شبهه از شما، پاسخ از ما @shobahat99 Channel on Telegram

شبهه از شما، پاسخ از ما

@shobahat99


ارتباط با مدیر کانال جهت ارسال سوالات:

https://t.me/sharayet_soal99

شبهه از شما، پاسخ از ما (Persian)

کانال تلگرامی "شبهه از شما، پاسخ از ما" یک منبع معتبر برای پرسش و پاسخ در مورد شبهات و سوالات دینی می باشد. اگر شما هم علاقه‌مند به بحث و گفتگو درباره موضوعات مختلف دینی هستید و نیاز به پاسخگویی دقیق دارید، این کانال مکانی مناسب برای شماست. اعضای این کانال می توانند سوالات خود را مطرح کرده و از متخصصین مذهبی پاسخ های کامل و دقیق دریافت کنند. کانال "شبهه از شما، پاسخ از ما" برای هر نوع شبهه یا سوالی آماده پذیرایی و ارائه پاسخ صحیح می باشد. با ورود به لینک زیر می توانید به راحتی با مدیر کانال در ارتباط باشید و سوالات خود را ارسال کنید: https://t.me/sharayet_soal99

شبهه از شما، پاسخ از ما

20 Jan, 22:35


با این سرود ماهر زین آرامش خاصی دارم...

شبهه از شما، پاسخ از ما

20 Jan, 22:15


نظر سنجی به پایان رسید.

▪️828 نفر فرموده اند تمام مطالب را می خوانیم
▪️440 نفر فرموده اند همه را می خوانیم ولی ناقص(احتمالا متن های طولانی را نخوانند)
▪️959 نفر فرموده اند به صورت گزینشی مطالب را می خوانیم
▪️و 215 نفر هم فرموده اند گاهی میخوانیم وگرنه معمولا نمی خوانیم.

🔹چون هر اکانت فقط یک بار می تواند رای بدهد، مشخص می شود که 2442 نفر به صورت جدی پیگیر کانال هستند.

🔺حال آن 828 نفر که مخاطب ثابت مطالب هستند
اما اگر خوانندگان دیگر (1399 نفر) را به صورت تخمینی نصف درنظر بگیریم می توان گفت هر مطلب ما تقریبا 1500 خواننده ی ثابت دارد. در بدترین حالت 1000 تا 1500 نفر.
(الله اعلم آمار بیشتر از اینهاست
چون همه در نظر سنجی شرکت نمی کنند)


🔹و چه مسئولیت سنگینی برای بنده ایجاد شده است...
تصور کنید هرچه بنویسم، بلافاصله بیش از 1000 نفر آن را می خوانند

🔸▪️یا الله هزار نفر که سهل است
اگر یک میلیون نفر هم مطالب ما را بخوانند
ولی تو ما را نخوانی(ما را نپذیری...) جز مفلسانی که عمر خود را بیهوده صرف کرده اند چیز دیگری نیستیم...
یا الله به عظمت و بزرگی خودت ما را بپذیر... و نیت هایمان را خالص و اقداماتمان را پر برکت بگردان...

شبهه از شما، پاسخ از ما

19 Jan, 19:44


📝📝📝خانواده ام به اسلام بی احترامی می کنند، چکار کنم؟


پیام ارسالی شما عزیزان:

سلام عليكم ورحمة الله وبركاته،
برادر من به راهنمایی شما نیاز دارم، من در خانواده ای زندگی میکنم که به شدت از هجمه ی دنیای کفر به اسلام دفاع می کنند.(مثلا اسرائیل و ...)
حتی گاهی کم میماند به الله وپیامبر نعوذ بالله بی احترامی کنند
من هم وارد می شوم که از اسلام دفاع کنم چون الله وپیامبرش خط قرمز من هستند سعی میکنم سخنان افرادی که علم دارند را بخوانم و اطلاعات جمع کنم و به شیوه ای درست برایشان توضیح دهم که کار و طرز فکرتان اشتباه است، به آنها می گویم از این همه خطا برگردید که بتوانید جوابگوی الله باشید... اما زور آنها بیشتر است... گاهی انقدر توضیح میدهم که آخر سر بخاطر توهین هایشان بحثمان به دعوا وناراحتی میکشد
حالا شمابه من بگویید چیکار کنم چگونه رفتار کنم
آنها خانواده من هستند من هر روز و هر ساعت مجبورم با آنها باشم...


پاسخ🌻🌻:

و علیک اسلام و رحمت الله و برکاته

▪️بسیار خوب می دانم چه خبر است. در طول این چند سالی که در خدمت این مباحث هستم آنقدر از این موارد دیده و شنیده‌ام که الان گفت و گوهای شما جلوی چشمانم است.

▪️گفتنی ها خیلی زیاد است و می توان یک کتاب در پاسخ به پیام شما نوشت ولی ان شاء الله در چند سطر کوتاه به آن می پردازیم. موارد زیر را بخوانید و در پایان باید بدانید که تلفیق همه این موارد با یکدیگر ضروری است.

📗واکنش علمی:


▪️واکنش علمی شما در برابر سخنان آنان چیست؟ آیا مطالب بی ربط می گویید یا تلاش می کنید پاسخ هایتان تخصصی باشد؟
▪️به هر حال خانواده ی شما از یک مجرا وارد شده اند (یا ملی گرایی، یا علم گرایی، یا فلسفی یا شبهات پراکنده ی موجود در اینترنت و...).

🔹شما متناسب با وضعیت فکری آنها بروید مطالعه کنید... مثلا اگر از دریچه ملی گرایی اسلام و قرآن را می کوبند شما باید در مورد برخی از مسائل مطالعات کافی داشته باشید(چگونگی اسلام پذیری ایرانیان، واکنش اسلام به زبان ها و گویش های مختلف، تفکیک در بین وطن دوستی و وطن پرستی، یادگرفتن برخی از شبهات مشهور که به بهانه ی عربی بودن قرآن تلاش می کنند اسلام را با آن متهم نمایند و ...)
و در مورد موضوعات دیگر نیز باید به صورت کاملا تخصصی مطالعه نمایید.

📗واکنش اخلاقی:

▪️به هر حال اینها اعضای خانواده ی شما هستند و شما باید دلسوز آنها باشید. چیزی که بنده را آزار می دهد این است که در این مواقع برخی از جوانان طوری رفتار می کنند که همه ی پل ها را خراب می کنند. در حالی که شما باید از مجرای محبت و اخلاق حسنه وارد شوید.

▪️می دانید اگر اخلاق مدار باشید، حداقل از میزان آزار و اذیت آنها می کاهید؟ ضمن اینکه اقناع آنها از همین دروازه(اخلاق مداری) عبور می نماید. چون تندخویی منجر می شود آنها جبهه گیری نمایند و...

📗واکنش اجتماعی:

▪️اعضای خانواده طوری هستند که همیشه به یکدیگر نیاز دارند، شما باید طوری رفتار کنید که یک مهره ی سنگین در خانواده باشید. در این شرایط کلام شما هم تا حد زیادی سنگین خواهد شد. مثلا اگر پسر هستید سعی کنید مسئولیت های زیادی در بیرون خانه تقبل نمایید و به پدر یا برادر و خواهرانتان کمک کنید. اگر دختر هستید متناسب با توانایی های خود همین نقش را داشته باشید. خلاصه وجود شما مایه ی آرامش آنان شود(فارغ از هر فکر و اندیشه ای که دارید)

📗واکنش روانی:

▪️اعتماد به نفس داشته باشید، حتی اگر گاهی جواب شبهات آنها را نمی دانید(چه اشکالی دارد بگویید لازم است یک بررسی داشته باشم بعدا پاسخ دهم)...، حتی اگر به شما بی احترامی کردند و روحتان را زخمی نمودند(بگویید این حرف ها درست نیست بی احترامی به دور از بحث های علمی و پژوهشی است)

▪️عزیزان، اگر بدانید شما در آن جمع سفیر چه برنامه ی مهمی هستید، قطعا خود را گم نمی کنید و با اعتمادی وافر به برنامه ی خداوند متعال، ظاهر خواهید شد.
پس به هیچ عنوان خود را گم نکنید و با طمانینه و آرامش با آنها حرف بزنید.

📗فراموش ننمایید خداوند متعال فرموده است:

🌺ادْعُ إِلى‌ سَبِيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَ جادِلْهُمْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبِيلِهِ وَ هُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِينَ🌺 (نحل:125)

(اى پيامبر! مردم را) با حكمت (و گفتار استوار و منطقى) و پند نيكو، به راه پروردگارت بخوان و (با مخالفان) به شيوه‌اى كه نيكوتر است جدال و گفتگو كن، همانا پروردگارت به كسى كه از راه او منحرف شده آگاه‌تر است و (همچنين) او هدايت يافتگان را بهتر مى‌شناسد.


▪️ان شاء الله مواردی که بیان شد در راستای این فرمایش خداوند است و شیوه ی گفت و گو و جدال احسن(نیکوتر) می باشد.



✍🏼 م.ی
▪️30 دیماه 1403 هجری شمسی
▪️ کانال تلگرامی «شبهه از شما، پاسخ از ما» 🦋
__
لینک پیوستن به کانال🌺:

https://t.me/joinchat/AAAAADxXmCCu7a8KQ2K8yA

شبهه از شما، پاسخ از ما

19 Jan, 19:01


امشب این نظر سنجی را را می بندم
و چند نکته خدمت تان عرض می کنم

این یکی دو ساعت عزیزانی که نظر خود را اعلام نکرده اند می توانند شرکت بفرمایند

شبهه از شما، پاسخ از ما

19 Jan, 08:04


به امید الله

"در حال" چاپ است...

شبهه از شما، پاسخ از ما

17 Jan, 22:51


و چقدر سخت است
جوان مسلمان ما در بحث های روزمره در بازار و در اداره و در بین اقوام به این توضیحات نیاز داشته باشد
اما به بهانه ی طولانی بودن حوصله ی خواندن نداشته باشد (متنی که نهایتا به 5 دقیقه زمان نیاز دارد)


چندی پیش به یک مغازه رفتم برای خرید
فروشنده اهل دین بود و من را میشناخت ولی من افتخار آشنایی با ایشان را نداشتم

خودش گفت، فلانی امروز در مسجد! با کسی که علیه غزه حرف زده درگیر شده ام
که تو مسلمان نیستی و...!

گفتم برادر شما باید برایش توضیح میدادی
با گفتن این عبارت که تو مسلمان نیستی چه دردی حل می شود!

بخوانید عزیزان
منظور مطالب بنده نیست
در حالت کلی، بروید تحلیل های مختلف را بخوانید
بروید برای روشنگری در مورد باورهایتان به جمع آوری استدلال بپردازید
در روزگاری که ما زندگی می کنیم بدون استدلال نمی توان(آن گونه که باید) در خدمت اندیشه ی خود بود...

شبهه از شما، پاسخ از ما

17 Jan, 22:21


📝📝📝باز هم بحث غزه و ناسیونالیسم و مباحث مربوطه...

قسمت دوم، قسمت پایانی



📙د)

▪️واقعا گاهی اوقات بخاطر افکار عمومی جامعه ی خودم خیلی غمگین می شوم.

▪️تصور کنید اروپا در عین تفاوت های زیادی که دارد آمده برای خود یک امت فرضی تعیین کرده و نام آن را گذاشته «اتحادیه اروپا» و کشورهای اروپایی مانند برادران یک خانواده هوای یکدیگر را دارند.
اصلا مرزها را برداشته اند و کشورهایشان مانند استان های یک کشور شده اند.

▪️اما در اینجا برخی از عزیزان‌مان امتی که خداوند تعیین فرموده است را کنار می گذارند و اصرار دارند خود را از مردمی که در این زیست بوم زندگی می کنند جدا نمایند.

📘ه)

▪️طبق معمول از برداشت های اشتباه بیم دارم. از اینکه برخی از خوانندگان عزیز تصور نمایند من به زور می خواهم با یک «ملی گرای» عرب یا ترک دوستی نمایم. خیر عزیزان... عرض شد در بازار ملی گرایی من هم هوادار کالای خود هستم.

▪️ولی عینک بنده چیز دیگریست و سخن بنده همدلی با آن «امت گرای» ترک و عرب و ... است که اتفاقا آنها هم مردم ما را به چشم برادر خود نگاه می کنند.

▪️به عبارتی دیگر روی سخن ما با همه ی افرادی است که مخالف امت گرایی هستند(چه ترک، چه عرب چه...) نه فقط مخالفان جامعه ی خودمان.

▪️قبول دارم شاید بسیاری از اوقات صدای ملی گرایان در خاورمیانه از امت گرایان بلند تر باشد، اما باور بفرمایید اگر شخصی بخواهد مشکل این خطه از جهان را حل نماید، باید بداند بهترین راه بازگشت به سخن خداوند متعال است، به این صورت که در بین مردم وحدت ایمانی برقرار باشد.


🌺وَ كَذلِكَ جَعَلْناكُمْ أُمَّةً وَسَطاً لِتَكُونُوا شُهَداءَ عَلَى النَّاسِ...🌺 (بقره:143)

و بدين‌سان ما شما را امّتى ميانه قرار داديم تا بر مردم گواه باشيد

🌺كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ تَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ...🌺 (آل عمران:110)

شما بهترين امّتى هستيد كه براى مردم ظاهر (وگزيده) شده‌ايد. به خوبى‌ها فرمان مى‌دهيد و از بدى‌ها و زشتى‌ها، نهى مى‌كنيد و به خدا ايمان داريد


▪️در پایان، مطالعه ی این شعر اقبال لاهوری هم به همه ی شما عزیزان توصیه می شود:

قوم تو از رنگ و خون بالاتر است
قيمت يک اسودش صد احمر است

قطره‌ی آب وضوي قنبري
در بها برتر ز خون قيصري

فارغ از باب و ام و اعمام باش
همچو سلمان زاده‌ی اسلام باش

قطره ئي از لاله‌ی حمراستي
قطره ئي از نرگس شهلاستي

اين نمي گويد که من از عبهرم
آن نمي گويد من از نيلوفرم

ملت ما شان ابراهيمي است
شهد ما ايمان ابراهيمي است

گر نسب را جزو ملت کرده‌اي
رخنه در کار اخوّت کرده‌اي

در زمين ما نگيرد ريشه ات
هست نا مُسلِم هنوز انديشه ات

نيست از روم و عرب پيوند ما
نيست پابند نسب پيوند ما


دل به محبوب حجازي بسته ايم
زين جهت با يکدگر پيوسته ايم


مستي او تا بخون ما دويد
کهنه را آتش زد و نو آفريد

عشق او سرمايه‌ی جمعيّت است
همچو خون اندر عروق ملّت است

عشق در جان و نسب در پيکر است
رشته‌ی عشق از نسب محکم تر است

عشق ورزي از نسب بايد گذشت
هم ز ايران و عرب بايد گذشت

امّت او مثل او نور حق است
هستي ما از وجودش مشتق است



✍🏼 م.ی
▪️29 دیماه 1403 هجری شمسی
▪️ کانال تلگرامی «شبهه از شما، پاسخ از ما» 🦋
__
لینک پیوستن به کانال🌺:

https://t.me/joinchat/AAAAADxXmCCu7a8KQ2K8yA

شبهه از شما، پاسخ از ما

17 Jan, 22:18


📝📝📝باز هم بحث غزه و ناسیونالیسم و مباحث مربوطه...

قسمت اول


📘الف)

این یکی دو روز یکی از دوستان تماس گرفت و در خصوص بحث غزه و عرب و ملیت و این گونه مسائل کمی صحبت کردیم.
ظاهرا در جمعی بوده و افرادی گفته بودند غزه عرب است و حماس فلان است و ربطی به ما ندارد و از این مسائل.
نکاتی خدمت آن برادر بزرگوارمان عرض کردم که لازم می دانم در اینجا هم بیان نمایم.
هرچند پیشتر هم در کانال به این موضوعات پرداخته ایم، ولی چون این روزها سخن از آتش بس است و باز موضوع غزه در محافل پررنگ شده ان شاء الله بیان این نکات خالی از لطف نمی باشد.


📕ب)

▪️بزرگواران عینک ما برای تحلیل قضایای خاورمیانه چیست؟
امت گرایانه است یا ملی گرایانه؟

▪️اگر عینک ملی گرایانه باشد، طبیعی است که هرکس برای مردم خود دل می سوزاند.
قطعا اگر جنگ بین ملیت ها رخ دهد، ما نیز مردم خود را بر همه ی مردم جهان ترجیح می دهیم. و مبنای قضاوت هایمان همین خواهد بود.

▪️اما اگر عینک ما امت گرایانه باشد، طبق فرموده ی اسلام مبارک همه ی مسلمانها را (فارغ از هر رنگ و نژادی) هم خانواده ی خود می دانیم.

🔹حال عزیزان مشکل اینجاست که برخی از افراد جامعه دیدگاه ملی گرایانه دارند و برخی ها دیدگاه امت گرایانه.
و یقین بدانید تا تکلیف این موضوع روشن نشود هرگونه بحثی در این زمینه عقیم خواهد بود و به نتیجه نخواهد رسید.

📗ج)

▪️عزیزانی که عینک ملی گرایانه به چشم دارند، یکی از گلایه هایی که دارند این است که چرا ملیت های دیگر به فکر ما نیستند. پس ما هم به فکر هیچ کس نخواهیم بود.

▪️باید به این دوستان بزرگوار گفت، پاسخ این رفتار را باید در رفتار ملی گرایانه خود پیدا کنید. خوب طبیعی است اگر شما ملت خودتان برایتان مهم است آن عرب ملی گرا هم ملت خود را ترجیح می دهد (دیگر چرا از او انتظار دارید به فکر شما باشد؟)
می دانید شما با این کار حمایت آنها از خود را از حد یک واجب الهی (وحدت دنیای اسلام) به یک کار خوب معمولی تنزل داده اید که مثلا بسیار خوب می شود که بیایند و به ما کمک کنند. اما اگر واجب الهی باشد همه موظف خواهند شد؟

🔺لطفا شما قضاوت بفرمایید:
آیا منطقی است من، ملی گرا(از نوع سکولار و حتی ناباور) باشم و اسلامگرایی برایم مهم نباشد اما انتظار داشته باشم همه ی مسلمین جهان آغوش مومنانه ی خود را برای من باز کنند؟ و برای من هزینه نمایند؟
از دید این قلم منطقی نیست.


▪️اما اگر من امت گرایانه به موضوع نگاه کنم، طبیعی است که انتظارات امت گرایانه هم دارم...


(از ملی گرایانشان که انتظاری نمی رود) اما بر فرض اینکه برادران «امت گرای عرب»(نه ملی گرایانشان) به فکر ما نبوده اند. الان چکار کنیم؟ ما باورهای امت گرایانه خود را رها کنیم و ملی گرایانه رفتار کنیم؟ پاسخ خیر است. مگر ما بخاطر رفتار آنها امت گرا شده ایم! خیر عزیزان
ما بخاطر فرمان الله ذوالجلال این گونه هستیم. آری، بخاطر بی تفاوتی هایی که دیده ایم می توانیم به درگاه خداوند شکایت کنیم که چرا برادران غیر هم زبان مان ما را فراموش کردند اما دیگر آنها الگوی ما نیستند که بخاطر آنها از آموزه های اسلام عبور نماییم. و الان بگوییم کشته شدن مسلمانان به ما ربطی ندارد و در سمت ظالم و متجاوز(صهیونیست) بایستیم!


⚜️ان شاء الله ادامه در قسمت دوم



✍🏼 م.ی
▪️29 دیماه 1403 هجری شمسی
▪️ کانال تلگرامی «شبهه از شما، پاسخ از ما» 🦋
__
لینک پیوستن به کانال🌺:

https://t.me/joinchat/AAAAADxXmCCu7a8KQ2K8yA

شبهه از شما، پاسخ از ما

17 Jan, 19:53


📝📝📝چرا مسلمانها از کشورهای اسلامی به کشورهای اروپایی می روند؟


یکی از عزیزان این سوالات را مطرح کرده است:

⬅️سلام من از افغانستان برای شما پیام میفرستم لطفا به این سوالات پاسخ دهید.

🔹۱. چرا فقط مسلمانها از کشورهای خود فرار میکنند و به کشور های غیر مسلمان پناه میبرند؟
چرا هیچ غیر مسلمان به کشورهای مسلمانان پناه نمی برند؟

🔹۲- آیا دین غیر مسلمانها بهتر از دین اسلام است؟ اگر نیست پس چرا چنین اتفاقات مهلک نابودی تدریجی اهل ایمان که همانا پناه بردن به دربار کفر میباشد رخ میدهد؟ آیا انسانیت آنها بهتر از انسانیت ما مسلمان ها است؟


پاسخ🌻🌻:

و علیکم و رحمة الله و برکاته برادر بزرگوارم.

🔳فرموده اید: 🔺"چرا فقط مسلمان‌ها از کشورهای خود فرار می‌کنند و به کشورهای غیر مسلمان پناه می‌برند"🔺
خوب برادر این درست نیست الان نگاه کنید در جنگ روسیه و اوکراین چقدر مردم اوکراین به کشورهای مختلف اروپایی فرار کرده اند. می خواهم بگویم اینگونه نیست که فقط مسلمان‌ها از مناطق جنگ زده فرار کنند. ضمن اینکه لزوماً همه مسلمان‌ها از کشورهای خود نمی روند مثلاً مسلمان‌های ترکیه، قطر، امارات، کویت، عمان، مالزی، اندونزی ... چرا اینها نمی روند؟ طبیعی است که فقط در جایی که جنگ و مشکلات وجود داشته باشد این روند وجود دارد نه در جایی که اسلام وجود دارد...!

🔳 در ادامه نوشته اید:
🔺"چرا هیچ غیر مسلمانی به کشورهای مسلمان پناه نمی‌برند؟"🔺 خب الان وضعیت تاریخی این‌گونه است اتفاقاً در جنگ جهانی دوم مردم یونان به سوریه پناه برده بودند عکس‌هایشان هم در اینترنت موجود است. به نظر شما اگر همین الان یک جنگ خانمان سوز در اروپا شروع شود مردم بر سر جای خود باقی می مانند یا به مناطق امن می روند؟

🔳 سوال دومتان این است:
🔺"آیا دین غیر مسلمان‌ها بهتر از دین اسلام است؟ اگر نیست پس چرا چنین اتفاقات مهلکی که نابودی تدریجی اهل ایمان که همانا پناه بردن به دیار کفر می‌باشد رخ می‌دهد؟"🔺 ببینید برادر پناه بردن به دیار آنها پناه بردن به کفر آنها نیست بلکه تغییر دادن شرایط است، یعنی رسیدن به شرایطی که در آنجا وجود دارد...مثلا آنجا آسایش وجود دارد، امنیت وجود دارد و هر روز صدای انفجار و تانک و توپ شنیده نمی شود... خلاصه آنها از قرآن به الحاد فرار نمی کنند، بلکه از وضعیت امنیتی و اقتصادی نامطلوب به وضعیت امنیتی و اقتصادی مطلوب می روند. به بیان بسیار ساده در اینجا بحث فکر و اندیشه مطرح نیست که شما چنین سوالی مطرح می کنید بلکه بحث بر سر وضعیت اجتماعی است.

🔳بعد فرمودید
🔺"آیا انسانیت آنها بهتر از انسانیت ما مسلمان‌ها است؟"🔺 نه اینطور نیست برادر اتفاقاً در باب انسانیت و اخلاق و اینگونه مسائل، آیین پاک اسلام و حتی جامعه اسلامی دست بالا را دارد. مسائلی چون امر به معروف و نهی از منکر و بی تفاوت نبودن در برابر دیگران، بحث اخلاقیات و باور به دادگاه الهی، بحث احترام به والدین، بحث طهارت اجباری و خیلی از موضوعات دیگر... ولی متاسفانه ما اسلام را اجرا نمی کنیم و وضعیت‌مان اینگونه شده است وگرنه از حیث برنامه چه برنامه ای کاملتر از اسلام!

در پایان سوالی از شما میپرسم، به نظر شما همان کشورهایی که مردم ما به آنجا میروند و معمولا برای جبران خلاهای آن ها نیروی کار می شوند، چقدر در نا‌امن کردن کشورهای مسلمان نقش دارند؟ تا چه اندازه گرسنگی و قحطی موجود در کشورهای اسلامی به دلیل فعالیت ها و دخالت های آنهاست؟ کشورهایی که در مناطق مختلف دنیای اسلام پایگاه های نظامی دارند و تغییرات کلان باید از فیلتر آنها عبور کند تا منافع آنها به خطر نیفتد... پس کافیست نگاه ما به موضوعات عمیق باشد تا به لایه های مختلف این مباحث دست پیدا کنیم.

فقط فراموش نفرمایید ما نمی گوییم در هر شرایطی ما بهترین هستیم و آنها بدترین. خیر، آنها هم خوبی های خود را دارند ولی بی شک اگر اسلام مبارک را با یک خوانش عقلانی و رحمانی اجرا نماییم، ما برترین امت خواهیم شد.





✍🏼 م.ی
▪️28 دیماه 1403 هجری شمسی
▪️ کانال تلگرامی «شبهه از شما، پاسخ از ما» 🦋
__
لینک پیوستن به کانال🌺:

https://t.me/joinchat/AAAAADxXmCCu7a8KQ2K8yA

شبهه از شما، پاسخ از ما

17 Jan, 14:02


حتی اگر من آتئیست باشم این دلیل نظر من را تغییر می‌دهد ...

▪️ کانال تلگرامی «شبهه از شما، پاسخ از ما» 🦋
__
لینک پیوستن به کانال🌺:

https://t.me/joinchat/AAAAADxXmCCu7a8KQ2K8yA

شبهه از شما، پاسخ از ما

11 Jan, 15:16


📝📝رابطه ی بین آتش سوزی آمریکا و عذاب الهی

قسمت دوم، قسمت پایانی

📕ب)


▪️حال این دو دستگی وارد تحلیل های جامعه ی امروز ما هم شده است.
عده ای نگاه چهارعلتی دارند و عده ای دیگر نگاه دو علتی.

دسته ی اول می گویند(همراه با قبول داشتن علت مادی و صوری) خداوند باعث ایجاد این آتش سوزی شده و هدف و غایت آن هم مجازات آمریکا است.

اما دسته ی دوم، سراغ همان دو علت مادی و صوری می روند و از حذف علت های فاعلی و غایی (که محصول رنسانس غربی است) استقبال می نمایند.

📗ج)

🔺جمع بندی این دو دیدگاه در مورد حادثه پیش آمده چگونه است؟

▪️از دید این قلم، علت مادی و صوری (فعل و انفعالاتی که در جهان علم باعث ایجاد و گسترش آتش سوزی شده) بر سر جای خود قرار دارد. علت فاعلی ( اینکه در نهایت خداوند اجازه داده این آتش سوزی وجود داشته باشد) هم بر سر جای خود قرار دارد. اما علت غایی(اینکه چرا این آتش سوزی رخ داده/انتقام یا امر طبیعی) در علم خداوند متعال است.

▪️هر چند ما قرینه های زیادی داریم که این آتش سوزی مجازات کشور آمریکا است، اما تایید نهایی آن در علم خداوند است، کما اینکه انکار عذاب دانستن آن هم قضاوت کردن در کار خداوند است و باز باید گفت خداوند می داند.

▪️🔸چه قرینه هایی در دست داریم؟

-حمایت از مظلوم و برخورد با ظالم یک سنت الهی است. (هرچند در حالت های مختلف رخ می دهد و قرار نیست همیشه بالفور انجام شود.)


خداوند ذوالجلال می فرماید:

🌺وَسَكَنْتُمْ فِي مَسَاكِنِ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ وَتَبَيَّنَ لَكُمْ كَيْفَ فَعَلْنَا بِهِمْ وَضَرَبْنَا لَكُمُ الْأَمْثَالَ🌺 (ابراهیم: 45)

و در مساکن کسانی که به خود ستم کردند، ساکن شدید، در صورتی که برای شما روشن و آشکار است که ما با آنان [به سبب ستم هایشان] چه کردیم و برای شما مثال ها [یِ پندآموزی از جامعه هایی که به وسیله عذاب نابود شدند] ذکر کردیم.


🌺إِنَّمَا السَّبِيلُ عَلَى الَّذِينَ يَظْلِمُونَ النَّاسَ وَيَبْغُونَ فِي الْأَرْضِ بِغَيْرِ الْحَقِّ أُولَئِكَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ🌺 (شوری:42)

ايراد و مجازات بر كساني است كه به مردم ستم مي‏كنند و در زمين به ناحق ظلم روا مي‏دارند. براي آنها عذاب دردناكي است.

-خبرگزاری یورونیوز فارسی در 16 مهر 1403 خبری منتشر کرد مبنی بر اینکه در طول یک سال گذشته آمریکا قریب به 18 میلیارد دلار به اسرائیل کمک کرده است. کمک برای چه؟ برای کشتن و سلاخی کردن ده ها هزار انسان بی گناه، که می گویند ما در خاک و سرزمین خود زندگی می کنیم، چرا اجازه نمی دهید حق مالکیت و حتی حق حیات داشته باشیم؟
بر اساس گزارش سی ان ان عربی در 11 ژانویه 2025 که منبع آنها دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن(LSHTM) است، تا کنون 64 هزار نفر در این یک سال و چند ماه در غزه شهید شده اند.

والله اعلم بالصواب



✍🏼 م.ی
▪️22 دیماه 1403 هجری شمسی
▪️ کانال تلگرامی «شبهه از شما، پاسخ از ما» 🦋
__
لینک پیوستن به کانال🌺:

https://t.me/joinchat/AAAAADxXmCCu7a8KQ2K8yA

شبهه از شما، پاسخ از ما

11 Jan, 15:13


📝📝رابطه ی بین آتش سوزی آمریکا و عذاب الهی

قسمت اول

🔘در این چند روز که لس آنجلس آمریکا دچار آتش سوزی شده و قریب به 150 میلیارد دلار به مردم این شهر آسیب وارد شده است.(منبع: بی بی سی فارسی، استناد به موسسه ی کیوودر، 10 ژانویه 2025) تحلیل های مختلفی در فضای مجازی منتشر شده است. برخی از مردم می گویند این عذاب الهی است که بخاطر جنایت آمریکا در حق مردم غزه دامن آنها را گرفته است(پشتیبانی و تجهیز اسرائیل) و برخی دیگر می گویند این یک امر کاملا طبیعی است و فلان توجیهات علمی برای این موضوع وجود دارد. مثلا یکی از مخاطبان فضای مجازی در زیر خبر این آتش سوزی کامنت کرده بود که الان مسلمانها می آیند و می گویند کار خداست...
ان شاء الله در این یادداشت توضیحاتی در این مورد تقدیم می گردد.

📘الف)

▪️300 سال قبل از تولد سیدنا عیسی (علیه السلام) (تقریبا 2300 سال پیش) فیلسوف پرآوازه ی جهان فلسفه یعنی ارسطو، مطلبی مطرح کرده است تحت عنوان علل اربعه (یا علت های چهارگانه) که از آنها به «علت مادی»، «علت صوری»، «علت فاعلی» و «علت غایی» نام برده می شود.

▪️مثلا برای همین لپتاپی که زیر انگشتان بنده قرار دارد، عناصر و مواد تشکیل دهنده‌ی لپتاپ علت مادی است، شکل و شمایلی که لپتاپ به صورت آن درآمده است علت صوری است، کسی که آن را ساخته است علت فاعلی است و هدف سازنده ی لپتاپ از ساختن این دستگاه، علت غایی نام دارد.
تا سالیان متمادی در جامعه ی غربی این علل اربعه وجود داشت و متفکران براساس این عینک به پدیده های مختلف نگاه می کردند.

▪️اما حاکمیت کلیسا(که حرمت بسیار زیادی برای سخنان ارسطو قائل بود) چنان جنایاتی مرتکب شد و چنان تحریفاتی وارد دین نمود که مردم غرب از مسیحیت و هر آنچه مورد استناد آنها بود متنفر گشتند.

▪️یکی از همین موارد علت های چهارگانه ی ارسطو بود و این بار به جای چهار علت، دو علت را باقی گذاشتند. به این صورت که علت فاعلی و علت غایی حذف شد و علت مادی و صوری باقی ماند.
یعنی برای بررسی یک درخت، به بررسی مواد تشکیل دهنده و فعل و انفعالات دنیای مادی پرداختند و شکل و قیافه ی آن را نگاه کردند اما از علت فاعلی(چه کسی درخت را ساخته) و علت غایی(آن شخص سازنده چرا درخت را ساخته) غافل شدند. و شد آنچه که شد(مادی گرایی و گسترش سکولاریسم و حتی الحاد در جوامع غربی).

که کاملا مشخص است این فرآیند به علت متوجه نشدن موضوع است، و توجه نشده است که برنامه ی یک دین تحریف شده به معنای اصل دین نیست و اگر حاکمیت کلیسا با این بهانه ها جلوی علم را می گرفت این به فهم نادرست و تحریفات آنها برمیگردد نه برنامه ی پروردگار...

⚜️ان شاء الله ادامه در قسمت دوم



✍🏼 م.ی
▪️22 دیماه 1403 هجری شمسی
▪️ کانال تلگرامی «شبهه از شما، پاسخ از ما» 🦋
__
لینک پیوستن به کانال🌺:

https://t.me/joinchat/AAAAADxXmCCu7a8KQ2K8yA

شبهه از شما، پاسخ از ما

10 Jan, 22:53


گریه کودکان غزه به علت گرسنگی

حتی شیرخشک در آنجا یافت نمی شود

شبهه از شما، پاسخ از ما

10 Jan, 22:41


نمایی از آتش سوزی لوس آنجلس

شبهه از شما، پاسخ از ما

10 Jan, 22:36


آه مظلوم
آه مظلوم
آه مظلوم


یا الله...

شبهه از شما، پاسخ از ما

10 Jan, 22:33


📝آتش سوزی در آمریکا

🔺۱. لطفا این آیه را بخوانید:


وَلِلَّهِ جُنُودُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۚ وَكَانَ اللَّهُ عَزِيزًا حَكِيمًا(فتح:۷)

و سپاهیان آسمانها و زمین از آن خداست، و خداوند پیروزمند حکیم است.



🔺۲. حال این آیه را بخوانید تا بدانید منظور از جنود خدا(سربازان خدا) چیست:


يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اذْكُرُوا نِعْمَةَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ جَاءَتْكُمْ جُنُودٌ فَأَرْسَلْنَا عَلَيْهِمْ رِيحًا وَجُنُودًا لَمْ تَرَوْهَا ۚ وَكَانَ اللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرًا(الاحزاب: ۹)

ای مؤمنان! به یاد آورید نعمت خدای را در حق خودتان، بدان گاه که لشکرها به سراغ شما آمدند (تا کار اسلام را برای همیشه یکسره کنند. یعنی پیغمبر را بکشند و مسلمانان را در هم بکوبند و مدینه را غارت کنند، و بالأخره چراغ اسلام را خاموش سازند). ولی ما تندباد (سخت سردی) را بر آنان گماشتیم و لشکرهائی (از فرشتگان) را به سویشان روانه کردیم که شما آنان را نمی‌دیدید. (فرشتگان رعب و هراس را به دلهایشان انداختند و طوفان باد خیمه و خرگاه ایشان را بازیچه قرار داد و بدین وسیله آنان را در هم کوبیدیم). خداوند می‌دید کارهائی را که می‌کردید.


🔺۳. حال بروید در رسانه‌ها اخبار آتش سوزی آمریکای مدافع کودک کشی غزه را بخوانید.

🔹این خبر از بی بی سی:

"علی‌رغم پیشرفت در مهار آتش‌سوزی ویرانگری که بخش‌های مهمی از شهر لس‌آنجلس را به خاکستر تبدیل کرده است، آتش‌نشانان در جنوب ایالت کالیفرنیا هشدار دادند که اگر جمعه ۲۱ دی، ۱۰ ژانویه سرعت و جهت بادها تغییر کند کار آنها با چالش بیشتری روبرو خواهند‌ شد.
رئیس پلیس لس‌آنجلس درباره میزان ویرانی گفته است حومه شهر طوری به نظر می‌رسد که «گویی مورد اصابت بمب اتمی قرار گرفته است.» او در حالی نسبت به افزایش تعداد قربانیان ابراز نگرانی کرده که تا کنون ۱۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
در این آتش‌سوزی که مخرب‌ترین از این نوع در ویرانی سازه‌ها در لس‌آنجلس ارزیابی شده، آتش بیش از ۱۰ هزار خانه را بلعیده است.
بر اساس برآورد موسسه «کیوودر» آتش‌سوزی لس‌آنجلس تاکنون بین ۱۳۵ تا ۱۵۰ میلیارد دلار خسارت مالی به بار آورده است.
لس‌آنجلس از شش نقطه دچار آتش‌سوزی شده‌ است. شدت و دامنه آتش در «ایتون» و «پالیسیدز» بیشتر و بزرگتر است. مهار آتش این دو بخش که مساحتی بالغ بر ۱۳۷ کیلومتر مربع را در بر می‌گیرد برای امدادگران  چالش‌برانگیز و دشوارتر از سایر نقاط است. "

▪️دلیل و غایت اصلی را خدا میداند
از آزار هیچ انسانی هم خوشمان نمی آید
ولی کسی که برای مظلوم چاله میکند باید بداند خدایی در آن بالا وجود دارد که بالاتر از اوست...

فکر می کنید دنیا حساب و کتاب ندارد؟

م.ی

▪️ کانال تلگرامی «شبهه از شما، پاسخ از ما» 🦋
__
لینک پیوستن به کانال🌺:

https://t.me/joinchat/AAAAADxXmCCu7a8KQ2K8yA

شبهه از شما، پاسخ از ما

10 Jan, 18:13


▪️مخاطب بزرگوار:

برادر عزیز و دوست دلسوزم، کار دعوی زیبا و مبارکی را انجام میدهید از صمیم قلبم این توفیقات رو به شما تبریک عرض میکنم، و برایتان از درگاه باریتعالی خواستار اخلاص روز افزون هستم، زیباترین جلوه ی دعوت شما از نظر بنده ی حقیر در این برهه حساس از حالات امت اسلامی و وجود اختلافات زیاد، اخلاق مداری و ورود نکردن به مسائل اختلافی درون دینی می باشد امیدوارم بنده حقیر و سایر داعیان از این نکته الگوبرداری داشته باشیم.

▪️پاسخ:
خداوند متعال حفظتان کند.
اخلاق که بحثش جداست، من غالب شدن بر قوی ترین اندیشه‌های غیر دینی را هم بدون اخلاق نمیخواهم.
چون آن موقع از اسلامی دفاع کرده‌ام که خودم در ذهن ساخته‌ام، نه اسلامی که خداوند فرستاده است.

اما در خصوص بحث اختلافات.
دادمان که به جایی نمیرسد، حداقل در حیطه‌ی اختیارات خود و در این کار که با این موضوعات فاصله هم دارد، بگذار قلب ها به هم نزدیک باشد.


https://t.me/joinchat/AAAAADxXmCCu7a8KQ2K8yA

شبهه از شما، پاسخ از ما

10 Jan, 16:11


▪️پیام یکی دیگر از مخاطبان

ببخشید چرا فعالیت کانال شما کم شده و مثل سابق نیست، یک زمانی لذت می بردیم، مدام مطلب می نوشتید

▪️پاسخ:
خدا حفظتون کنه برادر عزیزم
بله همینطور است که می فرمایید. ان شاء الله دلیل اصلی آن ادامه تحصیل است و پناه میبرم به خداوند اگر بخاطر مسائل دیگر باشد(مواردی چون بی انگیزه شدن، از این فاز خارج شدن و ...)

انسان موجودی کمال گرا است، و دوست دارد پیشرفت نماید، بنده احساس میکردم به تحصیل در مقاطع بالاتر نیاز دارم

و شکر خدا کلاس های این مقطع هم در حال اتمام است و این بار یکی دو سال باید در خانه مشغول تحقیق باشم(موضوعی که تصویب گردد)
و اگر خدا بخواهد این بار بستر برای نوشتن مساعدتر خواهد شد.
هرچند فعالیت(به نسبت سابق) کم‌ شده و این طور نیست که فعالیت تعلیق یا تعطیل شده باشد.
توکلت علی الله

https://t.me/joinchat/AAAAADxXmCCu7a8KQ2K8yA

شبهه از شما، پاسخ از ما

10 Jan, 12:02


▪️یکی دیگر از عزیزان نوشته است:

سلام برادر بزرگوار
شکر خدا نزدیک دو سال است که عضو کانال شما هستم، یک بار توفیق شرکت در سخرانی شما تو دانشگاه کردستان را داشتم هرچند سعادت نشد از نزدیک به شما سلام بدهم ولی خیلی خیلی خیلی از حرف ها و سخنانتان متاثر شدم و باعث شد بیشتر با اسلام واقعی آشنا بشم و لی هرگز قدرت بیان نداشتم تا مثل شما درمقابل کسانی که شبه‌ به دین اسلام وارد می‌کنند دفاع کنم. البته درحد توان جواب دادم و کتاب های شما و کانال شما را معرفی کرده ام ولی آنها فقط دوست دارند خودشان را گول بزنند وگرنه بهتر از ما هم میدانند دین اسلام واقعی چیست.

▪️پاسخ:
و علیک السلام و رحمت الله و برکاته
خداوند متعال حفظتان کند
خیلی خوشحالم که توانسته ام سببی باشم که این آرامش ایمانی وارد قلب شما شود. بی شک این توفیق خداوند متعال است که نصیب این حقیر شده است.
در خصوص قبول نکردن هم، به هر حال هر کس مسئول اعمال خویش است.
ما تلاش میکنیم مودبانه و دلسوزانه حقیقت را بیان نماییم حال این که شخص میپذیرد یا نه خودش و نامه ی اعمال خودش.


https://t.me/joinchat/AAAAADxXmCCu7a8KQ2K8yA

شبهه از شما، پاسخ از ما

10 Jan, 11:55


سلام عزیزان
ار پیام هایی که فرستادید چند موردش رو ان شاء الله منتشر میکنم


▪️یکی از مخاطبان نوشته:


سلام علیکم و رحمة الله
خیلی حرف ها تو سرم بود. که دوست داشتم زمانی که بچه بودم به شما میگفتم آن زمان که جلوی آینه تصور می‌کردم با شما دارم صحبت میکنم یا مثل شما دارم صحبت میکنم
این از زمانی شروع شد شما به کوردی فصیح در یک شبکه صحبت میکردید و من به خاطر پدر بزرگ و مادر بزرگم پای صحبت های شما می نشستم.
و واقعا برایم جذاب بود؛ اون موقع من کلاس هفتم بودم میرفتم یک خودکار و کاغذ برمی‌داشتم و نکات رو می‌نوشتم و زمانی که معلم هایم سر کلاس داشتن صحبت میکردن منم با آنها به بحث می پرداختم
خیلی آرزو میکردم شبیه شما باشم و خیلی شخصیت شما برایم جالب بود
میدیدم از دین داری خود خجالت نمی‌کشید
برعکس همه اطرافیانم
خلاصه سر شما رو درد نیارم بعد سال ها گوشی خریدم و پیچ شما رو دنبال کردم، همچنین اولین کتاب شما رو خریدم.
از خداوند منان خواستارم شما را موفق و موید کند
حالا خودم دارم در زمینه دین مطالعه میکنم و از تک تک ثانیه های عمرم لذت میبرم، همچنین کتاب های شما رو به دقت مطالعه میکنم
این رو بدونید در دعای های خودم اسم شما رو میارم و همیشه برای شما و تمام فعالان دینی دعا میکنم.


▪️پاسخ:
ممنونم برادر جان خداوند حفظتان کند
اینکه از کودکی با مطالب بنده همراه بوده اید و الان برای خودتان مردی شده اید جای مسرت و خوشحالی است.
بنده همان اوایل بارها میگفتم الحاد نوین، باتلاق رنگین درختی است که میوه اش سالهای دیگر تحویل جامعه داده خواهد شد...
ان شاء الله شما برادر عزیزمان مانند بسیاری از جوانان عزیز دیگرمان، با قلبی پر از ایمان و با روحیه ای قاطع در برابر شبهات به مسیر دین ادامه دهید.

الحمدلله رب العالمین


https://t.me/joinchat/AAAAADxXmCCu7a8KQ2K8yA

شبهه از شما، پاسخ از ما

06 Jan, 17:39


سلام و رحمت الهی بر شما عزیزان باشد.🌹🌹
9 سال پیش، در چنین روزی (17 دی ماه 1394) کانال تلگرامی "شبهه از شما، پاسخ از ما" تاسیس شد.

🔲 و از فردا کانال وارد 10 سالگی خود خواهد شد.
10 سال یک عمر است. پسری که در روز تاسیس کانال متولد شده باشد ماشاء الله الان برای خود مردی شده است.


🔲 هرچند گفتنی هایی هست که خدمت تان عرض نمایم
اما به دلیل فشار درسی(صبح یک کلاس مهم دارم و باید درس بخوانم) نمی توانم بیشتر برایتان بنویسم

🔲اما خواستم در حضور شما عزیزان از خداوند متعال شکرگزاری نمایم که این نعمت گرانبها را به این بنده‌اش اعطا فرمود که بتوانم 9 سال در این پنجره ی شیشه ای برای جوانان مسلمان بنویسم و از آیین مبارک اسلام دفاع نمایم.
طوری که الان هم به شبهات تکراری پاسخ داده نمی شود و هر چه نوشته می شود جدید است.
و خروجی این کانال تا کنون چندین جلد کتاب شده است(الحمدلله)

🔲خیلی ها آمدند و رفتند، خیلی ها کانال زدند و بعد از یکی دو سال جمع کردند
اما الله متعال توفیق استمرار و ثابت قدمی را نصیب این بنده اش نموده است.

▪️امید دارم(و برایم دعا کنید)، همین ثابت قدمی به معنای تایید خداوند باشد و در روز قیامت تک تک کلماتی که در اینجا تایپ نموده‌ام باعث سربلندی اینجانب و همه ی عزیزانی که این حقیر را به هر طریقی همراهی نموده اند در حضور خداوند متعال باشد.

🔲قطعا دعای خیر شما عزیزان
در این مسیر پشتیبان بنده بوده است.
وگرنه هرکسی در طول سالیان متوالی فراز و فرودهای زیادی را تجربه می نماید.
و باز هم برای ادامه ی مسیر محتاج دعاهای شما عزیزان هستم.


⚜️⚜️ضمن اینکه مانند سالهای گذشته این چند روز می توانید انتقادات، پیشنهادات و درد دل های خود را برای این برادر کوچکتان بنویسید، این یکی دو روز کلاس ها برگزار شوند وقتم اندکی آزاد می شود ان شاء الله

▪️✍🏼آیدی ارتباط با مدیر کانال:

@pasokh99



▪️▪️▪️

شبهه از شما، پاسخ از ما

05 Jan, 00:18


📝📝📝دختران حضرت شعیب(علیه السلام)، الگوی دختران مسلمان


▪️این آیه را بخوانید:

🌺فَجَاءَتْهُ إِحْدَاهُمَا تَمْشِي عَلَى اسْتِحْيَاءٍ قَالَتْ إِنَّ أَبِي يَدْعُوكَ لِيَجْزِيَكَ أَجْرَ مَا سَقَيْتَ لَنَا ۚ فَلَمَّا جَاءَهُ وَقَصَّ عَلَيْهِ الْقَصَصَ قَالَ لَا تَخَفْ ۖ نَجَوْتَ مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ🌺

یکی از آن دو (دختر) که با نهایت حیاء گام برمی‌داشت (و پیدا بود که از سخن گفتن با یک جوان بیگانه شرم دارد) به پیش او آمد و گفت: پدرم از تو دعوت می‌کند تا پاداش این که (لطف فرموده و آب از چاه بیرون کشیده‌ای و بدان گوسفندان) ما را آب داده‌ای، به تو بدهد. هنگامی که موسی به پیش پدر او آمد و سرگذشت خود را برای وی بیان کرد، گفت: نترس که از مردمان ستمگر رهائی یافته‌ای (و اینجا از قلمرو آنان بیرون است و دسترسی به تو ندارند).



▪️اگر توجه بفرمایید اشاره دارد به راه رفتن دختر حضرت شعیب(علیه السلام) وقتی به سمت حضرت موسی(علیه السلام) رفت.
ببینید خداوند رفتن این دختر را چگونه بیان می فرماید

🔹با "شرم" و حیا" گام برمیداشت...

🔸نه با "عشوه" و "ناز"

▪️خواهران مسلمانم، این داستان های قرآنی
حاوی نکات آموزنده اند و صرفا داستان های خشک و خالی نیستند
ببینید دختری که توسط یک پیامبر تربیت شده چگونه در جمع نامحرم ها قدم برداشته است...


🔘اگر روزی بانوان مسلمان به این باور برسند که جلب توجه خداوند از جلب توجه مردهای نامحرم مهمتر است و این باور را به عمل تبدیل نمایند
بسیاری از مشکلات جامعه‌ی اسلامی ریشه کن خواهد شد.

🔘ولی افسوس...
برخی ها نمیدانند و برخی ها دانستن‌شان هیچ سودی برایشان ندارد...
چون به آن عمل نمیکنند.



✍🏼 م.ی
▪️15 دیماه 1403 هجری شمسی
▪️ کانال تلگرامی «شبهه از شما، پاسخ از ما» 🦋
__
لینک پیوستن به کانال🌺:

https://t.me/joinchat/AAAAADxXmCCu7a8KQ2K8yA

Telegram

شبهه از شما، پاسخ از ما

03 Jan, 11:05


چرا احساس آرامش ندارم؟
این همه امکانات در اختیار دارم اما باز ناراحتم
چیکار کنم از این وضعیت نجات پیدا کنم؟

"لطفا این فایل را بفرستید برای جوانانی که احساس دلتنگی و شکستگی دارند"

🎙م.ی

▪️ کانال تلگرامی «شبهه از شما، پاسخ از ما» 🦋
__
لینک پیوستن به کانال🌺:

https://t.me/joinchat/AAAAADxXmCCu7a8KQ2K8yA

شبهه از شما، پاسخ از ما

28 Dec, 23:42


نگران نباشید. قطعا افراد با بصیرت، ادب بالا را درک می‌نمایند و حساب افراد سطحی نگر‌ از آنها جداست(می توان گفت نظر آنها اهمیتی ندارد)

پس ما در هر حال باید ادب اسلامی خود را حفظ نماییم


محتاج دعای خیر

شبهه از شما، پاسخ از ما

28 Dec, 23:38


جوانان مسلمان
فراموش نکنید
اگر معلومات هم نداشته باشیم، ادب ما می تواند معرف اسلام مان باشد‌..

شبهه از شما، پاسخ از ما

28 Dec, 23:34


چند نمونه برای ادب:

ادب در برابر خدا و اسلام:
در وقت نماز(خشوع و خضوع)/داشتن ادب در برابر آیات قرآن و احادیث و محترمانه رفتار کردن با آنان

ادب در روابط اجتماعی:
رعایت احترام، استعمال کلمات مودبانه و سنگین، احترام به بزرگترها

ادب در خانواده:
احترام به پدر و مادر، رفتار و کلمات مناسب در بین افراد خانواده

ادب در برابر طبیعت:
حفظ محیط زیست، تلاش برای پاکیزگی

و...

شبهه از شما، پاسخ از ما

27 Dec, 22:05


📝📝📝شبهه ای در مورد داستان حضرت یوسف(ع) و خیانت زلیخا

قسمت دوم، قسمت پایانی

⬅️شبهه:
چرا با اینکه قرآن این قصه رو گفته و در آخر به هم می‌رسند، عیب‌جویی و تحقیری در بیان داستان صورت نگرفته؟
و حظ عشق رو به کام خواننده به وجود میاره‌؟ چرا قرآن این قصه رو با آب و تاب و شیرین و دلچسب و به اصطلاح تا این حد رمانتیک و دراماتیک تعریف کرده؟ زلیخا مهمونی ترتیب میده و زنان مصر رو دعوت می‌کنه و چاقو و ترنج دست‌شون میده و یوسف وارد میشه و...؟؟

پاسخ🌻🌻:

▪️در قرآن هیچ اشاره ای مبنی بر اینکه حضرت یوسف(ع) و زلیخا به هم می رسند وجود ندارد. اما در برخی از روایات از آن گفته شده است. مقاله ای وجود دارد تحت عنوان ازدواج یوسف و زلیخا، حقیقت یا افسانه؟ در آنجا تمام روایات مطرح شده در این زمینه مورد بررسی قرار گرفته است. ( اهل تشیع و اهل تسنن)
نتیجه این است که این روایت ها مورد دار است و بزرگان با تردید به موضوع نگاه کرده اند. (که ازدواجی رخ داده است یا خیر).

📚ازدواج یوسف و زلیخا، حقیقت یا افسانه؟، محمد بهرامی، مجله حوزه، تابستان 1388، شماره 152

▪️اما در خصوص بیان عاشقانه و ... لازم است بدانید قرآن عظیم الشان، داستان را بیان فرموده تا مخاطب بداند چه اموراتی روی داده است. به عبارتی آنچه واقعا رخ داده بیان شده است نه اینکه قرآن مانند یک رمان تخیلی شروع به ساختن موضوعات دراماتیک کرده باشد و به آن پر و بال داده باشد!

▪️ خداوند متعال برای ما بیان فرموده که زلیخا چه کارهایی انجام داده و وجود چنین فتنه هایی چقدر خطرناک است. یک مسلمان با خواندن این داستان باید متوجه شود رها کردن احساسات و دنبال نمودن شهوت، انسان را دچار چه فتنه هایی می نماید...

⬅️شبهه:
چرا به جای تنبیه و سنگسار زلیخا، او فرصت پیدا می‌کنه تا حقانیت این عشق رو به دیگران اثبات کنه؟
چرا متدینین و مسلمانان  با خدا سر این داستان نمی‌جنگند؟ منظورم الگوی عشق زن متأهل به غیرهمسرش است !!

پاسخ🌻🌻:

▪️باز هم بی اطلاعی از شریعت خداوند؛ مگر زنایی انجام شده که سنگسار انجام شود!
شریعت اسلام می فرماید اگر یک زن و یک مرد متاهل مرتکب زنا شوند و چهار مرد عادل، خود عمل دخول را مشاهده نمایند این افراد باید سنگسار شوند. (ما بارها توضیح داده ایم والله اعلم این حکم پیشگیرانه است تا قبح عمل زنا شکسته نشود و مردم در ملا عام زنا انجام ندهند وگرنه چه زمانی این شروط حاصل می شود... چون واقعا احتمالش بسیار بسیار ضعیف است.)
آیا این شروط در داستان فوق وجود دارد!

▪️پس وقتی زلیخا زنایی انجام نداده پرسش از این موضوع که چرا سنگسار نشده، نادرست است.

▪️اما نکته ی دوم در شبهه این است که می گوید قرآن الگویی به مردم معرفی کرده که این گونه، زنان متاهل عاشق مردان دیگر شوند!

می دانید دوستان، پاسخ دادن به این متنها خیلی سخت است، چون انگار عمدا مطالب را طوری نوشته که مخاطب را دست بیندازد...

🔹چه الگویی وقتی قرآن این امر را نکوهش می‌نماید! آیا نکوهش کردن و تقبیح نمودن به معنای تایید و الگو سازی است؟



✍🏼 م.ی
▪️8 دیماه 1403 هجری شمسی
▪️ کانال تلگرامی «شبهه از شما، پاسخ از ما» 🦋
__
لینک پیوستن به کانال🌺:

https://t.me/joinchat/AAAAADxXmCCu7a8KQ2K8yA

Telegram

شبهه از شما، پاسخ از ما

27 Dec, 21:49


📝📝📝شبهه ای در مورد داستان حضرت یوسف(ع) و خیانت زلیخا

چون متن طولانی است و نمی خواهم هیچ نکته ای از قلم بیفتد ان شاء الله قسمت به قسمت پیش می رویم.

قسمت اول

⬅️شبهه:
چرا در میان این همه داستان در قرآن، قصه‌ی عشق یوسف و زلیخا، احسن القصص یعنی بهترین قصه‌ها شناخته شد؟ قصه‌ی عشق زن متاهل به پسر مجرد، عشق زن مسن به پسر جوان،
عشق ملکه به غلامش (پسرخوانده) !!

پاسخ🌻🌻:

▪️«کل داستان» زندگی حضرت یوسف(ع) احسن القصص است(رشک و حسادت برادران و عواقب سوء آن، برده شدن حضرت یوسف و آینده ای که خداوند برای او رقم زده بود، رفتن به خانه ی عزیز مصر، حوادث زندان و نوع رفتار او با زندانیان، خواب هایی که داشت و تعبیرهایی که باذن الله انجام داد، مبارزه با خرافات معابد مصر، اداره ی کشور مصر در وقت خشکسالی و اجرای سیاست های ویژه ی اقتصادی، بخشش برادران خائن و حلال کردن آنان، ماجرای دعا کردن و صبر نمودن حضرت یعقوب(ع) و نکته های فراوان دیگر) لذا چه کسی گفته فقط ماجرای خیانت زلیخا به شوهرش در این داستان وجود دارد؟ و به این دلیل احسن القصص نام گرفته است؟
هرچند اگر این هم می‌بود، باز شما به هدف خود نمی رسیدید چون خوانش‌تان از این موضوع نادرست است.

▪️نکته ی دیگر اینکه طوری نوشته اید «قصه ی عشق یوسف و زلیخا» انگار دارید از لیلی و مجنون حرف می زنید، کجا حضرت یوسف(ع) به هوس بازی و خیانت زلیخا به شوهرش پاسخ مثبت می دهد! که این ماجرا را به صورت یک منظومه ی عاشقانه بیان می نمایید!

▪️نکته ی مهم در این ماجرا این است که این زن با آن همه امکانات تلاش کرد پیامبر خدا را در دام گناه گرفتار کند و نتوانست، و برای افراد اهل بصیرت چه نکات فراوانی دارد...

⬅️شبهه:
آیا عشق یک زن متأهل به مرد دیگر ناپسند و گناه نیست؟

پاسخ🌻🌻:

▪️نویسنده ی این شبهه طوری مطالب را نوشته که انگار یک بار هم داستان زندگی حضرت یوسف(ع) را نخوانده است. مثلا طوری می گوید مگر گناه نیست، انگار پیامبر خدا اسیر شهوات زلیخا شده و قرآن هم این عمل را تایید کرده است!

▪️-البته که گناه است، در کدام آموزه ی اسلام این عمل شنیع تایید شده است!؟



⬅️شبهه:
چرا اصلا هیچ حرفی از شوهر زلیخا زده نشده؟

پاسخ🌻🌻:


▪️باز هم بی اطلاعی خود را به مخاطبان نشان می دهید چون قرآن اشاراتی به عزیز مصر داشته است، مثلا وقتی یوسف(ع) را می خرند به زلیخا می گوید:

🌺اَکرِمی مَثوَاهُ عَسَی اَن یَنفَعَنَا اَو نَتَّخِذَهُ وَلدَاً 🌺 (یوسف:21)

«مقام وی را گرامی‌دار، شاید برای ما سودمند شد و یا او را به عنوان فرزند انتخاب کنیم»

یا وقتی متوجه می شود پیراهن حضرت یوسف از پشت(یعنی در حال فرار و قبول نکردن درخواست زلیخا) پاره شده است، متوجه می شود و قرآن این گونه ماجرا را بیان می نماید:

🌺فَلَمَّا رَأَی قَمِیصَهُ قُدَّ مِن دُبُرٍ قَالَ إِنَّهُ مِن کَیدِکُنَّ إِنَّ کَیدَکُنَّ عَظِیمٌ🌺(یوسف: 28)

«هنگامی که عزیز مصر دید پیراهن او از پشت پاره شده گفت: این از مکر و حیله شما زنان است که مکر و حیله شما زنان عظیم است»

آیا این اشاره به او نیست؟ آیا قرآن از او حرفی نزده است؟ راستی انتظار دارید چه حرفی زده شود؟ حرف های خصوصی او با همسرش بعد از این واقعه؟ یا انتظار دارید عزیز مصر این عمل را تایید می کرد!




⚜️ان شاء الله ادامه دارد...



✍🏼 م.ی
▪️8 دیماه 1403 هجری شمسی
▪️ کانال تلگرامی «شبهه از شما، پاسخ از ما» 🦋
__
لینک پیوستن به کانال🌺:

https://t.me/joinchat/AAAAADxXmCCu7a8KQ2K8yA

Telegram

شبهه از شما، پاسخ از ما

27 Dec, 21:38


اخیرا شبهه ای در مورد ماجرای حضرت یوسف(ع) و زلیخا در فضای مجازی منتشر شده و تا کنون افرادی آن را برای بنده فرستاده اند که پاسخ دهم.

امشب پاسخ آن را نوشتم
ان شاء الله در دو پست خدمت تان ارسال می کنم

شبهه از شما، پاسخ از ما

27 Dec, 18:26


می توانید بیشتر توضیح دهید، کارهای خداپسندانه مثل چی؟

نماز، روزه، انجام اذکار، قرائت قرآن و و تامل نمودن
در آیات

تلاش برای زدودن درد و ناراحتی از دیگران

اخلاق زیبا و حسنه با خانواده و اطرافیان

تربیت فرزندان صالح

مطالعه ی کتاب های خوب

و...

شبهه از شما، پاسخ از ما

27 Dec, 18:21


-از جوانیت استفاده کن
-چکار کنم؟

تا «انرژی»؛ «حوصله» و «سلامتی» داری. «نامه ی عملت» را با انجام «کارهای خوب» و «خداپسندانه» سنگین کن.


چون روزهایی فرا می‌رسد که نه انرژی داری، نه حوصله ی بسیاری از کارها را داری و نه به لحاظ سلامتی طوری خواهی بود که بسیاری از فعالیت ها را انجام دهی(منظور زمان پیری است).


✍🏼 م.ی/7 دیماه 1403 هجری شمسی
▪️ کانال تلگرامی «شبهه از شما، پاسخ از ما» 🦋
__
لینک پیوستن به کانال🌺:

https://t.me/joinchat/AAAAADxXmCCu7a8KQ2K8yA

شبهه از شما، پاسخ از ما

23 Dec, 10:28


نوای ملکوتی قرآن...


خدایا ما را جزو بندگان خاص خودت(عبادالرحمن) قرار بده

آمین

شبهه از شما، پاسخ از ما

22 Dec, 22:47


▪️بررسی شبهه ی ازدواج حضرت محمد (صلی الله علیه و سلم) با ام المومنین عایشه (رض).

🔺🔺🔘قسمت اول

▪️سخنران: م. یوسفی
▪️زبان: فارسی


کانال تلگرامی شبهه از شما، پاسخ از ما🌺

https://t.me/joinchat/AAAAADxXmCCu7a8KQ2K8yA

شبهه از شما، پاسخ از ما

22 Dec, 22:46


چند سال پیش یک گفت و گوی اینترنتی با یکی از دعوتگران داشتم
در مورد سن ام المومنین عایشه


ان شاء الله بازنشر دوباره ی این مصاحبه خالی از لطف نخواهد بود:

شبهه از شما، پاسخ از ما

22 Dec, 22:26


فقط چیزی که اندکی برایم ناخوشایند است این است که، اسکن منتشر شده از جلد اول
مربوط به چاپ اول است.
و پس از آن در چاپ دوم اصلاحاتی انجام شد

اما الان آنچه منتشر شده همان مطالب اصلاح نشده است.
همه ی نگارش ها املایی است، فقط یک موردِ علمی وجود دارد
آن هم اینکه بنده در چاپ اولِ جلد اول، به اشتباه حدیثی که می گوید ام المومنین عایشه 9 سال داشته است را تضعیف نموده ام. که بعدا متوجه شدم همان 9 سالگی وثاقت بیشتری دارد.(و در چاپ دوم اصلاح نمودم)

ولی این نکته در آن پی دی اف اسکن شده دارد دست به دست می شود.

شبهه از شما، پاسخ از ما

22 Dec, 22:18


📝یک نکته در مورد اسکن کردن کتابهای بنده و انتشار آن در فضای مجازی.


▪️عزیزانم
اگر خداوند بپذیرد این کار برای خداوند متعال انجام شده و هدف بنده نشر حداکثری این مطالب است.
اما در نظر داشته باشید که در اینجا دو حق وجود دارد، یکی حق بنده ی نویسنده و دیگری حق و حقوق انتشاراتی که هزینه کرده و این کتاب ها را چاپ کرده است.

بنده به سهم خود کاملا راضی هستم و هیچ مشکلی ندارم که مردم چگونه این کتاب ها را منتشر می نمایند.
ولی نمی توانم به جای انتشارات هم نظر بدهم. لذا اگر کسی روی این موضوعات حساس است و دوست دارد سوال بپرسد، بهتر است از دوستان انتشارات بپرسد و هیچ نیازی به پرسش از بنده نیست (چون بنده راضی هستم)

جهت دسترسی به دوستان انتشارات می توانید نام نشر را در گوگل سرج کنید(نشر احسان یا کتاب احسان) و از این طریق ارتباط برقرار نمایید.

شبهه از شما، پاسخ از ما

22 Dec, 21:30


📝📝📝امان از نگاه های صفر و صدی!

▪️یکی از معضلات جامعه ی دینی ما «نگاه های صفر و صدی» است، به این صورت که وقتی دیدند یک پسر به مسجد می رود یا به نشانه‌ی سنت پیامبر(صلی الله علیه و آله) ریش گذاشته است، یا وقتی دیدند یک خانم حجابش را رعایت کرده است:

انتظار دارند این اشخاص در تمام زمینه ها به کمال رسیده باشند.

🔹در حالی که این نوع قضاوت کردن ها نادرست است. آیا غیر از این است که همه ی ما در مسیر رشد و تعالی قرار داریم و روز به روز به تجربیات مان افزوده می شود؟

▪️شاید خانمی که حجاش را رعایت کرده هنوز از آن پختگی کامل بهره مند نشده باشد که در وقت بحث کردن عصبانی نشود، یا آن جوانی که به نماز های جماعت می‌رود شاید هنوز یادنگرفته که در فلان مواقع باید فلان رفتار را داشته باشد. (به زندگی خودمان نگاه کنیم، آیا سالها پیش اشتباهاتی نداشته ایم که الان هرگز حاضر نیستیم چنین رفتارهایی داشته باشیم؟)

🔺لذا درخواستی که از شما عزیزان دارم این است که بیایید از این نگاه های صفر و صدی (و قاضی مابانه) دست برداریم.
بیایید اگر یکی از ما رفتار خوبی داشت برایش دعای خیر کنیم و اگر رفتار نادرستی داشت برایش عذر بیاوریم و تلاش کنیم او را اصلاح نماییم.

▪️ناگفته نماند، بدترین برداشتی که در اینجا می تواند وجود داشته باشد این است که برخی ها بخاطر رفتار نادرست یک شخص دیندار کلا اسلام را مقصر نمایند و بگویند به این دلیل ما دیگر مسلمان نیستم!

▪️ اما این نادرست است و نباید تصور کنیم کسی که یک قدم به سمت دین برداشته، به مقصد رسیده است! نه عزیزان، شاید تازه در ابتدای راه باشد و لازم باشد مسیرهای زیادی را طی نماید...

منصفانه پاسخ دهیم، آیا واقعا خودمان همه چیز تمام هستیم که انتظار داریم دیگران همه چیز تمام باشند!





✍🏼 م.ی
▪️3 دیماه 1403 هجری شمسی
▪️ کانال تلگرامی «شبهه از شما، پاسخ از ما» 🦋
__
لینک پیوستن به کانال🌺:

https://t.me/joinchat/AAAAADxXmCCu7a8KQ2K8yA

Telegram


Telegram

شبهه از شما، پاسخ از ما

22 Dec, 21:29


چکیده ای از فایل صوتی بالا برای عزیزانی که هنوز گوش نداده اند:

شبهه از شما، پاسخ از ما

20 Dec, 23:36


🔹بررسی یکی از معضلات موجود در جامعه‌ی اسلامی

▪️نگاه های صفر و صدی
▪️انتظارات نادرست از برخی از جوانان
▪️نتیجه‌ی گیری نادرست از رفتار نادرست برخی از جوانان دیندار

🎙م.یوسفی

▪️ کانال تلگرامی «شبهه از شما، پاسخ از ما» 🦋
__
لینک پیوستن به کانال🌺:

https://t.me/joinchat/AAAAADxXmCCu7a8KQ2K8yA

شبهه از شما، پاسخ از ما

01 Dec, 08:38


سلام عزیزان

کتاب #ریشه_در_باد

▪️یک نسخه چاپ شد

▪️برای بنده فرستادند

▪️ویراستاری نهایی را انجام دادم
و همان نسخه را برایشان فرستادم

▪️کتاب دیروز به دستشان رسید

▪️و گفتند تلاش میکنیم در ماه ۱۰(دیماه) در جامعه منتشر گردد

ان شاء الله

شبهه از شما، پاسخ از ما

16 Nov, 17:11


▪️ظاهرا این روزها یک خواننده ی زن آمریکایی در ریاض کنسرت برگزار کرده است.
این بار منتقدان می گویند بروید به عرب ها پول بدهید تا این کنسرت ها را برگزار کنند.

پاسخ این است که:

▪️ اولا خداوند نگذرد از کسانی که سرزمین وحی را با این امور آلوده می کنند
▪️ ثانیا، حکومت عربستان آنقدر پول دارد که برای تامین هزینه ی این برنامه های نادرست به پول حجاج متکی نباشد
اما به نظر شما علمای ربانی مکه و مدینه (و کل علمای جهان اسلام) چه دیدگاهی نسبت به این کارهای حکومت عربستان دارند؟

▪️فراموش نکنید این کارهای آقای بن سلمان سیاسی است و مثلا می خواهد بگوید ما به سمت مدرنیته(!) می رویم.
اما درست نیست که سیاست های نادرست جناب بن سلمان به پای اسلام و سرزمین وحی گذاشته شود!

حجاج مخلصی که برای رضای خدا به آنجا می روند، چه گناهی دارند!

شبهه از شما، پاسخ از ما

16 Nov, 16:55


📝📝📝اگه کعبه در اروپا بود!

▪️مردمی که مخالف حج هستند و مدام می گویند چرا پول خود را به اعراب می دهید، توجه داشته باشند که اگر خانه ی کعبه در آلمان یا اتریش می بود و خداوند می فرمود ای بندگانم برای زیارت به آنجا بروید، این بار سفری به مکه و مدینه انجام نمی شد و مسلمانان به آنجا می رفتند.

🔺می خواهم بگویم، در اینجا بحث، "دستور خداوند" و "باور قلبی مومنان" نسبت به این دستور است و "مکان جغرافیایی" و "زبان مردم آن مکان" هیچ اهمیتی ندارد.
ولی عده ای اصرار دارند سطح بحث را پایین بیاورند و "اطاعت خالصانه" بندگان از "فرامین پروردگار متعال" را به یک "موضوع قومیتی" تبدیل نمایند!

▪️هرچند خداوند حکمت های خاصی در نظر داشته که این مکان را انتخاب نموده است ولی بدانید که دلیل سفر مومنان به آنجا نزول وحی در این مکان و دستور خداوند برای سفر به آنجاست، نه ویژگی های جغرافیایی و قومیتی این مکان!




✍🏼 م.ی
▪️26 آبان 1403 هجری شمسی
▪️ کانال تلگرامی «شبهه از شما، پاسخ از ما» 🦋
__
لینک پیوستن به کانال🌺:

https://t.me/joinchat/AAAAADxXmCCu7a8KQ2K8yA

Telegram


Telegram

شبهه از شما، پاسخ از ما

16 Nov, 16:51


امروز یک کاروان از شهر ما به حج عمره رفت
و منتقدان همیشه در صحنه این حرکت مبارک را دوباره مورد طعن قرار دادند.
که چرا پول خود را به اعراب می دهید و ...

هر چند بارها به این شبهه پاسخ داده ایم
ولی ان شاء الله چند نکته ی جدید تقدیم می گردد:

شبهه از شما، پاسخ از ما

12 Nov, 04:29


سخنان این خاخام یهودی را بخوانید:

۱. تا بدانید، حجاب، نماز و معنویت اسلامی، چطور می تواند مانند سدی در برابر زیاده خواهی های دشمنان باشد.

۲. و مثل همیشه آشکار گردد که مبارزه‌ی با شبهات اسلام ستیزان و کمک به حفظ معنویت جوانان چرا تا این اندازه مهم است.

▪️ کانال تلگرامی «شبهه از شما، پاسخ از ما» 🦋
__
لینک پیوستن به کانال🌺:

https://t.me/joinchat/AAAAADxXmCCu7a8KQ2K8yA

شبهه از شما، پاسخ از ما

08 Nov, 22:15


📝📝📝به تو چه؟ می توانی نگاه نکنی!


📘الف)
خانمی می آید فیلمی از خودش منتشر می نماید که در شانِ عرف و عادت و شرعِ جامعه ی ما نیست.

-یکی از کاربران فضای مجازی برای او می نویسد:
این چرا با این وضعیت و این پوشش از خودش فیلم گذاشته!

-کاربر دوم در پاسخ به کاربر اول می گوید:
به تو چه؟ تو نگاه نکن

📕ب)
دوست دارم برای کاربر دوم چند جمله یادداشت نمایم:


▪️۱. اگر مرد هستید، آیا حاضر می شوید نوامیس خودتان هم چنین فیلم هایی در فضای مجازی بگذارند؟ اگر خیر، پس لطفا به انتقادهای صورت پذیرفته اعتراض وارد نکنید. حداقل شما(که این را برای خانواده خود نمی خواهید) از منتقدان مودب حمایت نمایید.

▪️2. اگر خانم هستید، آیا حاضرید چنین فیلم هایی از خود تهیه نمایید اگر خیر، باز هم دلیلی ندارد به این انتقادات معترض شوید

▪️3. ولی اگر می گویید بله مشکلی با این قضیه نداریم:

🔸باید بدانید که دنیای شخصی هر کس متعلق به خودش است، اما وقتی امور به صورت عمومی منتشر می شود افراد مختلف نظرات خود را می گویند و نباید گفت شما نگاه نکنید! یا نظر ندهید!

🔹توجه داشته باشید عزیزان، بحث فقط نگاه کردن و نظر دادن نیست، بلکه نوعی ترویج بداخلاقی و بی اخلاقی در پشت این حرکات وجود دارد. و چه خانم های نوجوانی که با دیدن این گونه فیلم ها دچار انحرافات پوششی و رفتاری نمی شوند...

حالا اگر تعریف شما از بداخلاقی و بی اخلاقی چیز دیگری است باید در مورد این موضوعات گفت و گو کرد... ولی نگاه نکن! و نظر نده! اصلا علمی نیست.

🔸خلاصه (به نظر بنده) منطقی نیست شما یک فیلم را عَمداً و «به جهت دیده شدن!» در فضای مجازی منتشر نمایی، بعد که به شما نقد وارد کردند بگویید می توانید نگاه نکنید.


📗ج)

▪️اگر احیانا شخصی گفت پس شما هم فیلم های مذهبی خود را نباید به صورت عمومی منتشر نمایید.
به او می گوییم، بله شما هم می توانید نظر خود را بگویید، کما اینکه این کار را کرده اید و در مورد این مسائل اظهار نظر می کنید.

▪️اما نکته ی مهم این است که ما به شما نگفته ایم نگاه نکنید! یا چیزی نگویید!
اتفاقا می گوییم نگاه کنید و بیایید حرف بزنیم ببینیم ما درست می گوییم یا شما...
و سخن ما این است که منطق و انصاف و اخلاق پیشه کنید تا حقیقت را پیدا کنید...

ولی نگفته ایم به کلیپ های ما نگاه نکنید. یا نظر ندهید!


✍🏼 م.ی
▪️19 آبان 1403 هجری شمسی
▪️ کانال تلگرامی «شبهه از شما، پاسخ از ما» 🦋
__
لینک پیوستن به کانال🌺:

https://t.me/joinchat/AAAAADxXmCCu7a8KQ2K8yA

Telegram


Telegram

شبهه از شما، پاسخ از ما

03 Nov, 19:49


📝📝📝پاسخی به رابرت اینگرسول (که می گوید خداوند ستمدیدگان را...)


این متن با نام شخصی بنام رابرت اینگرسول در فضای مجازی منتشر شده است:

🟨 کسی ندید خدا وارد عمل شود!
در طول قرون، قوی، ضعیف را از بین برد، زیرک و سنگدل، کودن و معصوم و مظلوم را فریفت و برده خود نمود و هیچگاه دیده نشد که هیچ خدایی به یاری ستمدیدگان بشتابد...!


🔲پاسخ:

📘الف)

در طی کدام قرون؟

▪️-خداوند سیدنا ابراهیم(ع)، این بت شکن بزرگ تاریخ را فرستاد تا در برابر نمرود بایستد و بگوید تو بنده هستی و باید تابع برنامه ی خداوند باشی (نه اینکه خود را خدای مردم بدانی و به آنها ظلم کنی!)

▪️-همچنین حضرت موسی (ع)، این بنده ی صالح خود را فرستاد تا در برابر کسی که خود را رب و پروردگار مردم می‌دانست بایستد و بگوید تو بنده ی پروردگار هستی و پروردگار کس دیگری است. و تو حق نداری به مردم ظلم نمایی.

▪️-یا حضرت یوسف(ع) را فرستاد و مردم مصر را از گرسنگی و ظلم ظالمان نجات داد.

▪️-حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) را فرستاد و این ابر مرد تاریخ، بنای ساختمان دختر کشی و مظلوم کشی و جهل و نادانی را از پایه ویران نمود و سنگ‌دلان را بر سر جای خود نشاند.

آیا اینها یاری خداوند نیست؟

📕ب)

نکند منظور شما بلایای طبیعی است؟
این هم قبول. خداوند قوم لوط، قوم عاد، قوم ثمود، لشکریان فرعون و بسیاری از گردنکشان تاریخ را با بلایای طبیعی از بین برد.

آیا این یاری خداوند نیست؟

📗ج)

▪️-ممکن است یک منتقد بگوید من از کجا بدانم اینها درست است؟ اینها که روایات درون کتاب های خودتان است!
در پاسخ می گوییم از کجا معلوم کتاب های تاریخی دیگر درست است؟ مثلا با چه اعتمادی می گویید کوروش هخامنشی وجود دارد؟ غیر از این است که به منابع تاریخی اعتماد می کنید! شما هر دلیلی بیاورید ما هم همان دلیل را بیان می کنیم.

▪️-احتمال می دهم شخص منتقد بگوید ما برای اینها منابع قدیمی داریم.
می گوییم مگر ما نداریم؟ مثلا تورات متعلق به 3500 سال پیش است آیا این قدیمی نیست؟ حالا اینکه ما آن را تحریف شده می دانیم یک بحث دیگر است ولی بالاخره اصل کتاب که وجود دارد.

▪️-باز احتمال می دهم شخص منتقد بگوید ما برای پادشاهان گذشته سنگ نوشته و سکه و کتیبه داریم.
می گوییم برای مصلحانی که در آن زمان وجود داشته و غالبا در برابر پادشاهان ایستاده اند چه؟ طبیعی است که برای آنها چیز خاصی وجود نداشته باشد و این امورات غالبا توسط حکومت ها و پادشاهان انجام شده است.
لذا دلیل خاصی ندارد که پیامبران خداوند(که در بین مردم مصلح و ناصح و امین بوده اند و در برابر حکومت های زمان خود ایستاده اند) برای آنها سکه و سفال و ... وجود داشته باشد.

📙د)


▪️-از بحث مان دور نشویم جناب اینگرسول می نویسد ما ندیدیم هیچ خدایی به یاری ستمدیدگان بشتابد.
می گوییم شما «چه نوع» یاری و کمکی را قبول دارید؟ آیا خداوند در نوع یاری دادن حق انتخاب دارد یا نه؟ اصولا اگر خدا باشد باید اختیار هم داشته باشد وگرنه چه خدایی!

▪️-لذا او کمک کرده است اما با فرستادن پیامبران، با باقی گذاشتن آیین حق طلبانه ی خود بر روی زمین(که مسیر پیامبران ادامه داشته باشد)، با قرار دادن وجدان(نفس لوامه) در نهاد انسانها، با قرار دادن عذاب های اخروی.
وچون آنچه شما می خواهید انجام نشده است، به این معنا نیست که خداوند کاری نکرده باشد.

✍🏼 م.ی
▪️13 آبان 1403 هجری شمسی
▪️ کانال تلگرامی «شبهه از شما، پاسخ از ما» 🦋
__
لینک پیوستن به کانال🌺:

https://t.me/joinchat/AAAAADxXmCCu7a8KQ2K8yA

Telegram


Telegram

شبهه از شما، پاسخ از ما

03 Nov, 18:31


ای انسان چه چیزی تو را در برابر پروردگار کریمت مغرور ساخته است...؟!!

@shobahat99

شبهه از شما، پاسخ از ما

01 Nov, 19:51


البته خبر خوب دومی هم وجود دارد
الحمدلله
جلد پنجم کتاب الحاد نوین باتلاق رنگین هم صفحه آرایی شده و ان شاء الله به زودی یک نسخه از آن هم چاپ می شود و برای بنده می فرستند.

و بنده باید این دو کتاب را در آینده ی پیش رو به دقت بخوانم و برایشان بفرستم

تا در نوبت چاپ قرار گیرند.


هرچند مشغله های تحصیلی خیلی زیاد است
ولی برایم دعا کنید که الله متعال به اوقاتم برکت بیندازد و بتوانم همه ی این کارها را با موفقیت انجام دهم

توکل به الله متعال

شبهه از شما، پاسخ از ما

01 Nov, 19:30


البته یادم رفت بگویم
یک نام بسیار ویژه برای کتاب انتخاب نموده ام
کمی فکر کنید وقتی مبانی فکری آنها به صورت کامل نقد شده است چه نامی مناسب است؟



.

.

نام آن شده است:

"ریشه در باد"


ان شاء الله "ریشه در باد" به زودی در کتاب خانه های شما خواهد بود.

شبهه از شما، پاسخ از ما

01 Nov, 19:26


اما خبر خوبی که می خواستم خدمت تان عرض نمایم.

بنده به دلیل شرایط کاری و روحی خود، رشته ی دانشگاهیم را تغییر دادم و از یک رشته ی علمی وارد یک رشته ی فلسفی شدم.
پایان نامه ی ارشد آن رشته ی فلسفی را به یک موضوع رد الحادی اختصاص دادم.

موضوعی که فکر می کنم جای آن خالی بود و لازم بود در سطح یک پایان نامه ی دانشگاهی بر روی آن کار شود.
الحمدلله این کار انجام شد و بنده شهریور پارسال با نمره ی ممتاز از آن دفاع نمودم.

این بار سعی کردم آن را چاپ نمایم
اما به اجازه ی کتبی دانشگاه نیاز داشتم و الحمدلله بعد از چند ماه نامه نگاری و رفت و آمد اجازه دادند با شرط و شروطی که تعیین کردند آن را در خارج از دانشگاه چاپ نمایم.

به محض اجازه ی دانشگاه
پایان نامه را برای نشر احسان فرستادم و گفتم ان شاء الله باید این کتاب در یک اولویت ویژه قرار گیرد آنها هم استقبال نمودند و فرمودند ما نیز به اهمیت این موضوعات واقفیم.

شکر خدا کتاب پیش رو مجوز گرفت.
یک نسخه از آن چاپ شده و برای بنده فرستاده شده است
تا آخرین نظرات خود را اعمال نمایم و چاپ شود.


موضوع پایان نامه نقد و بررسی "مبانی" الحاد جدید از منظر جان لِنوکس (و دیگر متفکران خداباور) است.
یعنی چطور اسلام ما 5 رکن دارد، الحاد هم 4 رکن دارد که در چهار فصل مجزا مورد نقد قرار گرفته است.

آن هم با تکیه بر دیدگاه های چهار ملحد مشهور جهان

در این کتاب هیچ دفاعی از اسلام صورت نپذیرفته است
بلکه فقط مبانی فکری آنها نقد شده است.

و ان شاء الله با خواندن این کتاب می توانید افکار آتئیست ها را به راحتی نقد نمایید.
چون سخنان بزرگترین آتئیست های جهان را نقد نموده ایم

شبهه از شما، پاسخ از ما

01 Nov, 19:09


📝📝📝نمی توانم پایم را عمل کنم

▪️مرد مسن بازنشسته ای را میشناسم که بسیار مقید و پایبند است. غالبا مشغول قرآن خواندن است و گاهی امامت هم می کند.

▪️من فکر می کردم ایشان لَنگ هستند. چون همیشه وقتی راه می رود می لنگد.
حتی وقت نماز به خاطر پایش سعی می کند در گوشه قرار بگیرد. یادم است یکبار که دیر رسیدم و صف نماز پر نشده بود من به گوشه افتادم، لذا کمی از او فاصله گرفتم(تا دچار ناراحتی نشود) و بعدا خودم بهش گفتم که بخاطر راحتی پای شما فاصله گرفته ام(گفتم نکند با خود فکر کند که من بخاطر دلایل نادرست از او فاصله گرفته ام).

🔹امشب بعد از نماز مغرب در یکی از مساجد شهرمان، کمی با هم حرف زدیم.
نکته ای گفت که بسیار جالب بود و مرا به شدت تحت تاثیر قرار داد
تا جایی که تصمیم گرفتم ان شاء الله آن را برای شما هم بازگو نمایم.

▪️گفت دکترها گفته اند باید مفصل پایت را تعویض کنی. اما من مدت زیادی است مقاومت می کنم و این کار را نکرده ام. گفت حتی لنگ شده ام اما حاضر نیستم پایم را عمل کنم.
گفتم یعنی شما لنگ نیستید؟! گفت نوالله من بخاطر درد پایم می لنگم!
گفتم پس چرا عمل نمیکنی؟
پاسخی داد که واقعا برایم قابل تامل بود.

🔺▪️گفت اگر پایم را عمل کنم دیگر نمی توانم برای خداوند سجده ببرم و اینبار باید نشسته نماز بخوانم
(خودش درس شرعی خوانده است و اینها را خوب می داند) لذا بدون اینکه من چیزی بگویم، گفت می دانم من آن موقع معذور خواهم بود.
ولی نمی توانم از سجده هایم دست بکشم... منظره ی سجده ی بنده برای خداوند آن قدر در نظرم زیباست که دل کندن از آن خیلی سخت است.
گفتم چکار می کنی؟ بالاخره تا کجا ادامه می دهی؟
گفت تا جایی که توان و تحمل داشته باشم، بر این مصیبت صبر می کنم و راضیم به رضای خدا...


▪️لا اله الا الله. واقعا نمی دانم چه بگویم.
سخنان این پیرمرد را که اتفاقا وضع مالی خوبی هم دارد و خیلی راحت می تواند پایش را عمل کند را، با توجیهات جوانان بی‌نمازی مقایسه کنید
که از نعمت سلامتی برخوردارند اما حاضر نیستند برای الله ذوالجلال سجده ببرند...

🔹خداوندا، ای پروردگار عالمیان...
چنین ایمانی
و چنین درکی از سجده و عبادت در قلب همه ی ما به ودیعه بگذار... اللهم آمین.



✍🏼 م.ی
▪️11 آبان 1403 هجری شمسی
▪️ کانال تلگرامی «شبهه از شما، پاسخ از ما» 🦋
__
لینک پیوستن به کانال🌺:

https://t.me/joinchat/AAAAADxXmCCu7a8KQ2K8yA

Telegram


Telegram

شبهه از شما، پاسخ از ما

01 Nov, 18:46


ابتدا یک نکته را برایتان می نویسم بعد ان شاء الله خبر خوب را تقدیم خواهم نمود

شبهه از شما، پاسخ از ما

01 Nov, 18:38


سلام عزیزانم
امشب بعد از مدت های زیادی فرصت کردم لپتاپم را روشن کنم و چند جمله برایتان بنویسم.

این مدت مشغولیت زیادی داشته ام از اسباب کشی منزل گرفته تا رفت و آمدهای پیاپی به تهران (دانشگاه).
که هر بار زمان و انرژی زیادی می‌طلبد.
تدریس و برخی از امور دیگر هم وجود دارد.


ان شاء الله این گرفتاری ها تمام شود و سراغ ادامه ی پژوهش هایم بیایم.
هنوز کار زیادی دارم
شبهاتی وجود دارد که اگر عمری باقی باشد با استعانت از الله متعال، حتما باید نقدشان نمایم و...

خبرهای خوبی هم دارم
ولی جنگ بین مسلمانان و یهودیان (خصوصا پراکنده بودن مسلمانان و یکنوا بودن جبهه ی مخالفان، علیه اسلام) فضای روحی ما را طوری تسخیر کرده که مانند سابق احساس خوبی ندارم که بیایم خبرهای شیرین را بیان نمایم.

شبهه از شما، پاسخ از ما

01 Nov, 07:57


🔹نشید زیبای مولا ی صلّ وسلّم دائماً ابداً

🎙یوسف ومحمّد الطارق

شبهه از شما، پاسخ از ما

25 Oct, 21:17


کاربر فلسطینی از غزه‌: ‏«گرسنه‌ام، آرزو می‌کنم فقط یک خیار یا گوجه می‌توانستم بخورم. هیچ چیز در بازارها نیست؛ داریم از گرسنگی می‌میریم»



از سیری شکم خود شرم دارم
وقتی ادعای ایمان دارم و برادران و خواهران مسلمانم در محاصره گرسنه‌اند...😔

شبهه از شما، پاسخ از ما

18 Oct, 13:49


📝📝📝اگر دین نداشتی به مادر و خواهرت...

📘الف)

▪️اخیرا یک سوال در بین اسلام ستیزان بسیار باب شده که لازم شد ان شاء الله به آن پاسخ دهیم.

▪️قضیه از این قرار است که مسلمانان به خداناباوران می گویند ما خوبی ها و بدی های تعریف شده ای داریم و خود را با آن تنظیم می نماییم، ولی شما که هیچ خدایی را قبول ندارید، طبعا هیچ منبع خاصی هم برای اخلاق ندارید در نتیجه هر طور که می خواهید رفتار می کنید.

▪️اخیرا در چند جا دیده ام که مخالفان اسلام بعد از شنیدن این سخن به مسلمانان گفته اند:
«بسیار خوب، شما به اسلام باور دارید و برای اخلاقیات منبع دارید، ولی لطفا به این سوال پاسخ دهید، آیا اگر روزی باور خود به اسلام را از دست دادید به خواهر و مادر خود تجاوز می کنید؟»

به صورت خلاصه، می خواهند بگویند همانطور که شما آن موقع این کار را نمی کنید، پس ما هم که الان به اسلام باور نداریم این کار را نمی کنیم، در نتیجه خارج شدن ما از دایره ی اسلام به معنای انجام کارهای بد نیست.


📕ب)

اما پاسخ به پرسش مطرح شده:


▪️تا به حال هیچ کسی این سوال را از بنده نپرسیده و این مطلب را در بین گفت و گوهای دیگران دیده ام ولی اگر روزی شخصی این سوال را از من بپرسد، به او خواهم گفت:

▪️🔺خیر، اگر روزی از اسلام خارج شدم به نوامیس خود تعرض نمی کنم، ولی شما بگویید اگر آن روز بخواهم این کار را بکنم، «چه عاملی» وجود دارد که جلوی من را بگیرد؟
طبعا عامل بازدارنده ی خاصی وجود ندارد چون از نگاه خداناباوران اخلاقیات اموری توافقی هستند که انسانها در بین خود به صورت قرار دادی پذیرفته اند. در نتیجه می توانند افرادی را با خود هم نوا کنند تا این بار روی این امر توافق کنند و در بین خودشان به قانون اخلاقی تبدیل شود.


📗ج)

▪️بزرگواران فراموش نفرمایید، فقط اسلام و خداباوری منبع اخلاق نیست و در بین مکاتب دیگر هم اموراتی به عنوان اخلاق تعریف شده است. ولی نکته ی بسیار مهم این است که اسلام کامل ترین نسخه است و همراه با نکات ارزنده، گوهری با خود به همراه دارد بنام «ضمانت اجرایی». یعنی وقتی می فرماید این کار نادرست است، گزینه ای بنام قیامت را هم در پس آن قرار داده است و از تک تک اعمال انسانها سوال پرسیده خواهد شد.

▪️اما در مکاتب دیگر چنین چیزی وجود ندارد. مثلا اگر یک خداناباور تصمیم بگیرد این عمل شنیع را انجام بدهد، اگر کسی متوجه نشود. (توافق کرده باشند که این کار غلط است، اما مخفیانه این کار را انجام دهد) به قیامت هم باور ندارد و هیچ ضمانت اجرایی برای تقبیح این عمل وجود نخواهد داشت.

▪️اما اندیشه ی اسلام از این خلاء ها کاملا مبراست و پروردگار عالمیان امور را طوری کنار یکدیگر قرار داده است که کامل و مکفی باشد.
در نتیجه «غیر قرار دادی بودن احکام» و «داشتن ضمانت اجرایی»، قوانین اخلاقی اسلام را از برنامه های دیگر متمایز کرده است.



✍🏼 م.ی
▪️27 مهر 1403 هجری شمسی
▪️ کانال تلگرامی «شبهه از شما، پاسخ از ما» 🦋
__
لینک پیوستن به کانال🌺:

https://t.me/joinchat/AAAAADxXmCCu7a8KQ2K8yA

Telegram


Telegram

شبهه از شما، پاسخ از ما

11 Oct, 11:30


با دیدن این فیلم، یاد یک شعر افتادم.

استاد عبدالرحمن شرفکندی متخلص به "هَژار" یکی از شاعران و ادیبان بزرگ کردستان است.

(او آثار فاخری دارد، مثلا "قانون در طبِ" ابوعلی سینا اولین بار توسط ایشان به زبان فارسی ترجمه شده است.)

ایشان در یکی از کتاب هایش شعری دارد که مضمونش چنین است:


گرگ در بالا دست جویبار آب میخورد و گوسفند چند متر پایین‌تر به رفع تشنگی میپرداخت.

گرگ به گوسفند می گوید برو در اینجا آب نخور، آبی که من میخورم را گل آلود میکنی

گوسفند می گوید تو در بالادست من هستی، وقتی جریان آب از سمت تو می آید! چطور من می توانم آب را گل آلود کنم!
اتفاقا خونابه‌ی دهان و دندان های تو مشغول کثیف کردن آب جلوی من است.

گرگ می گوید چی!!! داری با من کل کل می کنی... و حمله می کند و گوسفند را می درد...


استاد هژار می گوید این منطق شخص ظالم است.

و این داستان چقدر به موضوع فلسطین و اسرائیل شبیه است.

۷۵ سال است مردم فلسطین را به خاک و خون می‌کشند، حال که این مظلومان برای رهایی خود دست و پایی زده‌اند
می گویند چی! دست وپا می زنید
همه‌ی شما را قتل عام میکنیم
و تا به امروز ۵۰ هزار انسان را به خاک و خون کشیده‌اند.

(۱۰ هزار کودک! اگر در منزل کودک دارید به معصومیتش نگاه کنید و محبت پدر و مادران فلسطین نسبت به فرزندانشان را هم تصور نمایید...)


م.ی/۲۰ مهر ۱۴۰۳
کانال تلگرامی شبهه از شما پاسخ از ما

https://t.me/joinchat/AAAAADxXmCCu7a8KQ2K8yA

شبهه از شما، پاسخ از ما

11 Oct, 11:08


🎥سوال جالب مجری شبکه الجزیره از یوسی بیلین (تبعه کشور لهستان در شرق اروپا)
او پیشتر وزیر "دادگستری" (!) رژیم صهیونیستی بوده است...

و در نهایت باعث ترک پخش زنده توسط او می شود!

▪️ کانال تلگرامی «شبهه از شما، پاسخ از ما»
__
لینک پیوستن به کانال🌺:

https://t.me/joinchat/AAAAADxXmCCu7a8KQ2K8yA

شبهه از شما، پاسخ از ما

09 Oct, 22:23


یک نقد به خودم:

اگر الان #عنوان این مطلب را می نوشتم

نمی نوشتم ذبح اسلامی و رسوایی اسلام ستیزان

بلکه می نوشتم ذبح اسلامی و نکاتی که مخالفان به آن توجه نکرده اند...

🧐😉☺️

شبهه از شما، پاسخ از ما

09 Oct, 22:14


این مطلب را از کتاب الحاد نوین، باتلاق رنگین(جلد اول) در همین زمینه بخوانید ان شاء الله:

شبهه از شما، پاسخ از ما

09 Oct, 22:04


چرا گوشت ذبح حلال و غیر حلال فرق داره ؟



#ذبح_شرعی

▪️ کانال تلگرامی «شبهه از شما، پاسخ از ما»
__
لینک پیوستن به کانال🌺:

https://t.me/joinchat/AAAAADxXmCCu7a8KQ2K8yA

شبهه از شما، پاسخ از ما

08 Oct, 13:07


🔸چند کلمه در مورد غربت اسلام

🔸و یک پیشنهاد برای برون رفت از وضعیت پیش آمده.

🎙م، یوسفی
نویسنده و پژوهشگر اسلامی

▪️زبان: فارسی

لینک پیوستن به کانال🌺:

https://t.me/joinchat/AAAAADxXmCCu7a8KQ2K8yA

شبهه از شما، پاسخ از ما

25 Sep, 14:41


🔺سوال از مخالفان اسلام.
🔹سوال دوم:


سوال دوم از مردهای اسلام ستیز است:


▪️آیا حاضرید وقتِ تقسیمِ ارثِ پدرتان، یک سهم کامل به خواهر (یا خواهرهایتان) بدهید؟


🔹توضیح بیشتر:

لابد می دانید که اسلام مبارک بخاطر در نظر داشتن وضعیت مردها (که مسئول تامین نفقه هستند) این نیم سهم اضافه را برای برادر خانواده قرار داده است، لذا می فرماید برادر یک سهم بگیرد و خواهر نیم سهم.
ولی سوالی که باید از مردهای اسلام ستیز پرسید این است که آیا شما که قانون اسلام را قبول ندارید، حاضرید در ادعای خود صادق باشید و با طیب خاطر یک سهم کامل از اموال پدرتان را به خواهرتان بدهید؟

🔺نکته:
اگر اسلام ستیزی این کار را کرد این به معنای اثبات صداقت خود(در کنار گذاشتن احکام اسلام است) نه به معنای تایید افکار اسلام ستیزانه اش.

(چرا افکارش را تایید نمی کند؟)چون اگر این کار را بکند حق خودش خورده می شود، خواهرش هیچ گونه مسئولیت مالی ندارد، ولی خودش باید پوشاک، خوراک، مسکن و همه ی هزینه های زندگی را برای همسر و فرزندانش تامین نماید.

🔺نکته دوم:
این سوال برای مسلمانان مدعی روشن فکری هم کاربرد دارد، همان هایی که می‌گویند احکام قرآن متعلق به آن زمان بودند و الان باید خوانش جدیدی صورت پذیرد.


✍🏼 م.ی
▪️4 مهر 1403 هجری شمسی
▪️ کانال تلگرامی «شبهه از شما، پاسخ از ما»
__
لینک پیوستن به کانال🌺:

https://t.me/joinchat/AAAAADxXmCCu7a8KQ2K8yA

Telegram


Telegram

شبهه از شما، پاسخ از ما

23 Sep, 14:22


🔺سوال از مخالفان اسلام.
🔹سوال اول:


▪️اگر شما در زمان صدر اسلام بودید، واکنش تان نسبت به مقوله ی برده داری و کنیز داری چه بود؟

▪️به هر حال از دو حالت خارج نیست، شما در آن فضا یا جزو مسلمانان می بودید، یا مخالفان اسلام.
و جهت اطلاع، مخالفان اسلام آن زمان کلا برده و کنیز داشته اند.

▪️مخالفان اسلام چه کسانی بودند؟
مشرکان مکه، زرتشتیان، مسیحیان و یهودیان. و جهت اطلاع همه ی آنها برده و کنیز داشته اند.

🔰سند برده و کنیز داشتن یهودیان:
کتاب مقدس، لاویان، ۲۵:۴۵‌۴۶.
کتاب مقدس، خروج، ۲۲:۳.

🔰سند برده و کنیز داشتن مسیحیان:
کتاب مقدس، رساله پولس به افسیسیان، ۶:۵‌.
قاموس کتاب مقدس، ص‌۵۹۰‌.

🔰سند برده و کنیز داشتن زرتشتیان:
موبد شهزادی، رستم (۱۳۸۶)، قانون مدنی زرتشتیان در عصر ساسانیان، تهران: انتشارات فروهر، ص ۶۵-۶۷٫

🔰سند برده و کنیز داشتن مشرکان:
سند نمی خواهد، بلال و یاسر و سمیه که تاریخ ساز شده اند در چه وضعیتی مسلمان شدند؟

🔹توضیح بیشتر:

▪️به هر حال شما نمی توانید در فضای امروز باشید و علیه فضای آنجا حرف بزنید. اگر شما امروز مخالفید، امروز مسلمانها هم(با توجه به ساز و کارهای اسلام) این امر را برداشته اند، اما اگر در مورد فضای آنجا سخن می گویید، لطفا بگویید اگر در آنجا بودید چکار می کردید؟ طبق اسناد بیان شده همه مخالفان برده و کنیز داشته اند.
و اسلام آمد آن را مهار کرد و به آن خط داد تا اینکه در جوامع اسلامی خیلی زودتر از دیگران این امر را تضعیف نمود.

▪️حال بگویید اگر در آن زمان بودید چکار می کردید؟
لطفا به صورت خیالی به ایجاد مکتب جدید در آن زمان نپردازید! و در امر واقع سخن بگویید، و تصور نکنید شما از آن همه مخالفی که آن زمان وجود داشته اند با اسلام دشمن تر و مخالف تر هستید.



✍🏼 م.ی
▪️2 مهر 1403 هجری شمسی
▪️ کانال تلگرامی «شبهه از شما، پاسخ از ما»
__
لینک پیوستن به کانال🌺:

https://t.me/joinchat/AAAAADxXmCCu7a8KQ2K8yA

Telegram


Telegram

شبهه از شما، پاسخ از ما

23 Sep, 14:14


سلام و رحمت الهی بر شما عزیزان

در چند روز اخیر تصمیم گرفتم یک کتابچه(شاید هم کتاب) بنویسم تحت عنوان سوال از مخالفان اسلام.
و تقریبا نصف آن را نوشته ام.

تا کتابچه (یا کتاب) به صورت کامل آماده می شود، چند موردی را (به مرور) خدمت شما عزیزان در کانال ارسال می کنم.

به این دلیل می گویم
نمی دانم کتابچه است یا کتاب
چون اگر قرار باشد موضوعات را کمی شرح دهم، کتاب خواهد شد
وگرنه یک کتابچه کوچک خواهد بود

شبهه از شما، پاسخ از ما

20 Sep, 14:27


از دید خداناباوران
این دستگاه توسط باسوادترین دانشمندان این حوزه ساخته شده است

ولی قلب همان دانشمندان خود به خود و به صورت اتفاقی در طبیعت ساخته شده است!


▪️ کانال تلگرامی «شبهه از شما، پاسخ از ما»
__
لینک پیوستن به کانال🌺:

https://t.me/joinchat/AAAAADxXmCCu7a8KQ2K8yA