عِبَادُالرَّحْمَنْ @ebadoorahman Channel on Telegram

عِبَادُالرَّحْمَنْ

@ebadoorahman


وَعِبَادُ الرَّحْمَنِ الَّذِینَ یَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْناً وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَاماً 🌱
﴿۶۳‌ فرقان﴾‏
 
راه ارتباطی ما:
t.me/Ebadoorahman_bot

عِبَادُالرَّحْمَنْ (Arabic)

عندما نسمع عن عباد الرحمن، نتخيل مجموعة من الأشخاص الذين يسعون للخير والسلام في الأرض. وهذا بالضبط ما يعنيه القناة التلغرامية التي تحمل الاسم 'عِبَادُالرَّحْمَنْ'. تهدف هذه القناة إلى نشر السلام والتفاهم بين الناس، مستلهمة من قوله تعالى في القرآن الكريم 'وَعِبَادُ الرَّحْمَنِ الَّذِینَ یَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْناً وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَاماً'. إذا كنت تبحث عن بيئة إيجابية ومحترمة على الإنترنت، فإن هذه القناة هي المكان المناسب لك. انضم إلينا اليوم وكن جزءًا من مجتمع يسعى للسلام والتسامح. رابط القناة: t.me/Ebadoorahman_bot

عِبَادُالرَّحْمَنْ

20 Nov, 15:00


هر موقع دیدید که ملحدی بین حرف‌هایش از جمله "برو تحقیق کن" استفاده کرد، بدانید که هیچ سندی برای ادعایش ندارد، وگرنه اگر داشت مطمئن باشید بارها از آن به عنوان ابزاری برای شکست دادنتان در بحث استفاده می‌کرد.
آن ایموجی خنده‌ هم که در اکثریت پیام‌هایشان می‌بینید برای این است که نشان دهند چقدر از شما فهمیده‌تر و جلوتر هستند، که بخاطر این بحث ابتدایی با شما خنده‌شان گرفته.


@Ebadoorahman

عِبَادُالرَّحْمَنْ

18 Nov, 19:16


پیامی ضروری به امت اسلام 👌
به خاطر خدا تا می توانید نشر دهید 🌹
مهندس فرشاد طاهربانه
حساب های مخصوص 🩸غزه🩸

◀️کارت 6037697695866795
◀️شباIR120190000000218519503009
📄کمال عزیزیان(صادرات)

◀️کارت 6037991534433408
◀️شبا IR130170000000368637292009
📄 هدایت رمضانی(ملی)

عزیزان از کانال فوروارد نکردیم، چون براش
#زیرنویس_فارسی گذاشتیم.
لینک پست در کانال اصلی 👇
https://t.me/arameshdlha/108

عِبَادُالرَّحْمَنْ

18 Nov, 17:20


🎙 پروای سلف در باب قدر

اگرچه بسیاری در زمان ما مرزی بین عالم غیب و شهادت نمی‌بینند و سخن‌گفتن راجع‌به موضوعاتی چون تقدیر الهی بسیار آسان فرض می‌شود، گذشتگان ما با احتیاطی سخن می‌گفتند که انگار در پرتگاهی راه می‌روند که هر لحظه امکان سقوط وجود دارد. این عنوان به توصیف چگونگی و چرایی احتیاط و پروای سلف در موضوع تقدیر الهی می‌پردازد.
__________________
@pezhvaak_ch

عِبَادُالرَّحْمَنْ

18 Nov, 04:01


اتفاقا من هم با ملاحده موافقم که علت اصلی جنگ غزه و بقیه جنگ‌های خاورمیانه اسلام است، زیرا اگر آن‌ها مسلمان نبودند بدون هیچ گونه مقاومتی در مقابل دین بیگانگان سر تعظیم فرود می‌آوردند و برنامه زندگیشان تابع آن‌ها می‌شد، یک روز کمونیست می‌شدند و روزی دیگر لیبرال و فردایش... ؛ اما اسلام تحت هیچ شرایطی حکمی غیر از حکم خدا را نمی‌پذیرد، حتی اگر جوهر جاری کننده این حکم از خون مسلمانان تامین شود. تمام عزت از آن خداست و آن را فقط به مردمانی می‌دهد که در سرد و گرم روزگار تنها حکم او را معیار قرار دهند، و حتی آن‌‌هایی که معتقدند وطن و نژاد و سایر جداکننده‌ها بالاتر از عقیده‌اند، که البته فقط تعداد کمی از آنان واقعا حاضرند بخاطر این مقدسات ساختگی جانشان را فدا کنند، تازه آن هم فقط مقابل توپ و تانک و تفنگ، وگرنه آغوششان برای پذیرش هر گونه فکر و عقیده بیگانه‌ای که غالب شده باز است و دیگر غیرت چی و کشک چی.
تا روزی که بانگ الله اکبر اذان در خارج از مساجد شنیده شود دشمنی کفار با این دین ادامه‌دار خواهد بود، آن‌ها دینی را می‌خواهند که اسلام مردانش فقط در درون مساجد عیان شود و زنانش هم تنها برای نماز حجاب کنند.

@Ebadoorahman

عِبَادُالرَّحْمَنْ

17 Nov, 20:31


واکنش مامانم وقتی می‌بینه کل روز رو پای گوشی گذروندم...

@Ebadoorahman

عِبَادُالرَّحْمَنْ

16 Nov, 16:38


بدون شک هیچ مسلمان بر منهج صحیحی موافق ویرانه شدن غزه و کشته و آواره شدن مردمانش نیست، اما به این معنی هم نیست که نظر آن‌هایی که بنای عقیده‌شان را ویران کردند تا تمام آبادانی مطلوبشان را در این دنیا کسب کنند هم معیار قرار دهیم و حرفشان برای ما حجت باشد، چون این‌ها تخریب عقیده‌شان را پشت دیوار تلاش برای آبادانی و رفاه دنیوی مخفی کرده‌اند.

مَن کَانَ یُرِیدُ حَرْثَ الْآخِرَةِ نَزِدْ لَهُ فِی حَرْثِهِ وَمَن کَانَ یُرِیدُ حَرْثَ الدُّنْیَا نُؤتِهِ مِنْهَا وَمَا لَهُ فِی الْآخِرَةِ مِن نَّصِیبٍ ‏(۲۰ شوری)
انتخاب‌ها مشخص هستند و انسان صاحب اختیار... طبیعی و درستش هم همین است، کسی که دنبال کشت آخرت باشد برای آن تلاش هم می‌کند، حتی به قیمت بی‌بهره بودن از کشت دنیا، و کسی هم طالب کشت دنیا باشد قدم‌هایی که برمی‌دارد در همان راستاست و بهره اخروی ندارد؛ اما این بین عجیب رفتار کسیست که در ظاهر چشم به بهره آخرت دارد اما در غرق در کشت دنیا شده‌ و در رفتارش چندان آخرت‌طلبی یافت نمی‌شود.

@Ebadoorahman

عِبَادُالرَّحْمَنْ

15 Nov, 11:18


اللّٰهم صلِ وسلم على نبينا محمد ﷺ

عِبَادُالرَّحْمَنْ

14 Nov, 17:13


مسلمانی که در روز جمعه بیشتر از هزار بار بر حضرت محمد ﷺ صلوات بفرسته، جمعه براش عیده، نه روز دلتنگی ‌و غم.

@Ebadoorahman

عِبَادُالرَّحْمَنْ

14 Nov, 17:13


♥️ سوره کهف روز جمعه ♥️

هر کس روز جمعه (از اذان مغرب پنج شنبه تا اذان مغرب جمعه) سوره کهف را بخواند میان دو جمعه برایش نورانی می گردد. (حدیث صحیح)

اگه نمی‌تونین بخونین، بهش گوش بدین

♥️ صلوات روز جمعه ♥️
انس رضی الله عنه روایت می‌کند که پیامبر ﷺ فرمودند:
«أَكْثِرُوا الصَّلَاةَ عَلَيَّ يَوْمَ الْجُمُعَةِ وَلَيْلَةَ الْجُمُعَةِ؛ فَمَنْ صَلَّى عَلَيَّ صَلَاةً صَلَّى الله عَلَيْهِ عَشْرًا.»
«در روز و شب جمعه بر من صلوات بفرستید، و هر کس بر من صلوات بفرستد، خداوند ۱۰ بار بر او صلوات می‌فرستد.» [رواه بيهقی/5994]

اللهم صل على محمد وعلى آل محمد كما صليت على إبراهيم وعلى آل إبراهيم إنك حميد مجيد، اللهم بارك على محمد وعلى آل محمد كما باركت على إبراهيم وعلى آل إبراهيم إنك حميد مجيد


#قران
#صلوات_روز_جمعه
@Ebadoorahman

عِبَادُالرَّحْمَنْ

14 Nov, 05:38


خب کالانعام بل اضل، همین دیروز در همدان یکی رو به جرم تجاوز به بیشتر از ۲۰۰ زن و دختر اعدام کردند،
یا فکر میکنی اونم نفوذی و توطئه خارجی‌هاست برای بدنام کردن ایران و ایرانی‌؟!

عِبَادُالرَّحْمَنْ

14 Nov, 04:30


واقعا چه فعل و انفعالی در مغز رخ می‌دهد که باعث می‌شود شخص معتقد باشد افراد در یک‌ طرف مرز‌های خیالی اخلاقی دارند و در آن طرف اخلاقی دیگر؟ تازه این مرزها ثابت هم نیستند و درگذر زمان جابجا شده‌اند، تکلیف اخلاق افرادی که می‌افتند آن ور مرز چه می‌شود؟
این تصویر مصداق بارز جمله "سطل آشغال بیا مغز منو بگیر، خودم بهش نیازی ندارم" است.
همچین افرادی اگر به دعوت به تعقل قرآن لبیک بگویند جای شگفت است.

منطق یک‌ نژادپرست یا وطن‌پرست: ما خوبیم چون شامل خودمان می‌شود، و هر کس‌ بد بود از ما نیست.

@Ebadoorahman

عِبَادُالرَّحْمَنْ

13 Nov, 07:06


به اندازه دختر بچه‌ای که اصرار داشت امروز باران می‌بارد، چون برخلاف هم‌کلاسی‌هایش فقط او چتر آورده بود،
من هم مطمئنم همه چیز درست خواهد شد (باید بشود).

@Ebadoorahman

عِبَادُالرَّحْمَنْ

12 Nov, 16:20


همش شکوه می‌کنی که چرا خداوند دعاهایت را فورا اجابت نمی‌کند، اما باید از او سپاسگزار هم باشی چرا که فورا بخاطر گناهانت مجازاتت نمی‌کند!

دکتر ذاکر نائیک

@noumanalikhan_fa

عِبَادُالرَّحْمَنْ

12 Nov, 06:32


البته فرقی نمی‌کند که مشتِ انگشت‌نما شده نمونه خروار باشد یا نه، یا اصلا مشت بزرگی باشد یا کوچک.
بالاخره خروار منفعل توسط مشتِ گرسنه بلعیده خواهد شد، نه فورا ولی حتما.

@Ebadoorahman

عِبَادُالرَّحْمَنْ

12 Nov, 06:02


جهت تسکین دل زخمی مؤمنین

@Ebadoorahman

عِبَادُالرَّحْمَنْ

11 Nov, 20:01


امام ابن قیم نوشته است: «إياك والكذب فإنه يفسد عليك تصور المعلومات على ما هي عليه»، یعنی: «از دروغ بپرهیز که امکان تصور درست معلومات را در تو تباه می‌کند». شنیده‌اید که می‌گویند «فلانی دروغ خودش را باور می‌کند»؟ چنین چیزی واقعاً می‌تواند اتفاق بیفتد و آدم‌های دروغگو به مرور زمان مرز بین راستی و دروغ را گم می‌کنند. چرا بعضی از گمراهان به هیچ دلیلی قانع نمی‌شوند؟ زیرا آن‌قدر حق را پوشانده‌اند که دیگر نمی‌توانند حق و باطل را از هم بشناسند. دیگر دست خودشان هم نیست! این همه ستایشِ راستی و راستگویی در اسلام تنها از باب اندرز اخلاقی نیست که مناسبات اجتماعی میان ما انسان‌ها اصلاح گردد، بلکه آثار آن به مباحث اعتقادی نیز کشیده می‌شود.
#story

عِبَادُالرَّحْمَنْ

11 Nov, 15:06


اگر جای این افراد تعدادی گاو شیرده در این سالن نگهداری می‌کردند که شیرشان به غزه اهدا می‌شد، اوضاع مسلمانان بسیار بهتر از الان می‌بود.

@Ebadoorahman

عِبَادُالرَّحْمَنْ

11 Nov, 04:17


وَلَوْ بَسَطَ اللَّهُ الرِّزْقَ لِعِبَادِهِ لَبَغَوْا فِی الْأَرْضِ وَلَکِن یُنَزِّلُ بِقَدَرٍ مَّا یَشَاءُ إِنَّهُ بِعِبَادِهِ خَبِیرٌ بَصِیرٌ ‏

‏ترجمه: ‏
‏اگر خداوند رزق و روزی را برای همه بندگانش (بدان گونه که خودشان می‌خواهند) توسعه و گسترش دهد ، قطعاً در زمین سرکشی و ستمگری می‌کنند، و لذا بدان اندازه که خود می‌خواهد روزی را می‌رساند. چرا که او بندگانش را می‌بیند و با (اوضاع و احوال) ایشان کاملاً آشنا است.‏

#قران ۲۷ شوری
@Ebadoorahman

عِبَادُالرَّحْمَنْ

10 Nov, 14:51


مسلمانان غزه به غذا نیاز دارند و با رسیدن فصل سرما لباس گرم هم به نیازهایشان اضافه می‌شود...
ما اگر به هر دلیلی نمی‌توانیم اسلحه به دست بگیریم و به آنجا برویم، آیا نمی‌توانیم از راه‌های دیگر کمکشان کنیم؟!
کمک مادی که به آن‌ها می‌کنیم چه کم باشد چه زیاد از تمام اشک‌هایی که برایشان ریخته‌ایم و غم‌هایی که در قلبمان بخاطرشان حمل کرده‌ایم برایشان مفید‌تر است؛ و البته برای خودمان هم بهتر است و نشان می‌دهیم در ادعای ایمانمان صداقت داریم.
اگر خبر داشتیم که این کمپین چقدر به منافقین و دشمنان دین فشار وارد کرده به طوریکه از هر راهی که به ذهنشان رسیده سعی در سنگ‌ اندازی جلوی آن‌ کرده‌اند، نه فقط با حرف بلکه در عمل هم خودمان را از آن‌ها جدا می‌کردیم، حتی اگر شده با ده هزار تومان.

تنها ده روز فرصت مانده...

@Ebadoorahman

عِبَادُالرَّحْمَنْ

10 Nov, 11:30


البته این روش فقط مربوط به شهید سنوار نبوده و بلکه سال‌هاست به گونه‌های مختلف در مورد مسلمانان هم دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد...
اسلام را دین بدی نشان داده‌اند چون به وحشی‌گری و ریختن خون غیرمسلمانان دستور داده، پس مسلمانان آدم بده هستند و طرف مقابلشان هم می‌شود شخصیت خوب داستان که حق دارد هر بلایی سر این آدم بده بیاورد، یعنی می‌تواند همان رفتاری که به مسلمانان نسبت دادند تا آن‌ها را در دسته بد‌های تاریخ قرار دهند را در قبالشان انجام دهد و حتی بدترش را، طوریکه سال‌هاست می‌‌بینیم سرزمین‌های اسلامی تبدیل به آزمایشگاهی برای امتحان کردن انواع اسلحه و بمب و موشک‌های کفار شده و دست‌های هندوها، مسحیون، بودایی‌ها، کمونیست‌ها، یهودی‌ها و... با خون مسلمانان رنگین شده‌، اما باز هم این مسلمانان هستند که وحشی‌ و تروریست هستند، و دشمنانشان هم می‌شوند صاحبان حق و منادی حقوق بشر و دموکراسی.
موقعی که خوب و بد در باور مردم جای گرفت و به آن باورمند شدند، برای تغییرش به اتفاق بسیار بزرگی لازم است. در مورد غزه هم این اتفاق را می‌بینیم که برای تغییر نظر غیرمسلمانان در مورد مسلمانان غزه به کشته شدن هزاران بی‌گناه نیاز بود، که البته اول به مظلومیتشان پی‌ بردند و بعد برایشان مشخص شد که مردم فلسطین صاحب حق هستند، تازه آن‌هم فقط در مورد قضیه مالکیت خاک کشورشان، نه عقیده و باور.

@Ebadoorahman

عِبَادُالرَّحْمَنْ

10 Nov, 04:31


یحیی سنوار را آدم بدی معرفی کرده بودند، چون درحالیکه مردم بی‌گناه زیر باران بمب و موشک بودند و سربازانش هم لباس رزم بر تن داشتند، اما خودش در تونل‌ها مخفی شده بود و اسرای دشمن را همچون سپری برای خودش قرار داده بود، اصلا چه بسا با پول‌هایی که گرفته بود مخفیانه از نوار غزه هم خارج شده باشد... اما مشخص شد که نه تنها از غزه خارج نشده و در تونل‌ها مخفی شده، بلکه در خط مقدم جنگ شرکت داشته، آن هم در شرایطی که طبق ادعای رسانه‌های اسرائیلی سه روز قبل از شهادتش چیزی نخورده بود (شرایطی که مشابهش را باید در قهرمان‌های فیلم‌های هالیوودی جستجو میکردی.)
با اینکه از رهبر مخفی شده در تونل‌ها به جنگجویی که ۷۲ ساعت غذا نخورده رسيد، اما باز هم جایگاهش در نظر کسانی که در باورشان آدم بدی بود چندان تغییر نکرد، چون عقیده و باور تنها بتی است که خراب کردنش بسیار دشوارتر از ساختنش است.

یکی از راه‌های تسلط یافتن بر افکار مردم (که یهود در آن استاد است) گفتن دروغ‌های بزرگ به آن‌ها و تکرار مداومشان است، طوریکه مردم باور کنند حقیقت دارند و هر چقدر زمان بگذرد این باور قوی‌تر می‌شود، تا جاییکه اگر دروغ بودنشان هم مشخص شد باز هم با‌ور مردم چندان دستخوش تغییر نمی‌شود.

@Ebadoorahman

عِبَادُالرَّحْمَنْ

09 Nov, 17:24


عبدالله بن عمر (رضی الله عنه) می‌فرمود اگر کسی به اندازۀ کوه احد طلا انفاق کند، بدون ایمان به تقدیر خداوند از او پذیرفته نخواهد شد. از علی بن ابی طالب، عبدالله بن مسعود و عبادة بن صامت (رضی الله عنهم) نیز نقل است که «تا به قضا و قدر ایمان نیاوری، شیرینی ایمان را نخواهی چشید!». آیا به تقدیر خداوند، آن‌طور که در کتاب و سنت آمده -نه آن‌طور که خود فکر می‌کنیم- ایمان داریم؟ بزرگان صدر اسلام با وجود علم فراوانی که داشتند، با احتیاط راجع‌به این موضوع صحبت می‌کردند، خودمان چه‌قدر محتاطانه صحبت می‌کنیم؟ آیا تقدیر برای ما رکن ششم ایمان است، یا شبهه‌ای که باید از دستش خلاص شد؟! آیا نصوص وحی بیش‌تر بر دل ما فرمان‌روایی دارند، یا واژۀ نامشخص «جبر» که برخی با شنیدنش تن از روح خالی می‌کنند؟ متاسفانه در دوران پیش‌بینی‌شدۀ «إعجاب کلّ ذي رأيٍ برأیه» به سر می‌بریم...
#story

عِبَادُالرَّحْمَنْ

06 Nov, 08:15


بارها دیده‌ شده که خواهر مسلمانی نسبت به پست‌های مربوط به فمنیسم که در فضای مجازی گذاشته شده جبهه گرفته‌ و نویسنده متن را به زن‌ستیزی متهم کرده‌ است،
اما حقیقت این است که اتفاقا مقام زنِ مسلمان در دید این برادران بسیار بالاتر از دید بقیه مسلمانان است، که سعی کرده‌اند با روشنگری در مورد این سرطان، از آلوده شدن ذهن خواهران مسلمان به آن و به دنبال آن تباه شدن دین و دنیایشان جلوگیری کنند.
مگر می‌شود شخصی ادعای نگرانی در مورد حال شما را داشته باشد، ولی سکوت کند و خطرات پیرامونتان را یادآور نشود؟!

یادمان باشد، کسی که به ما آزادی بیشتری می‌دهد به معنی خیرخواه بودنش نیست و کسی هم که وظایفمان را یادآور می‌شود، حتما دلیل بر دشمنی‌اش با ما نیست.

@Ebadoorahman

عِبَادُالرَّحْمَنْ

05 Nov, 21:20


حتی اگر مانند یکی از این همه تظاهراتی که در این مدتِ بیشتر از یک ساله مردم اسرائیل علیه حکومتشان برپا کردند را مردم غزه ضد حماس انجام می‌دادند، بازتاب تمام رسانه‌ها می‌شد و چه بسا ارتش‌های غربی با پرچم کردن شعارهایی همچون حقوق بشر، حقوق زنان و کودکان، دموکراسی و... آزادانه و مستقیم وارد غزه می‌شدند و مثل سگانی به حماس حمله‌ور می‌شدند،
اما در حال حاضر رسانه‌ها با اسرائیل کاری ندارند، چون اهل باطل با باطلی دیگر مشکلی ندارند و هدفشان نابودی حق زنده است.


@Ebadoorahman

عِبَادُالرَّحْمَنْ

05 Nov, 19:44


دنیای رسانه‌ها:

اگر عمل غیراخلاقی از مسلمانی سربزند، رسانه‌ها دلیلش را فاقد اخلاق بودن و تروریست‌پروری اسلام معرفی می‌کنند، ولی اگر غیرمسلمانی همچین رفتاری را از خود نشان دهد، اگر عملش فاقد خشونت باشد می‌شود زرنگی و کاری جالب، ولی اگر عمل وحشیانه‌ای باشد آن شخص حتما مشکل روانی داشته.
اگر مسلمانی رفتار زیبایی انجام دهد او را به اسم قومیت و ملتش می‌شناسانند و عقیده‌اش را پشت آن می‌پوشانند، ولی اگر غیرمسلمانی همچین رفتاری را از خود نشان دهد، سرتیتر اخبار می‌شود که برای خوب بودن به دین نیازی نیست و همینکه انسان باشی کافیست.
حالا اگر مسلمانی عمل خوبی را انجام دهد و کاملا واضح دلیل آن را عقیده اسلامیش معرفی کند، اینجا دیگر رسانه‌ها گویی شتر دیدند ندیدند.

اکثریت محتوای رسانه‌هایی که در ظاهر خود را بی‌طرف نشان می‌دهند همین است و اگر مسلمانان هوشیار نباشند (که بسیاریمان نیستیم)، هیچ کدام از افتادن در دامشان ایمن نیست.
سیاستی که این رسانه‌ها در پیش گرفته‌اند کاملا جواب داده که امروز می‌‌بینیم مسلمانان میلیاردی از ترس سرزنش شدن توسط بقیه جرات بلند کردن صدای عقایدشان را ندارند و حتی در شهری اسلامی هم نمی‌توانند متحد و یک صدا شوند.

@Ebadoorahman

عِبَادُالرَّحْمَنْ

05 Nov, 06:15


اشتباه ما این است که گمان می‌کنیم هر روز چند جعبه جلویمان می‌گذراند و ما یکی از آن‌ها را انتخاب می‌کنیم و آنچه که داخلش است سهم ما می‌شود، و فردا دوباره جعبه‌های جدید و انتخابی دیگر. غافل از اینکه یک روز ممکن است دیگر نه خبری از جعبه‌‌ جدیدی باشد و نه حق انتخابی و ما باید با تکه‌های باقی مانده جعبه‌هایی که حیف و میل کردیم سر کنیم.
ما قاتل بسیاری از روزهای زندگیمان بوده‌ایم و حتی ککمان هم نگزیده...

@Ebadoorahman

عِبَادُالرَّحْمَنْ

03 Nov, 19:22


اولین جشنواره خرما در قصرشیرین(کردستان) برگزار شده، و بدون اینکه نیاز به گذاشتن فیلم یا عکسی باشد، همه می‌دانید چگونه برگزار شده.
آن‌هایی که تا دیروز کوردهای مسلمان را محکوم می‌کردند که چرا وقتی هم‌قوم‌های خودشان در روژآوا کشته شده‌اند، اینقدر در مورد غزه می‌گویند و اخبارش را پوشش می‌دهند، امروز بخاطر انار و خرما و هر آنچه که دست بهانه بهش برسد جشنواره‌ای برگزار می‌کنند که صفر تا صدش موسیقی، رنگ‌آمیزی کردن زنان و رقصاندنشان است.
قومی که دورانی صفت "باغیرت" پسوند نامش بوده، امروزه ناموسش جاذبه توریستی اقوام دیگر شده.
آن‌ها برای هزارمین بار ثابت کردند مشکلات مردم مثل کولبری کوردها، فقر مردم بلوچستان، گورخوابی‌های تهران و... تنها زمانی برایشان مهم است که بشود با آن‌ها پاچه دشمنانشان (مسلمانان یا حکومت) را بگیرند وگرنه وقتی انگشت اتهام سمت خودشان نشانه برود، جوابشان می‌شود ما آزادیم، دلمان شادی میخواهد، به شما چه و...، صاحب انگشت هم می‌شود دشمن شادی کردن مردمی که دلخوشی ندارند(عخی).
اما واقعا چرا حتی مدت زمان بسیار کمی هم نمی‌توانند حرف و عملشان را همسو کنند؟

@Ebadoorahman

عِبَادُالرَّحْمَنْ

02 Nov, 19:58


بسیار دیده‌ایم که افراد معتقدی در روزهای مهم زندگیشان مانند روز عروسی، سالگرد تولد و... نسبت به احکام دین کم کاری کرده‌اند، در حدی که در روزهای دیگر سال عمرا آن افعال را انجام دهند و رفتارشان را هم با این منطق که "فقط همین امروز است"، "همش یک باره فقط” و از این قبیل حرف‌ها توجیه می‌کنند.
اما لازم است که همچین افرادی از این زاویه به آن نگاه کنند، که آن‌ها فقط یک بار در آن زمینه مورد امتحان قرار گرفتند و در همان هم شکست خوردند.
آیا خسران بزرگی نیست؟


@Ebadoorahman

عِبَادُالرَّحْمَنْ

01 Nov, 15:42


🔹پویش غذا و لباس برای غزه
🔔پروردگار میفرماید.(انما المومنون اخوه)
یک سال گرسنگی و سختی و انحصار
🔹یک سال قتل و عام و پاکسازی قومی
📌چگونه سیر بخوریم وقتی میبینیم آنها یک وعده غذای درست در شبانه روز ندارند؟!
📌چگونه گرم بخوابیم وقتی هوا بشدت سرده و انها هیچ لباس و وسیله ی گرمایشی ندارند؟!
📌قطعا این قضیه به هر انسانی که عقل سلیم و وجدان زنده ای داشته باشد مربوط است!
🌩🌩🌩🌩🌩🌩🌩🌩🪴🪴🪴🪴
ما موسسه آرامش دلها بعد از مدتها و تحقیقات فراوان توانستیم راه مستقیم برای ارسال کمک های مالی شما به قلب غزه و تهیه ی غذا و پوشاک را پیدا کنیم و اکنون بعد از یک سال رسما این پویش را شروع میکنیم...
فصل سرماست و منتظر شرکت حد اکثری هستیم تا حداقل وظیفه ی انسانی و دینی و وجدانی خود را در مقابل این جنایات گسترده ی ظالمان به جا بیاوریم.

حساب های مخصوص 🩸غزه🩸

◀️کارت 6037697695866795
◀️شباIR120190000000218519503009
📄کمال عزیزان(صادرات)
🏹🏹🏹🏹🏹🏹🏹🏹🏹🏹🏹
◀️کارت 6037991534433408
◀️شبا IR130170000000368637292009
📄 هدایت رمضانی(ملی)

رسول الله(ﷺ): «مَن نَفَّسَ عن مؤمنٍ كُرْبَةً من كُرَبِ الدُّنيا نَفَّسَ اللهُ عنه كُرْبَةً من كُرَبِ يومِ القِيَامَة، ومن يَسَّرَ على مُعْسِرٍ يَسَّرَ اللهُ عليه في الدُّنيا والآخرةِ،

کانال تلگرامی مرکز نیکوکاری ارامش دلها👇
🔵 https://t.me/arameshdlha
♡ ㅤ    ❍ㅤ        ⎙ㅤ      ⌲

عِبَادُالرَّحْمَنْ

01 Nov, 12:03


دربارهٔ غریب و رهگذر

در سیر به سوی آخرت، انسان عاقل یا رهگذر است یا حداقل غریب. حداقل غریب است یعنی آنکه بالاخره اولویت‌های او و دیگران یکی نیست. غربت و رهگذر بودن هر دو اشاره به سرزمینی دیگر دارند اما با شدتی متفاوت. هر دو می‌گویند که جای تو اینجا نیست با این تفاوت که در غربت شما با دل خود سفر کرده‌اید و احساس «این‌جایی» بودن نمی‌کنید اما برای رهگذر دل و بدن در حال حرکت هستند.

در غربت شما توشه‌ای دارید، شاید خانه‌ای هم داشته باشد ولی نمی‌توانید خود را صاحب آن جا بدانید و دل به زمین بیگانه ببندید. اما نگاه رهگذر جدی‌تر است. هر رهگذری غریب است اما هر غریبی رهگذر نیست و همه نمی‌توانند رهگذر شوند. آنان توشه‌ای در حد نیاز دارند و نیاز یعنی صرفا برای عبور، در یک کوله پشتی. برای یک رهگذر، کفش مهم‌تر از مبل است و چاقوی سوییسی حیاتی‌تر از قهوه‌ساز. برای رهگذر آب گوارا نعمت است و برای یکجانشین بدیهی. خانهٔ رهگذر راه است و زندگی‌اش رفتن.

با این حال چه غریب باشی و چه رهگذر، در هر دو حالت وطن، بهشت است. غریب هم آمادهٔ رفتن است و در خاک بیگانه ریشه نمی‌دواند. غریب در غربتش توشهٔ رفتن گردآوری می‌کند و دلی رهگذر دارد.

بیچاره اما کسی است که پی می‌برد اینجا خانهٔ او نیست، اما وطن اصلی را هم انکار می‌کند. بی‌باوری برای آنان معنایی ندارد جز تحمل غم غربت بی‌آنکه شوق وطن در میان باشد.

«در دنیا چنان باش که گویا غریب یا رهگذری» (بخاری). وقتی منتظر ویزا هستی، فرایند دل کندن هم آغاز شده است؛ غربت همین است.

#بهشت_اندیشی

t.me/akseMahtab

عِبَادُالرَّحْمَنْ

31 Oct, 04:37


این روزها سگان زیادی افتاده‌اند به جان این امت بیمار، اما حواس همه فقط روی سگ بزرگ است و بقیه سگان پشتش قایم شده‌اند.
البته اگر شر اون کنده شود، له کردن کله بقیه چندان دشوار نیست.


@Ebadoorahman

عِبَادُالرَّحْمَنْ

31 Oct, 03:55


السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته

▪️ مدتی قبل با دوستی از وضع #غزه و مسلمانان محاصره شده و اوضاع سخت آنان می‌گفتیم، از اینکه جز شعارنویسیِ مجازی و تظاهرات با راهپیمایی‌هایِ نمادین و بی‌هزینه و چه‌بسا بی‌فایده، چه کار واقعی‌تر و مفیدتری را می‌توانیم انجام دهیم؟!

🔹 با تلاش‌هایی که داشتیم توفیق شد در چند نوبت و با همکاریِ دوستانِ دور و نزدیک، حدود ۲۰۰ میلیون تومان برای مردم غزه کمک‌هایی را ارسال کنیم، نوبت اول هر خانواده یک عدد مرغ و در نوبت دوم به دلیل نایاب شدن خوراکی بالاجبار کمک‌ها را به صورت نقدی در اختیارشان گذاشتیم تا هرگاه میسر بود خودشان خرید کنند.

🔸 بزرگواری گفت که با عزیزان برهان هم به اشتراک بگذار تا آنان نیز شریک این خیر باشند.
خواستم اطلاع بدم تا اگر دوستی علاقه داشت با ما مشارکت کند.


⏱️ پایان ارسال تا اول آذر ماه

💳 شماره کارت جهت واریزی:


- ایوب انصاری (بانک ملی):
6037997297539471
شماره شبا:
IR730170000000307027609009

- عبدالمنعم دریانورد (بانک مسکن):
6280231496198366

- یعقوب سعیدی (بانک ملت):
6104337498838513
شماره شبا:
020120000000008660994745

عِبَادُالرَّحْمَنْ

30 Oct, 11:13


حماس و ایران هم پیمان بوده‌اند، اما هیچ موقع هم‌آرمان نبوده‌اند...
ایران برای گسترش شیعه‌گری در خاورميانه، به مشغول کردن دشمنانش به مسائل دیگر نیاز داشت، حماس هم با دشمن اشغال‌گری روبرو بود که به تنهایی یارای مقابله با آن را نداشت و نیازمند کمک دیگران بود؛ وقتی هر دوی آن‌ها به کلیدی نیاز داشتند که در جیب دیگری یافت می‌شد چرا دریغ کنند؟ تازه ایران ثروتمندِ دست و دلبازی بود و حماس هم مردی جنگی و جان برکف.
علاوه بر این، با این همکاری ایران لقب حمایت از مستضعفین را هم برای خود می‌برداشت و خود را نماینده اسلام معرفی میکرد، وگرنه عاشق چشم و ابروی فلسطینی‌ها نبوده که برایشان خرج کند، درحالیکه هم‌عقیده‌هایشان را در عراق و سوریه و کشور خودش و هر جا که سر راهش می‌دید تحویل ملک الموت میداد‌.
آن‌هایی که حماس را بخاطر همکاری با ایران متهم می‌کنند، در مورد هم‌پیمانی پیامبر ﷺ با یهودی‌های مدینه برای مقابله با مشرکین مکه چه نظری دارند؟ آیا می‌توانند جنگیدن مجاهدین برای دفع ظلم و پس گرفتن قبله اول مسلمانان را به بهانه همکاری با غیراهل سنت و جماعت جهاد نخوانند؟!

@Ebadoorahman

عِبَادُالرَّحْمَنْ

29 Oct, 20:09


هر چقدر هم دوران پدری پرافتخاری داشته باشیم باز هم از یک جایی به بعد تعریف کردن و نسبت دادن خودمان به آن‌ها زیاده‌روی است، ما به دنیا آمده‌ایم که تاریخ خودت را بسازیم نه اینکه تمام افتخارمان ورق زدن صفحات تاریخ گذشتگانمان باشد تا به غیرمان نشان دهیم که بودیم؛ پس ما خودمان که هستیم؟!
اتفاقا فرصت تاریخ‌سازی هم برایمان فراهم شد و جوانانی بی نام و نشان در صبح تا ظهری تمام معادلات دنیا را بهم ریختند و خشت به خشت کاخ شکست‌ناپذیری غربیان را که مایه حسادت همگان بود تخریب کردند و قلم ماندگاری خود را محکم بر صفحات تاریخ کوبیدند، آن‌ها ریش را گرفتند و منتظر قیچی دست ما بودند، بیشتر از یک‌ سال گذشت و هنوز دستان ما جرات بلند کردن قیچی را ندارد، انگار که ما زیر پونز نقشه تاریخ بودن را پذیرفته‌ایم و ترجیح داده‌ایم مردگان دفن نشده‌ای باشیم که تنها اثرمان پر کردن قایق‌های مهاجرین، سینماها و ورزشگاه‌ها باشد.

@Ebadoorahman

عِبَادُالرَّحْمَنْ

28 Oct, 11:43


عکس روی یونیفرم سربازان اسرائیل که کاملا واضح سرزمین‌هایی که چشم تجاوز به آن‌ها دارند را مشخص کرده‌اند و این نقشه را حتی روی سکه‌هایشان هم حک کرده‌اند، آن‌وقت بسیاری معتقدند تقصیر حماس است که جنگ را در ۷ اکتبر آغازه کرده!!
جنگ فلسطین در کنار اینکه جنگ همه مسلمانان است، جنگ تمام انسان‌های آزاده‌ای که بردگی را نمی‌پذیرند هم هست.


@Ebadoorahman

عِبَادُالرَّحْمَنْ

28 Oct, 10:28


🔻#کوروش_از_خیال_تا_واقعیت
چشمانت را ببند (وضعیت مردم ایران باستان قبل از حمله مسلمانان)
t.me/no_atheism/545

به تاریخ سرزمینم می‌بالم اما...
t.me/no_atheism/606

بررسی وضعیت ایرانیان قبل از اسلام (مقایسه ایران باستان با یونان باستان)
t.me/no_atheism/112

زدودن القاب و افشای حقایق در مورد کوروش هخامنشی و منشور کورش
t.me/no_atheism/2410

بررسی حدیث پیامبر (صلی الله علیه وسلم) در مورد کوروش هخامنشی!!
t.me/no_atheism/351

حقیقت هفت آبان و کوروش
t.me/no_atheism/2409

زنده‌به‌گورکردن انسان‌ها
t.me/no_atheism/3090

حقیقت ایران باستان از نگاه یک تاریخدان، قسمت اول
t.me/no_atheism/112

بازار برده‌فروشان تخت جمشید
t.me/no_atheism/3111

چگونگی تعامل با حیوانات در ایران باستان
t.me/no_atheism/3432

ازدواج محارم میانان ایرانیان باستان؛ حقیقت یا دروغ؟
t.me/no_atheism/515

رایج بودن ازدواج با محارم در ایران قبل از اسلام
t.me/no_atheism/785

ازدواج با محارم در ایران باستان
t.me/no_atheism/3155

احکام تحقیرآمیز دیانت زرتشتی در برخورد با زنان در دوران حیض...
t.me/no_atheism/3184

داستان گمراهی یک ملت | یورش اعراب مسلمان، شعارهای زرتشت
t.me/no_atheism/1058

سرکوب آزادی‌خواهی مردم در حکومت هخامنشیان
t.me/no_atheism/3208

پوست نوشته سلیمانیه سندی نانوشته | کُردها و اسلام
t.me/no_atheism/2803

دیدگاه هخامنشیان نسبت به سایر ادیان و عبادتگاه‌ها
t.me/no_atheism/3235

چهرهٔ واقعی کوروش هخامنشی
قسمت ۱ - تصرف خانه‌های مردم توسط کوروش
t.me/no_atheism/3091
قسمت ۲ - نابودی تمدن مادها توسط کوروش
t.me/no_atheism/3112
قسمت ٣ - قتل‌عام مردم نینوا توسط کوروش
t.me/no_atheism/3130
قسمت ۴ - نابودی تمدن لیدی توسط کوروش
t.me/no_atheism/3154
قسمت ۵ - نابودی تمدن عیلامی خوزیان توسط کوروش
t.me/no_atheism/3183
قسمت ۶ - کوروش و تأمین هزینه‌های دربار از محل نذورات مردم
t.me/no_atheism/3207
قسمت ۷ - کوروش و تصرف و تقسیم زنان اسیر
t.me/no_atheism/3234
قسمت ۸ - کوروش و تصرف خاله‌اش
t.me/no_atheism/3251
قسمت ۹ - توحش و جنایت کوروش در تورات
t.me/no_atheism/3269
قسمت ۱۰ - راهزن‌بودن کوروش در جوانی
t.me/no_atheism/3281
قسمت ۱۱ - فریب‌کاری و حیله‌گری کوروش
t.me/no_atheism/3302
قسمت ۱۲ - وادار کردن دختران به فحشا در حکومت کوروش هخامنشی
t.me/no_atheism/3332

مخالفت فرزندان پدر با فرمان پدر [کوروش هخامنشی]
t.me/no_atheism/1732

لزوم تهاجم از دیدگاه کوروش
t.me/no_atheism/3338

قربانی و تغذیهٔ ثروتمندان در ایران باستان
t.me/no_atheism/3058

عِبَادُالرَّحْمَنْ

27 Oct, 20:53


دکلمه‌ی زیبا به زبان کوردی در مورد شهید سنوار

#قودس_کوردی
@Ebadoorahman

عِبَادُالرَّحْمَنْ

27 Oct, 15:27


گفتند: تو فقط مجاهد کیبورد و فضای مجازی هستی!

گفتم: اینکه مجاهد کیبورد و فضای مجازی باشم بهتر از این است که منافق کیبورد و فضای مجازی باشم...

- استاد ایمن خلیل البلوی (حفظه الله)

✔️ با ذکر منبع نشر دهید.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✔️ریان فارسی: عقیده و احکام اهل سنت و جماعت
⌛️🩵https://t.me/rayyan_farsi

عِبَادُالرَّحْمَنْ

26 Oct, 22:23


در ایران پیگیری ورزش و مخصوصا فوتبال، بیشتر از اینکه سرگرمی برای گذراندن وقت یا انگیزه‌ای برای رسیدن به سلامتی‌ باشد، دلیل بسیار محکمی برای نژادپرستی و دیوار زدن بین آدم‌ها و دشمنی بین‌ آن‌هاست، در حدی که ممکن است حتی تفاوت در تیم‌های مورد علاقه‌ی دو نفری که با هم زیر یک سقف زندگی می‌کنند سبب بروز کینه و نفرت و در آخر جدایی بین آن‌ها شود؛ در مجازی هم که تا دلتان بخواهد نسبت به پدر مادر و ناموس طرفدار تیم رقیب ابراز ارادت می‌کنند.
البته فقط ورزش نیست و این قوم تقریبا هر موضوعی را می‌توانند به نژاد ربط دهند و خود را جدابافته‌ترین تافته این کره خاکی بدانند.

@Ebadoorahman

عِبَادُالرَّحْمَنْ

26 Oct, 11:52


بخدا قسم هر کدام از این تصاویر باید خنده را از لبان ما می‌خشکاند، انگار که هرگز خوشی ندیده‌ایم.
اما چه شد که ما اینقدر سنگدل شدیم؟
چرا آیه‌های قرآن در ما تاثیرگذار نیست؟!
انگار که جاودانه‌ایم.

پ.ن:
گریه‌ دکتر حسام ابو صفیه مدیر بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه هنگام خواندن نماز بر پیکر فرزند شهیدش.

@Ebadoorahman

عِبَادُالرَّحْمَنْ

25 Oct, 17:11


اگر غزه‌ی امروز به شما ربطی نداشته باشد، پس عربستان ۱۴۰۰ سال پیش به شما چه ربطی دارد که وقتی با مسلمانی روبرو می‌شوید بلافاصله یادتان می‌افتد که اتفاقات مربوط به آن دوران را یادآور شوید؟ (آن‌هم یادآوری که بوی گند جهلتان نسبت به آن دوران تمام بحث را برمی‌دارد.)
اگر مسلمانی را دیدید که از غزه حمایت کرد و برای راستی‌آزمایی در عقیده‌اش به او پیشنهاد رفتن به غزه و جهاد کردن را می‌دهید، چرا شما که خودتان با این حکومت مخالفین پای جنگیدنتان از مجازی فراتر نمی‌رود و جرات ریختن به خیابان‌ها را ندارید؟! تازه رفتن به غزه برای مردم عادی بسیار سخت و تقریبا غیرممکن است، درحالیکه میدان رزم شما دم خانه‌تان است.

#همان_منافقین_همیشگی
@Ebadoorahman

عِبَادُالرَّحْمَنْ

24 Oct, 19:20


♥️ سوره کهف روز جمعه ♥️

هر کس روز جمعه (از اذان مغرب پنج شنبه تا اذان مغرب جمعه) سوره کهف را بخواند میان دو جمعه برایش نورانی می گردد. (حدیث صحیح)

اگه نمی‌تونین بخونین، بهش گوش بدین

♥️ صلوات روز جمعه ♥️
انس رضی الله عنه روایت می‌کند که پیامبر ﷺ فرمودند:
«أَكْثِرُوا الصَّلَاةَ عَلَيَّ يَوْمَ الْجُمُعَةِ وَلَيْلَةَ الْجُمُعَةِ؛ فَمَنْ صَلَّى عَلَيَّ صَلَاةً صَلَّى الله عَلَيْهِ عَشْرًا.»
«در روز و شب جمعه بر من صلوات بفرستید، و هر کس بر من صلوات بفرستد، خداوند ۱۰ بار بر او صلوات می‌فرستد.» [رواه بيهقی/5994]

اللهم صل على محمد وعلى آل محمد كما صليت على إبراهيم وعلى آل إبراهيم إنك حميد مجيد، اللهم بارك على محمد وعلى آل محمد كما باركت على إبراهيم وعلى آل إبراهيم إنك حميد مجيد


#قران
#صلوات_روز_جمعه
@Ebadoorahman

عِبَادُالرَّحْمَنْ

24 Oct, 19:20


مسلمانی که در روز جمعه بیشتر از هزار بار بر حضرت محمد ﷺ صلوات بفرسته، جمعه براش عیده، نه روز دلتنگی ‌و غم.

@Ebadoorahman

عِبَادُالرَّحْمَنْ

24 Oct, 17:33


🎙 حدیث قدسی و چالش منکران حدیث

آیا وحی منحصر به قرآن است یا این‌که چیزی می‌تواند از وحی باشد ولی در کتاب آسمانی نباشد؟ حدیث قدسی چیست و چه چالشی برای منکران حدیث به وجود می‌آورد؟
__________________
@pezhvaak_ch

عِبَادُالرَّحْمَنْ

24 Oct, 08:52


لَوْ یَشَاءُ اللَّهُ لَانتَصَرَ مِنْهُمْ وَلَکِن لِّیَبْلُوَ بَعْضَکُم بِبَعْضٍ ﴿۴ محمد﴾

اگر خدا می‌خواست خودش از آنان انتقام می‌گرفت، اما خدا می‌خواهد که سنوارها و صاحبان الیاسین‌ را از بقیه جدا کند.

@Ebadoorahman

عِبَادُالرَّحْمَنْ

22 Oct, 21:43


این‌ فارسی زبان‌هایی که امروز درد و رنج مردم غزه را به باد سخره می‌گیرند و بخاطر کشتارشان رقص و پایکوبی می‌کنند، همان‌هایی هستند که تا پارسال کلیپ "بچه‌ها نخندینا" را پخش می‌کردند و همدیگر را به گریه و زاری دسته جمعی دعوت می‌کردند و تنها هنرشان هم هشتگ زنی زیر پتو بود.
تازه این‌هایی که امروز می‌گویند غزه به ما چه، اگر دو سال پیش می‌دیدند فرد خارجی سرشناسی از جنبش ززآ حمایت میکند، چنان سرمست می‌شدند و اخبارش را پخش می‌کردند که گویی اینان ایران را برایشان آزاد کرده‌اند.
خداوند هیچ مردمی را اینقدر حقیر و بی‌عرضه نکند که تنها دلخوشیشان وحشی‌گری‌های دشمن دشمنشان در قبال بی‌گناهان باشد.

@Ebadoorahman

عِبَادُالرَّحْمَنْ

22 Oct, 20:46


ما شکم سیرهایی که در امنیت کامل به سر می‌بریم، چقدر کلمات‌ زیبایی را برای توصیف صبر و استقامت مردم غزه کنار هم می‌چینیم...

@Ebadoorahman

عِبَادُالرَّحْمَنْ

22 Oct, 04:10


مسئله نبود فرمانده نیست.
مشکلْ امت میلیاردی‌‌ است که بخاطر دنیاخواهی به خالد بن‌ ولیدها و صلاح‌الدین ایوبی‌های دوران پشت کرده‌اند و انتظار دارند خداوند پیروزی را که بهشون وعده داده در سینی طلایی از آسمان برایشان نازل کند، چون مسلمانند و نماز میخوانند.

@Ebadoorahman

عِبَادُالرَّحْمَنْ

21 Oct, 10:48


عالمانی هم داریم که بجای روشن‌گری و جهت‌گیری صحیح در مورد وقایع مهم روز، مردم را درگیر احکام تکراری میکنند، و اگر خطای سرزده از مردم در مورد آن وقایع را یادآور شوی اینان برایشان عذر جهل می‌آوردند و آنان را تبرئه می‌کنند.
اگر همچین عذری پذیرفتنی بود اصلا چرا خداوند برای انسان برنامه مشخصی تعیین میکرد، درحالیکه از قبل می‌دانست که اکثریت به این برنامه کافر می‌شوند؟ یا اصلا چرا خودتان تبلیغ دین می‌کنید و رشته‌های عذر مردم را پنبه می‌کنید؟
عذر به جهل برای مردمیست که کسی در مورد برنامه الهی و هدف خلقت انسان چیزی به آنها نگفته و حتی نمی دانند که روز رستاخیزی هم در پیش دارند، نه مسلمانانی که می‌دانند تنها برای عبادت خدا خلق شده‌اند، پس باید در هر قدمی که برمی دارند و جهت‌گیری که می‌کنند مطابق فرمان خدایشان عمل کنند.

#عالم_مردمی
@Ebadoorahman

عِبَادُالرَّحْمَنْ

20 Oct, 09:37


💢گزارشی مستند از لحظات پایانی فرماندۀ مجاهد یحیی سنوار (رحمه‌الله)
⭕️پاسخی به پروپاگاندای گستردۀ رسانه‌های معاند غربی علیه این مجاهد

🎞 گزارش از الجزیره [زیرنویس فارسی]

✾•┈┈••✦❀✦••┈┈•✾
🇵🇸@no_atheism | رد شبهات ملحدین

عِبَادُالرَّحْمَنْ

19 Oct, 20:30


نمی‌دانم چند بار این کلیپ را تماشا کردم و هر بار از خودم می‌پرسم، از لحظه‌ای که زخمی شد و روی مبل نشست و خودش را برای شهادت آماده کرد تا وقتی که صدای شلیک گلوله تانک را شنید و به آرزویش رسید، آیا به ما دو میلیارد مسلمان خنثایی که خوابشان طولانی‌تر از یک سال شد فکر کرد؟ و آیا پیش خدا از ما شکایت کرد؟
بزرگ مردی که از بین بردنش بزرگ‌ترین آرزوی غربی‌ها بود طوری که بعد از مرگش نتوانستند خوشحالی خود را مخفی کنند و جوری در مورد غزه صحبت می‌کردند که انگار همه‌اش را همچون حیاط خانه‌شان تحت کنترل دارند، ارتش تک نفره‌ای بود که در لحظه آخر کسی را دور خودش نداشت و به تنهایی با این دنیا وداع کرد؛ ننگی از این بزرگ‌تر هم برای مردمی که خودشان را امت محمد ﷺ می‌دانند هست؟!

@Ebadoorahman

عِبَادُالرَّحْمَنْ

19 Oct, 18:46


🎥 رسوایی بزرگ رسانه‌های فارسی‌زبان پس از یک سال پروپاگاندای گسترده علیه شهید یحیی سنوار

🔶در حالی که رسانه‌های فارسی زبان به عنوان پیاده‌نظام رسانه‌ای اسرائیل، درصدد القاء این موضوع بودند که فرماندهان حماس از اسیران اسرائیلی به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند؛ اما ویدئوی اسرائیلی‌ها از لحظات پیش از شهادت فرمانده شهید، بلای جان این شبکه‌ها شد و هرآنچه را که تا به امروز بافته بودند به کلی از بین برد.

عِبَادُالرَّحْمَنْ

19 Oct, 03:47


احمقیم اگر فکر می‌کنیم ورزش، هنر، اقتصاد، سینما و... از سیاست جدا هستند و سربازانی در خدمت آن نیستند.
احمقیم اگر فکر می‌کنیم اسلام افراطی که کفار در حال جنگیدن با آن هستند، عقیده‌ای غیر از قرآن و سنت است.
احمقیم اگر فکر می‌کنیم صلحی که سران کفر از آن دم می‌زنند، چیزی غیر از کشیدن دندان‌های شیر (مسلمان) و زنجیر بردگی زدن به پاهای آن است.
احمقیم اگر فکر می‌کنیم حکام سرزمین‌های اسلامی چیزی غیر از سگانی برای پاسبانی اسرائیل در مقابل جهاد مسلمانان هستند.

@Ebadoorahman

عِبَادُالرَّحْمَنْ

18 Oct, 20:33


این غمِ از دست دادن یک نفر نیست...
انگار آخرین بازمانده این دنیا شده‌ایم و بدون همسفر مجبور به قدم زدن در لبه پرتگاهیم.

@Ebadoorahman

عِبَادُالرَّحْمَنْ

17 Oct, 17:12


ما جز‌ شرمِ بی‌عرضگی چیزی برای ارائه به تاریخ نداشتیم.💔

@Ebadoorahman

عِبَادُالرَّحْمَنْ

16 Oct, 18:47


بدون شک قلم نمی‌تواند به اندازه تفنگ در به کرسی نشاندن حرف حق تاثیر گذار باشد، اما این قلم است که تعیین می‌کند اسلحه به دست تفنگش را به کدام سمت نشانه برود.
اگر تفنگ نداری، از قلمت استفاده کن
اگر قلم نداری، صفحات سفید زندگی‌ات را در اختیار قلم صاحبان حق قرار بده و نگذار از قلم ناحق متاثر شوند؛ هیچ صفحه‌ای تا آخر سفید نمی‌ماند.
لا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلَّا وُسْعَهَا
عذری باقی می‌ماند؟!

@Ebadoorahman

عِبَادُالرَّحْمَنْ

15 Oct, 11:08


هر رفتاری که تعداد انگشت‌شماری قصد انجام دادنش را داشته باشند اسمش شجاعت نیست، شاید حماقت باشد.
از هر هزار نفر ممکن است حتی یکی هم خودش را در آتش نیندازد، اما همان هم اگر این کار را بکند نمی‌دانیم برای خودسوزی بوده یا نجات فرد در آتش افتاده.

@Ebadoorahman

عِبَادُالرَّحْمَنْ

14 Oct, 18:24


این پست و پست‌های بعدش در مورد اختلاط را در کانال برادر عبدالله محمد حتما بخوانید ان‌شاءالله.

عِبَادُالرَّحْمَنْ

14 Oct, 18:22


به نظرم اینقدر که دربارهٔ بی‌حجابی گفته می‌شود دربارهٔ اختلاط بحث نمی‌شود. در حالی که خطر اختلاط حتی می‌تواند عمیق‌تر باشد. مشکل اصلی در ایران اختلاط است و تا حد زیادی حتی در محیط‌های دینی عادی شده است و حتی گاه خود نهادهای دینی باعث عادی‌سازی این مصیبت شده‌اند. رابطهٔ نزدیک مردان و زنان هرگز نمی‌تواند معصومانه باشد یا معصومانه بماند و این «تهمت» نیست. چون برخی تا در این باره هشدار می‌دهی شروع به شعار دادن می‌کنند که آقا «آدم باید ایمانش قوی باشه»! و این حرف‌ها. ایمان که یک چیز ایستا نیست برادر من. اتفاقا ایمان خیلی هم ضربه‌پذیر است. اصلا ایمان تو می‌تواند با یک سخن برود و برنگردد. ایمان را باید حفظ کرد. ساده نباشید و به شعارها هم اهمیت ندهید. برای یک حرام، ده وسیلهٔ رساننده به آن هم حرام شده. چیزهای باارزش راحت از دست می‌روند. ایمان سنگ نیست که بیندازی بیرون و فردا سر جایش باشد.

t.me/akseMahtab

عِبَادُالرَّحْمَنْ

12 Oct, 05:05


هر کاری در زمان خودش ارزش دارد...
حتی معذرت خواهی هم که از زمانش بگذرد، تنها باعث یادآوری دوباره زخمی که از طرف مقابل خوردی می‌شود.

@Ebadoorahman

عِبَادُالرَّحْمَنْ

10 Oct, 17:13


🎙 «نه مسلمانم نه ترسا نه جهود...»

شعری در ستایش عقل و نکوهش دین به مولوی جلال‌الدین محمد بلخی نسبت داده می‌شود که انگار خود را از ادیان بری شمرده و صلح مطلق را حکم عقل و واجب‌الاطاعه دانسته است. آیا مولوی دین‌ستیز بوده است؟ آیا با برائت از ادیان می‌شود خیالات شاعر دربارۀ جهان خالی از خشونت را به واقعیت آورد؟
__________________
@pezhvaak_ch

عِبَادُالرَّحْمَنْ

10 Oct, 17:03


اگر به قبل از ۷ اکتبر سال ۲۰۲۳ برگردیم و به ما بگویند: دورانی خواهد رسید که دو میلیون مسلمان به مدت بیشتر از یک سال جلوی چشمان تمام مردم دنیا زیر باران بمب و موشک قرار می‌گیرند و از رسیدن کامیون‌های مواد غذایی هم به آن‌ها جلوگیری می‌شود، و بقیه مسلمانان نیز فقط نظاره‌گری می‌کنند.
آیا باور می‌کردیم؟!

@Ebadoorahman

عِبَادُالرَّحْمَنْ

09 Oct, 10:21


از طرفداران زن‌زندگی‌آزادی می‌پرسیم که شما جزو کدام دسته‌اید؟!
آن‌هایی که فقط آن شعار را دیدند و احساس می‌کنند این رژیم می‌تواند به آن تحقق ببخشد، یا آن‌هایی که قبل از شعار ویرانه‌های پشتش را دیدند و از خود پرسیدند که آیا عامل آن‌ها می‌تواند برایشان زندگی و آزادی به ارمغان بیاورد؟!

@Ebadoorahman

عِبَادُالرَّحْمَنْ

09 Oct, 05:37


بنظر شما برای اینکه شخصی درک کند که در زمستان و فصول سرد سال باید لباس‌های بیشتری نسبت به مواقعی که هوا گرم‌تر است‌ بپوشد، به چه مقدار هوش نیاز دارد؟! احتمالا همه هم‌نظریم که هوش چندانی نمیخواهد؛ ولی متاسفانه اکثر ما مسلمان‌ها در شرایط مشابه همین هوش کم راه هم نداریم، یعنی درحالیکه داریم تلاش سکولارها برای حذف دین از فضای جامعه را با چشم‌های خودمان میبینیم، ولی اصلا ککمان هم نمیگزد و ذره‌ای سعی نمیکنیم که عقیده اسلامی خودمان را در ظاهر نشان بدهیم. خودمان را به کوری و کری زده‌ایم و معتقدیم آبادانی مساجد، گذاشتن ریش و پوشیدن چادر و... سنت هستند، نه واجب؛ اصلا هم شرایطی که در آن قرار داریم برایمان مهم نیست.
اما اگر مردان و زنان مسلمان پوشش و رفتار اسلامی را رعایت کنند:
کسی جرات دارد به اسم آزادی شخصی فحشا و عمل زشتی را انجام دهد و آن افتخار کند؟ یا کسی می‌تواند با گفتن جمله "دلت پاک باشه کافیه" بی‌حجابی خودش را توجیه کند؟ یا اصلا کسی جرات دهن کجی به احکام خدا در جامعه را دارد؟ قطعا خیر، نه جرات دارند و نه میتوانند، چون خوب و بد در عمل از همدیگر جدا شده‌اند و کسی نمیتواند صرفا با حرف‌های خالی اعمال زشت خودش را توجیه کند و اگر بخواهد کوچکترین تلاشی هم در این زمینه بکند انگشت‌نما و برای بقیه شناخته می‌شود.
البته منافقین و مفسدین هم این مسئله را به خوبی متوجه شده‌اند، بخاطر همین هم روی افرادی که هنوز ظاهر اسلامی خودشان را حفظ کرده‌اند ذره‌بین گذاشته‌اند و حتی اگر خطای کوچکی هم از آن‌ها سر بزند این شیطان‌های انسانی آن‌ را بزرگش میکنند و به خورد گوش‌های مردم می‌دهند؛ کار به جایی رسیده است که این سری مسلمانان از ترس انگشت‌نما شدن به ساز آنها می‌رقصند و از ظاهر و رفتار آن‌ها تقلید میکنند.
حالا این وسط عزت اسلامی چی‌ شد؟!
بیداری اسلامی کجا رفت؟
مسلمانان باهوش کجایند؟

@Ebadoorahman

عِبَادُالرَّحْمَنْ

09 Oct, 05:36


تا حالا دیده‌اید غیرمسلمانی بخواهد برنامه اسلام را در زندگیش پیاده کند، که ما در سبک زندگیمان تقلید از غیرمسلمان را به سنت پیامبرمان ترجیح می‌دهیم؟ تازه ما معتقدیم برنامه زندگیمان از طرف خداست، نه یک انسان دیگر مثل ‌خودمان.
ارزش واقعی مسلمان به داشتن غیرت روی دینش است و با افتخار آن را در رفتارش نشان می‌دهد، وگرنه تمام نمازهایمان را جمع کنیم، در روز یک ساعت هم نمی شوند که همه‌شان هم در خانه است یا مسجد و دور از چشمان بقیه.
چطور به بقیه نشان دهیم مسلمانیم؟!
امروز که جامعه به سرعت دارد به سمت سکولاریزه شدن پیش می‌رود، میخوایم ساکت باشیم و فقط تماشا کنیم؟


@Ebadoorahman

عِبَادُالرَّحْمَنْ

09 Oct, 05:36


این کلیپ استاد یوسفی را حتما نگاه کنید و ان‌شاءالله همه ما بهش عمل کنیم.
این را هم به سخنان ایشان اضافه کنیم، که مهم‌ترین و تاثیرگذارترین قدم در آشکار کردن اسلام مربوط به پوشش و ظاهر و رفتار است...

عِبَادُالرَّحْمَنْ

09 Oct, 03:57


🔸چند کلمه در مورد غربت اسلام

🔸و یک پیشنهاد برای برون رفت از وضعیت پیش آمده.

🎙مراد یوسفی
نویسنده و پژوهشگر اسلامی

▪️زبان: فارسی

https://t.me/voice_kurdish99

عِبَادُالرَّحْمَنْ

08 Oct, 18:25


ولی سریال‌های ترکی با همه بی‌محتوایی و اخلاق‌ستیزیشان اما یک نکته بسیار حق دارند، آن هم اینکه نتیجه اختلاط زن و مردِ نامحرم جز خیانت و بی‌بندوباری نیست.
البته درک همچین نکته‌ای توجیه خوبی برای تماشای این سریال‌ها نیست، همانطور که گشتن در سطل زباله به امید پیدا کردن شئ باارزشی کاری منطقی نیست.

@Ebadoorahman

عِبَادُالرَّحْمَنْ

08 Oct, 11:09


#ولتستبین_سبیل_المجرمین

بعد از خوش‌خدمتی و مزدوری و نوکریِ نیروهای کمونیستیِ پ‌ک‌ک برای ارباب‌شان آمریکا در سوریه و عراق، دونالد ترامپ، درباره‌ی آن‌ها چنین می‌گوید و البته صحیح است، حجمِ توحش و بربریتِ پ‌ک‌ک بیشتر از آن است که تصور کنید.
حالِ تمامِ احزابِ ناسیونالیست چنین است و حزبی از آنان وجود ندارد که سگِ بیگانگان نشده باشد!
اگر ما با این احزاب مخالفت کنیم، خائن و خودفروش هستیم! امّا اگر آن‌ها با بیگانگان همکاری و حتی برای آنان مزدوری و نوکری کنند، مشکلی ندارد.


پ.ن:
ویدیو‌های دوم و سوم مربوط به شکنجه‌ی مسلمانانِ سوریه و وادار کردنِ آن‌ها به سجده برای عکسِ اوجالان است.
کشتار و شکنجه‌هایی که پ‌ک‌ک بر علیه مسلمانانِ سوریه انجام می‌دهد حتی در ابوغریب و گوانتانامو هم قفل بود.
ویدیوی بعد هم مربوط به تمسخر و استهزای اعضای این حزب به مقدساتِ اسلام است.
آگاه باشید که این حزب با تمامِ اساس‌نامه و سربازان و رسانه‌ها و مناصرانش با اسلام و اهلِ آن دشمنی دارند و به خونِ ما تشنه هستند.


پ.ن:
لینکِ ویدیوی با کیفیت از ترامپ کلیک کنید