روايات مجنونه..؟🧃 @bs_gc Channel on Telegram

روايات مجنونه..؟🧃

@bs_gc


روايات مجنونه..؟🧃 (Arabic)

مرحبا بكم في قناة 'روايات مجنونه..؟🧃' على تطبيق تيليجرام! هل تبحث عن مغامرات وقصص مثيرة تأخذك إلى عوالم مختلفة؟ إذا كنت تحب قراءة الروايات الشيقة والممتعة، فأنت في المكان الصحيح! هذه القناة تهدف إلى تقديم مجموعة متنوعة من الروايات المثيرة لتلبي اهتمامات جميع القراء. ستجد هنا قصص حب، رعب، خيال علمي، والمزيد! يمكنك الاستمتاع بالقراءة ومشاركة تجاربك مع الآخرين في المجتمع الخاص بنا. انضم إلينا اليوم لتبدأ رحلة جديدة من القراءة والتشويق! تابعنا على تيليجرام بالضغط على زر 'انضم' واستمتع بأحدث الروايات والقصص الممتعة. نحن ننتظرك!

روايات مجنونه..؟🧃

17 Nov, 19:21


Live stream started

روايات مجنونه..؟🧃

15 Nov, 22:01


Live stream finished (65 days)

روايات مجنونه..؟🧃

15 Nov, 21:54


تشغيل مزمار بيت الرعب 2

روايات مجنونه..؟🧃

15 Nov, 21:49


تشغيل القلب جاله هبوط

روايات مجنونه..؟🧃

09 Sep, 13:05


نشوي : سلمي بتسلم عليكي

ماسة : هي عامله ايه و حشااني اوي

نشوي : هي الحمدلله كويسه كانت قاعده معايه الصبح في الجامعه و بتسلم عليكي

ماسة : الله يسلمها ابقي اشوفها

نشوي : انشاء الله عاوزه حاجه

ماسة : سلامتك يا حببتي سلام

اغلقت ماسة الخط مع صديقتها ونظرت في الساعة وجدتها 3 عصرا نهضت من علي الاريكه لتعد وجبة الغذاء فهذا الوقت مجيء نسرين من التدريب انتهت من اعداد الطعام و وضعته علي المائده و ذهب ل تشاهد التلفاز تنتظر نسرين ….

……………………………………………..

“في شركة مراد”

انتهه من التدريب و ذهبه الي الشركه الرئيسيه دلفه الي المكتب ليأخده قسط من الراحه طلب لهم مراد عصير فريش

دقائق و وصل العصير ارتشفه و استعده بالرجوع الي منازلهم

مراد : يلا علشان نمشي

سيدرا بتعب : اه ياريت

نسرين بضحك : وانا والله

مراد بضحك : بتدربه و تعبته امال لما تمشكه مشروع هتعمله ايه

نسرين بمرح : لا بعد الشر عليه

سيدرا بمزاح : و عليه

مراد بضحك : طب يلا يا عاقله منك ليها

ذهبه خارج المكتب دقائق و هبطه الي الاسفل وجده السياره بالسائق و الحرس

فتح لهم السائق باب السياره و وقف مراد امام نسرين : تعالي نوصلك معانا

نسرين بأبتسامه جميله : لا شكرا انا هركب تاكسي

سيدرا بمرح : يابت تعالي دا احنا احسن تاكسي في مصر

نسرين بضحك : حصل

مراد بأبستامه : تعالي بس نوصلك

سيدرا : والله مينفع مره تانيه معلش

مراد : تمام سلميلي علي ماسة

سيدرا : هستناكي انتي و ماسة بالليل

نسرين : اشطا باي

اوقفت نسرين تاكسي و ذهبت الي المنزل

بينما دلف كل من سيدرا ومراد في السياره

بعد قليل وصله الي المنزل هبطه من السياره و دلفه الي المنزل و جده و الديهما و اخواتهم القه التحيه وجلسه علي الاريكه

فاطمه : اطلعه غيره علشان تتغده

سيدرا : انا قايمه اهو يلا يا مراد

مراد : انتي كل حاجه يلا يا مراد

سيدرا بمرح : انت عاوزني اطلع السلم لوحدي لاومأ حد يسليني عقبال ما ماسة و نسرين يجه بالليل

مراد بتسأول : هي نسرين و ماسة جايين بالليل دا احنا نسبلكه البيت ونمشي

سيدرا بمرح : تبقا عملت خير

مراد وهو ينهض من علي الاريكه : يلا مش انتي طالعه فوق يلا علشان نتغدي و انام شويه تعبت

سيدرا وهي تمسك خصرها : وانا والله تعبت عاوزه انام

ذهب كل منهم الي غرفته ليبدل ملابسه بدله ملابسهم بملابس بيتيه مريحه وهبطه الي الاسفل اتجه الي مائده الطعام و اتنوله طعامهم بهدوء و بعد قليل ذهب كل منهم الي غرفته ل ينعمه بقسط من الراحه و سيدرا متحمسه للقاء اصدقائها بالامس

……………………………………………..

ترن ترن ترن ترن ترن ترن

ماسة بغيظ لانها تعلم من هو الطارق : جايه يا زفته ايدك علي الجرس مش بتشلها

فتحت لها باب المنزل و دلفت نسرين داخل الشقه

نسرين وهي تقبل ياقوت من وجنتها : عامله ايه يا عمري

ماسة بأبتسامه : الحمدلله انتي عامله ايه

نسرين : كويسه

ذهبت نسرين الي مائده الطعام علي طول

نسرين : هموت من الجوع والله

ماسة : يلا علشان ناكل حضرت الغدا من قبل ما تيجي

نسرين : تسلمي يا حببتي

جاسه كل منهم علي مقعد مائده الطعام

نسرين : سيدرا بتسلم عليكي

ماسة : الله يسلمها

نسرين : منبها اننا لازم نروحلها انهارده

ماسة : هنروح فعلا ببولك نشوي اتصلت عليه و كانت بتسأل علينا و كدا وقالت ان الملازم نزلت يوم الاحد بأذن الله هروح اجبهم من الجامعه

نسرين : تمام

شارعه في تناول طعامهم و بعد قليل انتهه من تناول طعامهم و اتجهت نسرين نحو غرفتها و بدلت ملابسها و غفت في سبات عميق بينما ياقوت لمت اطباق الطعام و نظفتهم و اتجهت نحو غرفتها و غفت في سبات عميق متحمسين بالقاء سيدرا بالامس فوقتهم دايما مرح وضحك. هلس

فماذا يحدث يا تري

يتبع…

روايات مجنونه..؟🧃

09 Sep, 13:05


مراد مصطنع عدم الفهم : بيني وبينها ازاي

سيدرا بضحك: علي بابا يالاا

مراد وهو يضربها بخفه علي وجنتها : ادام فاهمه ليه الرغي كتير

سيدرا : زياده معلومات

سيدرا بتسأول : انت بتحبها يا مراد

مراد بحب : حبتها من اول مره شوفتها

سيدرا بمرح : هيييح اوعدنا ياررب

مراد بضحك : يارب ياختي

مراد: وصلنا

هبطه من السياره واتجه داخل الشركه صعده الي الدور المخصص وجده نسرين جالسه مع منال نهضه احترامأ له

مراد : صباح الخير

نسرين و منال : صباح النور

منال : مراد بيه في اوراق حضرتك لازم تمضي عليها

مراد : تمام ابقي ابعتيها

سيدرا : انا هاخد نسرين و نروح التدريب

مراد : ماشي وانا همضي الاوراق واخلص كذا حاجه و اجيلكم

دلف مراد الي المكتب وخلفه منال بالاوراق و مواعيد اجتماعات وصفقات اليوم ♡♡

ذهب كل من سيدرا و نسرين الي مركز التدريب

~~~~~

“في الدار”

كانت فاطمه جالسه في مكتبها حتي طرق باب المكتب دلفت المساعده بتاعتها خديجه

فاطمه : تعالي يا خديجه

خديجه بقلق : مدام فاطمه الحقيني

فاطمه بقلق : في ايه يا خديجه

خديجه بتوتر : حد من المساعدين هو في الجنينه بتاعت الدار لقي لفه وفيها طفل صغير

فاطمه بفزع : ايه جيه هنا ازاي دا

خديجه : معرفش والله

فاطمه وهي تتجه نحوها : تعالي نشوفه

ذهبوا خارج الغرفه حتي يروا هذه الكارثه

و جده الداده واقفه وبين يديها طفل رضيع وهو يبكي بصوت عالي

فاطمه : لا اله الا الله مين بس ال جاله قلب يرمي طفل رضيع زي دا في الشارع

نظرت اليه مره اخري و جدت ورقه مطويه بجانب فرشته مدت يداها لتأخد هذه الورقه و جدت بها رساله

مجهول : اي حد هيلاقي الولد دا يراعي ربنا فيه انا امه اتجوزت من واحد عديم الرحمه اتفقنا اننا مش هنخلف و بعديها بفتره عرفت اني حامل ضربني و هني اني ازاي احمل واحنا متفقين من الاول اننا منخلفش وانا مليش حد بعد ربنا اخد مني الولد وكان هيقتلوه اترجيتوا ميأذهوش وعرض عليه اني احطه في دار كتبت معه الرساله دي علشان جريت اني ابلغ عنه و هو حاطت عليه مراقبه من كل مكان قلبي كان بيتقطع وانا بحرمه مني بالمنظر دا ارجوكم استوصوا بيه خيرا ………….

فافت من شرودها علي صوت بكاء الطفل اخذته من المساعده و دلفت بيه الي مكتبها وهي تنظر اليه بشفقه علي حالته

خديجه : هنعمل ايه يا مدام فاطمه

فاطمه بشفقه : اتصلي بالدكتور يا خديجه علشان يطمن عليه و انا هتكفل بيه و هعلمه احلي علام و هعوضه و مع ان حضن الاهل و مكانهم مبيتعوضش ربنا ما يكتبه علي حد ابدا

خديجه بدعاء : يارب

ذهب خديجه ل تتصل بالطبيب بعد قليل وصل الطبيب الخاص بالدار طرق الباب و سمحت له فاطمه بالدلوف

دكتور عماد : السلام عليكم

فاطمه : و عليكم السلام و رحمة الله وبركاته اتفضل يا دكتور بسرعه شوف الطفل دا

سار نحوهم الطبيب و بدا في الكشف علي الطفل الرضيع بعد قليل انتهي من فحصه

فاطمه بقلق : خير يا دكتور

دكتور عماد : خير انشاء الله هو كويس هي شويه سخونيه بس و هكتبله شويه ادويه و تمشيه عليهم و بالشفاء انشاء الله

فاطمه بأرتياح الحمدلله يارب

كتب لها الطبيب علي بعض الادويه الخافضه للحراره اعطي لها الروشته : دي الادويه المطلوبه يمشي عليها بأنتظام

فاطمه بشكر : شكرا جدا يا دكتور

الدكتور عماد : العفو يا فندم دا شغلي بعد اذنك

فاطمه : اتفضل

خرج الطبيب من المكتب بال من الدار بأكمله

فاطمه : خدي يا خديجه الروشته دي شوفي العلاج متوافر في الصيدليه ولا لا وخلي الممرضه تاخد بالها منه و تديه العلاج بنظام

خديجه وهي تحمل الطفل : حاضر

ذهب خديجه في المكان المخصص بالاطفال اعطت الطفل للمرضه وشرحت لها ما قالته فاطمه بخصوص الطفل

اما فاطمه كانت جالسه في مكتبها و قلبها ينفطر علي هذا الطفل التي لا يعلم شيء بما يحدث حوله تفكر ما يحدث لو علم بما فعله اهله في حقه و تركه في الشارع بهذا الطريقه ماذا يحدث له لما يعلم انه وحيد في الدنيا اقمست انها لن تتخلي عن هذا الطفل و تكبره وتعلمه احلي علام…………..

فاقت من شرودها وهي تنظر في ساعة معصمها وجدت الساعه 2 ظهرا و هذا موعد رجوعها الي المنزل نهضت من علي المقعد و خرجت من المكتب قابلت خديجه في طريقها و نبهت عليها ان تأخد بالها من الطفل و خرجت من الدار بأكمله

فتح لها السائق باب السياره وذهب بها نحو المنزل و الحرس الشخصي وراها

……………………………………………..

“عند ماسة”

كانت جالسه علي الاريكه تتابع احدي مسلسلتها المفضله اليها حتي سمعت رنين الهاتف نظرت اليه وجدت صديقتها في الجامعه فتحت الخط و رفعت الهاتف علي اذنها : الو ازيك يا نشوي عامله ايه

نشوي صديقتها : الحمدلله يا ياقوت انتي عامله ايه

ماسة : الحمدلله كويسه

نشوي : يارب دايما

ماسة : ليا وليكي يا حببتي

نشوي : مش بتيجي الجامعه ليه انتي ونسرين و سيدرا

ماسة : نسرين بتنزل تدريب هي وسيدرا مع البشمهندس مراد اخو سيدرا

نشوي : اه ربنا يقويهم ابقي تعالي بقا علشان تخدي الملازم نزلت

ماسة : طب تمام با حببتي

روايات مجنونه..؟🧃

09 Sep, 13:05


رواية جنون الحب الحلقة الرابعة

… ” امس في قصر الرشيدي”

كانوا يجلسون جميعأ بعد العشاء

جاسم بجديه : احم لو سمحت يا بابا كنت عاوز حضرتك في موضوع

سيدرا بمرح : يالطيف الطف يارب

جاسر بضحك : مش مطملنك

مراد بجديه مصطنعه : بس بس خلينا نشوف جاسم بيه الرشيدي باشا هيقول ايه

سيدرا بمرح : العب باليه

فهد بتحذير : سيدرا عيب

سيدرا بأسف : اسفه يا ابيه

مراد بهمس : جبتي ورا

سيدرا بهمس مثله : دا بيتحول

مراد بضحك : حصل

جاسم بنفاذ صبر : بس بقا يا مراد انت وسيدرا

مراد بضحك : اتفضل اتفضل

محمد : خير يا جاسم

جاسم بأبتسامه : انا عاوز اتجوز

فاطمه بفرحه : بجد يا جاسم

جاسم بأبتسامه : بجد يا قلب جاسم

محمد بتحذير : ولاااا اتعدل

مراد بمرح : الحب ولع في الدره

سيدرا بمرح : ايه يا حماده بتغير علي طمطوم ولا ايه

محمد بضحك : يابنتي حماده ايه بس دا انا ابوكي والله

جاسم بغيظ وهو يوجه نظره ل سيدرا :

نرجع ل موضوعنا

محمد بأبتسامه : اولا مبروك يا جاسم

ثانيا انت تعرف واحده يعني

جاسم : اه يا بابا

فاطمه : مين يا جاسم حلوه صح يابني انطق

جاسم بضحك : حاضر هي ساره اخت مالك

فاطمه بفرحه : والله ساره دي مؤدبه جدا تعرف كان نفسي من زمان ساره تتجوز حد من ولادي هتصل علي جميله عشان اخد منها معاد

جاسم بمرح : الله عليكي يا طمطوم

محمد بجديه : بصراحه ساره محترمه ويعتبر مننا هنكلم والدتها و مالك

جاسر بمرح : مبرووك يا عريس

سيدرا بضحك: لووووولي هتجوز هتجوز

جاسم بضحك : انا ال هتجوز مش انتي

سيدرا بتأثر : كنت خليني اكمل المشهد

فهد بأبتسامه : مبروك يا جاسم

جاسم بفرحه : الله يبارك فيك يا فهد عقبالك

مراد بمرح : هو فهد دا هيتجوز لا اله الا الله الله يكون في عون ال هتتجوزك

جاسر بمرح : انت قاسي اوي اوي ومش بتحس

سيدرا بتتأوب : انت هطلع انام بقا

مراد بتذكر : خدي يا بت مش بتذكري ليه امتحانتك اخر الشهر

سيدرا بغرور: دا انا مخلصه المنهج وبلا فخر

فهد بسخريه : مخلصه المنهج قال

سيدرا ببرائه : اه والله خلصت قبل ما انزل تدريب مع مراد

محمد بفخر : شطوره يا نجمتي

سيدرا وهي تطبع قبله علي وجنته والديها

تصبح علي خير يا بابي

تصبحي علي خير يا مامي

محمد و فاطمه : وانتي من اهله يا حببتي

مراد : وانا هنام تصبحه علي خير

فهد : وانا كمان تصبحه علي خير

محمد و فاطمه : وانت من اهله

جاسم : تصبحه علي خير

جاسر : تصبحه علي خير

محمد و فاطمه : وانتو من اهله

ذهب كل منهم نحو غرفته ل يناموا ….

…………………………………………….

“صباح يوم جديد في منزل بطلتنا “

نائمه علي فراشها حتي استيقظت علي صوت المنبه لتفتح عيونها وتنظر في المنبه لتجد الساعه 7 صباحأ لتنهض من علي الفراش وتدلف المرحاض لتنعم بشور دافي برائحة التوت المنعش خصتها بعد دقائق تخرج وهي ترتدي بيجامه بالون الاحمر وتمشط خصلات شعرها علي هيئه كعكه خرجت من غرفتها لتعد الفطار

انتهت من اعداد الفطار و رسته علي المائده اتجهت ل غرفة نسرين وجدتها مستيقظه و وقفه امام التسريحه تمشط خصلات شعرها وبعد انتهائها ارتدت الشوز

ماسة بأبتسامه : صباح الخير يا قمري

نسرين بأبتسامه : صباح الياقوت

ماسة : صاحيه لوحدك وبدري كمان

نسرين : عادي نمت بدري

ماسة : طب يلا عملت الفطار

نسرين : يلا

ذهبه خارج الغرفه متجهين نحو المائده

جلسه علي المقعد وشرعه في تناول طعامهم

ماسة : عامله ايه في التدريب

نسرين بتنهيده : الحمدلله

ماسة : انهارده الخميس و سيدرا هتزعل لو مروحناش

ماسة : لا هنروحلها انهارده

نسرين : هنبتدي نذاكر امتي

ماسة : من بكرا بقا الامتحانات اخر الشهر

نسرين : ايوا يارب امتياز

ماسة : انشاء الله

ماسة : انا كلمت مدام اصاله وقولتلها مش هنزل الشغل تاني بقا

نسرين : احسن كدا كدا السنه دي وهنبقا في تالته

ماسة : اه الحمدلله شبعت

ماسة : و انا

ماسة : هعمل القهوه

نسرين وهي تلم الاطباق وتتجه بهم نحو المطبخ اعدت ياقوت القهوه و وضعتها علي السفره ارتشفه القهوه

……………………………………………

ذهبت نسرين خارج المنزل هبطت الدرج وركبت سياره اجره توصلها امام شركه مراد بعد قليل وصلت سياره الاجره امام الشركه هبطت من السياره واتجهت نحو بوابة الشركه دلفت للداخل و ذهبت نحو المصعد وقف المصعد في الدور المتواجه اليه ذهبت ال مكتبه وجدت منال جالسه

نسرين : صباح الخير

منال : صباح النور عامله ايه يا نسرين

نسرين : الحمدلله كويسه.

منال: اتفضلي اقعدي

نسرين : البشمهندس مراد لسه مجاش

منال : لا لسه

نسرين : خلاص استنا هنا

اخده يقصه لبعضهم مواضيع مختلفه

……………………………………………..

“في قصر الرشيدي “

جلسون علي مائده الطعام يتناولون طعامهم بعد وقت ليس بقليل ينتهه من تناول الطعام و يذهب كل واحد ال عمله

مراد : يلا يا سيدرا اركبي

سيدرا: ماشي

مراد : اتأخرنا منك لله

سيدرا بضحك : الله وانا مالي يا لمبي

مراد : زمان نسرين وصلت

سيدرا : ال قولي يا مراد انت ايه ال بينك وبين ونسرين

روايات مجنونه..؟🧃

08 Sep, 21:30


𝟐𝟏 sana ❤️🎉

روايات مجنونه..؟🧃

04 Sep, 20:59


10 قلوب واكمل

روايات مجنونه..؟🧃

04 Sep, 20:59


سيدرا بجديه مصطنعه : خلصنا يا باشا

ذهب خارج مركز التدريب وهو جزء بجوار الشركه يتدربه فيه خارج الشركه الرئيسه

منال : مراد بيه الورق ال حضرتك مضيته استاذ اسعد عاوزه علشان ينفذ المشروع

مراد : خلاص ابعتهوله وقوليله التنفيذ في اقرب وقت علشان المشروع الكبير

منال : حاضر يا فندم

ذهبت منال خارج مكتبها ولم تتذكر ان تخبر مراد بأن اخواته منتظرينه بالداخل :

يالهووي نسبت اقوله وبعدين عادي ما هما اخواته مش ناس غريبه

دلف مراد المكتب وخلفه كلا من نسرين وسيدرا.. ولم ينتبهوا للاجلسين امامهم

مراد بخضه : بسم الله الرحمن الرحيم انتو دخلته امتي

فهد بضحك : احنا قعدين هنا بقيلنا ساعتين

مراد برعب : انتو عاوزين ايه غريبه انكه تيجه مره واحده

جاسم وهو يتقدم منه بضحك : لا انا ال جبتهم معايه علشان اعتذرلك والله مكان قصدي يا مراد اني ازعقلك

مراد بعتاب : انا مكنش قصدي اخبي عليكم لكن هي قالتلي متقولش لحد

جاسم بحزن : اسف والله متزعلش مني

مراد بفرحه وهو يحتضنه : حبيبي يا جاسم انت اخويا الكبير وعمري ما ازعل منك جاسم وهو يربط علي كتفه : ربنا يخليك ليا يا مراد

سيدرا بتأثر مصطنع : هعيط والله اهي

جاسم بضحك : نجمتي انتي هنا

سيدرا بمرح : لا هناك

جاسر وهو يقرص اذنها : بطلي لماضه بقا

سيدرا بطريقه كوميديه : ودني ودني ودني

جاسر وهو يطرق اذنها : يلا يا طفله

فهد بملل : انا زهقت وعاوز اروح

جاسر وهو ينظر نحو نسرين : ايه يا مراد مش هتعرفنا ولا ايه

مراد وهو ينتبه لنسرين الواقفه بلخلف وعلي وجهها ابتسامه بسيطه : دي نسرين صاحبة سيدرا وبتدرب هنا معانا ودا يا نسرين وهو يشير علي اخيه جاسم دا جاسم اخويا الكبير ودا جاسر اخويا ال بعد جاسم و دا فهد اصغر مني بسنه و.انا مراد ودي سيدرا

نسرين بضحكه جميله : والله ما انا اعرفك انت وسيدرا

مراد بهيام : هو في كدا طيب

نسرين بعدم فهم : نعم

جاسم وهو يحمحم : احم ايه يا مراد مش هنمشي ولا ايه

مراد : اه هنمشي

نسرين بحرج : احم انا همشي يا بشمهندس بعد اذن حضرتك

سيدرا ومراد في نفس واحد : لا استني

نسرين بأستغراب : ايه

مراد بجديه : انزلي معانا وهبعت معاكي حد يوصلك

نسرين بنفي : لا حضرتك متشكره

سيدرا : بطلي مقوحه بقا انزلي معانا زي ما مراد بيقولك

نسرين بأتستلام : ماشي

ذهبه جميعا خارج المكتب وهبطه بالاسفل وهم يمشون الاخوات الخمسه بجوار بعضهم والموظفون يتهامسون عليهم

راهم الحرس ذهبه لفتح السيارات لهم

مراد وهو يشير للحارس الخاص : بقولك يا سعد خد عربيه من بتوع الحرس و وصل بيها الانسه نسرين لحد البيت

سعد احد افراد الحرس : اومرك يا مراد باشا

مراد موجه كلمه ل نسرين : سعد هيوصلك لحد البيت

نسرين بشكر :: شكرا يا مراد

مراد بأبتسامه : علي ايه ابقي سلميلي علي ياقوت

نسرين بأبتسامه : يوصل

سيدرا متدخله في الموضوع : زي ما اتفقنا هتيجو يوم الخميس اشطا وسلميلي علي ياقوت وانا لما اروح هكلمها

نسرين بأبتسامه : ماشي يا نجمتي باي

دلف داخل السياره وذهبت بها نحو منزلها

فهد بمكر : ياعم الحبيب

مراد بحنق : بطل غلسه

فهد بخبث : الله وعرفت منين اني عليك

مراد بغيظ : رخم اوي

جاسم بضحك : مخابرات بقا وكدا

جاسر بمرح : يالا يا المكر لعبتهم

كل واحد منهم ذهب اتجه سياراته و وراء الحرس الشخصي التابع له متجهين نحو منزلهم لتبدا بهم احداث جديده ليعلمها الا الله فماذا يحدث يا تري .

يتبع…

روايات مجنونه..؟🧃

04 Sep, 20:59


اكرم : مفيش بس ال تسليم الشحنه ودا هيكون خالص علي اخر الاسبوع بعد ما ادهم يتمم عليه بنفسه وكدا خلاص

جاسر : حلو اوي

اكرم : فاضل شحنات تانيه محتاجه امضتك

جاسر بأرهاق : لا يا اكرم مش قادر دلوقت

اكرم بضحك : امال انا اعمل ايه

جاسر بمرح : ياعم انا صحتي علي قدي

اكرم بضحك : كلنا والله

جاسر بضحك : همشي انا بقا وبكرا نكمل بقيت الصفقات

اكرم : تمام مع السلامه

اتجه جاسر خارج المكتب واتجه نحو المصعد دقائق وهبط للاسفل بواسطه المصعد سار خارج الشركه راه الحرس الشخصي التابع له وفتحه له السياره

دلف جاسر للسياره وهو يبعث في الهاتف حتي يتصل بأخيه جاسم ليتقابله فشركه مراد رفع الهاتف علي اذنه : ايوا يا جاسم خلصت ولا لسه تمام هستناك هناك انت طلعت من الشركه اهو تمام مع السلامه

اغلق الهاتف وهو يخبر السائق بالتوجه ل شركه اخيه : اطلع علي شركه مراد يا ماهر

ماهر : حاضر يا جاسر بيه

دار مقود السياره متجهين نحو شركه مراد ويلحقه اخيه جاسم حتي يعتذر له عم تسبب في الصباح و زعيقه له

بعد قليل وصلت السياره امام الشركه اتجه له الحرس وفتح له باب السياره هبط جاسر و ارتدي نضاره الشمس دلف داخل الشركه واتجه نحو المصعد ليضغط الزر وبعد دقائق وصل المصعد للدور المحدد

سار خارج المصعد واتجه نحو المكتب

نهضت منال من علي المقعد : اهلا يا جاسر بيه

جاسر : اهلا يا منال مراد جوه

منال : لا يا فندم مراد بيه في التدريب والمتواجد جوه فهد بيه

جاسر : تمام

اتجه المكتب وفتح الباب ودلف وجد فهد نائم علي الاريكه بأرحيه ضحك عليه وذهب لايقاظه : فهد

فهد بنوم : مممم

جاسر بضحك : ممم ايه بس قوم

فاق فهد من نومه واردك انه بمكتب مراد : جاسر انت ايه ال جابك

جاسر بغيظ : انت مال اهلك

ادرك فهد ما يتفوه به : والله ماقصد

جاسر بضحك : باين عليك لسه نايم

فهد وهو يتأوب : باين كدا

جاسر بتسأول : انت نمت ازاي

فهد محاول التذكر : معرفش شربت القهون واستنين عقبال ما مراد يخلص وتقريبا كدا نعست

جاسر وهو يجلس بجواره : مممممم

فهد : جاسم جاي

جاسر : اه جاي

فهد : تمام

جاسر بأبتسامه : انا هتجوز

فهد وهو يقبض علي ياقة قميصه : هت ايه يا خويا

جاسر وهو يحاول ان يخلص نفسه : هتجوز ياعم هو انا قولت ايه

فهد بضحك : هااار اسوح هتتجوز ايوا بقا وكدا الدور علينا

جاسر : امال بس هتجوز انا وجاسم الاول

فهد : ولاااا

جاسر بحسره : حسبي الله ونعم والوكيل

فهد بعصبيه : انت بتحسبن عليه

جاسر بغضب : ولااا انا اكبر منك اظبط.كدا

فهد ببرود : قول والله

جاسر بغيظ : بااااارد

فهد : ميرسي

……………………………………………..

“عند جاسم “

جاسم بأرهاق : خلاص كدا يا هايدي

هايدي السكرتريه : اه كدا خلاص

هايدي : حضرتك في ناس كانت مقدمه علي وظائف هنا

جاسم : اه علي قالي

هايدي : حضرتك هتعمل ايه

جاسم : مش قادر خالص انهارده خليها بكرا علي يصفيهم وبعدين نختار الاحسن

.هايدي : تمام يا فندم جاسر بيه اتصل بحضرتك وحضرتك كنت في الاجتماع

جاسم وهو ينهض من علي المقعد ويقفل زر بدلته : تمام انا همشي دلوقتي

هايدي : مع السلامه يا فندم

اتجه جاسم نحو باب مكتبه خرج منه ودلف نحو المصعد ضغط عليه دقائق ونزل من المصعد سار نحو سيارته راه الحرس الخاص التابع ليه فتحه له باب السياره ودلف في الخلف وسيارات الحراسه خلفه اخبر السائق بالاتجاه نحو شركه اخيه : اطلع علي شركه مراد يا كرم

كرم السائق : اومرك يا فندم

ادار مقود السياره متجهين نحو شركه اخيه بعد قليل وصلت السياره امام الشركه

نزل الحارس وفتح له باب السياره هبط جاسم من السياره و دلف من باب الشركه اتجه نحو المصعد ضغط عليه دقائق ونزل من المصعد واتجه نحو المكتب لتنهض السكرتريه احتراما له : اهلا يا جاسم بيه

جاسم بأبتسامه بسيطه : اهلا يا منال مراد جوه

منال: لا يا فندم في مكان التدريب بس المتوجدين جوه فهد بيه وجاسر بيه

جاسم : تمام شكرا

سار نحو باب المكتب وفتحه مره واحده

جاسر بفزع : ايه ياعم الدخله دي

جاسم بضحك : اتخضيت ولا ايه

جاسر بحنق : لا بس حد يدخل كدا

جاسم بغيظ : ملكش فيه

زفر جاسر بحنق : اتأخرت ليه

جاسم وهو يجلس : كان عندي اجتماعات ورا بعض

جاسر : ماشي

جاسم بستغراب : امال فهد فين

جاسر : دخل الحمام

خرج فهد من المرحاض : اهلا يا خويا ما لسه بدري

جاسم : هو انتو هنا من بدري ولا ايه

جاسر : اه حوالي ساعتين

جلس فهد بجوارهم : مراد هيخلص امتي

جاسم : انا زعلان اني زعلته

فهد بحنق : وانت بتزعقله ليه هو ماله

جاسم : خلاص اديني جتله اهو

جاسر بمرح : عارف لو مجتش كنت هعمل من افخادك عصير قصب

جاسم بضحك : لا وعلي ايه الطيب احسن

جاسم : مالك يا فهد

فهد : بفكر في القضيه

جاسر : انتو مسكته قضيه جديده ولا ايه

فهد : اه

“عند مراد”

مراد : خلاص كدا تدريب انهارده

سيدرا بتعب : ايه يا مراد دا

نسرين بمرح: انا ايه ال دخلني هندسه

سيدرا بضحك : اه والله

مراد بهدوء : يلاا خلصته

روايات مجنونه..؟🧃

04 Sep, 20:59


دخل عليهم العسكري مؤدي التحيه العسكريه : فهد بيه سليم باشا طالبكه علشان الاجتماع

فهد بجديه : ماشي جايين

ذهبه ثلاثيتهم ل مكتب الاجتماعات حتي ياخده الاوامر لتنفيذ العمليه طرقه الباب ودخله اده التحيه العسكريه وجلسه

اللواء سليم : اهلا ب ملوك المخابرات

مالك بمرح : تسلم يا ريس

سليم بتقزز : ريس يا بيئه

سيف بضحك : عيب يا مالك قوله يا سلومه

سليم : والله ربنا يصبرك عليهم يا فهد مستحملهم ازاي دول

مالك وهو يعدل ياقة قميصه بغرور مصطنع : دا ميقدرش يستغني عننا

سيف بفخر : حصل

نظر لهم فهد نظره ارعبتهم بشده فهو يتحول مائه وثمنون درجه عندما يغضب ويصبح فهد مثل اسمه بحق وحقيق

سليم بسخريه : اخييه علي الرجاله

سيف بهمس : اسكت دا بيتحول

مالك بخوف : نبدا بقا ي باشا فالشغل

سليم بجديه : طبعا

بدا لهم سليم في شرح الخطه التي سوف توقع الكثير من المجرمون الذين يحاوله دمار البلد والشباب فهم يبذله كل مجهودهم وبشده حتي يتمكنه من القبض علي هذا العصابه فرجال الجيش يعملون من اجل حمايتنا بعد الله تعالي فالله حامي هذا البلد وذكرها في كتابه العزير

بسم الله الرحمن الرحيم ( ادخلوا مصر انشاء الله امنين ) صدق الله العظيم

بعد ان شرح لهم سليم كل الخطه التي من خللها يتمكنه القبض علي هذا العصابه

اللواء سليم : وبكدا يا رجاله تكون دي الخطه ال هتوقعهم بأذن الله

فهد بستغراب : هما بيدخله كميه السلاح دي منين هو مفيش رقابه ولا ايه

اللواء سليم : لا فيه رقابه بس هما بيهربه السلاح عن طريق سيناء حفرين انفاق تحت الارض بتوصل من سيناء للحدود بتاعتهم و بكدا يكون سهل عليهم انهم يدخله ويخرجه الي عوزينه

مالك بعمليه : كدا القضيه وسعت

سيف مجاوب عليه : اكيد لو مكنتش كبيره مكنتش اتحولت للمخابرات

اللواء سليم : سيف عنده حق القضيه حجمها كبير

فهد بحماس : هنتسلي كتير والله

مالك بسخريه : انت رايح تتفرج علي ماتش كوره

سيف بحسره : دي هتبقا مجزره

اللواء سليم : كدا بقا معاكوه المعلومات ال تقدره تتحركه بيها والمناطق المتوجده فيها السلاح ومش بعيد نستكشف حاجات تانيه

فهد بثقه : يباشاا سبها علي الله

اللواء سليم : ونعم بالله تقدره تتفضله وتدرسه الخطه لحد معاد العمليه

نهضه جميعا يأخده الاوراق اللازمه بالقضيه ويتنقاشون في ادق الامور

فهد بجديه : كله تمام يباشا ترمرنا بحاجه تانيه

اللواء سليم : في رعايه الله

ستوووب 

( سيف الدمنهوري ابن خالة فهد و صديق مالك منذ الطفوله مرح مثل مالك بيعتبر فهد ومالك اخواتة يتيم الاب و الام قد توافهم الله في حادث سير يعيش مع اختة ارقي مكان بالقاهره شاب يتميز بوسامته وعضلاته القويه لحيته خفيفه عينه بالون العسلي الغامق و خصلاته بالون الاسود وبشرته قمحيه يعمل مقدم في المخابرات لقبه

( صقر المخابرات ) يبلغ من العمر 25 عاما )

…………………………………………….

…………………………………………….

……………………………………………

ذهبه ثلاثيتهم خارج المكتب الاجتماعات اخده ينتظره الشخص التي كلفه بتجمبع معلومات زياده عن المنطقه التي تتم فيها العمليه حتي جاءتهم كافة المعلومات ….

سيف بحماس : ماتيجه نسهر انهارده

مالك بحماس : دوس يا معلم وانا معاك

مالك : ايه يا فهد مش هتيجي

فهد ببرود : لا

سيف بغيظ : شوف ازاي

مالك بضحك : انت توبت ولا ايه

فهد بخبث : لا متوبتش بس مليش في الرمره بتعتكه انا ليا حاجه خاصه

مالك بمكر : شيري التجمع

سيف بغمزه : اها شيري

فهد بغرور : شوفت بقا

مالك بغضب مكبوت : شوفت وسمعت

سيف بحمااس : ياض يا مالك هعدي عليك باليل بالا سيبه هو كدا مع الخاص بتاعه

فهد وهو ينهض من علي مقعده : انا همشي انا بقا رايح عند مراد

مالك: اشطا

سيف : سلام

ذهب فهد خارج مبني المخابرات اتجه نحو شركه اخيه مراد وصل فهد وهبط من سياراته و دلف للشركه بكل غرور و جعرفه

دلف للمصعد حيث الدور المخصص لاخيه

وقف المصعد امام الدور الموجه اليه خرج من المصعد واتجه نحو مكتب مراد وجد السكرتريه تعمل علي بعض الملفات رفعت منال السكرتريه الخاصه بمراد ل تجد فهد واقف امامها نهضت من علي المقعد ….

منال بأحترام : اهلا يا فهد بيه

فهد بهدوء : مراد جوه ولا في التدريب

منال : لا حضرتك في التدريب

فهد وهو متجه نحو المكتب اخيه : هستنا جوه وبلغي اني هنا وابعتيلي قهوه ساده

منال : حاضر يا فندم

دلف فهد للداخل وجلس علي الاريكه بأرحيه ومغمض عيونه من ارهاق العمل

سمع طرقات علي الباب ليسمح له بالدلوف

عم احمد : اتفضل يا فهد بيه

فهد بأبتسامه : ازيك يا عم احمد

عم احمد : الحمدلله يابني عاش من شافك

فهد بأبتسامه : تسلم يارب واحشني والله

عم احمد : ربنا يحفظك يابني

فهد : تسلم يا راجل يا طيب

رحل عم احمد من المكتب متوجه لبقيه عمله بينما فهد ارتشف القهوه بهدوء ….

…………………………………………….

“عند جاسر”

جاسر : كل حاجه تمت يا اكرم

اكرم السكرتير : كله تمام يا جاسر بيه

جاسر وهو يطلع الي الاوراق التي امامه :

تمام

روايات مجنونه..؟🧃

04 Sep, 20:59


نسرين لان اليوم ليس لديهم محاضرات فتذهب سيدرا شركه مراد وتبقي ياقوت في المنزل حتي يأتي وقت عملها اعدت ياقوت الطعام لتضعه علي المائده لتذهب لكي تيقظ نسرين فتحت الباب لتجد نسرين غارقه في النوم ل تتجه نحو الشرفه تفتحها لتدخل منها اشاعه الشمس الذهبيه

ماسة : نسرين يلا قومي

نسرين بنوم : مممم

ماسة بضيق : ممم ايه قومي وراكي تدريب انهارده

انتفضت نسرين من علي فراشها : يالهوي التدريب هي الساعه كام

ماسة بضحك : 8 ياختي

نسرين و هي تتجه نحو المرحاض بسرعه لكي تذهب الي التدريب : يالهوي اتأخرت

دلفت للمرحاض لتأخذ شور دافيء بعد قليل لتخرج من المرحاض لتسرح خصلات شعرها وتلبس بالنطلون چينز بالون التلجي المخربش و بادي بالون البينك و تردتدي كوتش بالون الابيض لتخرج من الغرفه لتجد ياقوت تنتظرها علي المائده ل تتجه نحوها وتطبع قبله علي خدها وتلقي عليها الصباح : صباح الياقوت

ماسة بضحك : صباح القمر علي عيونك

ماسة بهزار : مراد هيعمل منك بطاطس محمره اتأخرتي كدا

نسرين بضحك : لا لا مش هيعملي حاجه

ماسة بهزار: ايه الثقه دي

نسرين بهيام : دا هادي خالص يا خراشي

ماسة بغضب : وحياه امك

نسرين بفزع : يخربيتك خضتيني

ماسة بسخريه : سلامتك من الخضه

نسرين بضحك : يلا ناكل

ماسة بضحك : اطفحي

ليبدا في تناول طعامهم بعد قليل ينتهو من تناول الطعام ل تنهض ياقوت لتعد لهم القهوه و تلم اطباق الطعام و نسرين تبعث في الهاتف قليلا تتصفح مواقع السوشيال ميديا

ماسة وهي تجلس : القهوه

نسرين بأبسامه : تسلمي

ماسة بجديه : سيبي الفون واشربي القهوه علشان تنزلي اتأخرتي

سيدرا بتوضيح : مراد قال تعالو الساعه 10

ماسة : تمام

سيدرا بتساؤل : هتنزلي الشغل انهارده

ماسة بتنهيده : لا مدام اصاله بنتها رجعت من السفر هي و جوزها ف مديانه 3 ايام اجازه

نسرين بفرحه : طيب تعالي التدريب انهارده

ماسة برفض : لا طبعا اروح بصفتي ايه انتي بتدربي هناك انا اروح اعمل ايه

نسرين محولا اقتناعها : و ايه يعني تعالي نروح و بعد ما نخلص تدريب نقضي اليوم برا

ماسة بزهق : خلاص يا نسرين عاوزه ارتاح شويه هريح انهارده في البيت و لحد ما انزل الشغل

نسرين بهدوء : خلاص براحتك انا هنزل بقا عاوزه حاجه

ماسة بأبتسامه : سلامتك خدي بالك من نفسك

نسرين بأمياء : حاضر باي

ذهبت نسرين خارج المنزل لتوقف تاكسي لتنزل بعد قليل امام الشركه ليوقفها الامن

احد افراد الامن : محتاجه حاجه يا انسه

نسرين بتوتر : اا انا هتدرب هنا و مراد بيه عارف

احد افراد الامن : ثواني بس نتواصل مع مراد بيه ليرفع سماعه الهاتف ليتلقي الرد

مراد بجديه : ايوا ُ

احد افراد الامن بأحترام : مراد بيه في انسه هنا بتسأل علي حضرتك اسمها ليوجه كلامه ل نسرين اسم حضرتك ايه يا انسه لترد عليه نسرين : نسرين اسمها نسرين يا فندم

مراد بهدوء : تمام طلعها و لما تيجي في اي وقت تدخل علي طول

احد افراد الامن : تحت امرك يا مراد بيه

ليغلق الهاتف و ينظر اتجه نسرين : اتفضلي يا انسه نسرين

نسرين بأبتسامه : شكرأ

لتدلف من باب الشركه

اتجهت نحو المصعد لتضغط علي الزر حيث الدور المخصص لرئيس مجلس الادارة كان يجلس علي مكتبه حتي سمع طرقات علي الباب ليسمح للطارك بالدلوف

مراد بجديه : ادخل

نسرين بأبتسامه : صباح الخير يا بشمهندس مراد صباح الخير يا سيدرا

سيدرا ومراد : صباح النور

مراد بأبتسامه : اتفضلي يا نسرين

اتجهت نسرين نحو المقعد وجلست عليه

نسرين بأبتسامه : شكرا

سيدرا بتساؤل : ماسة عامله ايه

نسرين بتنهيده : كويسه

مراد بجديه : انتو هتدربه معايا انا اتمني تكونه جهزين علشان هنبدا دلوقت

سيدرا : انا جاهزه

نسرين : وانا كمان

مراد و هو ينهض من علي مقعده ويغلق ازار جاكت البدله ويلتقط هاتفه

اتجه خارج مكتب مراد ليمكثه في مكتب التدريب ل بعض الوقت حتي ينتهه من تدريبهم

…………………………………………….

“في مبني المخابرات “

مالك بمرح : يا صباح النعناع

فهد بحنق : يالا اعقل بقا

مالك بضحك : ايه ياعم ال متغاظ مننا يعمل زينا

فهد بضحك : هتغاظ منك انت يا معفن الله يرحم ابوك يالاا

مالك بهزار : يسطا تسلم

فهد بغيظ : يسطا انت ظابط ولا بيتهيألي

مالك بضحك : بيقوله كدا

اخده بعض الوقت يمزحون في مكتب فهد ولا يخله وقتهم من الهزار والضحك ومشاكستة مالك ل فهد حتي سمعه طرقات علي الباب ليسمح للطارك بالدلوف

مالك بصياح : سييييف

سيف بصريخ : مااااااالك

فهد بحنق : الله يحرفكم انتو الاتنين ايه ياعم منك له انتو مش بتسمعه من علي قرب ولا ايه دا انتو مابنكم اتنين سانتي ليه الصريخ دا كله

سيف بمشاكسه : الله بسلم علي رفيق عمري

مالك بهزار : حبيبي تسلم

فهد بغضب : ياربي الاتنين اعته من بعض

مالك بزعل مصطنع : ليه بس يا زمكس

سيف بزعل مصطنع مثل مالك : قوله دا انا حتي اول ما جيت علي هنا عالطول مردتش اروح في مكان

فهد بسخريه : ايه يالا الحنيه دي

مالك وسيف في نفس واحد : من يومي والله

فهد بضحك : يا راجل

روايات مجنونه..؟🧃

04 Sep, 20:59


رواية جنون الحب الحلقة الثالثة

صباح يوم جديد مليان بالاحداث المشوقه منها المفرحه والمحزنه لتشرق شمس ساطعه بلونها الذهبي بجوها الدافيء في بردوة الشتاء كأنها تنادي الجميع ليستيظ الجميع من نومه علي طلعتها الدائمه……

في قصر الرشيدي متجماعون علي مائده الطعام يجلسون جاسم جاسر و والده والداته يتناولون طعامهم بهدوء لينزل فهد ويلقي عليهم التحيه ويجلس يتناول طعامه. فهد بأستغراب : امال مراد ودوشته البيت فين

والده : مراد نزل قعد الاول وبعدين طلع يلبس علشان يفطر و يروح شغله وسيدرا مش عارف مالها

فهد : تمام

كانت سيدرا تهبط دراجات السلم لتقابل مراد الاخر يهبط السلم لينظر لها بأستغراب

مراد بتساؤل : صباح الفل يا نجمتي

سيدرا بصوت مخنوق : صباح النور يا مراد

مراد بأستغراب : في ايه مالك

سيدرا بزعل : ماسة يا مراد مش هتيجي التدريب مع نسرين نسرين بس هي ال هتيجي

مراد بزعل هو الاخر : اه بلغتني بعد ما انتو طلعتو

سيدرا بحزن : مش عارفه مالها جواها حزن كبير انا ونسرين اقرب الناس ليها ومع ذلك مبتتكلمش كتير كتومه اوي

مراد بزعل : والله حولت اعرض عليها المساعده مردتش

سيدرا ببتسامه حزن : ماسة مبتخدش حاجه من حد نفسها غاليه عليها اوي

مراد بتساؤل : هو حصل ايه يعني خلها كدا انا حولت اعرض عليها المساعده زعلت وقالتلي كان نفسي تفهمني صح

سيدرا بدموع : مش عارفه نعرف بس جزء بسيط ومنعرفش الباقي

مراد بخضه : ايه دا بتعيطي ليه

سيدرا بعياط : صعبانه عليه يا مراد ماسة مهما كان بتضحك و تهزر بس الي جواها ميعلم بيه الا ربنا وميغركش الشخص الي يضحك ويهزر كتير دا بيبقا جوا حزن وتعب كتير فبيطلعو علي هيئه ضحك هزار

ذهب اليها مراد مسرعا ياخدها داخل احضانه ويقبل مقدمه راسها بحنان و زعل

مراد بحزن : خلاص متعيطيش و ربنا هيحلها من عنده بس متعيطيش ويلا علشان نفطر ونروح الشركه مع بعض

سيدرا بأبتسامه باهته : يلا

هبطه ثنأيتهم ليتناولون الطعام كي يذهبه للشركه حيث اليوم او يوم تدريب لسيدرا و لنسرين في الشركه القه التحيه ويجلس كلا من سيدرا ومراد علي مائده الطعام

سيدرا بهدوء : صباح الخير

الجميع : صباح النور

استغرب الجميع من هدوء سيدرا حيث انها غير عادتها اليوم لا تشاكل احد ولا تهزر وتمرح استغربه من حالتها

جاسم بحب : مالك يا نجمتي مين مزعلك

سيدرا بأبتسامه : انا كويسه يا ابيه

جاسر بضحك : انتي راضيه علي نفسك بعد الجمله دي

فهد بهزار : انتي سخنه يا حببتي

مراد بجديه لانه عالم بما يدور ببال سيدرا: بس ياعم منك له محدش لي دعوه بيها

محمد بحنيه : مالك يا نجمتي

سيدرا و انفجرت في العياط : مفيش

جميعا اتخض من عياطها المفاجيء لينهضوا اخوانها الاربعه ويتجه نحوها يهده من راوعتها التي لا يعلمه سببها

جاسم بقلق : مالك سيدرا

جاسر بقلق : مين مزعلك طيب

فهد بهدوء وهو ينظر اتجه مراد : سيدرا مالها يا مراد

مراد بجديه : مفيش

جاسم بزعيق : يعني ايه يا مراد هتعيط كدا وخلاص ماتظبط للي بتقوله

مراد بص بزعل لاخيه الاكبر لانه زعق فيه

مراد بأحترام : الموضوع و مافيه يا جاسم ان صحاب سيدرا الي كانه هيدربه عندي واحده بس ال هتيجي معاها والتانيه لا ظروفها معانده معاها وهي زعلانه عليها

كان يوجد من يراقبهم من بعيد ابيه وامهم ويبتسمون علي حب الاخوات لبعضهم

محمد بهدوء : خلاص يا حببتي متعيطيش وانشاء الله ربنا هيحلها

فاطمه بحب : خلاص يا نجمتي اسمعي كلام بابي

جاسر بمرح : طلعتي بتحسي يابت يا سيدرا

فهد بضحك : اه معاك حق في دي بصي هقولك نكته مره واحد ضحك بين اسنانه بايخه صح

ضحك الجميع وابتسمت سيدرا بحب لاخواتها التي يجن جنونهم اذا رائه بها مكروه

سيدرا بأبتسامه : خلاص انا كويسه

مراد بجديه : يلا يا سيدرا اتأخرنا

سيدرا وهي تنهض : يلا

ذهب كلا من سيدرا ومراد عملهم اما فهد و جاسر و جاسم مازاله بالمنزل اتجهت فاطه كي تبدل ملابسها لتذهب للدار اما بالنسبه ل محمد ذهب نحو مكتبه ……..

فهد بعتاب : كدا يا جاسم بتزعق في مراد ليه هو ماله هي كانت حكايله بس احترم رايها ومرضيش يقول علي حاجه كانت مأمنه عليها

جاسر بجديه : اه يا جاسم فهد معه حق مراد زعل منك هو ملوش دعوه وكمان احترمك ورد عليك بهدوء ومشي

جاسم بخنقه من نفسه لان زعل اخيه مقابل ان يراضي سيدرا: خلاص يا جماعه انا شخصيأ مخنوق من نفسي بسبب اني عليت صوتي عليه وبعد الشغل هعديه عليه و اتأسفله ونيجي كلنا مع بعض

ذهب كلا من جاسم و جاسر وفهد ل عملهم

~~~~~~~

في منزل بطلتنا “

تملمت علي فراشها البسيط لتداعبها الشمس استيقظت و بصت في المنبه لتجد الساعه 7 صباحأ لتنهض من علي فراشها وتتجه نحو المرحاض لتأخد شور دافيء في صباح شتاء بارده بعد قليل لتخرج جميلتنا وهي ترتدي بيجامه بالون البنفسجي وعلي البجامه رسم كرتون ديزني وخصلات شعرها الحريريه تتساقط منها المياه ! لتذهب نحو مايسمي التسريحه لتمشط خصلاتها وتلف علي شكل كعكه انتهت لتتجوجه نحو المطبخ لتعد الفطار حتي تيقظ

روايات مجنونه..؟🧃

03 Sep, 19:45


روايات مجنونه..؟🧃 pinned Deleted message

روايات مجنونه..؟🧃

31 Aug, 19:03


ذهبت نسرين اتجاه المطبخ لتضع كل شيء بمكانه وتحضر الطعام وتضعه علي السفره بينما تذهب ماسة الي غرفتها لتأخد شور دافيء برائحه التوت المنعش يزيل تعب وشقاء اليوم بعد عدة دقائق تنتهي من الشور لتخرج من الحمام بالبجامه البيتيه المريحه وتسرح خصلات شعرها الحريريه وتلفها علي شكل كعكه لفوق وتربطها بتوكه من نفس لون البجامه

لتنتهي بالكامل لتخرج تتجه نحو السفره لتجد نسرين انتهت مم اعداد الطعام لتجلس وتشرع في تناول الطعام بتعب

وبعض وقت ليس بقليل ينتهه من تناول الطعام ليرتشفه العصير الفريش

نسرين بزعل : برضو عاملتي الي في دماغك يا ماسة

ماسة بتعب شديد : اه و والله ما قدره اتكلم ونعسانه وبكرا بأذن الله ابقا احكيلك وانتي ادخلي نامؤ علشان مفيش محضرات بكرا علشان تقومي بدري تروحي التدريب

نسرين بحب : حاضر يا ماما

ماسة بأبتسامه : شاطره يا روح ماما

لتلم نسرين اطباق التي تناوله فيها الطعام وتتجه نحو غرفتها لتخلد في نوم عميق بينما ماسة سرحت بحزن علي الدنيا الي مش مديلها يوم حلو تحببها في هذا الدنيا

لتفيق من تفكيرها و تتنهد بعمق وتذهب نحو غرفتها لتخلد في نوم عميق بعد يوم متعب بمعني الكلامه لتستعد ليوم جديد مليان بالاحداث التي لا يعلمها ال الله “

يتبع…

روايات مجنونه..؟🧃

31 Aug, 19:03


مراد بحب : تسلم يارب

خرج عم احمد من المكتب بعد ان جلب لهم المشروبات

مراد : هاا مستعدين للتدريب امتي

ماسة : عادي من بكرا لان احنا ظبطنا جداول المحضرات

مراد : تمام زي ما تحبوا

نسرين : احنا هندرب تحت اشراف مين

مراد بأبتسامه : مع اني مش بدرب لاني رئيس مجلس الإدارة بس دي توصيه من بابا علشان سيدرا وعشانكم هتبقو تحت اشرافي

ماسة بأبتسامه : تسلم يا مراد بيه

مراد مبادله الابتسامه : ربنا يخليكي بس بلاش بقا مراد بيه ما بنا انتي زيك زي سيدرا قوليلي مراد علي طول اتفقنا

ماسة بأحترام : حاضر

نسرين : هنستأذن احنا بقا يا مراد بيه وبكرا بأذن الله هنبدا

مراد بضحك : ايه يا جماعه ما قولنا طول ما احنا مع بعض مشيها مراد وبس

نسرين بهزار : ماشي يا مراد ولا تزعل

مراد بضحك: ههه لا مش زعلان

سيدرا بستأذن : احنا هنمشي بقا يا مراد

مراد بأبتسامه : ماشي يا حببتي خلو بالكم من نفسكم

//////////////////////////////////////////////

ذهبه جميعا خارج المكتب ليذهبه الي منزلهم جميعا خرجه حتي وصله الي منال سكرتريه مراد الخاصه ل يمزحوه مع بعضهم لوقت من الهزار والضحك والمرح

لتستأذن منهم ياقوت للعوده لمكتب مراد مره تانيه لتنظر لها نسرين بحزن عميق

طرقت الباب ليسمح لها مراد بالدخول

مراد بجديه : اتفضل

ماسة بمرح : الباش مهندس بتاعنا

مراد بضحك : تعالي يا يا قوت

جلست امامه تفرق في ايدها بتوتر واحراج لتصمت بعض دقائق تلم شتات نفسها ليستغرب مراد من حالتها الصامته

ماسة بأحراج : احم بشمهمدس مراد

مراد بأستغراب : نعم يا ماسة

ماسة بتوتر : ااا انا مش هاجي التدريب

مراد بعدم فهم : ليه ايه الي حصل

ماسة موضحه : اااا اصل انا بشتغل بعد الجامعه علشان مصريف الجامعه بتاعتي انا ونسرين لان احنا عايشين لوحدنا وبنصرف علي نفسنا ودراستنا انا بشتغل في مكتبه بعد الجامعه علشان مصريفي انا ونسرين وكدا

مراد بدا في الفهم : يعني انتي الي بتشتغلي والمصريف ليكي انتي ونسرين

ماسة بأبتسامه حزن : اهاا

مراد بزعل : طب والتدريب ماله

ماسة موضحه : بص انا بروح الجامعه وبعد الجامعه بنزل الشغل و انا لو ادربت هبقي مضغوطه وبالتالي مش هعرف اذاكر

مراد بحزن : ربنا يقويكي بس انا ممكن اساع

قطعت كلامه ياقوت بحزن و وجع

ماسة بدموع متحجره في عينيها : انا مش بقولك كدا علشان تشفق عليه كان نفسي تفهمني صح يا بشمهندس

مراد مسرعه : لا والله مش بشفق ولا حاجه وكمان فهمك كويس بس انا من لحظه وجودك هنا في مكتبي وانا اعتبرتك انتي وسيدرا واحد علشان كدا نفسي اساعدك

ماسة بحزن: معلش حصل خير مش هوصيك بقا علي نسرين دي اختي و تؤامي

مراد بأبتسامه: لا دي بقت هي وسيدرا في ليڤيل تاني

ماسة وهي تنهض من علي الكرسي لتلحق بأصدقائها المنتظرون بالخارج

ماسة بأبتسامه : معلش يا بشمهندس عطلتلك شويه

مراد بأبتسامه : لا ولا يهمك وزي ما قولتك انا اخوكي لو احتاجتي اي حاجه في اي وقت انا موجود ومش شفقه والله دا ود ما بيني و مابين اختي وصحبتي

ماسة بأبتسامه : تسلم يارب عاوز حاجه

مراد بأبتسامه : سلامتك

//////////////////////////////////////////////

ذهبت ماسة خارج المكتب لتلحق بالعمل بدري لان الوقت تأخر ذهبه الفتيات خارج الشركه ذهبت سيدرا نحو بيتها بالسياره الخاصه والحرس اما ماسة ونسرين ذهبه بعربيه اجره توصلهم الي المنزل نزلت ماسة قبل المنزل بقليل حيث مكان عملها

وصلت نسرين الي المنزل بمفردها لتدخل ترتاح قليلا ثم تنهض لتغير ملابسها وتحضر الغداء وتنظف المنزل و اوضه ماسة وملابسها وكل شيء يخصهم

///////////////////////////////////////////////

وصلت ماسة الي مقر عملها لتجد صاحبة المكتبه في انتظارها لتستلم عملها

مدام اصاله : حمدلله علي السلامه يا ماسه

ماسة بأبتسامه : الله يسلم حضرتك معلش اتأخرت حبه

مدام اصاله بحب : ولا يهمك يا حببتي

ماسة بحب : ربنا يخليكي يارب

مدام اصاله : ويخليكي ويحفظك لشبابك

//////////////////////////////////////////////

لتبتسم لها ماسة وتبدا بعملها من تحضير مستلزمات وتصوريها وبعد عدة سعات تنتهي ماسة من وقت عملها لتستأذن من مدام اصاله لتتجه الي السوبر ماركت تشتري مستلزمات المطبخ والحوم والفواكه والخضروات الطازجة

لتمتهي من شراء المستلزمات المنزلية وتذهب الي المنزل وتطرق علي الباب لتفتح لها نسرين بأبتسامه : حمدالله على السلامه

ماسة بأبتسامه متعبه وهي تعطي لها اكياس التي توجد بها طلبات المنزل : الله يسلمك

نسرين بحنيه وهي تاخذ منها الاشياء : ادخلي غيري هدومك وخدي شور عقبال ما اجهز السفره

ماسة بأبتسامه : حاضر

//////////////////////////////////////////////

روايات مجنونه..؟🧃

31 Aug, 19:03


ماسة بأبتسامه : صباح الجمال

سيدرا : صباحك ياقوت زيك

نسرين : يا صباح الورد علي نجمتي

سيدرا : صباح الفل يا قلب نجمتك

ماسة : يلاا بسرعه الدكتور وصل وهيدخل المحضره

سيدرا : اه يلاا علشان نخلص ونروح عند مراد الشركه

نسرين : مش هواصيكي بقا اخوكي وكدا وصي علينا

سيدرا : حاضر يلا

ذهبه الي المحاضرة دخل الدكتور وشرح لهم الماده انتهه من المحاضرة وذهبه خارج الجامعه ليجده عم ابراهيم بالعربيه والحراسه ليلفت انتبها رنين الهاتف لتجده ابيها لتضغط علي زر فتح المكالمه

سيدرا : الو

محمد : سيدرا بعتلك السواق والحراسه علشان تروحي عند مراد

سيدرا : متحرمش منك يا بابي شكرا

محمد : العفو يا قلب بابا يلاا بقا علشان متتأخريش اول يوم

سيدرا : حاضر سلاام

ذهبه نحو السياره ليفتح لهم الحرس باب السياره ويتجه نحو شركه( حوت المعمار )

وصله امام الشركه ليهبطوا من السياره لتنبهر نسرين من جمال الشركه الرائع وتصميمه

نسرين بأنبهار : واووو الشركه جميله اوي

سيدرا بغرور مصطنع : عيب عليكي يا بنتي دي تصميم المراد

ماسة بملل : طب هندخل انهارده ولا هنقضيها كلام في الشارع

سيدرا بهزار : لا يالو ندخل مراد هيولع فينا وهو كان رافض اصلا اني ادرب هنا

ماسة بهزار : الله يحرقك انتي بطتميننا ولا بتخوفينا

سيدرا بحب اخوي : لا مراد دا مفيش منه اتنين هو اه عصبي وانا وهو ناقر نقير بس طيب اوي وحنيته الدنيا كلها فيه

نسرين بهزار : الهي تنستري دنيا واخره يا شيخه

نسرين بتساؤل : هو انا اعرف اخواتك من الصور جاسم و جاسر شوفتهم معاكي في الصور ومراد مشفتوش ولا مره

سيدرا بأبستامه : جاسم الكبير وجاسر بعده و مراد وبعدين فهد

ماسة بأستغراب : فهد مين انتي ليكي اخ اسمو فهد

سيدرا بضحك : اه فهد دا ماسك الشركه مع بابا واخواتي بس كل واحد في فرع وشغلته الاساسيه ظابط مخابرات

نسرين : اول مره اسمع عن فهد دا

ماسة بحنق : يالو بقا

اتجه نحو الشركه ليقابله مواظفه الاستقبال ليتجه نحوها لتسأل عند مراد

سيدرا : لو سمحتي مراد بيه موجود

موظفه الاستقبال بتكبر : اقوله مين

ماسة بغيظ : الارجوز دا بيتكلم بتكبر ليه كدا بدل ما اروح ابوظلها خريطه وشها بالدهان الي حطه دا

انفجره سيدرا ونسرين في ضحك علي كلام ماسة

سيدرا : ثواني بس هكهربها دلوقت

ماسو بهزار : صواني ولا حلل

سيدرا بغيظ : دا وقتك

نسرين بحماس : روحي لفرقع لوز دي قوليها انا اخت مراد الرشيدي نفسي اشوف المشهد دا وهي وشها بيجيب الوان

سيدرا بغرور : دقيقه احم طب قوليلو سيدرا محمد الرشيدي عاوزه

موظفه الاستقبال بأرتباك : احم اهلا يافندم مراد بيه موجود هحولك علي السكرتريه الخاصه بيه

ماسة بشماته : احسن بت عاوزه الحرق

اتجه الي الدور العلوي حيث مكتب رئيس مجلس إدارة الشركه دخله ليجده منال السكرتريه علي مكتبها الخاص بها

سيدرا بمرح : منوله قلبي

منال بفرح : سيدرا وحشتيني

سيدرا بأبتسامه : انتي اكتر

منال بفرح : ايه دا ماسه وبوسي هنا

سيدرا : اه هنا معايه

ذهبت مناال الي ماسة ونسرين واحتضنوا بعضهم البعض نعم انهم اصحاب مقربين

منال بتساؤل : هتدربه هنا صح

نسرين : شطره ياقلبي

ماسة بهزار : هيبقي وشنا في وش بعض واحنا اصلاا مبنسترش في مكان يعني هنطرد كلنا

منال بابتسامه : يالو ادخله

البنات : اشطاا

~~~~~~

ذهبت معهم منال نحو مكتب مراد لتطرق علي باب المكتب ليسمح لهم بالدخول

مراد بثبات : اتفضل

دخله البنات مع بعضهم البعض ليرفع مراد راسه حيث انه يعمل علي مشروع ضخم

منال : مراد بيه سيدرا وصحبها وصله

مراد: دخليهم

دخله الفتيات مع بعضهم

سيدرا بهزار : ابيه مراد

مراد بمرح : نجمتي

انتبه للواقفين متابعين الحوار من بعيد بأبتسامه لينظر لهم بأبتسامه وسرح في نسرين جمالها هدوئها ابتسامتها ونسرين سرحت في جماله وعيونه الخضراء وحليته الانيقه وعطره الذي يتسلسل الي الانف بدون استئذان ماسة وسيدرا احتراه بينهم وبين نظراتهم لبعضهم البعض قطع هذا الصمت صوت ماسة

ماسة بمرح : وحدوووه

انتبه كلا من مراد ونسرين من شرودهم

الجميع : الا اله الا الله

مراد بأبتسامه : اتفضلوا اقعده

جلس مراد علي كرسيه الجلد بالون الاسود

جلسوا الفتيات امامه ليعرفه متي يتم تدريبهم

مراد بأبتسامه : تشربو ايه

ردت سيدرا بسرعه مضحكه : عصير مانجة

مراد بأماء : تمام

نظر الي ماسة ونسرين المتابعون حوارهم المرح بصمت وابتسامه

مراد بأبتسامه : ماسة ونسرين صح

ماسة ونسرين بأماء : صح

مراد مردد سؤاله : ها تشربو ايه

نسرين : عصير فراوله

ماسة : قهوه مظبوطه

مراد بأستغراب : مطلبتيش زيهم عصير يعني

ماسة موضحه : بحب القهوه اكتر

مراد تمام ؛ رفع سماعه الهاتف الاراضي المتواجد في المكتب ليطلب لهم المشروبات بعد قليل يدلف رجل في سن ال 50 من عمره انزل لهم المشروبات بأبتسامه

عم احمد : تؤمرني بحاجه تانيه يا بني

مراد بأبتسامه : تسلم يا رجل يا طيب

عم احمد بحنيه : ربنا يحفظك لشابك يابني

روايات مجنونه..؟🧃

31 Aug, 19:03


سيدرا بصدمه مصطنعه : ايه دا فهد بيهزر زي البني ادمين

فهد : هو حد قالك اني مصاص دماء

سيدرا : لا طبعا الفهد احلي

سيدرا بهزار : اه يا بابا الارتباط بيجيب احباط اسألني انا

فهد بنظره نريه : وانتي مالك ومال الارتباط يا صغنن

سيدرا برعب من نظراته النريه : والله بهزر

فاطمه : يعيني البنت جابت واره

سيدرا بخوف : اسكتي دا ممكن يعمل مني بانيه

قطع حديثهم دخول مالك بمرحه المعتاد فهو عند محمد وفاطمه بمثابه فهد عندهم بيحبو و بيعتبره ابنهم دا غير ان ام فهد وام مالك صحاب من زمان “

مالك بهزار : صباح النعناع

محمد بضحك : يا ابني اعقل بقا دا انت بقيت ظابط ولسه اهبل

ذهب مالك الي فاطمه سلم عليها وباس ايدها

مالك بحب : عامله ايه ياست الكل

فاطمه بحب : الحمدلله بخير يا حبيبي انت عامل ايه

مالك بأبتسامه : الحمدلله تمام

جاسم بهزار : ايه ال جابك هنا يالااا

مالك بهزار : اقولك ولا تزعلش

محمد : اقعد افطر يا مالك

مالك بهزار : انا اصلا جي علشان افطر

فهد بتريقه : ليه معندكمش فطار في الببت

مالك بزعل مصطنع : اسكت مش الميكرويف فرقع في وشي وأنا بسخن العيش وبرطمان المربي عفن في التلاجه وعلبة الجبنه و البيض وقع مني

الكل انفجر في الضحك علي مرح مالك

محمد بضحك: بس بس ايه دا كله كل وانت ساكت

كلهم بيتكلمو وسيدرا في عالم تاني مش منتبهه معاهم خالص

فهد بنداء : سيدرا مالك

سيدرا بأنتباه : هاا لا مفيش انا همشي بقا اتأخرت

فهد بستغراب : ايه دا هتمشي لوحدك استني اوصلك

سيدرا : لا يا ابيه تسلم عم ابراهيم هيوصلني

فهد بأمياء : ماشي خلي بالك من نفسك

سيدرا بأبتسامه : حاضر

ذهبت سيدرا متوجها الي جامعتها وداخلها الم كبير ……………………………………

ذهب جاسم الي شغله وبعده جاسر وذهب مالك وفهد الي الشركه

~~~~~~~~~

في منزل بطلتنا نائمه بعمق غير مباليه بشيء نائمه علي فراشها لتدخل الشمس بجالمها من الشرفه تزعجها وهي نائمه

نسرين بصوين : ماااسة يلااااا بقاااا

ماسة بأنزعاج : همممم بس بقا

نسرين وهي بتضربها علشان تصحي لانهم اتأخره

نسرين بصويت : قومي يا غيبوبه

ماسة بصوت كله نوم : خمسايه والنبي

ابتسمت نسرين بخبث وهي تتجه نحو باب الغرفه بعد قليل عادت نسرين وهي تحمل زجاجه من المياه البارد

نسرين وهي تسكبها علي ماسة : قومي يا غيبوبه

ماسة بخضه:عاااااأاااا بغرق الحقوني

نسرين بضحك : احسن ناس مش بتيجي ال بالعين الحمره

ماسة بشر : اه يا حيوانه دا انا هعمل من افخادك شاورما سوري

نسرين وهي تركض خارج الغرفه لتتفادي بطش ماسة و ماسة بتركض وراها

مسكت ماسة نسرين : مسكتك

نسرين بخوف : اسفه والله مش هتتكرر

ماسة بتسليه : خلاص عفونا عنك

نسرين : يلاا بقا علشان كدا هنتأخر انتي ناسيه ان علينا محضاره واحده غير ما لسه هنروح الشركه عند اخو سيدرا علشان نبدا في التدريب

ماسة بتذكر : اها نسيت يلاا

ذهب نسرين لتضع الطعام علي السفره بينما ذهبت ماسة لتأخد شور دافيء برائحه التوت المنعش انتهت ماسة وخرجت من الحمام ذهب نحو الدولاب لتأخد ملابسها المتكونه من بالنطلون بالون الاسود الواسع علي تيشرت بالون الابيض وعليه رسومات خرجت سيدرا من الغرفه للتجه نحو السفره تجلس للتناول فطورها

ماسة : نسرين انا ممكن مكلمش في التدريب

نسرين بأستغراب : ليه بقاا

ماسة بزعل : هو احنا هنقدر علي الجامعه والتدريب بعد الجامعه والشغل وهنيجي تعبنين هنذاكر امتي

نسرين : اوباا انا نسيت خالص

ماسة : خلاص خليكي انتي في التدريب وانا هكمل الشغل علشان نعرف ندفع مصريف الجامعه

نسرين بزعل عليها : طب خليكي انتي في التدريب وانا انزل بدلك الشغل

ماسة بضحكه وجع : لا انا متعوده علي كدا

نسرين بحزن : تمام

تناولو طعامهم وارتشفه القهوه ولمه الاطباق وخرجه من المبني متحهين نحو الجامعه

~~~~~~~

في شركه عند جاسم دخل بهيبته وغروره كل ابن من ابناء محمد الرشيدي له هيبته الخاصه بيه دخل جاسم الشركه وسط حراسته الخاصه يذهب الي المصعد لدور المخصص لرئيس مجلس الادراره دخل مكتبه وجلس علي كراسيه الفخم وخلفه السكرتريه خصته

هايدي : جاسم بيه ده جدول الاجتماعات بتاع انهارده

جاسم : تمام يا هايدي

هايدي : فيه اجتماع مع فهد بيه ومراد بيه وجاسر بيه علشان تبادل الصفقات

جاسم : اه تمام جهزي الاوراق المطلوبه وجهزي غرفه الاجتماع

هايدي : كل حاجه تمت يا فندم

جاسم : دلوقتي اجتماع مع شركة البنا

هايدي : ايوا يا فندم ومحمد بيه هو المشرف علي الاجتماع دا

جاسم : ايوا عارف

هايدي: تؤمر بحاجه تانيه يا فندم

جاسم : اه اطلبيلي قهوه وعاوزه الورق راجعه

هايدي: حاضر

ذهبت هايدي لتجلب له القهوه والاوراق المطلوبه بعد قليل عادت هايدي بالقهوه والاوراق

هايدي : اتفضل حضرتك

جاسم : شكرا يا هايدي

خرجت هايدي لتتابع عملها وتجهز لاجتماع

~~~~~~~~

في كلية الهندسه ماسة هي ونسرين ذهبه مسرعين نحو المدرج قابله سيدرا هناك تنتظرهم

روايات مجنونه..؟🧃

31 Aug, 19:03


رواية جنون الحب الحلقة الثانية

صباح يوم جديد تشرق الشمس في جميع محافظات مصر اليوم محمل بالاحديث منها المفرحه ومنها المحزنه في غرفه بطلنا فهد الرشيدي بيتكلم في الموبيل مع مالك : طب وهنعمل ايه

فهد متذكر ما حدث امس

Flash back

بعد ما اوصل فهد سيدرا الجامعه اتجه نحو عمله بعد قليل وصل فهد مبني المخابرات العامه يدخل بهيبته وغروره المعهود اتجه مباشره نحو مكتب اللواء

قابل مالك هناك اتجه مع بعضهم الي مكتب اللواء خبطه دخلوه

ستوووب ( سليم الاحمدي لواء في المخابرات العامه هو الي مدرب فهد ومالك علي ايده و رئيسهم في الشغل بيعتبرهم والده لان هو كان صاحب احمد الحديدي ابو مالك )

اللواء سليم : ازيكم يا شباب

فهد ومالك : ازيك يا با شتنا

قعده قدامه علي المكتب

اللواء سليم : انا جبتكم انهارده علشان في قضيه معصلجه مع الكل قولت محدش هيفك شفرتها غيركم قضيه متفرقه علي كذا قسم من تهريب مخدرات ل تصنيع وتجاره سلاح وتجاره اعضاء وخطف اطفال ومقمين في كل مكان و واخدين واضعهم القضيه من كبر حجمها اتحولات للمخابرات يعني لو سكتنا شويه كمان هتبقي كارثه بمعني الكلمه مجموعه هنا بيتحركه زي الربوت علي ايدين ناس من برا البلد ولو وقعنا ال هنا هيعترفه بكل حاجه وبالتالي هنقدر نحظر اي حاجه تدخل او تحرج من بلدنا

فهد : تمام يافندم احنا جاهزين

اللواء سليم : خلاص في اجتماع بكرا هنتكلم فيه علي النقاط المهمه في القضيه

مالك : بتحبنا انت اوي يا سليم

اللواء سليم : اسكت يا زفت

فهد : بقولك ايه طيب هي القضيه دي كبيره تمام وكذا فرع الناس الاساسيه فين

اللواء سليم : مافيا روسيا تقريباً

فهد : اهلاا روسيا مره واحده

مالك بضحك : مش بقولك بيحبنا

فهد بضحك : اوي اوي

اللواء سليم : انا عارف انكم قدها اماال انا جايبكم ليه فهد المخابرات واسد المخابرات يعني قدها

فهد بثقه : يافندم شهر بالكتير والقضيه تكون متقفله

مالك بحسره : شهر يا ظالم ليه ياعم دا بيقولك مافيا روسيا

فهد بتريقه : تصدق اول مره اعرف

اللواء سليم : خلاص يا شباب بكرا الاجتماع متنسوش

فهد و مالك: اومرك يا فندم

خرج فهد ومالك من مكتب اللواء بال من الجهاز كله

Back to

*********

انتهي فهد المكالمه مع مالك وفعل روتينه اليومي واخد شور دافيء و ارتدي حليه انيقه بالون الاسود و قميص بالون الاسود وسرح خصلات شعره الحريريه ورش برفانه الملفت للانظار واخد مفاتيح سيارته و هاتفه

~~~~~~~~~

علي مائده الطعام يجلسون جميعاً يتناولون الطعام القي فهد التحيه وبعده سيدرا القه التحيه جميعا وجلسه

سيدرا : بابي

محمد والدهم : ايوا يا حبيبت بابي

سيدرا بأبتسامه : رئيس الجامعه عندنا طلبنا امبارح وقال ان احنا مش اشطر الطلاب في الجامعه وبنطلع بتقديرات عاليه انا واتنين صحابي وعرض علينا اننا ندرب في شركه معماريه تحت اشراف مهندس كبير

محمد بأبتسامه : طب تمام وهتدربه فين

سيدرا : هو قال شركتين شركه المحمدي او الرشيدي بس هو رشح الرشيدي افضل

محمد : اه يعني هتدربي مع مراد صح

سيدرا بهزار : حبيب هارتي. يا بابا بتفهمها وهي طايره

جاسر بضحك : ههههه انتي و مراد في مكان واحد ربنا يستر

جاسم بهزار : دول هيضربه بعض بالشبشب في الشركه

نزل مراد والقي التحيه عليهم وجلس بجوار سيدرا

سيدرا بهزار : صباح الفل يسطاا

مراد بهزار : صباح الورد يسطاا

فهد بضحك : والله جاسم عنده حق هيضربه بعض بالشبشب و رايحين جاين في الشركه هيقوله يسطاا

مراد بعدم فهم : شركه ايه

فاطمه والداتهم : اسكت مش سيدرا هتدرب عندك في الشركه

مراد بغباء : سيدرا مين

سيدرا بغيظ : انا يا جدع مالك في ايه

محمد : رئيس القسم طلب منهم يدربه في شركه ورشح لهم الاحسن شركتك

مراد بحسره : لا والنبي يا بابا سيدرا لا والله هنفضح بعض هناك

سيدرا : لا ما تخفش ولا كأني اعرفك

جاسر بشماته : جدعه يا سيدرا ادربي هناك

مراد بغيظ : ماتخليك محضر خير

فاطمه : هتدربي انتي ومين يا سيدرا

سيدرا : انا وياقوت ونسرين يا ماما

فهد بتحذير : تتدربي من غير مشاكل هاا

سيدرا ببرائه : والله يا ابيه مش هعمل حاجه

الكل بصلها بصدمه علي تحولها مع فهد بالذات وبرائتها

محمد بضحك : يابنتي مبهدله ال اكبر منه وبتفولي للصغير يا ابيه انت متخلفه

فهد بغيظ : ايه صغير دي دا انا الفهد

سيدرا بهمس : اصل متعرفش هو ممكن يعمل فيا ايه علشان كدا بحترمه

فهد بشك : بتقولي ايه

سيدرا بأنتباه : هاا لا مش بقول

مراد : هتيجي امتي

سيدرا: لما اظبط مع my best friends

جاسم بهزار : انجليزي دا يا مرسي

جاسر بضحك : بيقوله كدا

محمد بجديه : نتكلم جد شويه انتو ناوين تتجوزه امتي خلاص جاسم قرب يكمل ال 30 سنه وجاسر 28 ايه هتتجوزه امتي

جاسم : انا عن نفسي عارف واحده و هتجوزها الدور والباقي علي السناجل البأساء

جاسر بغيظ : اخرس سناجل ايه انا لسه شويه

مراد بهزار : السنجله جنتله

فهد بضحك : اصل الارتباط بيجيب احباط