedmoor.

Переходь на сайт
💎 https://go.ibis.shop/ezmN

Про Зброю

24 Oct, 04:47


Ох нічосі новина!)

Я давно і з задоволенням користуюсь спорядженням "Балістики", а саме їх підсумками.

Особливо люблю "Колчани", також маю класний адмінпідсумок. І ще один мій улюблений - під пляшку води))

Сподіваюсь, колись "доросту" і до плитоносок, РПС та інших виробів цієї чудової фірми .

Про Зброю

24 Oct, 04:44


💥 НОВИНКА В МЕРЕЖІ 💥 Тепер в нашому асортименті ви можете знайти якісне та надійне спорядження від бренду "Балістика".

Компанія «Балістика» з'явилася 2014 року, коли потреба в якісному військовому спорядженні стала критичною. Відтоді компанія пройшла шлях від невеликої швейної майстерні до великого ліцензованого виробника бронезахисту в Україні, отримавши визнання та довіру серед захисників нашої країни.

Сьогодні «Балістика» - це потужний виробник, здатний забезпечити потреби ЗСУ та інших силових структур у якісному спорядженні, який порадувала нас новим надходженням високоякісного спорядження.

В наявності:
Плитоноски та бронежелети
РПС
Балістичні пакети
Підсумки, рюкзаки, чохли для бічних плит

Детальніше за посиланням ➡️ https://go.ibis.shop/cUj7

Про Зброю

23 Oct, 18:02


Згадаємо, що я там колись назнімав про гвинтівки марксманів)

Кумедно, але з того часу у мене трошки змінилось бачення марксманів у війську, як таке.

Тепер для мене марксман - це стрілок, який в принципі здатний до влучної, результативної стрільби на відстанях 200+ метрів. Із будь-якої стрілецької зброї (і якщо ви запитаєте мене, я мабуть оберу шось типу ПКМ, хоча він і надто довгий, і надто важкий).

Бо, виявляється, далеко не всі стрільці так вміють. І далеко не всі це хочуть вміти - от що дивно! А із тих, хто таки хоче - зовсім не кожного можна цьому навчити...

А ще, далеко не всі стрільці і не всі марксмани здатні холоднокровно і прицільно стріляти в противника на враження. І оцей поділ - на тих, хто здатен, і тих, хто ні - він іноді значно важливіший, аніж особливості зброї/оптики/патронів і т.д. і т.п.

Але це вже інша історія...

Між тим, на відео викладені мої думки про те, як може виглядати ідеальна гвинтівка марксмана, які вона має особливості і які задачі він із нею може виконувати.

https://www.youtube.com/watch?v=YutObbd7xHw

Про Зброю

22 Oct, 18:04


Так, це новий (скоріш старий/новий) Remington 700 🤓

По суті та сама чудова заготовка під високоточну гвинтівку. Але тепер там є одразу притомний спуск і , о боги, заводська різьба на стволі. Ні, планку під приціл ви все ще повинні купити самі 🤓

Скоро протестуємо звісно, але я думаю це все той самий старий добрий Рем. І це добре.

Очікуйте версії одразу в шасі теж, бо воно на щастя стає туди без жодних проблем.

Замовляти тут- https://lnnk.in/durV

Про Зброю

21 Oct, 16:11


- Hey! This is the machine gun!!! ©

Насправді, я б не радив стріляти з крупнокаліберних кулеметів довгими чергами. Контроль не той. Хіба що близько, або в упор... А так, відсічка по 2, максимум 3, значно ефективніша по прицільності стрільби.

А ще, виявляється, існує чимало способів зарядити М2. Я знаю вже три! Але найбільш очевидний з них - в усякому разі, для мене - не є найбільш правильним згідно настанов.

Заряджати М2 треба, не відкриваючи кришку. При цьому пхати стрічку двома кільцями ланки вперед (а не одним). І виконати "подвійне заряджання", себто, повторити процедуру "відтягнув і відпустив" два рази.

Та і розряджати не просто. Щоб вийняти стрічку, кришку відкрити доведеться. Але далі, щоб викинути патрон із патронника, дуже бажано робити це із закритою кришкою. З міркувань безпеки. А потім знову її відкрити, щоб переконатись, що в патроннику та затворі таки пусто. Отака гімнастика з кришечкою)

А щоб розібрати кулемет, потрібно поставити його на одиночний режим вогню. І ще багато, багато нюансів... Вивчаємо, розбираємось.

Про Зброю

20 Oct, 13:46


До речі. Я колись давно проводив експеримент, чистячи калаша WD-шкою. І не пригадую, чи розказав за результати.

Доповідаю: чистити нею можна. А от використовувати лише WD-40 як змазку або як захист від корозії - не варто.

За рахунок високої текучості і гарної властивості до проникнення вона непогано відчищає нагар та іржу. Також вона незамінна, коли треба шось відкрутити - приміром, ДГК, що приржавів до ствола. Тут вона чудово справляється.

Але: якщо залишити велику кількість ВДшки на деталях - то вона може заскорузнути, загуснути. А це може стати проблемою.

Якщо ж ретельно витерти ВДшку з усіх деталей після чистки - то вона дуже швидко перестане і змащувати, і захищати. Бо або випарується, або зітреться.

Резюме: як нема чим, то чистіть хоч ВДшкою, хоч соляркою. Але потім не дивуйтесь, чого це воно так швидко іржавіє.

Від іржі рятує справжнє мастило. Бажано - збройове. І регулярний догляд.

Якось так, якщо коротко.

Про Зброю

20 Oct, 12:18


До попереднього посту.

Оце я саме чищу калаша, з якого тиждень поспіль стріляло більше сотні стрільців. І не по одному пострілу...

Це ми так знайомились із коліматорним, оптичним та тепловізійним прицілами на системі АК.

Бо для їх монтажу на АК треба що? Правильно. Кронштейн. А він є лише у мене.

От, тепер все це чищу.

Ну, тобто, як "чищу"...

Насправді, це вже більше нагадує археологічні розкопки. Або - видобування вугілля.

Лише стійкі запахи Балістолу та Ліквідатору трошки відволікають від цих шахтарських алюзій.

Коли вам ще хтось буде доводити, що арка потребує ретельнішого догляду, аніж калаш - плюйте на звук)

Бо поки нечищена арка вклинить - нечищений калаш згниє!

Причому, якщо у випадку з аркою достатньо просто іноді підливати мастила в механізм, то калаша так просто не врятуєш. Його реально треба чистити після стрільби. І бажано починати одразу ж, бо вже за годину нагар кам'яніє, і доводиться його не зчищати, а зколювати. А ще за день - усе це візьметься іржею!

Як мінімум, залийте мастило або ВД-шку у ДГК, через оті маленькі отвори в ньому. Буде значно легше розкрутити, коли дійдуть руки почистити.

А тепер порівняйте оці фото із красивими картинками калашів з інтернетів...

Найчистіша зброя у тих, хто ніколи з неї не стріляє - от що я вам скажу)

Про Зброю

20 Oct, 11:53


Ні, інтернетику, тепер навіть не вмовляй, і не заманюй ото гарними картинками!

Якби моя воля, я б ніколи вже не торкався ні АК-74, ні брудних і смердючих радянських патронів.

А працював би лише з арками.

Хочеться вірити, що вже не за горами цей час. Надія є)

Про Зброю

19 Oct, 19:40


Десь так, десь так))))

Хто впізнав себе - ставте 🌚
Побачимо, скільки нас!)

Про Зброю

19 Oct, 18:48


Цікаве та корисне відео. Що та як носить на собі снайпер ССО.

Не почув нічого про гранати, гм.
Ну і ще, не сказали про Гармін на руці)
І про те, що триподи також треба носити обов'язково.

https://www.youtube.com/watch?v=1FvhV20plIM