סניה ולדברג @seniawaldberg Channel on Telegram

סניה ולדברג

@seniawaldberg


סניה ולדברג (Hebrew)

סניה ולדברג הוא ערוץ בטלגרם שמציע תוכן מרתק ומעניין בנושאים שונים. באמצעות הערוץ אפשר לקבל מידע עדכני ומעניין על תחום האוכל, הספורט, התרבות ועוד. הדבר המיוחד בערוץ זה הוא הקונספט שמאחוריו - אתה תמצא כאן חדשות, טיפים ועצות שימושיות בנושאים השונים, והכל בשפה קלה ונעימה לקריאה. מי שמחפש להעשיר את עצמו בידע ובמידע עכשווי, מוזמן להצטרף לערוץ וליהנות מהתוכן המגוון והמעניין שהוא מציע. אל תחמיצו את ההזדמנות להיות חלק מהקהילה של סניה ולדברג ולהתחיל לקבל את המידע הכי חם ונעים ישירות אל תיבת המייל שלכם!

סניה ולדברג

19 Nov, 20:46


סקיי ניוז בשפה הערבית מפי מקורות לבנוניים:
"גובש ניסוח חדש (של אחד מסעיפי ההסכם) שלפיו לכל צד יש את זכות ההגנה העצמית, אם הוא מותקף, בתנאי שארצות הברית ערבה לכך שישראל לא תבצע מתקפת מנע. עוד אמרו המקורות הלבנוניים כי הנוסחה האמריקנית בעניין פירוק תשתיות חיזבאללה לא היה ברור ולבנון מעדיפה להשתמש באותה נוסחה שנכתבה בהחלטה 1701 של האו"ם."


כלומר לישראל אסור לבצע מתקפת מנע, אבל לחיזבאללה מותר לתקוף ראשונה. אני מבין נכון?

סניה ולדברג

19 Nov, 19:45


הרבה שאלו אותי היום על זה שפוטין שוב עדכן את הדוקטרינה הגרעינית של רוסיה (כלומר מתי רוסיה יכולה להשתמש בנשק גרעיני).
הטכנולוגיה ידועה עוד מתחילת המלחמה.
זה עובד כך:
1. המערב מביא לאוקראינה משהו חדש.
2. רוסיה מדברת על נשק גרעיני כדי שהנושא יהיה באוויר ויפחיד את המערב.


השיטה עובדת טוב. זה מלחיץ את האמריקנים. אבל לביידן יש קצת יותר ביצים הפעם, והסיבה היא שמאחורי גבו עומד טראמפ.
ביידן יודע היטב שטראמפ יכול להוציא מסר מרגיע לפוטין ולהגיד "עזוב זה זקן משוגע אני אגיע ויהיה בסדר", במידה ופוטין באמת יחליט לעשות משהו.

אני חוזר ואומר שפוטין פחדן שמסתתר בבונקר שלו, והסיכוי שאדם כזה באמת ישתמש בנשק גרעיני, אפילו כאזהרה באיזה אזור נידח בחזית, הוא אפסי. אני יכול להאמין שמנהיג צפון קוריאה יעשה דבר כזה (וגם זה בספק). קשה לי להאמין שפוטין יעשה זאת, במיוחד אחרי שקיבל אזהרה על כך גם מסין ששומרת על הכלכלה שלו.

יש בעיה נוספת עם הנושא הזה.
נשק גרעיני לא יפתור לפוטין את הבעיה.
אם הוא ירה אותו בנקודה בחזית, זה הופך לשטח מת שאי אפשר להיכנס אליו.
אם הוא הולך לירות על קייב, גם בני הברית שלו כרגע ינתקו איתו קשר והכלכלה שלו תקרוס - מה שיוביל בהמשך מהר מאוד למרד שיכול לסיים את חייו.

כך שאני לא מסתכל יותר מדי על האיומים שלו. מדובר באסטרטגיית יחסי ציבור שעובדת לו מעולה עד עכשיו. כרגע היא עובדת פחות טוב כי לביידן יש כרית ביטחון שמחליפה אותו ב-20.1.

אני גם אציין עוד משהו: דוקטרינת השימוש בנשק הגרעיני ברוסיה עודכנה כבר לניסוח כזה שבתכלס מאפשר לרוסיה לעשות מה שהיא רוצה. כך שאם פוטין באמת היה רציני, מה שהוא היה עושה זה לא לעדכן אותה שוב. כי אין סיבה אופרטיבית לזה.

סניה ולדברג

19 Nov, 08:54


אגב בדקתי מקורות באנגלית נראה שזה נכון

סניה ולדברג

19 Nov, 08:52


ביידן אפס

סניה ולדברג

18 Nov, 14:21


אוקראינה עצבנית על ארה"ב שדיווחה שהיא אישרה לתקוף את השטח הרוסי עם הטילים ארוכי הטווח שלה לתקשורת. היה צריך לשמור את זה בסוד ולחכות לתקיפות הראשונות. כי עכשיו הרוסים יגיבו ויחביאו כלים.
לממשל האמריקני אין הבנה איך מלחמה עובדת בקטע עצוב.

סניה ולדברג

17 Nov, 20:48


לא הבנתי משהו... חשבתי שהדלפות זה רע.

סניה ולדברג

17 Nov, 20:42


דיווחים על כך שצרפת ובריטניה אישרו לאוקראינה לתקוף את רוסיה עם סטורם-שאדו וסקאלפ.
כלומר בשטח רוסיה.
נראה שאירופה וביידן מסלימות קצת את המצב כדי שלטראמפ יהיה עץ גדול יותר לרדת ממנו אחר כך.
עדיין לא ברור מה טראמפ יעשה, אבל לכולם ברור שזו לא תהיה תמיכה באוקראינה עד הניצחון הסופי.
זו גם הסיבה שרוסיה מאיצה את ההתקפות עכשיו גם במחיר מאוד כבד של אבידות.
לכן מביאים לאוקראינה כלים כדי להתמודד עם זה.

סניה ולדברג

16 Nov, 09:26


בעקבות הסוף של הפוסט הקודם, יש אנשים ששואלים אותי למה אני נותן תקווה לביבי לעוד קדנציה. זו שאלה שאני שומע מדי פעם.
אני רק אזכיר: ביבי עצמו לא מעניין אותי. מעניינת אותי מדינת ישראל. מה לעשות שהוא ראש הממשלה, והוא מחליט בסוף.
אני לא מחשב את פעולות הלחץ התקשורתי שיש לי לפי מה טוב לביבי, אלא לפי מה טוב למדינת ישראל.
אני לא מסכים עם קבוצת ה-"רק לא ביבי" שהוא מקור כל האסונות שלנו, כפי שאני גם לא מסכים עם תומכיו שהוא מעולה. האמת היא באמצע, ואנשים נוטים להעצים את הרגשות שלהם יותר מדי.

הסיבה שהתעמולה של ביבי עובדת מעולה והוא נבחר להיות ראש ממשלה שוב ושוב, היא שיש אמת גם במה שהוא אומר. למשל, שהאלטרנטיבה גרועה. זו עובדה, ולא משנה כמה אתם מתעצבנים ממנה. במקום להמציא שקרים על כך שלפיד וגנץ הם מעולים, אולי כדאי להכיר בעובדה הזאת ולחשוב איך פותרים אותה. להתכחש למציאות לא עוזר (ראינו מה קרה עם תומכי האריס).

כמו שאני למשל מעדיף את ליברמן ובנט, אבל אני מכיר בעובדה שגם הם לא מושלמים ושבנט כן שיקר לגבי עבאס והרוטציה עם לפיד. זה לא נעים, אבל זה מה יש.
מי שרוצה לפתור בעיות, צריך קודם להסתכל להן בעיניים.

לכן אני מעדיף להתמקד במה שטוב למדינת ישראל. איך ביבי עובד כולם יודעים. לחץ ציבורי מהמחנה הימני מניע אותו וגורם לו לפעול. אנחנו יודעים שזו הדרך להשיג את מה שאנחנו חושבים שצריך. לכן זה מה שאני רוצה לקדם.
אם בזכות זה הוא ייבחר לעוד קדנציה, אבל נסיר את האיום האיראני, זה מבחינתי שווה את זה.

באופן אישי אני חושב שלא בטוח בכלל שזה יעזור לו. גם צ'רצ'ל לא נבחר לקדנציה נוספת אחרי שהביס את היטלר. יתכן מאוד והוא יזדקק לממשלת אחדות (שאני אגב חושב שזו האופציה הכי טובה), כאשר הוא שני ברוטציה אחרי בנט, וללא תלות בחרדים.
אבל אני גם לא חושב שיהיו בחירות בשנתיים הקרובות - ולדעה הזאת שותפים גם כל הפוליטיקאים שאני בקשר איתם (לרבות שרים, חברי כנסת, סגני שרים וראש ממשלה לשעבר). צריך לדעת לקרוא את המפה. לכן מה שחשוב כרגע הוא הניצחון, ובזה נתמקד.

סניה ולדברג

16 Nov, 08:24


ניגוד האינטרסים של רוסיה ואיראן.

בין איראן ורוסיה יש חיכוכים בנושא של אסד ומה שיקרה בסוריה, אבל לא רק.

לרוסיה כיום יש אינטרס מובהק שישראל תשמיד את הנפט האיראני, ואיראן תפסיק למכור לסין. זה ישאיר את רוסיה בעמדת מיקוח טובה בהרבה מול סין על הנפט שלה. כמובן לא בלעדית, כי יש מדינות נוספות שעושות את זה.
סין גם עובדת מהר מאוד לחשמלי כדי להקטין את התלות הזאת, וכל עליה במחירי האנרגיה מאיצה את התהליך.

יש טענה ששמעתי כבר לא פעם, שרוסיה עזרה לישראל בתקיפה באיראן בגלל זה.
כי אמנם הטכנולוגיה הרוסית הובכה ברגע האמת, אבל כמות הכסף שרוסיה תעשה מהנפט שלה במידה ואיראן תצא מהמשחק היא פי כמה יותר גדולה מאשר ממכירת טילי S300.

אבל זה לא הכול. ישראל במקום להשמיד את הנפט, השמידה דווקא מתקנים שרוסיה היתה צריכה - כגון מתקנים לייצור טילים, שרוסיה עצמה הזמינה מאיראן.

יתכן ורוסיה תבקש להעביר את הייצור לשיטחה, כפי שעשתה עם הכטב"מים האיראנים (השאהד).

כל אלו כמובן תאוריות מעניינות שאין דרך להוכיח אותן או להפריך אותן ללא מידע מודיעיני מדויק.

דבר אחד בטוח. למרות שרוסיה לא תגיד את זה בגלוי בשום שלב, הם מקווים לא פחות ממני שישראל כן תתקוף את מתקני הנפט באיראן.

אני באופן אישי סבור שצריך לעשות את זה כדי לרסק את המשטר האיראני, וצריך להזכיר את זה לביבי כל יום כדי שיבין שבזה תלויה הקדנציה הבאה שהוא כל כך רוצה. ביבי חרדתי ופחדן וללא הלחץ שלנו, לצערי לא יעשה זאת.

סניה ולדברג

16 Nov, 07:50


מרקו רוביו בתשובה מוחצת לפעילים פרו פלסטינים.

סניה ולדברג

16 Nov, 07:50


https://www.instagram.com/reel/DCQRCcMIGRe/?igsh=cTZnNjk4YWZqcjIz

סניה ולדברג

15 Nov, 18:50


אני אחדד כי לפי התגובות לא הסברתי את עצמי טוב.
לא אמרתי שצריך לאיים על כל הלבנונים אלא רק על השיעים בלבנון, ובעיקר אלה שאפשרו לחיזבאללה להתנחל בכפרים שלהם.
ברור שאין טעם לאיים על הנוצרים או הדרוזים שם.
אבל הנוצרים והדרוזים צריכים לראות ש"בעלת הברית" שלהם (או האויבת של האויב) - ישראל, היא מדינה קשוחה שאסור להתעסק איתה. אחרת איזו מוטיבציה בדיוק תהיה להם לשתף פעולה עם ישראל? כי הם אוהבים אותנו? זה לא יקרה.

סניה ולדברג

15 Nov, 17:39


https://www.facebook.com/share/p/1Ewexf24gM/

רציתי לכתוב רק בטלגרם אבל בסוף זה הפך לפוסט בפני עצמו.
קצת הפרכת שקרים על הכלכלה הרוסית.

סניה ולדברג

15 Nov, 17:13


דובר צה"ל בערבית: "ארגון הטרור חזבאללה הפך את כפרי הדרום, בעיקר השיעים, לבסיסי טרור ולפצצת זמן מתקתקת שעלולה להתפוצץ מתחת לרגלי תושביו בכל רגע. באמצעות מאמצים ממוקדים אנו תוקפים והורסים את תשתית הטרור שהקים חיזבאללה בגבולותינו".

ושוב פעם אנחנו עושים את אותה הטעות כשאנחנו מנסים להיראות מוסריים בעיני האויב. החיזבאללה בנה אז נהרוס את זה נקודתית וכמובן נימנע מפגיעה בבלתי מעורבים.

מתי נבין שהמוסר שלנו לא מעניין אותם?

הם חגגו רצח של נשים וילדים, כריתת ראשים ושריפת תינוקות. מעל ל-50% מהפלסטינים בגדה המערבית מאמינים לכל הסיפורים הכי מחרידים ששמעתם על ה-7.10, כאשר מעל ל-80% מצדיקים אותם ותומכים בהם. נכון שמדובר בפלסטינים ולא בשיעים בלבנון, אבל אני בספק שהמספרים שם שונים.

על איזה מוסר ורחמים אתם מדברים?

נראה לכם שמישהו בצד השני אומר: "וואו, היהודים האלה ממש מוסריים. אני אעבור לצד שלהם".
לא! זה לא קורה!
זה כמו לצפות מדרקולה להגיד: "אה... זה שאני הורג אנשים ושותה להם את הדם זה לא טוב? בסדר אני אהיה נחמד ואפסיק".

השפה הנכונה היא:
"אתם יריתם עלינו? לא יהיה לכם כפר. אם תחזרו לשם, תדעו שבכל רגע נתון אנחנו יכולים להיכנס ולמחוק את הכפר שוב. אין לנו בעיה לעשות אתכם שלום אם אתם רוצים, אבל גם אין לנו בעיה להילחם בכם ולקחת לכם את השטח שעליו אתם יושבים. אפילו עדיף לנו. תמשיכו. ככה תהיה לנו לגיטימציה להחרים לכם את האדמות."

זאת השפה. את זה הם מבינים. המוסר שלכם זה כמו לנסות לדבר צרפתית בכלוב עם אריות.

סניה ולדברג

15 Nov, 09:35


איזה רשע קטורזה. לא ציפיתי. הוא מנסה לגרום לחטופים להישאר שם?

סניה ולדברג

15 Nov, 07:34


נתנו לי לשפוט משחק קרלינג לילדים. מה שהם לא מבינים ולא מותאם להם.
איפה אזעקה כשצריך אותה?

סניה ולדברג

15 Nov, 06:45


התנדבתי לשפוט באולימפיאדה בבית הספר של הבת שלי.
רואים איך אני נהנה?

סניה ולדברג

14 Nov, 22:22


אני מזכיר לכולם שישראל צריכה לחסל את הגרעין באיראן והנפט האיראני, ואם ביבי לא יעשה את זה כשטראמפ נשיא, הוא אפס.

סניה ולדברג

14 Nov, 22:02


נבחרת ישראל סיימה 0:0 עם צרפת.
מחכים רק לאישור סופי של התוצאה על ידי היועצת המשפטית.

סניה ולדברג

14 Nov, 22:01


אני מסכים עם כל הראיון הזה.
חיים רמון בהחלט אדם חד.

רק דבר אחד אני חייב לסייג.
לגבי זה שחיים רמון מעביר ביקורת על התוכנית הנוראית של להיכנס ולצאת, הוא שוכח שיש לצערנו אילוצים שנכפו עלינו כתוצאה מהקטנת צה"ל במשך שנים ושחיקת המשאבים של היבשה. לצד הממשל האמריקני.
אבל אם הוא ימשיך את זה אחרי טראמפ, אז הוא באמת צריך ללכת.

https://youtu.be/ExPqeEZNhM4?si=9hOM1e3hpTBNYAtF

סניה ולדברג

08 Nov, 18:22


זה רק אני או שאיראן יחסית שקטה עם האיומים שלה מאז הבחירות בארה"ב?
קרה משהו?

סניה ולדברג

08 Nov, 18:12


כנקמה כלכלית באמסטרדם, בישראל תעבור לגליזציה.

סניה ולדברג

08 Nov, 17:58


בהצלחה לאיראן מה שנקרא ☝️
עכשיו נראה מה טראמפ יעשה.

סניה ולדברג

08 Nov, 17:57


רשת ABC האמריקאית:
שלושה כתבי אישום יוגשו כנגד נאשמים בקשירת קשר להתנקשות בנשיא טראמפ ובאנשי אופוזיציה איראנים.
לשלושה יש קשר למשטר האיראני.

###
מעניין איך זה ישפיע על פעולותיו של הנשיא הנבחר בכל הקשור ליחס לאיראן...

כדי להגיב לכתבה לחצו כאן

סניה ולדברג

08 Nov, 17:57


מלך

סניה ולדברג

08 Nov, 17:47


נשמה, תתחיל עם הפסקת אש באמסטרדם.

סניה ולדברג

08 Nov, 17:21


ביומיים האחרונים קרה ארוע שחשף עד כמה הממשל הדמוקרטי הנוכחי היה חסר תועלת וביזיוני.
ביידן נזכר לפתע, ש-6 מיליארד דולר מהסיוע שאושר לאוקראינה (אחרי מאבק לא קטן ברפובליקנים), עדיין לא סופק. מאחר וטראמפ יכול לבטל אותו, ביידן החל לנסות ולהעביר את הסיוע בחיפזון.
אלא שזה לא כל כך פשוט, מפני שצריך להקצות תקציבים לחימוש מסוים, לרכוש אותו, לייצר, לספק וכו. טראמפ יכול לבטל את האספקה אם רק ירצה באמצע התהליך.

אני כמובן לא יודע מה טראמפ יעשה ודעתי על הביטול (אם יהיה) ברורה לכולם כאן.
אבל... מה עשיתם כל הזמן הזה? אוננתם?
אוקראינה במלחמת קיום. רוסיה נלחמת למעשה נגד מדינה שרוצה לחבור למערב ולהתרחק מהדיקטטורה הרוסית.
מה עושים הדמוקרטים? מעמידים פנים שהם עוזרים.

אם כבר אתם עוזרים, תעשו את זה כמו שצריך!
אלא שבגלל העזרה הרופסת, זה נראה שהעזרה שלכם פשוט לא עוזרת. זה נראה שפוטין מצליח לנצח את המערב. זה נראה שארה"ב חלשה וחסרת תועלת.
זו הסיבה שגם איראן, חיזבאללה, החות'ים ואולי (חס וחלילה!) בקרוב גם סין פשוט לא סופרים אץ ארה"ב. לא סופרים!

ביידן פשוט חסר תועלת!
אני עדיין מודה לו על התמיכה הרופסת שלו, כי היא עדיפה על כלום. אבל שוב פעם השמאל מוכיח שהוא לא מסוגל לבצע שום דבר כמו שצריך. אבל כלום. ממש כלום.

סניה ולדברג

08 Nov, 16:15


חיים רמון מסכם בצורה נהדרת את דעתי על יואב גלנט ופיטוריו:

https://www.maariv.co.il/journalists/article-1146326

סניה ולדברג

08 Nov, 14:19


תזכורת. שר החוץ של איחוד האמירויות

סניה ולדברג

08 Nov, 14:19


אוי תראו. מה קרה פתאום? היתכן שזה קשור לטראמפ? ;-)

סניה ולדברג

08 Nov, 13:07


סימבולי

סניה ולדברג

08 Nov, 12:17


לא אמרתי שלא יהיו אבידות. רק אמרתי שאין חשש לאבידות.

סניה ולדברג

08 Nov, 12:15


אפשר גם לאשר לבני סכנין. אין חשש לאבידות.

סניה ולדברג

08 Nov, 12:12


דיווח:
מעתה הקבוצה הישראלית היחידה שיתאפשר לה להביא קהל לחו"ל, תהיה בית"ר.
נראה אותם מתעסקים עם לה-פאמיליה.

סניה ולדברג

08 Nov, 12:05


נכון תום.
במשך כל הזמן הזה אנחנו הזהרנו אתכם שצריך להסתכל על עובדות, מספרים, נתונים יבשים ובכללי: על המציאות.
אתם כל הזמן אמרתם: "דייי נו יהיה בסדררר מספיק עם ההפחדות האלה של הימין הקיצוני".
וגם עכשיו, בזמן שאנחנו מזהירים אתכם שצריך לסיים את העבודה בעזה ולבנון אתם אומרים: "נו באמת קודם בואו נירגע, נסכים לעיסקת חטפים שתחייב אותנו לעצור הכול, ואז נחשוב מה עושים".
אם למדתם משהו, אולי כדאי להפסיק לדחוף לנו לגרון עיסקת כניעה.

סניה ולדברג

08 Nov, 09:14


פייסבוק כרגע חסם לי פוסט כי קראתי לפלסטינים איסלאמונאצים.
בוא נראה.
1. הפלסטינים מלמדים את ילדיהם להרוג את כל היהודים בבתי הספר.
2. הפלסטינים צועקים שיש להשמיד את מדינת ישראל (מהנהר ועד הים).
3. הפלסטינים ביצעו הלילה פוגרום באמסטרדם, צמוד ליום הזיכרון לליל הבדולח.
4. הפלסטינים תומכים בחמאס שבתחילת הצ'רטר שלו כתוב שמדינת ישראל תושמד.

אבל אכן יש הבדל אחד בולט. בזמן שהנאצים הסתירו את הכוונה שלהם להשמיד את היהודים בטענה שהעם הגרמני לא יבין זאת כרגע, החמאס מאוד פומבי וגלוי לגבי זה, והפלסטינים תומכים.

האם הפלסטינים הם איסלאמונאצים, פייסבוק?

סניה ולדברג

08 Nov, 04:49


או שהאירופאים יגרשו את המוסלמים.
או שהמוסלמים ישחט| את האירופאים בסוף.
או שהאירופאים ישחט| אותם בסוף.

אלו 3 האופציות היחידות הקיימות, כאשר השלישית לא נראית סבירה כל כך כבר.

#palestiniansarebarbarians

סניה ולדברג

07 Nov, 17:20


סתם צחקתי כמובן. ברור שאני רוצה לחמם!

סניה ולדברג

07 Nov, 17:18


לא רוצה לחמם אבל המוסלמים בסוף לא תמכו בדמוקרטים ואיראן והחמאס מנעו הסדרה...
ביידן, זה הזמן לנקום!

סניה ולדברג

07 Nov, 13:13


על פי מה שזה נראה, טראמפ הולך להציע לביבי לסיים את המלחמה תוך חודשיים מהרגע שנכנס לבית הלבן. בתמורה, הוא יספק לישראל את כל מה שישראל צריכה להשלמת המשימה, ויסיר את כל המגבלות של ביידן הרופס.
על פי מה שזה נראה, נתניהו מסכים להצעה.

האם אפשר לסיים את העבודה בחודשיים, עם הכנה של 3 חודשים?
כן.
האם ישראל באמת תהיה אגרסיבית מספיק כדי לעשות את זה?
לא בטוח בכלל.

בנוסף, אם האויב ידע שזה מסתיים תוך חודשיים, זה רק יגרום להם לנסות לעבור את הזמן הזה. מצד שני טראמפ אלוף במשא ומתן ויודע את זה, אז יתכן מאוד והוא פשוט יגיד בפומבי שלישראל יש 4 שנים ולא חודשיים, אם המחבלים לא יכנעו.

אבל צריך לזכור שהבעיות שלנו לא הסתיימו. עבודה רבה עוד לפנינו, וצריך להמשיך למחוק את כל הבניינים בעזה וכל הבניינים של השיעים בדרום לבנון. אני סבור שיש למחוק את כל בעלבכ, הדאחייה וערים שיעיות נוספות

סניה ולדברג

03 Nov, 13:13


למי שלא מצליח להתנתק מהמנוי לעיתון הארץ, הנה קישור התנתקות:

https://natekoti.co.il/natek-earth/?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwvpy5BhDTARIsAHSilyltFlk9WvTalqOLGZuhR7BK6eMmVzd553cR-IzUFoKnZtx7NX6KposaAnYyEALw_wcB

סניה ולדברג

03 Nov, 12:11


ידידה שלי מספרת שהיתה מנויה להארץ/דה-מרקר וניסתה לבטל את המנוי יום אחרי האמירה של שוקן.
אלא שהיא לא מצליחה לבטל. לא בטלפון ולא בשום דרך אחרת.
סתם לידע כללי.

סניה ולדברג

03 Nov, 12:07


כאשר אתם מפחדים מהאיומים האיראנים, תזכרו שזה החיבור שלהם למציאות ☝️

סניה ולדברג

03 Nov, 12:07


מפקד משמרות המהפכה האיראנים:

בקרוב חזבאללה יקבור את ישראל בדרום לבנון.

13 תגובות

סניה ולדברג

03 Nov, 08:48


למי שרוצה לפתוח כתבות באתר הארץ/דה-מרקר בחינם, זה הקישור.
תשמרו אותו כדי שאף אחד לא יעשה שם מנוי.
ועדיף פשוט לא להיכנס לשם יותר אף פעם.

סניה ולדברג

03 Nov, 08:47


פותח כתבות בתשלום של ''הארץ'' או ''דה מרקר'' https://t.me/OpenHaaretzBot

סניה ולדברג

03 Nov, 04:59


לא הבנתי למה אנחנו לא מתייחסים לכל התקפה של המיליציות כאל התקפה משטח איראן?
הרי הכול בפקודת איראן ומימון איראן.

סניה ולדברג

02 Nov, 22:31


בנוגע למה שאיראן עתידה לעשות בעיניי.
אני כמובן לא יושב במודיעין האיראני (למרות שלא בטוח שחסר שם ישראלים 😉), ואני לא חבר של חמינאי שלא אמר לי אפילו מזל טוב ביום הולדת!
אבל עד כה ניחשתי יחסית טוב מה הם הולכים לעשות. כנראה מעקב הדוק אחר דיקטטורים ובעיקר מאז המלחמה באוקראינה כנראה כבר אימן אותי לחשוב כמוהם. להיות נשוי 10 שנים גם עוזר.

ככל שהלכה וגדלה חשיפת הנזק שישראל עשתה לאיראן, הלכו וגדלו האיומים. כולנו ראינו את זה.
בניגוד למה שאומרים רבים, שאיראן הובכה וזו הסיבה העיקרית שבגללה היא מגיבה, אני חושב שישנה עוד סיבה. הסיבה השניה היא שאיראן באמת רואה עצמה כמעצמה אזורית רצינית, ומעריכה את עצמה הרבה מעבר למידת הכוח האמיתית שלה. זו יהירות שכמוה אנחנו רואים אצל דיקטטורים רבים, ואחת הסיבות לזה היא שאיראן בניגוד למדינות אחרות, פשוט מוכנה להשתמש בכוח שלה. זה מקנה לה יתרון כלשהו.

הסיבה השניה היא כמובן שאיראן *חייבת* להחזיר את הכבוד שלה בעיני העם שלה, הפרוקסיז שלה וכל המזרח התיכון.
כך שאני חושב שזה שילוב של 2 הדברים.

יתכן ולא כל האנשים במשטר האיראני מסכימים עם הסעיף הראשון, וחלקם מחוברים למציאות. יתכן מאוד שמי שלא מודע לכוחו המוגבל זה המנהיג העליון חמינאי. זה מאוד נפוץ אצל דיקטטורים עם אידאולוגיה רצחנית, ובטח שבגילאים מבוגרים כאשר הם כבר מאבדים קשר למציאות.

כך או כך, שתי הסיבות הן מספיק טובות כדי שאיראן תגיב, אבל השאלה היא איך איראן תגיב. אם הסיבה היא רק החזרת הכבוד, איראן יכולה להסתפק בהשמדה של מפעל צבאי אחד. אם זה גם הכבוד וגם העובדה שאיראן תופסת את עצמה כמעצמה ולא מוכנה לקבל יחס כזה של ישראל (בקיצור שאיראן לא יודעת מה מקומה האמיתי), אז היא תנסה לפגוע בכמה נכסים במקביל.

מה זה אומר?
אם אני הגנרל שאחראי על שיגור הטילים, זה אומר שאני צריך לשגר לפחות כמה ריכוזי טילים על כמה אתרים בישראל.
איראן כבר סימנה לכאורה מפעלית של התעשייה האווירית ואת גלילות (ליד הבית שלי, כמה כיף). זה אומר שהם ינסו לשגר לפחות 30 טילים על כל מטרה, כדי שחלק מהטילים יעברו.

לפי פרסום שראיתי באחד האתרים בערבית, התכנון הוא 10 מטרות. שזה אומר לפחות 300 טילים שצריכים להשתתף בתקיפה.

האם איראן תתקוף מטרות אזרחיות?
כמו בפעמים קודמות - אני בספק.
כי איראן כל הזמן מזכירה שהיא פועלת לפי החוק, שהיא רק מגנה על עצמה ומשתמשת באו"ם ככלי משפטי ופוליטי. זה לא יעבוד טוב אם תהיה פגיעה באזרחים ואיראן, אלופת התעמולה, יודעת את זה היטב.
ברור שאם המשטר ירגיש סכנה לקיומו הוא ישים זין אחד ענק על כל העניין האזרחי, אבל כרגע זה לא המצב.

כך שאם אתם רחוקים מאזורים שבהם ישנו פיתוח טכנולוגי של ציוד צבאי רגיש, אתם לא באזור הסכנה. לפחות לא בתקיפה הזאת.

בנוסף, איראן מאיימת גם על הכוחות האמריקנים במזרח התיכון.
אם האיום הזה נשמע לכם סוריאליסטי, אז תזכרו שהמיליציות האיראניות פגעו בבסיסים אמריקאים באזור כבר *עשרות פעמים* ללא תגובה משמעותית.
כך שאי אפשר להאשים אותם בכך שהם בטוחים בעצמם מספיק כדי לחשוב שגם הפעם ארה"ב לא תעשה כלום. האם זה באמת יהיה המצב?
אני בספק. לדעתי הפעם ארה"ב תגיב, ולו בגלל שהפעם יש שיח גדול מאוד סביב הדבר הזה, וכנראה שהנשיא הנבחר יהיה טראמפ שיעביר ביקורת אדירה על ביידן אם זה לא יגיב מספיק חזק.

לכולנו זה נראה מהלך מטומטם ולא הגיוני, אבל אי אפשר לשפוט דיקטטורים הזויים רק לפי היגיון. חמינאי בהחלט הוכיח שגם הוא לא אסטרטג מבריק.

כיצד ישראל תגיב?
על פי הפרסומים שאני רואה פה ושם, התגובה הישראלית הפעם תערב לא רק מטוסים אלא גם טילים בליסטיים. אין לי ספק בכך שישראל תנסה לגמור את הגרעין. השאלה היא כמובן הנפט וחמינאי עצמו. מקווה מאוד שלפחות את הנפט נשמיד.
יעד נוסף יהיו מצבורי טילים ומרכזים לוגיסטיים חשובים למשטר באיראן.
ישראל תצטרך להראות לאיראן את מקומה ולהסביר לה שהיא פשוט חלשה יותר מאיתנו, וכדאי לה לזכור את זה היטב. כרגע חמינאי לא מוכן לקבל את המשוואה שישראל חזקה יותר. הוא כנראה יצטרך על כך מאוד, ויקבל את העובדה הזאת בדרך הקשה.

סניה ולדברג

02 Nov, 22:14


רק הכותרת הזאת מצחיקה אותי.
הם פשוט שקרנים ברמה עלובה כזאת שכבר אין שום אמון בתקשורת.
זה גם שקר מטומטם להחריד, כי לכל בר דעת ברור שזה פשוט לא נכון.

סניה ולדברג

02 Nov, 18:46


אני כן אציין שדווקא מכת מחץ אמריקאית על איראן שתשמיד את רוב היכולות הצבאיות של איראן, בתמיכת האריס שתצטלם עם הטלפון האדום בזמן התקיפה, תעלה משמעותית את הפופולריות של האריס בתור אישה חזקה ומנהיגה חזקה שמכניסה לטרוריסטים. מה גם שהאריס בעצמה אמרה שלדעתה איראן זה האיום הכי גדול על ארה"ב.

אם אני הייתי הקמפיינר שלה גם הייתי אומר לה את זה. היא תוכל לצאת אישה עם ביצי ברזל שכל אויבי ארה"ב יפחדו ממנה, ובכך לשלוח מסר לפוטין וסין דרך התקשורת - שתפמפם את העוצמה של האריס.

זה גם יוריד את השיח על הכלכלה וההגירה שלא טובים לה ביום הבחירות.

סניה ולדברג

02 Nov, 18:42


אם לאיראן יש שכל הם לא יעשו את זה לפני הבחירות, כי כמו שאמר חמינאי, זה יעזור לטראמפ.
כנראה שהם ינסו לעשות את זה רגע אחרי הבחירות כדי שלישראל לא תהיה אפשרות לתקיפת מנע.
הרי אם ישראל תתקוף אותם קודם לפני הבחירות, זה יעצבן את הממשל הקיים בגלל שזה יעזור לטראמפ.

סניה ולדברג

02 Nov, 13:39


אני חייב לציין שבשבועות האחרונים טראמפ קורע את האריס בקמפיין שלו. לא סתם הוא משתפר בסקרים.
כמובן שגם הראיון הנוראי של האריס בפוקס ניוז עוזר.

בנוסף יש לציין שהראיון של טראמפ בפודקאסט של ג'ו רוגן שהגיע כבר כמעט ל-50 מיליון צפיות, היה מהלך מטורף.
מדובר בראיון של כמעט 3 שעות שבו הם דיברו לעומק על דברים.
זה בדיוק ההיפך מהאריס.
בסוף הציבור מרגיש שהוא לא מכיר את האריס. היא פשוט תקליט שכותבים תסריטאים, בזמן שטראמפ מרגיש להם אותנטי.
הראיון ממשיך לצבור צפיות ואהדה לטראמפ.

סניה ולדברג

02 Nov, 10:12


אני שוב מזכיר, לא חייבים לחכות לתגובה כדי להמשיך ☝️
במיוחד אם אנחנו יודעים איפה מאגרי הטילים שלהם.

סניה ולדברג

02 Nov, 10:12


דובר משמרות המהפכה האיראנים, מחמד עלי נאא'יני:

התגובה לתוקפנות הישראלית האחרונה על איראן היא סופית, מכרעת ומעבר למה שהאויב יודע.

##
ניכרת עלייה ביממה האחרונה בהיקף האיומים הפומביים של בכירים איראנים ובנחרצות שבאיומים אלה.

אפשר להניח שהם יגיבו. כעת נותרה שאלת העיתוי: לפני הבחירות בארה"ב, אחריהן או תוך כדי?

כדי להגיב לכתבה לחצו כאן

סניה ולדברג

01 Nov, 23:35


הדיווחים על פריסת 12 מטוסי B52 ברחבי המזרח התיכון נועדו לאותת לאיראן לא לתקוף את ישראל, ובטח שלא לפני הבחירות כשזה עלול לעזור לטראמפ.
אם ארה"ב מתכננת להיכנס באיראן כדי להראות שהדמוקרטים חזקים, אין טעם לפרסם לכולם על פריסת הכוחות שלך. להיפך צריך למשוך את איראן להגיב.
כך שאני לא רואה כאן איזה משהו דרמטי. אני בספק שהמטוסים האלה ימריאו לאיראן במידה והיא תתקוף.
אבל לא שולל שהם יפציצו כמה פרוקסיז של איראן. רק שבשביל זה לא צריך אותם. יש כאן מספיק ציוד גם בלעדיהם.

כך שלהערכתי מדובר באזהרה לאיראנים, אך ספק אם יהיה בהם שימוש לפני הבחירות.

אני כן אציין שאחרי הבחירות ביידן יכול לנצל את הזמן שנותר לו ולהשאיר מתנה למזרח התיכון. יהיה מעניין לראות אם יהיה לו אומץ לכך.

סניה ולדברג

01 Nov, 23:28


אני אחדד.
מדובר בסקרים *כלל ארציים*. לא סקרים של מדינות מתנדנדות.
זה מבשר דברים מאוד לא טובים עבורה.

סניה ולדברג

01 Nov, 21:27


מצבה של האריס בסקרים מתדרדר

סניה ולדברג

01 Nov, 04:54


20 דציליון. תמסרו לדובר הקרמלין.

סניה ולדברג

01 Nov, 04:51


יהיה מעניין לראות את זה קורה אחרי שטראמפ ייבחר

סניה ולדברג

23 Oct, 10:01


*זבוב נכנס לחדר*
ביידן: זה סימן שצריך הפסקת אש.

סניה ולדברג

23 Oct, 08:00


אם אני ביבי, אני מתראיין בנושא התקיפה באיראן ואומר את הדבר הבא:
"הרבה שואלים אותנו מה יהיה בתקיפה באיראן. כל הזמן מדליפים תוכניות ומשערים השערות. שום דבר ממה שאני קורא הוא לא נכון. אני לא אגיד לכם מה יהיה בתקיפה באיראן. אני אגיד לכם מה לא יהיה בתקיפה באיראן. וזלין."

סניה ולדברג

23 Oct, 05:23


אגב יצא לי כמה פעמים להתווכח עם הדביל הזה על כלכלה. הוא סוציאליסט די כבד.
הנה דוגמה לפוסט תגובה שלי למה שכתב על שכר מינימום:

https://www.facebook.com/share/p/Gcq7ZX9unjoduUVD/

סניה ולדברג

22 Oct, 21:35


מה שמצחיק אותי פה זה שהם לא אומרים "בניסיון חיסול של חמינאי".
הם יודעים שאם ישראל תנסה היא תצליח.

סניה ולדברג

22 Oct, 21:32


יבגני זרובינסקי הזכיר לנו שאלון לי גרין אהבל :)

סניה ולדברג

22 Oct, 20:38


המלחמה בלבנון צריכה להסתיים אחרי שלשיעים בלבנון אין בית לחזור אליו.

סניה ולדברג

22 Oct, 20:20


כמה עובדות על המרגלת האיראנית שחשודה בהדלפה של המסמכים על התקיפה הישראלית באיראן.
1. היא נכנסה לתפקיד בתקופת אובאמה.
2. אבא שלה הוא בכיר מאוד באקדמיה הגבוהה באיראן. מה שאומר שהוא *חייב* להיות מקושר למשטר באיראן, אחרת הוא לא היה בתפקיד הזה. זה פשוט לא עובד אחרת במשטרים כאלה.
3. כבר ב-2008 הזהירו אנשי אופוזיציה איראנים מפניה, אבל הדמוקרטים לא הקשיבו (כמובן).

כמה מטומטם צריך להיות כדי להעסיק מישהי שאבא שלה מקושר למשטר באיראן, בתפקיד בכיר מסווג?!?!?!?
אם רק היו לי שיערות הייתי תולש אותן!

סניה ולדברג

22 Oct, 19:51


אתה צודק מג'אדלה.
וזאת בדיוק הסיבה שצריך להמשיך להפציץ את החמאס בכל הכוח ולחסל אותו אחת ולתמיד. אחרת הילדים האלה ימשיכו לסבול.

אתה הלא מוסרי, שרוצה שהחמאס יישאר.
אתה הנכה מוסרית, רוצה שהילדים בעזה ימשיכו לחיות תחת חמאס ושהתמונות האלה יחזרו על עצמן.
אתה המאותגר ריגשת ומוסרית, לא רוצה שצה"ל שנלחם כרגע גם על החופש על העזתים, יסיים את העבודה.
אתה חסר המצפון, לא מבין שכאשר לילד כואבת השן, לפעמים צריך לבצע עקירה. זה כואב, אבל זה לטובת הילד.
לפעמים הניתוח כואב וצריך לחתוך. אבל צריך להוציא את הגידול הסרטני שנקרא חמאס.
אתה, הנכה לוגית, לא מסוגל להבין שצריך לסיים את העבודה כדי לדאוג שילדים בעזה לא ילמדו יותר בבתי הספר שצריך להרוג יהודים.

או שאתה כן מבין את זה, ואתה פשוט *רוצה* שהחמאס יישאר בשלטון. במקרה הזה אתה פשוט חלאה.

כרגע, עם החינוך בעזה, הילדה הזאת לומדת שצריך לרצוח כל ישראלי ויהודי. או שהיא תגדל להיות מחבלת או תגדל מחבלים. או תשלח את ילדיה להפוך למחבלים במערכת החינוך של החמאס.
אז סלח לי, שסחטנות רגשית לא עובדת עליי.
נסה היגיון, אם אתה מסוגל. להערכתי לא.

אבל אל תדאג. אנחנו נסיים את הניתוח. הילדה תבכה עוד כי החמאס לא מוכן להיכנע. אין מה לעשות. הילדה הזאת לא מעניינת את החמאס. מבחינתו היא יכולה למות למען המטרה שלהם ולמען המיליארדרים בקטאר.
אנחנו נשתדל לסיים במהירות את העבודה.

ועל הדרך, אולי תעדכן אותנו אם אתה מגנה את ה-7.10. חלאה ברברית.

סניה ולדברג

22 Oct, 18:39


זה נראה שלמערכת ההגנה האווירית של איראן היום קוראים ביידן.

סניה ולדברג

22 Oct, 17:05


שמישהו יפרסם בערבית שצ'אק נוריס הגיע לישראל ונמצא בשיחה עם נתניהו וגלנט.

סניה ולדברג

22 Oct, 16:52


נראה לי צריך להפיץ עוד תמונות כאלה לערבים כדי להטריל את האיראנים. זה עובד די טוב ברשתות שלהם.

סניה ולדברג

22 Oct, 16:49


טוב הערבים/איראנים סתם נלחצו.
תמונה ישנה.
יש מצב זה אנשים שלנו מלחיצים אותם בכוונה?

סניה ולדברג

22 Oct, 16:16


אם זה נכון מתכננים על הכור

סניה ולדברג

21 Oct, 21:32


אני מהמר שהצגה.

סניה ולדברג

21 Oct, 21:30


בואו נשחק משחק. הדבר האמיתי או הצגה?
לב - הצגה.
לייק - הדבר האמיתי.

סניה ולדברג

21 Oct, 20:55


אני חייב לציין שההיגיון של צה"ל לגבי הבסיס התת קרקעי קצת מוזר לי.
לתת לערבים כתובת מדויקת ואז להגיד שמסתתרים שם מאות מיליוני דולרים, זו לא הדרך לגרום להם להתפנות מהאזור.

סניה ולדברג

21 Oct, 20:49


כמה מקורות ערבים מאשרים שיעני התקיפה שם תהיה הלילה או שכבר החלה.
אני אגב לא בטוח בזה. מאוד יכול להיות שזה עוד תרגיל כדי לגרום לאיראן להיכנס שוב ללחץ ושוב לחינם. בסוף אחרי עוד כמה כאלה הם יהיו רדומים.
מה גם שכל כניסה כזאת ללחץ עולה להם הרבה כסף.
לי בכל אופן יש סבלנות לחכות עוד קצת כדי שזה ייצא טוב. עדיף להתכונן עוד ולהוציא תקיפה באמת טובה שתהרוס את הכלכלה של איראן, מאשר להגיב מהר לשם התגובה.

סניה ולדברג

21 Oct, 20:47


הפרסים נלחצים...

7,629

subscribers

1,194

photos

157

videos