قصص رعب غاوي حكايات @ghawy_7kayat_channel Channel on Telegram

قصص رعب غاوي حكايات

@ghawy_7kayat_channel


لو بتحب محتوى الرعب قناتنا بتقدم قصص رعب مسموعه بيحكيها متابعين القناه . لو عندك قصه رعب احكيهالنا واحنا هننزلها علي قناة غاوي حكايات علي يوتيوب 👽

قصص رعب غاوي حكايات (Arabic)

هل تبحث عن تجربة مثيرة ومرعبة؟ إذا كانت إجابتك نعم، فقناة غاوي حكايات هي المكان المثالي لك! بفضل تجميعاتنا من قصص الرعب المسموعة، ستخوض رحلة فريدة ومخيفة مع أشخاص مثلك يحبون تبادل هذه القصص. ستجد في قناتنا تشويقًا وإثارة لا مثيل لهما، مما سيجعلك تشعر وكأنك في عالم من الأحداث المرعبة والغامضة. بالإضافة إلى ذلك، إذا كان لديك قصة رعب خاصة بك ترغب في مشاركتها مع الآخرين، باستطاعتك نشرها على قناتنا وسنقوم بنشرها على قناة غاوي حكايات على اليوتيوب. انضم إلينا الآن واستعد لتجربة مشوقة تحفظ في ذاكرتك إلى الأبد! 👽

قصص رعب غاوي حكايات

25 May, 15:08


https://youtu.be/umrIHKZzAT4

قصص رعب غاوي حكايات

11 Feb, 23:01


https://youtu.be/5hm4cbySIpM

قصص رعب غاوي حكايات

07 Feb, 18:15


https://youtu.be/9IcFaUqfJ0U

قصص رعب غاوي حكايات

07 Feb, 18:14


https://youtu.be/9IcFaUqfJ0U

قصص رعب غاوي حكايات

02 Nov, 20:49


شبح زوجتي
رسالة غريبة جتلي على الفيس بتاعي من بنت بتقولي فيها وحشتني يا معاذ! استغربت الرسالة مين دي وعرفاني منين؟ انا رديت عليها وقولتلها:
- مين معايا؟
ردت عليا باغرب رد صدمني:
- انا ملاك مراتك اللي ماصدقت انها ماتت واتجوزت عليها! وتتجوز صاحبتي كمان سارة!..
برقت في الراسلة اول ما قراتها.. ده مين الظريف اللي جاي يهزر ده..

ملاك ميته من خمس سنين وهي بتولد ابننا نور...

أنا اه مستنتش كتير ع موت ملاك.. لان مستحملتش اقعد كده لوحدي اتجوزت ف ظرف شهرين من موتها... اتجوزت صاحبتها ساره... هتقولي نداله.. بس انا معايا حتة لحمة حمرا. مش هقدر اربيه لوحدي.. ده غير اني واحد عايش دايما في نوبة اكتئاب ونوبات فزع بتكون صعبه اوي مش هستحمل اقعد لوحدي.. واتجوزت وحياتي بدأت تحلو لحد ما جت لي الرساله دي اللي غيرت كل حاجة ف حياتي!..



صاحبة الرسالة دي ادعت انها ملاك... او بمعنى اصح ملك اللي متجسدة في روح ملاك! الكلام ده هتلاقيه ف تناسخ الأرواح.. بس انا مش بعتقد بالكلام ده.. لكن من بعد ظهور ملك أو اللي بتقول على نفسها انها ملاك مراتي بقيت متيقن ان فعلا تناسخ الأرواح موجود !..



باقي المحادثة معاها كانت اغرب!



- تحب اثبت لك اني ملاك؟

- هتثبتي ازاي؟

- الأول روح خد علاجك لانك نسيت زي العادة! بسرعه قبل ما النوبة تجيلك

- انتي عرفتي ازاي اني مريض بنوبات الفزع؟ وعرفتي ازاي اني باخد مهدئات بسبب النوبات دي؟

- مش قلت لك اني مراتك؟

- صحيح نور ابننا عامل ايه؟ على فكرة مراتك الجديدة مش بتحب نور خالص هي بس بتمثل عليك انها بتحبه! هي بتحب اكتر نسرين لانها بنتها!

- بصي او بص انا عارف انك جاي لي عشان تخرب عليا حياتي... ف الله يخليك بلاش من الهزار المريض ده وسبني في حالي...



قفلت الفيس ودخلت اخدت العلاج بتاعي ونمت جنب سارة مراتي اللي كانت رايحة في النوم... والصبح ركبت عربيتى رحت شغلي.. هناك جنب الشغل لقيت بنت ف حدود ال 15 سنة واقفه وبصالي اوي؟ كانت بتبتسم لي وبتشاور عليا.. رحت لها واثناء ما انا رايح لها لقيتها ماشية.. وكانت بتشاورلي اني امشي وراها... وقفت جنب عمود نور.. واول ما وقفت هناك انا وقفت.. في اللحظة دي بصتلي وقالت:

- ممكن اطلب منك طلب من غير ماتسأل ليه.. تنفذهولي؟

= ممكن؟ بس انتي مين؟

- هتعرف بس مش دلوقتي هنعرف هناك؟

= هناك فين؟

- ممكن نوصل مشوار مع بعض بعربيتك؟

= ممكن



انا مكنتش فاهم حاجة بس معرفش ليه كنت حاسس بإحساس غريب وانا معاها؟ حاسس اني اعرف البنت دي من زمان وف طاقة غريبة حاسسها من ناحيتها!.. عشان كده نفذت طلبها... ركبت معايا العربية وكانت بتوصف لي شوارع ادخل فيها لحد ما وقفنا عند مستشفى؟ قالت لي احنا وصلنا..



- ممكن افهم انتي جبتيني هنا ليه؟

= المكان ده مش بيفكرك بحاجة؟

- حاجة زي ايه مش فاهم؟ ....

= ملاك هنا كانت بتولد.. ملاك ماتت هنا ونور خرج في الليلة اللي انا موت فيها! ملحقتش اشيله ما بين ايدي!

- انتي مين؟

= انا ملاك مراتك

- ايه! انتي مجنونة صح.. انتي عيلة ماتعدتش الـ 15 سنة

= استنى هفهمك.. ملاك دي هي روحي أنا... مش بتؤمن بتناسخ الأرواح؟ بص تناسخ الأرواح بيقول ان الروح بتفضل والجسد بيموت... الروح بتسكن جسد بني آدم تاني ويكمل دورته... الروح اللي سكنتني كانت روح ملاك... انا بقى عايشة ع روح ملاك.. بشوف كل حياتي السابقة... شوفت حياتنا كلها.. فاكر لما روحنا انا وانت شرم يوم شهر العسل.. كان يوم جميل اوي بس يومها كنت خايف تنزل الماية.. اصلك بتخاف من المايك اوي.. فاكر لما كنت واقف ف الشط ورحت قلت لاتنين يشيلوك ويحدفوك جوه الماية.. انا هصارحك انا قلت للشابين اللي جم وشالوك ان عندك رهاب من الماية وعايزاه يواجه خوفه... يومها انت كنت هتموت! انا اسفه يا معاذ مكانش قصدي... كنت اقصد اني اخليك تتحدى خوفك وتتعالج من الرهاب ده...



انا مصدوم دي بتحكي تفاصيل صعب حد يكون عارفها غير ملاك مراتي... دي حكت لي العلاقة مع بعض كانت ازاي! حكت لي تفاصيل دقيقة اوي فى حياتنا! هي فعلا ملاك بس اللي شايفها طفلة صغيرة عندها 15 سنة!...



- انت ليه مستنتش بعد ما اكمل حتى سنة! ع طول تتجوز سارة صاحبتي بعد شهر واحد من موتي!

= انتي سبتيلي حتت لحمة حمرا ( نور) هربيه ازاي؟ وغير انك عارفه مش بطيق اني اكون لوحدي بخاف يجيني أتاك واموت!

- ما تتعالج يا اخي بقى! قلت لك جرب ماتخدش علاج.. وأول ما النوبة تجيلك خد نفس عميق لمدة 10 دقائق.. وأنت بتخرج النفس.. خرج معاه كل الطاقة السلبية... بس كده الموضوع بسيط!



والله وانا بتكلم معاها حاسس ان اللي واقفه قدامي ملاك مراتي! نفس حركات ايديها وهي بتتكلم! يا الله انا حرفيا مصدوم!...



ف الاخر قالت لي انها عايزة تشوف نور....

قصص رعب غاوي حكايات

02 Nov, 20:49


وافقت على طلبها... ركبنا العربية ورحنا ع بيتنا.. ولحسن الحظ سارة مكانتش ف البيت ولا نسرين بنتي.. مكانش فيه غير نور... نور كان لوحده في البيت.. دخلت ملاك أو ملك واول ما شافت نور حضتنه جامد وفضلت تبوس فيه! بتبوس وتحضن فيه زي أي أم! وفجأة يحصل الصدمة! ملاك الطفلة بقت ملاك مراتي فعلا! مش مصدق اللي شايفه قدامي ملاك بشحمها ولحمها واقفه قدام مني ماسكه نور.. نور الغريبة انه حاضنها جامد كأنه يعرفها... نور لقيته بصلي وقالي هروح مع ماما لانها وحشتني اوي! ملاك ابتسمت وهي باصالي قالت لي

- نور حبيبي هيفضل معايا خليك مع مراتك سارة!



نور وملاك اختفوا ومبقاش ليهم وجود في حياتي مرة تانية... بحثت عنها كتير لكن خلاص هي ظهرت واخدته مني زي ما قالت...



تمت

قصص رعب غاوي حكايات

05 Oct, 17:04


انا حصل معايا حاجات كتير اوي وحابه احكي بس ياريت من غير ما تكتب اسمي.. او ممكن تكتب اسم بس وهمي..

انا ياسمين بنت ملتزمة ومنقبه وكمان بروح احفظ قران.. الحمد الله حفظت نص المصحف.. وكمان بقيت ادرس القران للاطفال.. حياتي كانت ماشية بشكل طبيعي ولحد ما بقيت في ثانوي.. في الوقت ده ظهر قدامي في مرة بوست بيتكلم عن العالم الاخر والجن.. وبقيت بعد البوست ده مهووسه بالعالم الاخر.. بقيت ابحث عنهم وبقيت عايزة اعرف كل حاجة عن حياة الجن.. عايشين ازاي وفين.. بقيت فضولية اوي في العالم ده.. وبشير بوستات عنهم وكمان بكتب عنهم.. ولما بقيت مهتمه اوي بعالم الجن بقى يحصل معايا حاجات غريبة؟! اول الحاجات دي اني اهملت في صلاتي وقلعت النقاب...

وفي مرة كنت قاعدة وبقرا مقال عن الجن وحياتهم ازاي.. لقيت نفسي فجاة دخت ودماغي تقلت اوي.. ولحد ما لقيت كل حاجة اسودت.. ولما فتحت عيني شوفت نفسي في المقابر.. بس مش زي المقابر بتاعتنا كان شكلها غريب مكسر وماليانه بالكلاب في كل حته.. شكل الكلاب تحس انهم مش كلاب.. لا دول كائنات مرعبة.. كانت عيونهم حمرة اوي ولونهم أسود! وقفت خايفه اوي من منظرهم ولحد ما لقيت فجاة شاب واقف عند قبر مكسر وكان شاب وسيم اوي.. كان بيبتسم لي انا خوفت منه.. بس هو قرب عليا ولقيته بيمسك ايدي وبيقولي ( حبتينا فحبيناكي) قالها وبعدها وشه بقى وش شيطان! اول ما شوفته صرخت عشان الاقي نفسي ......... لو عاوز تسمع الحلقة كاملة بصوتي هتلاقيها علي قناتي غاوي حكايات . ودا رابط الحلقه كامله . اتمني انك تدعمني بلايك وتشترك في القناة لو مش مشترك 🥰
https://youtu.be/QStJsj3-_IQ

قصص رعب غاوي حكايات

05 Oct, 14:17


مين مستني قصة الليله؟؟ . عاوز دعم يا شباب منكم لقناتي . القصه هتنزل الساعة ٨ ان شاء الله . وروني التفاعل ❤️❤️

قصص رعب غاوي حكايات

26 Sep, 21:15


دي مجموعة مواقف حصلت واتحكت ليا من اصحاب القصة نفسها ... مين مر بالتجارب دي قبل كده احكولي خبراتكم في رسايل هنا .
http://ahmeddiab81.sarhne.com
نبدأ علي بركة الله

هحكيلك حاجات حصلت معايا شخصيا ومع والدتي والله كل حاجة هحكيها حصلت .
احنا كنا عايشين فى بيت دور واحد فى الريف كان البيت مسكون كانت والدتى دايما بتشتكي أن وهى نايمة فى حد بيشد شعرها جامد بس مش بتقدر تتحرك وكان الموضوع بيتكرر كل يوم وفى يوم وانا نايمة جنب امي قلقت فى نص نومي وبفتح عيني لاقيت واحد طويل اوى واقف جنب السرير وبيشد فى شعر امي من خوفى خبيت وشي تحت البطانية وفضلت كده شوية ببص تانى مالقتش حد وامي صحيت وفضلت تتألم اوى من وجع راسها .
ومرة تانية كنت نايمة جنب امي واختى وانا فى النص وهما ناموا وانا ماكنش جايلى نوم وفجأة ببص قدامي لاقيت واحدة واقفة على السرير شبه اختى بالظبط ولابسة فستان وموطي. بتبصلى وبتضحك بابتسامة عريضة مرعبة اوى بردو خبيت نفسي فى امي لحد ماروحت فى النوم .
ومرة تالتة كانت بنت اختى الصغيرة بتيتة عندنا وانا وهي نايمين جني بعض على السرير وهى مدياني ضهرها وانا مدياها ضهرى بلف فجأة لاقيت رأسها من ورا عليها وش طفلة صغيرة مدور اوى وعنيها مدورة وواسعة جامد وبتبص ناحيتي بطريقة مرعبة بعد ماكبرت بقا واتجوزت انا واخواتي كلنا و ابويا اتوفي امي كانت بتشوفهم حوليها دايما كانوا بيتجسدوا على صورنا كانت بتحكيلنا انهم بيناموا جنبها طول الليل .
الله يرحمك يا امي البيت كان صعب كنا دايما بنشوف اشكال وشوش بتتشكل على الحيطة .
وأصوات رجلين بتمشي على السطح .
ولحد النهاردة البيت ده دايما بحلم نفس الحلم انا واخواتي أن احنا فى البيت وفى ناس لابسين اسود بيجروا ورانا أو معانا فى البيت احلام مرعبة والغريب أن انا واخواتى بنشوف نفس الاحلام والمكان بيكون هو بيتنا القديم ده .

قصص رعب غاوي حكايات

26 Sep, 20:52


اللي عنده حكاية رعب حصلت معاه يبعتها هنا
http://ahmeddiab81.sarhne.com

قصص رعب غاوي حكايات

25 Sep, 16:53


قصص رعب غاوي حكايات pinned «اصدقائي واخواتي اهل الجروب . قصة ساعة في المشرحة اللي هتنزل كعرض أول الساعه ٨ بالظبط . هكون فرحان اوي لو وقفتو جنبي ودعمتوني عاليوتيوب . لايك وشير وكومنت دا كدا يبقو عملتو معايا فوق الصح . بس لو بتخاف متسمعش القصه عشان مرعبه بجد انا كنت خايف وانا بسجلها اصلا…»

قصص رعب غاوي حكايات

25 Sep, 16:52


اصدقائي واخواتي اهل الجروب . قصة ساعة في المشرحة اللي هتنزل كعرض أول الساعه ٨ بالظبط . هكون فرحان اوي لو وقفتو جنبي ودعمتوني عاليوتيوب . لايك وشير وكومنت دا كدا يبقو عملتو معايا فوق الصح . بس لو بتخاف متسمعش القصه عشان مرعبه بجد انا كنت خايف وانا بسجلها اصلا 😅 . صحيح انا عاوز اميزكم عن باقي الناس اللي بتعلق في القناه . هنعمل كلمة سر 😁 . عشان اعرف انك من الجروب هنا هتحط كومنت وتكتب في اخره . ( عصابة الجروب ) اتمني تحضرو العرض الاول اللي خلاص هيبداء كمان شويه ( ٨ بالظبط ) ومحتاج كمان اعرف رأيكم في الحلقه . شكرا جدا لدعمكم ووجودكم جنبي ❤️🙏
https://youtu.be/BhDNqK6rGMY?si=ev9VRexVh593uIm3

قصص رعب غاوي حكايات

24 Sep, 23:27


قصص رعب غاوي حكايات pinned «فجأة لقيت نفسي في قلب المشرحة" وكأنها لحظة واحدة بس بتخطفك من عالم الاحياء لعالم الأموات، ومش أي اموات، دول اللي ماتوا ومحدش كرمهم بالدفن زي باقي الموتى، بل استحلوا موتهم وعرضوهم عرايا قدام العيون عشان تتفرج براحتها، عشان المشارط تقطع في لحومهم وتنتهك اجسامهم..…»

قصص رعب غاوي حكايات

24 Sep, 23:26


فجأة لقيت نفسي في قلب المشرحة"

وكأنها لحظة واحدة بس بتخطفك من عالم الاحياء لعالم الأموات، ومش أي اموات، دول اللي ماتوا ومحدش كرمهم بالدفن زي باقي الموتى، بل استحلوا موتهم وعرضوهم عرايا قدام العيون عشان تتفرج براحتها، عشان المشارط تقطع في لحومهم وتنتهك اجسامهم..

عشان كدا متستغربش ان الجثث دي بتكون عايزة تصحا، عايزة تنتقم، او حتى ترقد في سلام بدون ازعاج الاحياء، وانا كنت مزعجة، ومتهورة، وغبية جدا، بس التعليم مش ببلاش، انت ممكن تدفع حياتك تمن التعليم ده..

وانا كان كابوسي اول ما دخلت كلية الطب هي مادة التشريح، والاسوأ اني عرفت من طالبة اكبر مني ان العملي هنا مش زي اي عملي في كلية تانية، في الكليات التانية المعيد بيشرّح الجثث ويشرح وانت بس تتفرج، اما في كليتنا وبما ان رئيس القسم بتاعها ماسك في ادارة مشرحة زينهم فكان بيجيب جثث كتير جدا للدراسة، معندوش اي مشكلة ان طالب وهو بيتعلم انه يبوظ الجثة، المهم انك لازم تشتغل بإيدك..

تفصل شريان عن اللحم بدون ما تقطعه، تشرح ذراع بدون ما تيجي ناحية الشرايين، والاسوأ لما تيجي تشرح مكان الوجه والعين بالذات، امور من حكيها ليا بس خلت قلبي مقبوض من اول يوم دراسة..

وعدى اول اسبوع وكانت محاضرات التشريح كلها نظري، وعرفنا ان من اول الاسبوع ده هننزل المشرحة عشان العملي، واتقبضت قلوب كل الطلاب، مش سهل انك تشوف جثة قدام عنيك راقدة على الترابيزة قدامك، ومش سهل خالص لما يبقا مطلوب منك تغرز المشرط بتاعك في جسمها، يا ترى هتسمع ايه وقتها، الجثة هتتألم ولا فجأة هتمسك ايدك، ولا حتى هتفتح عنيها، هواجس مخيفة تخليك مش قادر تتكلم او حتى تفكر..

كان يوم الخميس اخر النهار، وهنبدأ العملي يوم السبت، ومعرفش ليه وقفت في الدور اللي بيوديك للمشرحة، لأن مبنى الكلية كان مقسوم، نصفه للدراسة والسكاشن، ونصه للمشرحة والعيادات، وطبعا كان فيه باب حديد بيفصل ده عن ده..

كان المبنى ساكت خالص بعد ما العيادات خلصت شغلها والتدريب والمحاضرات كلها خلصت، لقيت نفسي بقرب من الباب الحديد اللي بيفصل المشرحة عن الكلية في المبنى، والغريب اني ملقتش بتاع الأمن واقف، بصيت على الباب الحديد برهبة وقربت منه، دوست على المقبض ولقيته اتفتح، معرفش ليه كنت زي المهووسة، عايزة بس اقرب من المشرحة..

عايزة اشوف الاوضة اللي هدخلها يوم السبت، عايزة اكسر الرهبة اللي في قلبي دي، لاني مرعوبة من ليلة السبت، مش هعرف انام، غير اني خايفة اصرخ يوم العملي او يغمى عليا، وقتها هبقا مسخرة الكلية كلها، وانا استحالة اسيب الموضوع يوصل لكل ده..

مشيت في الدور اللي كنت سامعة فيه صوت خطواتي وانا جسمي كله بيترعش، حاسة برهبة كبيرة، وقدام عنيا لمحت اليافطة

"المشرحة"

واتقبض قلبي أول ما قرأت الكلمة، حسيت ان هيغمى عليا، بس كان لازم أحارب الشعور ده، كان فيه باب على اليمين، فتحته ودخلت، اول ما دخلت حسيت بكمية برودة فظيعة، برودة بتخبط في عضمك وتخلي جسمك كله يقشعر، مرت عليا ليالي شتا باردة جدا، بس استحالة تلاقي برودة زي دي غير في المشرحة..

كانت الحيطان والارضية من الرخام الابيض، وفيه ضوء بسيط جاي من مصابيح صغيرة جوة الحوائط نفسها، مشيت خطوة ورا خطوة لحد ما وصلت لقاعة كبيرة، على يميني وشمالي كانت فيه ادراج ومكاتب، تقريبا دي مكاتب الموظفين، لقيت نفسي بعدها قدام باب صغير، فتحته ودخلت، كانت الاضاءة ضعيفة شوية، مشيت خطوة ورا خطوة لحد ما لقيت نفسي واقفة قدام........ #يتبع
عاوز تفاعل نااااار هنا للناس اللي بتحب الرعب.

قصص رعب غاوي حكايات

24 Sep, 17:03


التفاعل مش بفلوس والله 😂😂

قصص رعب غاوي حكايات

24 Sep, 16:57


حافظوا على اللى باقى من الحب العائلى

فى غيرك يتمناه

الولاد والبنات رزق من رب العباد

حافظوا عليهم وخليك واثق ان الرزق بيد الله

وحده

ربنا يبارك فى امهاتكم وابائكم جمعيا

ويرزقكم الود واللين فى المعامله

ويرحم من تحت التراب اواعوا تنسوهم

دايما افتكروا انهم كانوا الضهر والسند

وعايشين بدعواتهم اقروا الفاتحه وتصدقوا على

روحهم التى تعيش فى قلوبنا 💔

ربنا يسعدكم ويصلح حالكم ويبارك فى اولادكم

ويجعلكم سند وضهر لبعض دايما 💚

وانتهت قصتنا ودمتم بخير فى قصه جديده

قصص رعب غاوي حكايات

24 Sep, 16:57


ازاى بس منها لله فى اللى عملته فينا

ولقيت نفسى خرست ومش قادره اتكلم

وهى كمان سكتت خالص وقعدنا حوالى

ساعه ساكتين ومش بنتكلم

والفون رن وكان شهاب وقال إن بابا فى الرعايه

وهيخرج كمان يومين وكان بيطمنا عليه

وفى نفس الوقت جت رساله واتس لماما

من عمران وطلب منها تستناه فى الاوضه

فى نفس الميعاد بس الجديد انى انا اكون معاها

ولما قفلت مع شهاب لقيتها بتقولى على الميعاد

علشان نحاول نشوف حل لموضوع الحمل قبل

ما يظهر ونتفضح كلنا

بس انا طلبت منها انه يقابلنا فى شقتنا

ما هو بابا فى المستشفى واخواتى معاه

بس ماما رفضت بحجه ان محدش يسمعنا

وفعلا وافقت وبعد ساعتين

شهاب بيتصل كل فترة يطمنا على بابا

اما ماما فى اوضتها ولا حياه لمن تنادي

ولا حتى سألت على بابا

وانا طبعا مش مستغربه ما هى خاينه

زى اى ست ناقصه

وبعد مرور ساعات وحان وقت اللقاء

مع عمران وطلعت مع ماما نستناه فى الاوضه

وفعلا الساعه 3 بالليل فتح علينا الاوضه ودخل

وقال : فى حل لمشكلة الحمل ومن غير تعب خالص

رديت وقولت بغيظ حل ايه يا عمران بيه

لقيت ماما بتقول اسكتى يا منى سيبى عمران

يتكلم وسكت غصب عنى

وطلبت منه يقول الحل بس لقيته

بيبص على بطنى وقال :

مش انتى عندك مشكله ومش هتخلفى خالص

خلاص ماما تكمل الحمل

وانتى فى الفتره دى اعملى اى عمليه

وقولى انها نجحت ومثلى انك حامل

وخودى العيل ليكى ونبقى كده خلصنا

بدون اى مشاكل وخساير

لقيت نفسى بنهار وبشتمه

يلا يا كلب يا حيوان دى أنساب انتى عاوز تغضب ربنا

منك لله قام ومسك فيه وكتم صوتى بس انا

كنت بتخنق ولقيته بيشاور لماما

وشالنى على ايده وكأنه شايل عصفور

وخرج بره على السطوح وقال لماما لازم نتخلص

منها وهى ساكته وانا بستنجد بيها

وقرب من بلكونه السطوح وانا بصرخ بأعلى

صوتى ومحدش سامعنى ولقيته رمانى من الدور

التامن ونزلت من على السرير وصحيت من النوم

وانا بقول ماما ماما وفضلت اعيط

دخل عليه منير وقال مالك يا حبيبتى

قولتلوا حلم مخيف لأ ده كابوس

وقومت من مكانى وبصيت فى ساعه

الفون وكانت الساعه 1 الضهر

وقولتلوا انا لازم اروح الترب حالا رد وقالى

بس انتى حااامل يا حبيبتى وتعبانه من امبارح

وخايف عليكى

قولتلوا ارجوك وفعلا خدنى وروحت على قبر

ماما وبابا الله يرحمهم وقعدت اعيط وحسيت

قد ايه الفراق صعب

وابتدى يسألنى ممكن اعرف انتى شوفتى ايه

رديت وقولت على قد ما كان الكابوس

مخيف وقد ايه اتخنقت بس كنت عايشه

مع بابا وماما واخواتى رجعت لورا سنين يا

منير ايام ما كنت بتعالج علشان الخلفه

فاكر

رد منير وقال يا حبيبتى بس الحمد لله

احنا كنا راضيين وربنا عوض علينا يمكن بعد

سنين بس انتى دلوقتى حاامل وغير معانا 3 ولاد

وخدنى فى حضنه وانا كنت بعيط

وكأن ماما لسه ميته وبابا كمان

لقيت منير بيقولى معلش بعد كده

مش هننساهم ان شاء الله تقومى بالسلامه

وعليه يا ستى انى اجيبك هنا نزورهم كل اسبوع

موافقه رديت عليه وقولت ان شاء الله ولقيت

نفسى بقولوا انا كنت رافضه الحمل ده خالص

وكنت عاوزة أسقط وفعلا كنت ناويه

بس الحلم فوقنى وعرفت ان الحرمان من الضنا

غالى اووووى انا فى الحلم كان نفسى فى حته

عيل وسبحان الله فى الواقع انا حامل

ومش راضيه بقضاء الله وقال كنت عاوزه اسقط

لمجرد ان المعيشه غالية ونسيت ان ربنا هو الرزاق

ولقيت نفسى مسكت الفون وكلمت شهاب

لأنى كنت مقصره معاه وحكيت الحلم كله

رد وقالى احنا لازم نقرب من بعض ونصل الرحم

ما بينا احنا اخوات واكيد هما زعلانين علينا

علشان مش بنشوف بعض وقعد يضحك ويقول

ده انا نسيت شكلك ولما سألته على اخويا

رد وقالى مراته وخداه مننا وطلبت منه يعزمه

ويجوا يتغدوا عندنا فى يوم وقفل معايا

وقرأت الفاتحه لماما وبابا ووعدتهم انى مش

هقطع زيارتهم تانى وهخلى بالى من اخواتى

ومنير خدنى ومشينا وبعد مرور شهور الحمل

وجه يوم الولاده وخلفت أجمل بنوته فى الدنيا

وأصبح عندى 3 ولاد وكمان فضل ربنا عليه

انه أنعم عليه ببنوته وسميتها تاليه القرأن

وفى يوم السبوع طلبت من منير أنى اعمله

فى شقه العيله وفعلا عملنا السبوع فيها

وكانت ريحه ماما وبابا فى كل مكان

وكان اول الحاضرين عمو عمران وكان شكله

كبر خالص وافتكرت الحلم وفضلت اضحك

واخواتى حضروا والعيله كلها اتجمعت فى السبوع

ومن يومها وانا بزور قبر ماما وبابا

وبسأل على اخواتى دايما

وهما كمان ورغم مشاغل الحياه بس عملنا

يوم نتقابل فى شقه العيله كل اسبوع

نتغدى فيها ونقضى اليوم كامل

احنا واولادنا وبكده اكتملت فرحتنا واكيد ماما وبابا فرحانين لفرحتنا 😍

فقدان الام والاب بجد صعب جدا

لأن وجودهم فعلا بركه ومن اكبر النعم اللى غيرك

مش لاقيها حافظوا عليها اوعوا تخلوا

مشاغل الحياه مهما كانت تبعدكم عنهم

راعوا ربنا فيهم اوعوا تستنوا حلم او كابوس

يفوقكم علشان تفتكروهم

مهما كانت الصعاب ومهما كانت المشاكل

قصص رعب غاوي حكايات

24 Sep, 16:57


ج. 4...#خطيئه_أمى
والاخيره
وشوفت نور الاوضه مفتوح وسمعت صوووت

ضحكته!
طلعت المفتاح وفتحت الباب عليهم وشوفت

اكبر مصيبه فى حياتى ماما مع عمران مالك

العماره وصاحب بابا الروح بالروح دول مش

صحاب بس دووول اخوات

اتفزعوا وماما مسكت جسمها من الكسوف منى

ولقيت عمو عمران بيقرب عليه وبيقول

تعالى يا منى يا بنت الغالى

رديت عليه وقولت وانت خليت فيها غالى

يا عمو قصدى يا عمران بيه

وبصيت فى الاوضه وانهارت وقولت معقول

الاوضه دى مقامك طيب كنت اتقابلتوا

فى شقه فاضيه فى العماره وقربت من ماما

وقولت ولا هى ماتستاهلش؟

رد وقالى يا منى انتى مش صغيره دلوقتى

بابا مريض قلب يا حبيبتى لقيت نفسى بقولوا

أخرس متجبش سيره بابا على لسانك

بس ماما رددت وقالت : يا بنت قلبى اسمعى

بس عمران ابتدى يقاطعها

وماما قالت اسكت انت انا هتكلم مع بنتى

ونور عينى بالراحه وهى هتفهم

بس لقيت نفسى بقولها

افهم ايه يا ماما قصدى يا ست انتى

لان كلمه ماما خساره فيكى بجد

افهم انك بتخونى بابا وكمان حامل

يا نهار اسود على البجاحه لقيت عمران

بيقول يا بنتى بابا تعبان وماما لسه فى عز شبابها

لقيت نفسى بقولوا :

اه وانت بقى عملت الواجب وزياده

بدل ما تراعى صاحبك فى عرضه وشرفه

تقووم تخونه بس العيب مش عليك

العيب على الست اللى باعت بيتها وأولادها

علشان وزة شيطان دمرت حياتها كلها

وفجأه لقيت نفسى انهارت وبقيت اكسر

فى الاوضه من الغيظ اللى جوايا

بس عمران قرب عليه ومسك ايدى وابتدى يهدى

فيه وانا منهاره وقلبى قايد نار ومسكته

من رقبته وخنقته بس هو زقنى وماما

واقفه بتتفرج علينا وبتعيط وبس

وكل إللى على لسانه اسكتى الناس تصحى

الساعه 4 بالليل يا مجنونه

ووطى صوته وعينه فى عينى وفى الوقت

ده شوفته شيطان واقف قصادى

وقالى انا راجل مش هضر فى حاجه إنما

انتى كده بتفصحى مامتك يا منى

لقيت نفسى جسمى ساب وحسيت بالضعف

وقعدت على السرير وفضلت اعيط

وكانت دموووع وجع وقهر وغلب

وفى نفس الوقت مش عارفه هيتم ايه تانى

ما بينهم لأن ماما حامل!؟

وبصيت فى عينها وشوفت قد ايه كانت مذلوله

وانا بتقطع من جوايا 🔥

وسألتها : والحمل هتعملى فيه ايه؟

رددت عليه من غير ما تفكر وقالت

انا حاولت أسقط معرفتش وغلب امرى

بس عمران قال : انا اعرف دكتور ممكن تعمل

عمليه إجهاض وانا هتكلف بكل المصاريف

وانتى هتكونى معاها

وطلب مننا ننزل قبل ما حد فى العمارة يحس

بينا ولما يحدد ميعاد مع الدكتور هيكلمنا..

وفعلا خدت ماما ونزلنا واحنا بنتسحب زى

الحراميه ومسكت بطنها وجريت على الحمام

ترجع وانا دخلت اوضتى وفضلت اعيط

ومتحسره على امى واللى حصل لها وازاى تعمل

فينا كده؟

وكانت الساعه داخله على 6 الصبح

وحاولت انام معرفتش خالص.

قومت دخلت المطبخ وعملت قهووه

وفضلت قاعده على السرير افكر

وبردوا مفيش غير حل واحد وهو تعمل

عمليه إجهاض زى ما عمران قاال

والوقت خدنى لحد الساعه 1 الضهر

وبابا قام من النوم واليوم ده يا حبيبى

وكأن قلبه حاسس باللى بيحصل لينا

كان تعبان اووى وبيتألم لدرجه شهاب اتصل

بالأسعاف لان ازمه القلب جاتله وكان شكل الاموات

وكأنه بيودع ولما الإسعاف وصلت خدوه

وشهاب راح معاه وماما جت تروح معاه

بس بابا رفض وكمان اخويا قال احنا رجاله

ولو احتاجنا حاجة او حصل تدهور فى حاله

بابا هتصل بيكم..

ورغم ان بابا صعبان عليه بس انا قولت كويس

اننا مروحناش لأنى كنت عاوزه اقعد مع الخاينه

امى واتكلم معاها..

وفعلا الإسعاف اتحركت وفضلت انا وماما

فى الشقه لوحدنا

وكانت قاعده وجريئه ومش زعلانه زى ما انا

متخيله ولقيتها بتقولى : هو انتى صحيتى امتى

رديت عليها وقولت انا منمتش هو انتى جالك

نوم رددت عليه وقالت :

يا بنتى ما خلاص عمران هيتصرف

وبكره لما اعمل العمليه كل شئ هينتهى

بس انا انهارت عليها مش عارفه ازاى

وقولت : انتى ازاى قدرتى تخونى بابا

وتكونى فى حضن راجل تانى غيره

انتى ازاى مفكرتيش ان ليكى بنت

ولو كنت بخلف كان زمانك جده

وكمان عندك شباب زى الفل

ليه تكسرى عينى وعينهم قدام الناس

ردت وقالت : الناس متعرفش حاجه

وربنا ستر يا حبيبتى

قولتلها متقوليش حبيبتى وبعدين مش

كفايه كسرت عينهم قدام عمران

يا شيخه حرام عليكى

بس لقيتها سكتت ومش بتتكلم

وفجأه فون ماما رن وكان عمران

ولقيتها بتقولوا خير يا بابا

وبصراحه انا دمى اتحرق منها وكان نفسى

اقتلها وفى اللحظه دى اتمنيت ان اكون راجل

او بنت عاقه علشان اقدر اقتلها واريح الكل

منها ومن عارها

ولقيت وشها اصفر وجاب 100 لون وقفلت الفون

وقالت فى خبر زى الزفت يا منى

رديت وقولت ما انتى مش بيجى من وراكى

غير كل خير وطبعا كنت بتريق

رددت وقالت : الدكتور صاحبه اللى كان هيعمل

العمليه مسافر وهو ميعرفش غيره

فضلة الطم وهى واقفه بارده مش عارفه

قصص رعب غاوي حكايات

24 Sep, 16:33


والله يا جماعة قلة التفاعل هي اللي مش بتشجعني انزل حاجه خالص . ممكن تفاعل هنا عشان اتأكد ان في حد في الجروب 😔