القصص والروايات

@gsjdyh


القصص والروايات

القصص والروايات

25 Nov, 04:04


. ومضت أكثر من ساعة ونحن في حوار باكي عن مأساة كل
منا إلى أن هدأت حالتينا وتفهم كل منا موقف الأخر وأخذت
أمي في تطيب خاطري والتعليق بمرح على أبي و زوجي وراحت
تستفسر عن علاقتي بعصام قبل و بعد الزواج وأخبرتها كيف
كنت أراها ومن أين وكيف بدأت في اللعب معه وكيف استقبلته
في منزلي أول مره ومدى استـ، متاعي معه . وأخيراً عرفت من
أمي سبب طرد زهرة فقد شاهدتها مع عصام على الفراش ذات
صباح فقررت على الفور طردها و الإحتفاظ بعصام ... وفضلت
بعد ذلك التعامل مع الخادمات الكبيرات ... وأخذ الحوار
بيننا شكلا مرحاً ونحن نعقد شتى المقارنات بين عصام و
زوجينا . ثم نزلت أمي إلى المسبح وهي تدعوني للنزول معها
بل وطلبت مني أن أنزل عا، ري، ة طالما لم أكن مرت$دية مايوه
السباحة . وتع$ر'يت أمامها ونزلت إلى المسبح وهي تنظر
لمفات"ن إبنتها التي أصبحت كبيره وتتغزل فيها وتعلق عليها
. ثم بدأت أمي في النداء المتواصل على عصام الذي حضر
مهرولاً ووجهه مصفراً من الخوف وأمرته بالنزول إلى
المسبح وهي تغمزه بعينها وتبتسم وتشير برأسها تجاهي .
وفيما كان عصام ينزل إلى المسبح كانت أمي تخرج منه وهي
تطلب مني الصعود إلى غرفتها بعد إنتهائي من السباحة ,
وطبعاً كان المقصود واضحاً هذه المرة للجميع .
وفيما كان عصام ينيكني في نفس المكان الذي كان ينيك فيه
أميa كنت أرى أمي وهي تراقبنا من خلف الأشجار من نفس
المكان الذي كنت أشاهدهما فيه من قبل .
مضت عدة أسابيع بعد ذلك لم يحدث فيها شيئ غير طبيعي .
وكنت كلما طلبت أمي أن ترسل لي عصام كانت تضحك مني وتطلب
مني أن لا أستهلكه أكثر من اللازم .
وذات مساء حضرت والدتي وخالتي نوال لزيارتي وتناول
العشاء معنا . خالتي نوال هي الشقيقة الكبرى لوالدتي .
تمتاز بالبساطة وعدم التكلف و المرح الدائم . وهي أرمله
منذ فتره طويلة وتقيم بمفردها في فيلا صغيره من دور واحد
ولها ابن يكبرني في السن وهو متزوج منذ زمن ويقيم في
مدينة مجاورة . وخالتي تحبني كثيراً جداً ولا ترفض لي
طلباً مطلقاً . فهي لم ترزق ببنت ... ومنذ طفولتي كنت
كثيراً ما ألجأ إليها عندما أختلف مع أمي ... .
وأعجبت خالتي بترتيب منزلي وأثاثه الفخم ... وأخذت أتجول
بها في أنحاء المنزل وغرفه وهي تبدي إعجابها بذوقي وذوق
زوجي . ودخلت غرفة نومي وهي تبتسم و تغمزني بعينها ...
وأخيراً جلسنا ثلاثتنا في غرفة الجلوس وخالتي تمطرني
بأسئلتها عن حياتي الزوجية . هل أنت سعيدة ..؟ . كيف
يتعامل وليد معك...؟. متى ستنجبين طفلاً ..؟. وأخيراً أخذت
أسئلتها تأخذ طابعاً غريباً . خاصة عندما تطرحها بطريقة
مثيره وضاحكة وغمزات عينيها لا تنقطع . هل أنت مستمتعة
...؟. حدثيني عن ليلتك الأولى . كيف كان شهر العسل ...؟. كيف
وليد ... هل هو مثير على السرير ... كم مرة في اليوم تمارسان
الحب ... ؟.
لم أستطع الإنتظار أكثر من ذلك فقد كنت أذوب خجلاً منها
ومن أمي ومن الحقيقة المخجلة أيضاً . ويبدو أن خالتي
لاحظت شيئاً ما في عيني ينم عن عدم الرضا . فأخذت ترجوني
بتعطف أن أخبرها بالحقيقة . وأنقذتني والدتي عندما طلبت
مني أن أصنع لهما بعض القهوة .
خرجت مسرعة من غرفة الجلوس لتحضير القهوة ومنحهما بعض
الوقت للإختلاء ... إذ يبدو أن أمي ستخبرها شيئ ما عن وليد
. وأمضيت وقتاً طويلاً في المطبخ أتشاغل بلا شيئ . وذهني
مع الجالسات هناك ... ترى ماذا تقول أمي ... .
مر وقت طويل قبل أن أسمع ضحكاتهما وهما ينادياني . أسرعت
لهما بالقهوة وأنا أستفسر منهما عن سر ضحكاتهما ... وأمي
تشير لخالتي أن تصمت ... . إلا أن خالتي لم تصمت البتة ...
المراهقه والسائق

القصص والروايات

19 Nov, 16:38


في أحد الأيام أوصلني زوجي الدكتور وليد إلى منزل أهلي
بدون موعد سابق قبل ذهابه لعمله عصراً . وما أن دخلت إلى
الفيلا حتى تسللت إلى غرفة عصام الذي فوجئ وسعد بحضوري
غير المتوقع وغبنا في قبلات ملتهبة ومداعبات حميمة
وأخيراً بدأت في خلع ملابسي بسرعة وهو يحتضنني ويقبلني
حتى تعريت تماما وأخذت في خلع ملابسه والتلذذ بمص ذكره
حتى انتصب و سجدت جوار ملابسي المكومة على الأرض وما أن
بدأ عصام ينيكني حتى سمعنا وقع خطوات أمي وهي تقترب من
غرفة عصام, عندها فوجئ بالأخر عاريا وبدت أمي سعيدة
بهذه المفاجأة ولم أتمكن من رؤية وجه عصام فقد جلست أمي
على وجهه ليلحس لها كسها فيما تقوم هي بمص ذكره بتلذذ
واضح . ومرت لحظات قبل أن تقوم والدتي لتجلس على ذكره
دفعة واحدة وهي تضع يديه على نهديها دون أن تتأثر حركتها
فوقه . واستمرت فتره طويلة في صعودها و هبوطها المتتابع
و المتسارع ولازلت أشاهدهما من ثقب الباب وأنا عارية .
وبدأت حركتهما في التسارع و بدأ صوت أمي في التعالي وجسم
عصام يتشنج بقوه تحتها ويبدو أنني كنت في شدة نشوتي
معهما إذ أن ارتكازي الشديد على باب الحمام لمتابعة
الرعشات فتح الباب وبقوه لأقف عارية أمام أمي التي نظرت
نحوي نظره ملؤها الرعب و الرجاء أن أتركها لثواني فقط
حتى تنتهي رعشاتها المتتابعة وهي تغطي نهديها بيديها
فيما تملك الذهول المرعب ثلاثتنا . وما أن هدأت أمي من
إنتفاضاتها وقبل أن تقوم من فوق ذكر عصام ... ويبدو أنها
فضلت أن تخفيه عني ... داخلها . حتى بدأت توجه لي سيلاً من
الأسئلة بلهجة صارخة والشرر يتطاير من عينها . متى أتيت
إلى هنا ؟. ولماذا دخلت حمام عصام ؟. ولماذا أنت عارية
؟.
لقد عقدت المفاجأة المرعبة لساني للحظات وكأني طفلة
صغيره توشك أمها أن تعاقبها لكني سريعاً ما أفقت من
ذهولي وأجبتها . وصلت قبل لحظات . وكان عصام يفعل معي
مثل ما يفعل معك قبل أن تدخلي علينا فأختبأت في الحمام
لكن الباب فتح فجأة .
وعادت أمي لتوجيه الأسئلة مرة أخرى دون أن تتحرك من فوق
عصام . منذ متى وعصام يفعل بك ذلك ؟. ولماذا وأنت لازلت
عروس جديده ؟. . وهنا بدأت أنا أتكلم بلهجة الواثقة من
نفسها وقلت لها . لقد استدعيته إلى منزلي بعد أن رجعت من
شهر العسل مباشرة وعلاقتي به لها عدة سنوات منذ أن أقمنا
في هذه الفيلا وبعد أن كنت أراه ينيكك عدة مرات على أرض
المسبح .
عندها فقط قامت أمي من فوق عصام وهي تنظر لي شذراً
وكأنها تتذكر شيئا ما . واتجهت إلى الحمام وهي تحاول سد
كسها بيدها حتى لا ينساب ما قذف فيها عصام بينما هو يخفي
برأسه بين يديه وهي تقول له . الأن عرفت سبب فتورك في
الفترة الأخيرة .
وغابت أمي طويلاً في الحمام بينما كنت أنا و عصام قد
انتهينا من إرتداء ملابسنا في صمت وعلى عجل . و خرج عصام
من الغرفة لا أدري إلى أين . وخرجت أمي من الحمام وتلفتت
في الغرفة باحثة عن القطعتين التي كانت ترتديها . وخرجنا
والصمت يخيم علينا إلى أحد المقاعد المجاورة للمسبح .
حيث احتضنتني أمي وهي تبكي وتحاول تبرير علاقتها بعصام
وبدأت أنا في البكاء معها مقدمة تبريراتي وظروف صدمتي في
زوجي
الجزء السادس
#المراهقه والسائق

القصص والروايات

19 Nov, 16:23


. لم أكن أريد لحظتها أي 5
شيئ مما عودني عليه عصام كنت أريد فقط أن يدخل ذكره الذي
طالما تمنيته داخل كسي وبأقصى سرعة . وأخذت أرجوه أن
يسرع وأنا ممسكة ذكره محاولة إدخاله بأسرع ما يمكن وهو
يستمهلني وأنا أستعجله .
ودخل عصام بين فخذاي المرحبين به وبدأ في دعك ذكره على
فتحة كسي وأنا أتراقص تحته أستعجله الدخول وهو لا يأبه
لإستعجالي وبدا وكأنه غير معترف بليلة دخلتي السابقة .
وبدأ يدخل رأس ذكره بهدؤ في كسي ثم يخرجه ويعاود إدخاله
وإخراجه وأنا أستعطفه أن يدخله بكامله ثم أخذ في زيادة
ما يدخله قليلاً قليلا وتوقف عندما رأى علامات الألم على
وجهي وما أن حاول إخراجه قليلاً حتى تمسكت به بيدي و
ساقاي وأنا أطلب منه أن يتركه داخلي للحظات فقط حتى
أستمتع به ويتعود كسي على حجمه . ثم أخرجه وعاود إدخاله
بنفس الهدؤ مراراً وفي كل مره يزيد ما كان يدخله في كسي
إلى أن دخل ذكره بكامله داخلي وجسمه يسحق جسدي وأنا
أتحرك تحته بتلذذ وعصام فوقي ثابت لا يتحرك إلى أن أخذت
حركتي في التسارع جسدي في الإرتعاش و الإنتفاض وهو لا
يحرك شيئا من جسده إلى أن توقفت عن الإنتفاض تحته وكانت
هذه هي رعشتي الأولى منذ زواجي . عندها بدأ هو في التحرك
فوقي بقوه وإصرار وكنت أشعر بخروج روحي كلما كان يخرج
ذكره إلى ما قبل نهايته من كسي وأشعر بتمزق قلبي كلما
أدخله إلى نهايته . وأخذ عصام ينيكني بقوه وسرعة وأنا
أتجاوب معه مره وأنتفض من الإرتعاش مرات دون أن يتوقف أو
يخفف من سرعته مطلقاً ثم بدأت سرعته في التزايد المحموم
وبدأت أصرخ منتفضة تحته من اللذة وبدأ جسده في الإرتعاش
وحاول إخراج ذكره من كسي ليقذف منيه خارجه إلا أنني
تمكنت من إعتصار عصام فوقي بكل ما أملك من قوه حتى انتهى
تدفقه وأنا أتلوى من النشوة .
وانتهت أول نيكه ممتعه في حياتي إلا أنني بقيت عدة دقائق
وأنا معتصره عصام فوقي إلى أن قام عني بصعوبة في طريقه
إلى الحمام المجاور بينما يدي تبحث عن أي شيئ جواري أوقف
به تسرب المني الغزير المنساب من كسي قبل أن أقوم أنا
الأخرى إلى الحمام بخطوات بطيئة ومنفرجة . وضحكت في نفسي
عندما تذكرت بأني لم أخطو بهذا الشكل حتى في ليلتي
الأولي مع الدكتور وليد .
ودخلت الحمام ونظفت نفسي فيما كان عصام يستحم وما أن
انتهيت من حتى جذبني عصام معه تحت الماء وأخذ كل منا في
تحميم الأخر ونحن نضحك مما نقوم به .
خرجنا من الحمام سريعا إلى سرير غرفة النوم مرة أخرى
وبدأت في مداعبة و احتضان ذكر عصام وكأنه إبني الذي عاد
بعد غياب طويل . وأخذت في مصه ولكن هذه المرة بطريقه
أكثر هدؤاً و تمتعاً فلقد عرفت الأن قيمته و عظمته .
واستمريت أتلذذ بمص ذكره بنهم الجائع حتى انتصب تماما
وما أن رأيته أمام عيني حتى ابتسمت وقمت فوق عصام وأنا ممسكة ذكره
بيدي أدعك رأسه على كسي المتهيج وبدأت أجلس عليه ببطء
إلى أن أستقريت عليه تماما وجسدي يقشعر من لذته . ومكثنا
برهة دون حراك إلى أن بدأت أنا في التحرك والصعود و
الهبوط فوقه ببطء ثم ببعض السرعة ثم التوقف عن الحركة
لإلتقاط الأنفاس وإيقاف الإنتفاضات والتلذذ بحجمه داخل
كسي المتخم به ثم معاودة التحرك مرة أخرى . حتى أنه من
شدة تلذذي واتتني رعشتي الكبرى أكثر من خمسة مرات دون أن
ينتهي عصام تحتي أو أتوقف أنا فوقه إلى أن بدأ عصام في
الإختلاج و الإنتفاض تحتي وهو يغسل رحمي بمنيه المتدفق
وجسدي يقشعر و ينتفض من لذة الدفقات المتتابعة .
ناكني عصام هذا اليوم ثلاث مرات قبل أن يخرج مضطراً
للعودة بأخي الصغير من المدرسة وطوال الأيام الخمسة
التالية كان يأتيني صباحاً لينيكني مرتين أو ثلاث مرات
قبل أن يخرج لإحضار أخي من المدرسة . وعلى مدى الخمسة
اشهر التالية كنت أطلب من والدتي إرسال عصام لطلبات
مفتعله كل عدة أيام
#الجزء_5.المراهقه والسائق

القصص والروايات

22 Sep, 17:50


حكاية من الزمن الجميل عاش الشاب سرور ذو القلب الطاهر والخلق الرفيع مع والديه العجوزين في كوخ بسيط عاش الشاب سرور ذو القلب الطاهر والخلق الرفيع مع والديه العجوزين في كوخ بسيط ..
يعمل سرور مزارعا في ارضهم الصغيرة سعيدا مرحا طوال الوقت كان يجلس والديه علې كرسيين Oقبل الكوخ وينطلق للعمل امامهما في الحقل بنشاط .
قال له ابوه يوما لماذا لا تنطلق الى المدينة وتبحث عن مستقبلك وعن بنت الحلال
ومن سيعتني بكما من بعدي انت وامي تاج رأسي لن اتخلى عنكما ابدا وساظل خادما تت اقدامكما ما حييت .
ثم قبل سرور ايادي والديه وعاد للعمل في الحقل ..
حتى جاء اليوم الذي تفيت فيه والدته ثم تبعها والده بعدها بايام فشق لزن علې سرور وق بدفنهما كما يليق في الحقل في قپرين متجاورين .
بعد ان اضحى وحيدا إنجاب سرور متاعه وقرر الرحيل صوب المدينة وكانت الرحلة طويلة تشمل براري واسعة واراضي مجهولة لم يطاها من قبل ١نس١ن .
سار سرور علې بركة الله وبعد ساعات من المسير صادف عچوزا تحاول عبور جدول ماء صغير وهي تحمل صرة كبيرة لكن الماء كان سريع الجريان ما سبب لها لقلق والارباك فتقدم اليها سرور وسلم عليها وعرض عليها المساعدة بادب كي لا تفزع منه كونه غ ريب فقبلت العچوز ..
فقام سرور بحمل الصرة علې رأسه واجتاز بها الجدول فتبعته العچوز وهي شاكرة له صنيعه وارادت ان تحمل عنه الصرة فأبى سرور الا ان يكمل صنيعه ويوصل لحل الى حيث تريد العچوز فكان الامر كذلك امام خجل العچوز وامتنانها ..
حتى اوصلها سرور الى بيت ه الذي كان عبارة عن كوخ عتيق ارادت العچوز ان تكافئ سرور فنظر الاخير الى كوخ العچوز وقال في نفسه اي مكافئة تتحدث عنها هذه العچوز وهي تعيش في هذا المكان المتداعي
قالت العچوز ليس الامر كما ذهبت يا بني مكافئتي لك ستحصل عليها بعد حين ولكن عليك بالصبر و ان تسمع كلامي وتنفذه حرفيا وستنال خيرا عظيما لم تكن لتحلم

به ولكن كما قلت لك يجب ان ټنفذ الامر كما اقول والا انقلب الامر وبالا عليك .
ابتسم سرور وقال مهما يكن الامر يا سيدتي
قالت العچوز بة لا تتهاون بالموضوع الامر خطېر ولا ېتعلق بك وحدك بل بمستقبل هذه البلاد
حسنا يا سيدتي لقد ن اهتمامي ربما انك لا تعرفني ولكني كنت انتظرك طوال يتي يا سرور
دهش سرور وقال من اين تعرفين اسمي
ان لست عچوزا عادية ان من سلالة قديمة مهمتها الوحيدة حفظ توازن هذا العالم وكنت بانتظار شاب طيب القلب نقي السړيرة حتى يصبح سلطان هذا العالم .
ازدادت دهشة سرور من كلام العچوز وجال في خاطره انها عچوز خرفة اذ كيف له وهو الضعيف الفقير ان يصبح سلطانا !!!
اردفت العچوز انا لست خرفة ونعم باستطاعتي قراءة الافكار فامسح عن وجهك نظرة الدهشة الڠبية هذه لان امامك امور اعجب Gق رب وانت تحتاج الى كامل تركيزك .
اعتذر سرور وقال حسنا يا اماه هاتي ما عندك ..
انطلق من هنا غربا حتى تصل الى السنديانة الكبيرة عندها امكث هناك حتى المساء وراقب السماء الى ان ترى الشهاب الذي سيظهر لك فاتبع مساره الى ان تصل الى مربض لش يطن
ماهذا المكان وكيف اثاړ جانبية اني وصلت اليه
اذا آلمك رأسك بشة فاعلم انك داخل مربض لش يطن وهو مكان تجتمع فيه ليلا أفتك ناس ڠريبة هذا العالم علې هيئة حيوانات مخېفة بداية كل شهر قمري
وهذه الليلة هي بداية شهر قمري فاسرع الان وحاول الوصول الى مربض لش يطن قبل انتصاف هذه الليلة أي قبل اجتماع الشېاطين .
بل ع سرور ريقه بصعوبة من هول ما سمع وقال يا عچوز أتقي الله ان بمجرد سماع هذا الكلام كدت ابلل سروالي وانت تريدينني ان احضر اجتماع اڤتك ناس ڠريبة الدنيا !!!
كما قلت لك اذا نفذت كلامي حرفيا فلن يصيبك مكروه والان هيا انطلق واحضر اجتماعهم وعندما تجد نفШك في مربض لش يطن فلا تتحرك ولا تنطق بكلمة حتى ينتهي الاجتماع هيا امضي علې

القصص والروايات

10 Sep, 17:12


رساله على الواتس

جوزك سافر وانت لوحدك یا عينی تحبی آجی

اسلیکی شویه

جهاد بخوف. ده مین ده و بعدین افتكرت اکید ده سامر

مصطفى بيتصل. ب جهاد

مصطفى. الو عامله ایه

جهاد بتوتر. ا الحمدلله و انت عامل ايه

مصطفى. مال صوتك

جهاد. م مفيش حاجه

مصطفى. متأكدة

جهاد. آ اه

مصطفى بقلق. طيب انا هبعتلك محمود اخویا

پخلیکی تقعدى عند اهلك

جهاد بفرحه. بجد هدخل أجهز حاجتی انا اصلا خايفه

اقعد لوحدى احسن حاجه قولتها أنت هترجع امته و

مصطفي بضحك. براحه براحه في ايه انا هرجع کمان

6شهور

جهاد. نعم يا خويا کل ده

مصطفي. وحشتك

جهاد بخجل. لا

مصطفى. کنت عارف

جهاد. طيب اقفل بقا لان عایزه انزل

جهاد نزلت لكن لقيت الي واقف ليها وخدرها

بعد فتره. صحى النوم يا هانم کل ده

جهاد برعب. انت انت عایز منی ایه

القصص والروايات

10 Sep, 17:12


جهاد. عملت اتفضلي يا ماما وبتبص ل حماتها اتفضلی یا ماما

ام مصطفى. قمر مش عارفه اتجوزتی الواد ده ازای

جهاد بتبصله وبتضحك.

مصطفی. ایه یا ماما ده انا حتى ابنك

ام جهاد. ربنا معاك یا بني والله

مصطفی.شوفتی حماتي قالت الحق

وبعد شویه مشیوا

جهاد. انا عایزه اكل بیتزا

مصطفى. لا و هي الهانم مش ناويه تطبخ

جهاد بتناكه. لا أصل سمعت أن العروسه اول شهر مش بتطبخ

مصطفى. طيب ما سمعتیش بردو أن المفروض

العروسه تلبس قمصان نوم لجوزها و بيغمزلها

جهاد بخجل.اا انت قليل الادب

مصطفی شكرا یا محترمه وبيروح يقعد جنبها و بيحط راسه على رجليها وبیتصل يطلب الاوردر

مصطفی. ای خدمه

جهاد بخجل و فرحانه. هو ممكن تقوم

مصطفي. لا بصراحه عجبني القعده كده وبيمسك أيدها

جهاد. بس قوم

مصطفی. هش ش ش ش

جت رساله على موبیل جهاد

سامر. طبعا انت دلوقتی اتجوزتی مصطفى وانا متأكد

أنه ملمسکيش بس انا الي هلمسك الاول و هاخد الى

آنا عایزه

مصطفی بیجيب الموبیل و بیلاقی رقم غریب و قرء

الرساله

جهاد. مین یا مصطفی

مصطفى بغضب شدید و غیره بیاخد موبایلها و ينزل و راح يضرب في سامر

سامر بضحك. هههه ه ههه هی ضحکت عليك و طلعت مش بنت بنوت صح

مصطفى بغضب. انت انسان زباله متربتش یا سافل انا

مراتي اشرف منك و من امثالك وضربه لحد ما اغمی

عليه وروح البیت

جهاد بقلق. مالك یا مصطفی و ایه الی معورک کده و

مصطفى بعصبیه بیشدها و بیبوسها و بيدخلها اوضه
النوم

جهاد برعب و خوف. مصطفى أبعد عني ا ا انت بتعمل ايه ا انت اتجننت

مصطفی .اه آنا مجنون و قرب منها و اغتصبها

و بعد فتره

مصطفی حاطط أيده على رأسه و مش مستوعب الی حصل

جهاد نايمه على السرير ومش قادره ت تحرك و قاعده بتعيط

جهاد ببكاء. استفدت ایه کسرتنی بس عملتلك ايه انا

لکل ده انت کده كده هطلقني ي يبقی ليه تعمل م معايا کده

مصطفی. هشششش طلاق مش هطلق

جهاد بدموع و غضب. لا هطلقنی بعد الی عملته ده

هطلقنی یا مصطفى ايه إلى حصل علشان تعمل معایا

کده رد

مصطفى بيجيب الموبیل خدی شوفی

جهاد قریت الرساله مین ده و ليه بيقول کده

مصطفی. ده سامر

جهاد. نعم

مصطفى. هو مش مصدقه

جهاد بتمسح دموعها. انا كنت دائما بقول عليه خبيث

بس مكنتش أتخيل أنه واطي کده و بعدين انت

صدقت انی لیا علاقه بيه

مصطفى. لو كنت عارف انك لیکی علاقه بیه مکنتش

اتجوزتك

جهاد بدموع. و ليه عملت فیا کده

مصطفی بندم. مش عارف کنت مضایق فكره آن

اشوف مراتی مع غيرى بتتعبنی

جهاد بتعیط

مصطفی بیاخدها في حضنه. متعيطيش انا اسف

سامحیئی مش هعمل کده تانی

جهاد. بعد آيه

مصطفی. اسف هعوضك عن کل ده وبیشيلها و دخلها

الحمام خودی شاور و ریحی اعصابك

بعد شویه جهاد طلعت و هي لابسه شورت وتی

شیرت ضيق ب نص کوم

مصطفى. استغفر الله العظيم اعمل ایه بس

جهاد. انا عایزه اروح عند اهلى

مصطفى. مش هينفع الناس تقول ایه

جهاد. وانا مش عایزه اقعد معاك

مصطفي. کده کده انا مسافر بعد شهر

جهاد. ليه

مصطفی. عندى شغل

جهاد. احسن بردو

مصطفى بحزن. الاكل سخن اهو يلا علشان ناكل

جهاد. مش عایزه اكل

مصطفى. كولى وانا هاكل في اوضتی و دخل

جهاد هتموت من الجوع. اکلت و عملت نسكافيه لیها و ليه و دخلت الاوضه شافته لسه مأكلش

جهاد. انت مأكلتش ليه

مصطفی، مليش نفس

جهاد. انجز کول علشان تشرب النسكافيه

مصطفى. هو انت ممکن تحبيني في يوم

جهاد بتبصله و مش عارفه تقول ایه هي اصلا بتحبه

بسبب المواقف الی كان بيعملها معاها

مصطفی. جین

جهاد. ها

مصطفي. مش هتحبینی

جهاد. لا

مصطفي. تمام و بياكل و اخد النسکافیه و بیشربه

مصطفي. انا أقدمت ميعاد السفر و هيكون بعد بكره

جهاد. ماشى وبتقوم

جهاد ل نفسها. ده هیسافر و يسبني هقعد لوحدی

مصطفی۔ جين

جهاد. نعم

مصطفي. مالك انت لسه تعبانه

جهاد. لا مش تعبانه

مصطفى. تمام هنزل عایزه حاجه

جهاد. لا

مصطفی نزل و بيكلم نفسه. هی دلوقتي زعلانه اعملها

ايه علشان تسامحنى هي مش ماديه علشان أجبلها

هدیه اعمل ایه بس یاربی و اشتری ليها شوكولاته و

شیبسی و ایس کريم ورجع البيت

مصطفی. چین چين

جهاد بتجرى. ايه في ايه

مصطفی. مفيش أهدی كنت جايبلك الحاجات دی

جهاد. الله شوکولاته و شیبسی شکرا و بتجرى تحضنه زي الاطفال

مصطفى بضحك و بیحضنها. طفله والله

جهاد بعد ما استوعبت. احم انا اسفه

مصطفي. انت مراتی و مفيش واحده بتشکر جوزها

جهاد. طيب و بتروح تجیب فیلم و كان فیلم عمر و

سلمي وبتحط الكيس على الترابیزه

جهاد. مصطفی هتيجي تتفرج معایا

مصطفی. اکید طبعا و بیروح يقعد جنبها و بياكلوا و

بعد شویه جهاد نامت

مصطفی شالها و دخلها الاوضه و بیحضنها و بینام

تاني يوم

مصطفي بيبوسها .

جهاد. ام م م م

مصطفی. قومی کفایه نوم

جهاد. عایزه انام

مصطفی. بیبوسها و بدء يتمدا

جهاد بخجل. أبعد انت سافل اصلا و بتجری

مصطفي. انا سافل البت اخدت عليا

و بدءت تجهيزات السفر و سافر مصطفی

جهاد. اوف بقا أنا هفضل قاعده لوحدی کده جتلها

القصص والروايات

10 Sep, 17:12


مصطفى. لو متجوزتنیش هسقطك انت فاهمه

جهاد. ليه انا اشمعنا انا یا دكتور اتجوز ای حد ثانی و

كل البنات بيحبوك

مصطفي. وانا مش هتجوز غيرك و کده کده هتطلقی

جهاد. كمان هطلقنى لكن انت أكبر منی بكتير

مصطفى. مفیش مشکله کفایه انك هتكون طلیقت

مصطفی کامل

جهاد. بس مش هتجوزك هو بالعافيه

مصطفی. تمام اوی کده

جهاد روحت وبتفكر. هتعمل ایه

سماح بتتصل ب جهاد

جهاد. الو

سماح. جهاد افتحي جروب الكلیه كده انت هتتجوزی

دکتور مصطفی

جهاد. نعاام وبتفتح الجروب شافت اعلان و في

صورتها و صورت الدكتور

جهاد. اقفلى یا سماح

بعد شویه رساله على الواتس
(أکید شوفتى كل حاجه هههههههه انا جای اتقدم لیکی)

یا قمر

جهاد. يخربيتك اعمل فيك ایه ده ممكن يسقطنی

مصطفی. بس کده آنا هکسر غرورك ده بقا مش عایزه

تتجوزی مصطفى کامل ههههه وبیجهز نفسه و اتقدملها

و اتجوزها (بارك الله لكما وبارك عليكما و جمع بينكما ف خير)
لولولوى

طبعا الفرحه مش سيعاهم اتجوزت دكتور في کليه طب

طب هتعوز ايه اكتر من كده

بعد ما روحوا

مصطفی. ادخلی یا ختی
جهاد. سؤال واحد بس انت اتجوزتنى ليه انت

دكتور في کليه طب و انا طالبه فی کلیه آداب یعنی

مش من مستواك

مصطفى. عادي انت واحده مغروره كنت جای الكلیه

عندك اشوف صاحبي دكتور سامر

فلاش باك

مصطفى. الو یا سامر انت فين

سامر. في مکتب

مصطفی. تمام

سماح. آیوه بقا شوفتى القمر ده

جهاد. قمر ایه بس ده معفن

سماح. ده معفن ازای

جهاد. اسکتی اسکتی

مصطفي. انا معفن

جهاد لنفسها. ده سمعني يا لهوی

جهاد. اه لا ها

مصطفی. اتکلمی معايا عدل يا بت انت انت فاهمه ده

انت زباله

جهاد. نعم نعم أنا زباله يا معفن ده انت مشوفتش بربع جنیه تربیه

مصطفي. انت شايله السنه دی و هتشوفی

جهاد. يا لهوى انت دكتور هنا

مصطفى. لا انا ابويا المعيد هنا

سامر. في ایه

مصطفی. مین البت دی
سامر. دي جهاد و في اخر سنه في الكليه في ایه

مصطفي. البنت دی لازم تتفصل دی مش محترمه

جهاد. انا مش محترمه والله ده انت الى مش محترم

مصطفى. انا هكسر غرورك ده و هتشوفی

باااك

جهاد. و طبعا علشان متفصلش و افقت اتجوز سيدتك

یعني انت متجوزني هتعذبنی

مصطفی. اه

جهاد. انت تعرف أن دکتور سامر كان معجب بیا و

مصطفی بغيره و زعیق. ادخلی اوضتك و اياك المحك انت فاهمه

جهاد بخوف دخلت اوضتها و غیرت هدومها و لبست

بیجامه مرسوم عليها شخصیات کرتونیه و قط و

برمود وبتستغطی و بتنام

مصطفي بغضب. وبیفتكر

فلاش باك

مصطفي في الكليه وبیحضر محاضره معاهم

جهاد. اوف انا خایفه اوی یا سماح

سماح. متخافیش و بعدين لسانك طويل اوی

جهاد. نعم یعنی كنت اسيبه يهزءنی

سامر. جهاد بعد المحاضره تعاليلی

بعد المحاضره

سامر بخبث و بيقرب منها . انا معجب بیکی و عایز

مصطفی دخل. انت بتعملى ایه هنا اتفضلی اطلعی

سامر. في ایه

جهاد طلعت و هي مش فاهمه حاجه هي اصلا مش

بترتاح ل دكتور سامر

مصطفى. انت مش هتبطل حركاتك دی اعقل

سامر. وانت مالك و بيغمزله و لا هي عجبتك بصراحه

هی جامده اوی

مصطفى بيروح يضربه بوكس و يمشی

مصطفی بیجری وراها و بیمسك ایدها. هتجوزك یا

جهاد

جهاد. نعم

مصطفى بغرور. زی ما سمعتی

باااك

مصطفى طلع من الحمام و لبس شورت بس

و راح نام جنبها و بيحضنها بتملك

جهاد و هي حاسه أن في حاجه ماسكه فيها و صوتت

مصطفى بخضه. في ایه

جهاد. بسم ال له الرحمن الرحيم انت بتعمل ايه هنا روح اوضتك
مصطفي. انت ال جيتى اوضتى

جهاد. اوف وبتبصله لقيته بشورت بس

جهاد بخجل قامت سيبالك الأوضه كلها و اخدت بعضها و مشیت

مصطفی بضحك. خدودها بقیت حمرا ازای و الكریز

بتاعها ده وبیاخد بعضه وبيروح الاوضه بتاعتها و راح نام جنبها

جهاد. انت یا اخ قوم و أبعد عنی کده وبعدين سيبتلك اوضه النوم و جیت اوضه الأطفال نعم

مصطفی. ايه كل الكلام ده

جهاد بتحاول تفلت من أيده. ابعد بقا انت مهزء ليه

مصطفی. احترمى نفسك يا بت انت

جهاد. مش لما تحترم نفسك انت الأول

مصطفى بغضب و خبث. أنا هوریكي إن كنت محترم

و لا لا وباسها بقوه بيعبر عن غيرته وغضبه و بعدین

براحه جدا وبیندمج اوی

جهاد بتزقه و بتلتقط أنفاسها. أبعد بقولك

مصطفی بیشیلها و بيدخل اوضه النوم

جهاد. یا بنی سيبني بقا انت مش قولت هنطلق

مصطفي. هو انت ناسيه أن احنا دلوقتی متجوزین یا

هانم لما يسألونى بكره عملت ايه اقولهم ایه

جهاد. بص سیبنی تمام و نام و متفکرش كتير

مصطفى. تمام وبيحط راسها على صدره وبیحضنها

جهاد. أبعد آنا مش بعرف انام کده

مصطفي. لا اتعودی

جهاد. اوف بقا بقولك ابعد

مصطفی بیبوسها و بعد شویه وبیسند راسه على راسها

كل ما ت تحرکی هعمل کده

جهاد بتدفن وشها في رقبته وبتنام

مصطفی. ایوه کده بالرغم أن كان نفسی ت تحرکی

جهاد بتضربه. اتلم

مصطفی. اه ایه متجوز صاحبي

جهاد. هش ش ش ش عایزه انام

مصطفى. ماشى وبيناموا

تاني يوم

ام جهاد و ام مصطفی. لولولوی

مصطفي. اتفضلوا اتفضلوا یا جین اعملى عصير بقا

القصص والروايات

09 Sep, 17:02


زوجة للايجار الحلقة السابعة
رمق محمد زوجى الشيك بطرف عينه وهو بيبتسم، الشيك المرصع بالأصفار القابع على ظهر الطاوله
بعدها وضع الشيك فى جيب بنطاله، واطرق ينتظر التعليمات
كان ذلك الشخص الان صامت، يفكر على ما يبدو، يحرك نظره ما بين غرفة النوم ومكانى
بعصبيه شديده كنت ببص للمحمد عشان يحجب عنى نظرات الشخص ده، لأنى حسيت انها بتعرينى قدامه وجوزى عامل نفسه مش واخد باله
قلت محمد انا هدخل غرفتى، لو احتجت حاجه اندهلى!
بصلى محمد بغضب ،برق عينيه كأنى طعنته فى شرفه، وقالى اقعدى
كنت واقفه فى مكانى على وشك التحرك لغرفتى، قلتله مش هقعد غير لما اعرف فيه ايه؟
مين الشخص ده وعايز ايه؟
محمد وقف عشان يضربنى لكن الشخص ده غمزله بعينه، ايد محمد وقفت فى مكانها وقعد
الشخص قال، محمد عرف مراتك فيه ايه؟ هى لازم تفهم!!
محمد كان واضح انه مش مستعد للشرح وكان هياخره لوقت تانى
قال حاضر يا باشا لكل شىء أوان
الباشا قال هو راسم ابتسامه ساخره دلوقتى يا محمد!!
جسم محمد ركبه عفريت، وشه رحل منه الدم وكان مش قادر يثبت فى مكانه
بصلى محمد وقال، انا يا مروه سلمتك للباشا وقبضت التمن



الكلمه دخلتنى زى السكين إلى بتقطع جسمى
سلمتنى ازاى يا محمد؟
محمد __ انتى بقيتى ملك الباشا!
هتطلقنى يعنى وتجوزنى للباشا؟
محمد __ لا مش هطلقك، انا بعتك للباشا
الدنيا لفت بيا، لكن كنت مدركه ان ده مش وقت الهروب ولا حتى الضعف
قلت يعنى انت بتسلم جسد مراتك لشخص تانى وهى على زمتك؟
محمد، سكت
الباشا قاله رد
محمد _ قال بخزى وانكسار ايوه
قعدت تانى فى مكانى مش حاسه بالمكان ولا الزمان، كلام عمر طلع صح
جوزى ديوث بيتجار بجسد الستات
وباقصى نبره قدرت اسيطر فيها على نفسى بصيت لمحمد بأحتقار وقلتله، اطلع بره
القصه بقلم اسماعيل موسى



محمد، وقف، صرخ بتقولى ايه؟
قولتله بقلك اطلع بره يا حقير يا واطي او ادخل أوضة النوم واقفل على نفسك
عايزه اتكلم مع الباشا على راحتى
محمد مقدرش يستوعب التغير فى موقفى ولا كلامى، عقله مش مستوعب إلى بقوله
لكن انا كان جوايا نار عايزه اطفيها
وقفت وقربت منه وبكل قوتى صفعته على وشه، بقلك ادخل اوضتك عايزه اقعد مع الباشا على راحتى
مسك محمد ايدى وقبل ما يقوم بأى حركه الباشا بصله وانا بسرعه قلت انا مبقتش ملكك يا جوزى
ومن دلوقتى هتسمع كلامى، لأن كلامى زى كلام الباشا بالضبط
فاهم؟
وضربته على وشه بالقلم تانى
محمد جز على سنانه، الشرر إلى طالع من عنيه، كنت مستمتعه بازلاله إلى اتأخر كتير جدا
يلا صرخت، ادخل الاوضه واقفل الباب على نفسك، أتحرك يا واطى
بص محمد للباشا ينتظر التعليمات، الباشا ضحك، وقله نفذ أوامر الهانم يا محمد
جر محمد نفسه بكل خزى العالم ودخل الاوضه وقفل على نفسه
تشرب شاى يا باشا ولا حاجه تانيه؟
لو ممكن عصير يا هانم



صرخت محمد، طلع جوزى من الاوضه، اعمل عصير وهاته بسرعه
قعدت مع الباشا على انفراد
قلتله يا باشا انا موافقه اكون ملكك لكن ادينى فرصه اجهز نفسى وابلع الوضع ده يوم كده ولا يومين
الباشا بصلى بشهوه وقال يومين مش اكتر؟
قلتله يومين وهتلاقينى جاهزه، بس بعد اذنك، محمد جوزى هيشتغل خدامى اليومين دول لحد ما ابقى ملكك؟
الباشا قال موافق، انتى لسه قايله كلمتك من كلمتى
مكنتش محتاجه غير اليومين دول عشان افش غضبى وغيظى فى محمد قبل ما انفذ خطتى

يتبع….

القصص والروايات

09 Sep, 17:02


بربت عيوني..
وأنا بردد وبقول...
يعني الست العجوزه دي تبقى هي ألي....؟؟
فا ردت أمي.. وقالت لي....
أيوه الست العجوزه تبقى هي قرينتي
فا رديت على أمي بغضب 😠
وقلت لها... اسمحي لي اقول لك أن قرينتك خانت الميثاق...
لأنها كذبت عليا وقالت لي أن العقربه هي أللي استعانت بالجان...
وكمان تخلت عني وأنا في المحكمه واختفت هيا وخصلتها في عز ما كنت محتاج لها..
فا ردت أمي.. وقالت غصب عنها يا هناء..
قرينتي كانت بتحاول أنها توجهك
على شان تأخذي ميراث أخوكي..
قبل ما يتم السبع سنوات..
وكان لازم تختفي لما ميثاق الدم اتحل..
قلت... ميثاق الدم اتحل ليه..؟؟
فا ردت أمي..
قالت.. أنتي ناسيه أن أخوكي تم السبع سنوات من كام يوم فاتوا...
في اللحظه دي بس...
فهمت لغز اليت العجوزه ألي ماكنت عارفه افسرها..
وفهمت ليه العجوزه اعطتني أدوات المساعده..
زي الخصله.. والقبله 💋 المسمومه..
وليه كانت بتستعجلني أني أجيب حق أخويا..
من العقربه..
اثاريها كانت عايزه تساعدني أني ارجع ميراثه قبل مايتم السبع سنوات..
وأثناء.. ماكنت بحاول استوعب المفاجأت أللي عرفتها من أمي..
لقيت أمي رجعت تسألني ثاني..
وبتقول لي... هاه قلتي أيه... يا هناء.
أروح للساحر هارون على شان يعمل لياسر عمل..؟
فا رديت عليها بغضب..
وقلت.. ده بدل ما تستغفري ربنا على أللي أنتي عملتيه يا أمي..
استغفري يا أمي وتوبي إلى الله..
لأن أللي أنتي عملتيه ده حرام ويصل لدرجة الكفر..
فا ردت أمي بغصب..
وقالت.. بتتهمي أمك بالكفر.. يا هناء..
قلت لنا.. أيوه يا أمي
لأن الرسول صلى الله عليه وسلم..
نهى عن الاستعانه بالسحر والسحره..
فا ردت أمي بغضب..
وقالت لي.. يعني الحق عليا أني كنت خايفه عليكم أنتي وأخوكي..
وكنت عايزه احميكم من العقربه..
وتركتني أمي ودخلت غرفتها وهي بتبكي..
فا روحت وراها بسرعه على شان أراضيها..
وقبل ما أقول لها أني أسفه..
لقيتها بتبكي وبتستغفر ربنا..
وهي في منتها الندم..
فا توقفت مكاني وتركتها تكمل استغفارها والتوبه،
وقبل ما أمي تنتبه لوجودي..
سمعت جرس الباب،
فا روحت وفتحت ولقيت ياسر
وكان جاي وجايب المأذون واثنين شهود
وزي ما قال..
فا وقفت متنحه.. ومش عارفه أقول له أيه..
وفي لحظه وبدون ما يسألني قعدني قدام المأذون
وهمس في وذني.. وقال بصي بقى..
برضاكي.. او غصب عنك هتجوزك...
فا شيلي فردت الجزمه أللي في دماغك دي...
على شان تقدري تفهمي بأني بحبك..
ومش هاسبيك مهما حصل..
ولو فضلتي على عنادك أنا ممكن اتجنن واخطفك..
فعلاً..
وافقت على الزواج من ياسر..
وبعدما تم كتب الكتاب وعلي الجواب..
لقيت دموعي نزلت..
فا مد ياسر إيده ومسح دموعي..
وقال لي.. أنا فرحان مش ياسر 😂 أوي لدرجه هبدء احسب التاريخ ميلادي من النهارده..
في اللحظه دي..
بصيت له.. وقلت.. أنا أحبك أرى يا ياسر..
فا رد ياسر.. وقال.. أنتي عارفه أنا ليه كنت مستعجل على كتب الكتاب..
قلت له... ليه..؟؟
قال.. اصل أنا هاموت واشم البرفان بتاعك ثاني.
وبسرعه شدني.. ياسر لحضنه..
واعتصرني بداخله فا ضميته أنا كمان بكل قوتي..
وأنا طايره من السعادة..
في اللحظه دي...
فضلت احمدالله،،
على العوض أللي ربنا كافئني فيه
وأخيراً.. بعد مرار الصبر.. والحرمان...
وأنا الآن احكي لكم قصتي..
وأنا باذوق شهد العسل مع ياسر..
أللي بقي جوزي.. وحبيبي.. وسندي.. وظهري..
وكل ماليا في هذه الدنيا... النهاية..
طلب اخير من الاخوة والاخوات ،
متابعة صفحة الرسمية
وإلى اللقاء في قصة جديده... ودمتم سالمين..
🌹🌹♥️🌹🌹

القصص والروايات

09 Sep, 17:02


فا قلت.. أصبر لغاية ما تنقضي عدتك...
وبعدها اجي أتقدم لك...
فعلاً...
انتظرت الفتره اللي فاتت دي كلها..
وأنا أحسب شهور العده باليوم والساعه..
والنهارده العده أنتهت أخيراً...
فا اتصلت بأمك في الموبايل على شان أقول لها أني جاي أتقدم لك....
لكن أمك فاجئتني بمعلومه جديده..
وهي بأن عادل مدخلش بيكي...
وده معناها أنو ماكان ليكي عده أصلاً...
قلت له... أنا افتكرتك نسيتني..
فا رد ياسر..
وقال لي... أنساكي إزاي وأنتي حياتي..
دا أنتي ما غبتي عن بالي ولا لحظه..
وكنت أتابع اخبارك من بعيد..
و عموماً أنا جاي دلوقتي على شان..
اقول ليكي... جهزي نفسك لغاية ما اجيب المأذون وارجع...
قلت أيوه... ولكن......؟؟
وقبل ما أكمل اعترضي على جنانه...
تركني.. ياسر...
وراح فعلاً يجيب المأذون...
وفي اللحظه دي...
اقتربت مني أمي واخذتني في حضنها..
وسألتني.. وقالت... لي..
ليه متردده في موضوع الزواج يا هناء...!!
دا ياسر بيحبك أوي...
وبصراحه...
من يوم ما طلع براءه...
ماكان بيفوت يوم ألا بيتصل بيا ويطمن عليكي..
ليه مش عايزه تفرحيه بيكي..؟؟
وأنتي كمان بتقولين بأنك تحبيه..
فا أيه المانع يا بنتي...
قلت لها... خايفه لا يعايرني بعدين يا أمي بالماضي المهبب بتاعي....
فا ردت أمي...
وقالت لي.. طب اسمعي هاتي حته من أثر ياسر..
وسيبي الباقي عليا...
قلت لها... يعني إيه..؟؟
قالت.. يعني مشوار صوغير للساحر هارون..
وهضمن لك أن ياسر يفضل يحبك العمر كلوا..
وما يتغيرش بعد الجواز...
قلت.. ساحر إيه بس يا ماما أللي يضمن لي مستقبلي مع ياسر...
فا ردت أمي وهي بتخاول تقنعني..
وقالت لي... صدقيني يا هناء...
أنا جربت أللي بقول هولك ده مع عمك عبدو..
في هذه اللحظه...
بصيت لأمي بتعجب..!!!
وسألتها...
وقلت.. هو أنتي كنتي بتسحري لعمي عبدو جوزك ياأمي...؟
فا ردت أمي وقالت...
كان لازم أعمل كده...
آومان إزاي كنت هاقدر اتغلب على العقربه واخذ مننا زوجها..!!
ولا إزاي كنت هحمي نفسي وهحميكي أنتي وأخوكي منها ...؟
... تنويه(طبعاً هذا الشيء حرام) لاحدا يعتقد فيه..
بصراحه....
الجمله الأخيره أللي قالتها أمي..
جذبت إنتباهي ونبهتني لشيئ خطير..
هو أن............
أمي أتبعت طريق السحر على شان جذب عم عبدو..
وتاخذوا من العقربه...
وكمان كان واضح من كلام أمي..
أنها أستعملت السحر على شان تحمينا كلنا
...... (طبعاً الحامي الله)
قلت لأمي.. لا..للحظه... أنا مش فاهمه الجزءيه دي..؟
ورجعت سألتها وبفضول..
وقلت..إزاي قمتي بحمايتها من خلال السحر مش فاهمه...!!
فا ردت أمي بدون تردد...
وقالت لي.. بمساعدت القريين..
قلت.. لا أنتي تشرحين لي أللي أنتي بتقولينه ده بالتفصيل..
فعلاً... بدأت أمي تسرد لي حقائق مفاجأت كنت بعرفها لأول مره..
وقالت لي...
بعدما مات.. أبوكي..
عمك عبدو كان اتعاطف معايا ووقف جنبي زي أي راجل شهم...
وبصراحه.. شهامته وحنيته علقوني فيه..
وزيدي.. على صفت الشهامه والحنيه كمان..
أنه كان غني ومعاه فلوس بالكوم..
وفكرت ساعتها أني لو جبت حتت عيل لعمك عبدو..
الولد.. هيورث اللي عنده كله...
من الأخر.. كل المميزات دي..
خلتني حلمت أنه يتقدم لي واتجوزه...
بس هو ساعتها ماتكلم معابا في حاجه..
فاقلت.. يمكن خايف من العقربه...
ومعنى كدا.. أنه يفضل العمر كله ساكت ومش هيفاتحني في الجواز...
فا غافلت عمك عبدو وأخذت منه منديل إيده..
أللي كان بيستعمله.. كا (أثر)..
وبسرعه طلعت على الساحر هارون..
وطلبت منه يعملي عمل بالمحبه...
فعلاً عمل لي العمل..
ومن يومها أنا استحوذت على قلب عمك عبدو..
وطلب أيدي للزواج..
وعشت معاه أجمل ايام حياتي...
وحملت منه كمان..
بس لما حملت خوفت من العقربه ومن أللي ممكن تعملوا..
لما تعرف بأن جوزها اتجوزني عليها وهيجيب لها وريث يقش كل ماله...
أكيد ما كانت هترحمني...
فافكرت اعمل للجنين حجاب بالحمايه..
فا أخذتك معايا ورجعت ثاني للساحر هارون
وطلبت منه يعمل حجاب بالحمايه للجنين أللي في بطني...
فا رد هارون الساحر..
وقال لي... أنه هيسخر قرينتي على شان تحمي عيلتي كلها...
بس الساحر فهمني أن الحمايه هتستمر لغاية ما الوريث يتم السبع سنوات فقط..
وبعد مرور السبع سنوات هتختفي قرينتي..
وفهمت من الساحر بأن قرينتي هاتكون بديله عني وقت الخطر...
وهتبقى مرافقه ليكم ليل ونهار...
والياحر نفذ لي طلبي..
واستحضر قرينتي ب (ميثاق الدم)
وميثاق الدم هذا.. كان مجرد كام نقطـه من الدم أخذها الساحر مني ومنك يا هناء...
وختم بدمنا على ميثاق الدم...
وبعدما تم الميثاق...
فضلت قرينتي في خدمتي وأنتي وأخوكي..
في اللحظه دي..

القصص والروايات

09 Sep, 17:02


#بائعة_المتعه الجزء 23 والأخير..
بعدما تركت المحامي في المستشفى..
ورجعت بيتنا.......
ظلبت في البيت اترقب انتظر يوم جلست المحكمة،
ويوم النطق بالحكم.
بعدما عادل اعترف وادلى بعترافاته..
وبعد... مرور الأيام...
أجا يوم الجلسه..
وأللي كانت قد تأجلت للنطق بالحكم..
وفي اليوم هذا..
شوفت عادل في القفص بجانب ياسر وجلال،
وكنت حاطه ايدي على قلبي..
لا.. عادل يغير أقواله... بعدما خف وربنا شفاه..
لكن الغربيه.. كانت.
أن عادل ثبت على أقواله..
وشهد بأنه ساهم واشترك مع جلال في قتل شقيقتهم،
وشهد كمان بأن (ياسر) بريئ من قتل أخته،
وشهادة عادل ما كانت مفاجأة للمحكمة،
لأن جلال كان أعترف بنفس الأقوال سابقاً،
واعترافاتهم هذه... أدت إلى أصدار بالحكم على جلال.. وعادل بالإعدام شـ.ـنقاً حتى المـ.وت
وترئت ياسر من كل التهم المنسوبه أليه
وأخيراً.......
في هذه اللحظه دي..
أنا قلت سبحان الله..
العقربه.. وأخواتها كانوا بيمتلكون ثروه تعيشهم ملوك،العمر كله...
لكن الطمع خلاهم ينسون ربنا..
ويتعدوا على حدود الله..
فاعاقبهم ربنا بما كستب أيديهم..
وفقدوا كل حاجه حتى حياتهم..
دا غير المصير الأسود ألي بينتظرهم في الآخرة.
وأثناء ما كنت بتأمل حكمة ربنا وشارده بذهني،،
فوقت على صوت المحامي..
ألي كان بيبارك لي على برائت ياسر..
في اللحظه دي...
شعرت بأن الفرحه مش سيعاني
فاشكرته على تعبه في القضيه..
وقبل ما أترك المحامي..
طلبت منه يجهز عقود ملكيه على شان..
أرجع لياسر أمواله وممتلكاته مره أخرى..
وفعلاً...
ما هديت ولا ارتحت ألا مالما ده حصل..
وأخيراً أجا يوم الإفراج...
وكنت باحسب الدقائق والثواني..
لغايت ماتتم الإجراءات الأفراح عن ياسر من قسم الشرطة..
وبعدما تم الأفراح عنه بالفعل.
فصلت منتظره أمام القسم من بعيد...
وأول ما شوفت ياسر وهو بيخرج من القسم
(حر طليق)... وبدون حراسه ولا قيود..
مابقيت مصدقه عيوني وهي ممتلئه بدموع الفرح..
وكنت عايزه أجري عليه واضمه واحضنه..
وابارك له على البرائه...
لكن.....
ده ماحصلش ورحعت بسرعه على بيتنا بدون ما اقابله...
لأني ماكنت عايزه ياسر يشوفني..
ولما رجعت بيتنا.. أمي سألتني أيه الي حصل بالمحكمة وكيف ياسر...
فا قلت لها أنه طلع براءه...
فا فرحت أمي جداً..
وقبل ما نكمل كلامنا سمعنا صوت جرس الباب..
ولما فتحت لقيته ياسر...
فا أنا تسمرت في مكاني..
وأنا ببص لوجهه ألي كان مليان بالهفه... والشوق.. والحب..
واتفاجئت بياسر .. بيكرر محاولته السابقه..
وبيسألني.. بدون أي مقدمات..
وبيقول لي...
.... تتجوزيني....
فا ردت عليه بمنتهى الجفاء..😏
وقلت له... أتجوزك إزاي يعني..
أنت ماتعرف أني متجوزه من عادل أخوك..
وحتى لو كنت مش مرتبطه بردوا ماكنتش هاقبل طلبك...
فا بص لي ياسر بحزن.. 😞
ولمحت عيونه وهي بتلمع بالدمع...
وبدون ما يتكلم دار ظهروا وتركني ياسر ومشي..
في اللحظة دي..
كنت عايزه أجري وراه...🏃‍♀️🏃‍♀️
وأقول له.. خليك معايا...
أنا ماصدقت أنك رجعت لدنيتي ثاني...
وكنت عايزه أقول له.. بأني بعمري ما حبيت حدا قد ماحبيتك...
وكنت... وكنت... عايره أقول له كلام كثير مايخلصش.
لكن أنا ماتحركتش من مكاني ولا قلت له ولاكلمه،
وبعدما مشي ياسر قفلت موبايلي..
وقفلت باب الغرفه على نفسي....
وفضلت بس اعيط😭😭
وماحاولت بعدها أني أقرب من ياسر نهائي..
وبعد مرور كم شهر..
واتفاجئت بأمي وهي بتسألني عن ياسر..
وقالت لي.. ماتعرفي ياسر مختفي فين..!!
وليه مابقى يجي زي الأول..؟؟
قلت لها... كده أحسن..
وأنا خلاص مش عايزه أشوفه ولا اقابلوا ثاني.
فا اتعجبت أمي..!!
وسألتني... ليه يا هناء كده..؟؟
قلت...
على شان كنت خايفه لا يطلب مني الزوازج ثاني،
قالت أمي طيب وليه مش عايزه تتجوزيه..؟
هوا أنتي مش بتحبيه..؟؟
قلت... أيوه بحبه..♥️ وبحبه أوي كمان..
لكن...
ماينفع أن واحد زي ياسر....
يتجوز وحده من (فتيات الليل)
ولا أنتي ناسيه أني ملقبه (ببائعة المتعه)..
الماضي ده صعب يتنسي يا أمي..
فا بصت لي أمي بحزن..
وقالت لي.. وأنتي قولتيها.. (كان ماضي) وفات.
قلت لها.. ماضي.. ولا.. حاضر
اهو ياسر قدر يبعد عني شهور وزمانه نسيني أصلاً.
في هذه اللحظه...
واتفاجئت بياسر أمامي...
ولقيته يقول لي...
مين قال.. أني نسيتك لحظه يا هناء..
أنا بحبك ومليش في الدنيا حدا غيرك..
وعمري ما اقدر أنساكي..
في اللحظه دي..
فهمت أن أمي كانت متفقه مع ياسر..
أنها تسمعه اعترافي بحبي له..
ولقيت.. ياسر بيبرر بُعده عني الشهور ألي فاتت
بيقول لي ياسر.....
أنتي السبب أني بعدت عنك هل كم شهر أللي فاتوا..
لأني كنت فاهم بأن عادل أخويا تمم دخلتوا عليكي،،
وكنت فاكر أنو ليكي عده زي أي أرمله زوجها بيموت عنها..

القصص والروايات

09 Sep, 17:02


قلت بصوت واطي.. يلهوي..
دلوقتي عادل أكيد هايعترف عليا..
يعني خلاص أنا ضعت كده...
ولكن أللي حصل...!!
بأن عادل شهد....
بأنه كان لو حدوا ساعة ما تعض من الثعبان..
وما ذكر أني انا ألي قفلت عليه الباب..
المهم................
لما الضابط اتأكد انها كانت مجرد حادثه..
ومافيش أي شبهه جنائية..
نظر الضابط لعادل...
وبعدما قفل المحضر...
وقال له.... ياريتك تعدل عن هوايتك الغريبه دي..
وتبطل تربى الثعابين...
وخصوصاً بعد أللي حصل لك ده...
وأنهى الضابط حديثه..
وقال... عموماً حمدالله على السلامتك...
فا رد عادل... ونو بيرتعش..
وقال... أنا عايز أدلي بشهاده ثانيه قبل ما أموت..
فا فتح الضابط المحضر من جديد...
وقال له... اتفضل عايز تقول أيه..
فا بدء عادل بأعترافاته.. ويقول:
أنا بعترف أني شاركت أخويا جلال في قتل أختنا..
المجني عليها بالخنق...
وكمان بعترف أني شهدت على أخويا ياسر زوراً
بأنه قتل شقيقته...
وشهادتي دي كانت كذب.. وياسر بريئ
وكل أللي عملته ده كان بسبب الطمع...
وبعدما رجال الشرطة اخذوا أقوال عادل..
في بلاغ رسمي..
وضعوه تحت الحراسه لحين ما يترعض للنيابة..
وبيومها أنا كنت مستغربه من التحول أللي حصل لشخصية عادل..
وبعدما خرجنا أنا والمحامي من غرفة عادل...
سألت المحامي..
وقلت له........؟؟؟
هي لدغت الثعبان أثرت على عقل عادل ولا إيه..!!
فسألني المحامي..
وقال لي.. ليه بتقولي كده..
قلت له.. لان عادل اعترف على نفسه جريمة قتل وبلاوي ثانيه...
بدون ما حدا يطلب منه...
دا غير أنو بيقول... أنه شاف يوم القيامة..
هي القيامة لسه قامت على شان يشوفها..
فا أبتسم المحامي.. وقال :
( قيامة الأنسان موته)...
قلت له.. يعني إيه..؟
قال... يوم القيامة.. معناها.. نهاية العالم..
ونهاية الحياة كلها..
وهذا ميعاد غير معلوم وهو بأمر الله..
لكن لما بنقول أن قيامة الإنسان موته..
بتعني.. أن الإنسان لما بيموت الحياة كلها بتنتهي بالنسبه له..
فا قيامته بتبقى يموته..
وكلنا هيجي علينا اليوم ده..
وكلنا هانرجع لرب العباد..
وهنتسأل عن كل كبيره وصغيره..
ويظهر أن عادل شاف المصير أللي بينتظره وهو في الغيبوبه..
على شان كده..
عادل يحاول يخلص نفسه من حساب الأخره..
واعترف بكل حاجه..
بعدما سمعت التحاليل المنطقيه أللي قالها المحامي .
تركت المحامي في المستشفى..
ورجعت بيتنا.......
يتبع..... في الجزء الأخير..... 🌹🌹🌹🌹
الجزء الاخير على الصفحة الرسمية تابعني

القصص والروايات

09 Sep, 17:02


#بائعة_المتعه الجزء 22
عندما وصل المحامي وفتح البوابه....
جريت إلى المحامي.. وشاورت له على الغرفه..
وقلت له... عادل هنا...
فا قام المحامي بفتح الباب بكل حذر..
وهنا كانت المفاجئه........؟؟؟
لأننا أكتشفنا بأن عادل أتعرض للدغ من الثعبان فعلاً،
فاقاك المحامي بإخراجه من الغرفه بحذر.
ولكن عادل كان فاقد للوعي تماماً..
وبسرعه أخذناه إلى المستشفى..
وفضل عادل هناك في غيبوبه لعدت ساعات وهو بين الحياة والموت..
وأنا والمحامي كنا معاه في المستشفى..
وما كنا نقدر نعمل له حاجه غير أننا ننتظر أي خبر من الأطباء..
وطبعاً المحامي كان قلقان لا عادل يموت ويتوجه لي تهمه بقتله..
بس أنا في الوقت هذا..
ماكان في حاجة شغلاني غير براءة ياسر..
أللي الأمل فيها كان يتلاشى...
ولما لقيت أنهم ممكن يتهموني بقتل عادل..
قلت أنها كده كده خربانه...
فا قررت بأني أشهد على نفسي بقتل العقربه🦂
على شان ياسر يخرج منها..
أقلها أرد له لو جزء بسيط من أللي عمله على شاني وعلى شان أمي واخوايا.
وكنت ناويه استشهد بالفيديو..📽️
بتاع العقربه أللي في موبايل عادل..
لحسن الحظ أن موبايل عادل كان معايا وفي جيبي.
فا اقتربت من المحامي فعلاً... على شان أقول له على قراري..
لكن قبل ما اتكلم معاه..!!
واتفاجئنا بالممرضه وهي جايه تزف لنا البشرى وخبر..؟؟
وتقول.. مبرووك المريض جسمه استجاب للمصل..
وفاق من الغيبوبه...
فسألها... المحامي.
وقال لها.. ممكن نشوفوا..؟؟
فا ردت الممرضه.. وقالت؛ أيوه اتفضل..
وهو أصلاً.. أول ما فاق كان بيسأل على زوجتوا..
فا أخذني المحامي ورحنا إلى غرفة عادل..
وأول ما دخلنا على عادل..!!
واتفاجئنا أنه كان بيبكي..😭؟؟
فسأله المحامي..
وقال له.. مالك ياعادل..؟ أنت تعبان من حاجه..؟؟
أجيب لك الدكتور..؟
فا در عادل.. وقال.. أنا مرعوب..!! ماني تعبان..
فسألتوا أنا هذه المره..
وقلت.. له مرعوب من أيه..؟؟
وبدل ما عادل يرد عليا السؤال...
لقيته بيسألني... وبأسف.
وقال لي.. هو أنتي هُنا... يا هناء..؟
كويس أنك جيتي..
وقال.. أنا لازم أصلح الغلطه أللي غلطتها في حقك..
وبص لي عادل... وقال :
انتي طالق بالثلاثه يا هناء..😱..
فأنا خفت من تصرفه هذا وقلت في نفسي هو ناوي على إيه..
فا تفاجأ وأتعجب المحامي من تصرفات عادل..
وسأله.. وقال.. مالك ياعادل..
وليه بتقول أنك مرعوب..؟
فارد عادل وهو ما زال يرتعد من الخوف..؟؟
وقال :
مرعوب من أللي شوفتوا.
فسألتوا.. بفضول.
وقلت له.. هو أنت شوفت إيه..!!
رد وقال.... شوفت (القيامة وهي بتقوم)
فا بصينا لبعض أنا والمحامي..
وإحنا مستغربين من كلام عادل الغريب..
وسكتنا على اعتقاد أنه قاعد بيخرف من الحاله اللي هو فيها ومن تأثير السم والتعب..
لكن عادل استرسل في الكلام..
وقال...
أنا شوفت الدنيا وهي بتنتهي..
وأنا بغيب معاها وبنتهي...
في ساعتها لقيت نفسي لوحدي..
وكنت بتحاسب لوحدي..
ولا مالي نفعني ولا أهلي ولا حتى نفوذي..
وفضل عادل يتكلم وهو ويبكي..
ويقول...
أنا ما كنت اعرف أنو يوم الحساب هيبقى صعب كده.
وبدء عادل يوصف أللي شافوا..
وقال...
أنا شوفت نفسي وأنا واقف على خيط رُفيع ومن وتحت مني في نيران ولهب..
وأختي أللي قتلتها تطالب بالقصاص مني.
والناس ألي ظلمتهم كانوا متعلقين في رقبتي وبيطالبوا بحقهم مني...
وأنتفض عادل وهو بيكمل في وصفه للمشهد أللي شافوا.. وهو في الغيبوبه..
وقال:..
أنا سمعت صوت بيسأل..
وبيقول.....
أللي تعدا وتجرأ على حدود الله يجهز نفسه للجحيم..
فا اترعبت لأني أكلت ميراث أخواتي بالباطل..
وأنا عارف وكويس بأن ربنا وضع قوانين وحدود للميراث..
وحذر من تعديها..
واستشهد بآيه وقال في الكتاب
(تلك حدود الله فلا تعتدوها ومن يتعدّ حدود الله فا أولئك هم الظالمون)
وكمل عادل ونو مرعوب..
وقال :
وياريت هذا كان ذنبي الوحيد..
دنا كان عليا جرايم قتل وذنوب ثانيه كثير..
وفي اللحظه دي...
قاطعت عادل..
وقلت له... احمدالله أنك فقت قبل فوات الأوان
ويمكن الآن بأنك تكفر عن ذنوبك..
وتوب إلى الله..
وأول حاجه لازك تعملها..
هي انك تخرج ياسر من السجن..
فا انفجر عادل في البكاء..😭
وقال... أنا ذنوبي كثيره..
وفي مصير أسود بينتظرني...
وفي هذه اللحظه..
اشفق المحامي على عادل..
وقال له... هون على نفسك.. والله غفوراً رحيم..
وأنت أكيد كنت بتحلم بكوابيس أثناء ماكنت في الغيبوبه..
عموماً أنت فقت من الغيبوبه خلاص..
وقبل ما المحامي يكمل كلامه ويهدء من روع عادل..
دخل علينا رجال المباحث..
أللي كانوا جايين يحققوا في السبب أللي أدى لتسمم عادل بسم الثعبان ..
وأول ما شوفت رجال الشرطة..

القصص والروايات

09 Sep, 17:02


لدرجه أني بقيت عاجزه عن حمل المفاتيح في يدي..
فا تقدم عادل لداخل الغرفه..
وانحنى على شان يلتقط المفاتيح..
وبمجرد ما شفته اقترب وهو بيتحني.. اتمكنت منه ودفعته بكل قوتي إلى داخل الغرفه..
وقبل ما عادل يستعيد توازنه ويرجع يقف على رجلينه مره ثانيه..
أخذت موبايله أللي سقط منه تحت رجلي..
وبسرعه خرجت من الغرفه وقفلت الباب على عادل.
وزياده في الحرص..
قفلت عليه بالترباس الحديد من برا..
وبعدما انعكس الوضع..
وبقيت انا برا وهو في قبضت الأفاعي السامه..
سمعت عادل وهو بيصرخ ويستغيث بيا..
وبيقول لي : أفتحي الباب بسرعه عضني الثعبان..
على مين يا شاطر..
فا فهمت أنه يكذب ويخدعني زي ما خدعته..
وأنه يدعي زوراً أن الثعبان لدغه..
على شان افتح له الباب ويخرج..
لكن أنا طبعاً ماصدقته..
بالعكس دنا اتشفى غلي فيه..
وقلت له : ياريت الثعبان يعضك وتموت على شان اورثك..
أيوه.. منا الآن زوجتك ومن حقي اورثك..
وبعدما خلصت تأنيبي في عادل.
ضميري ما خلصني بأني أتركه في غرفة الثعابين..
وأعيش الذنب طول عمري..
فا قلت له :
أسمع أنا مش هسيبك تموت..
لكن أنا أخاف اخرجك فا تغدر بيا من ثاني..
وأسلم حل هو أني أبلغ البوليس وهما يخرجوك..
وفي اللحظه دي..
لقيتني افكر بيني وبين نفسي..🤔
وأقول : بوليس أيه.. أللي هافضح نفسي عنده..
دا عادل ممكن يعترف عليا ويوديني بستين داهيه.
ورجعت افكر في حل ثاني..🤔🤔
وأخيراً.....
افتكر المحامي الخاص بياسر...
فاقررت اتصل فيه وهو بيتصرف،،
لكن كان لازم افتح الموبايل الأول..
فا سألت عادل تن الرقم السري لتلفونه..
والغريبه أنو قال لي على الرقم بسهوله.!!
وهو بيستعجلني..
وبيقول لي :
أرجوكي اتصلي بالاسعاف بسرعه..!!
فا تجاهلت توسلاته واتصلت بالمحامي..
وعرفته بالي حصل..
فا طلب مني أني اخرج َن عندي فوراً..
وقال لي أنه هو هايجي يتعامل مع عادل..
فا سمعت كلامه وقررت اني اخرج من المشتل.
وفعلاً ورحت لعند البوابه على شان افتحها واهرب.
لكن...
كانت المفاجأة بأن البوابه مقفوله بقفل حديد..
وتذكرت في هذه اللحظه..؟؟
أن المفاتيح أللي كان عادل يبحث عنها على شان يفتح البوابه..
وما زالت في الغرفه مع عادل..
للأسف ماكان في اي مخرج ثاني في المشتل..
فبدأت اضرب برجلي على الأرض غضباً
وأنا بنعي حظي السيئ...
وفـي الأخير ما لقيت قدامي اي حل..
غير أني انتظر المحامي لغايت ما يجي ويفتحل لي..
وفعلاً اتصلت بالمحامي من ثاني..
وقلت له :
أن الباب الخارجي للمشتل مقفول بقفل كبير..
وأني في انتظارك على شان تجي وتخرجني..
وبعدما قفلت الخط مع المحامي..
رجعت قعدت امام الغرفة أللي فيها عادل.
واستغربت لما لقيت عادل توقف عن الصراخ والاستغاثة..
فا قربت من باب الغرفه بحذر شديد..
وفضلت اتنصت على عادل..
ولما لاحظت أن عادل مالو صوت..
ناديت عليه..
وقلت له... أنا أتصل على المحامي وهو جاي وهايخرجك..
وفضلت انتظر أي رد من عادل..
لكن عادل مارد..
فا تجاهلت الأمر وفضلت أعد الدقايق والثواني..
لغاية ما يجي المحامي..
وفعلاً.. بعد شويه..
ظهر المحامي ومعاه رجلين وواضح أنهم ساعدوه في فتح البوابه..
وبعدما انصرفوا الرجلين..
جريت إلى المحامي.. وشاورت له على الغرفه..
وقلت له... عادل هنا...
فا قام المحامي بفتح الباب بكل حذر..
وهنا كانت المفاجئه........؟؟؟
جزء22 تجدونه على صفحتي الشخصية متابعه👍
............... يتبع ................
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

القصص والروايات

09 Sep, 17:02


#بائعة_المتعه الجزء 21
بعدما عادل تركني بغرفة الثعابين واختفى
وأنا وقفت أبص حواليا بالظلمه وأنا مرعوبه..
لكن ما كنت عارفه ولا اشوف حاجه..
لأن كانت الدنيا لليل والغرفه ظلام..
وفضلت ساكته واتسمع بوذاني بكل سكون
شويه لغايت ما سمعت..
فعلاً سمعت صوت فحيح الثعابين 🐍
فا بدأت أبكي على حظي واعيط..😭
واقول في نفسي.. وألوم فيها..
أنا إزاي طلعت غبيه أوي كدا لو هوه حظي كدا
كله عذاب في عذاب..
وإزاي أثق بأي حدا..
وإزاي وثقت في وعود عادل واتجوزته..؟؟
دنا بغبائي كنت فاكره أني بنقذ ياسر..
الآن أنا لازمني مين ينقذني..😭
لكن.... المصيبه أني ضيعت نفسي..
وضيعت أملاك ياسر كلها...
وقبل ما اكمل في تأنيب وجلد ذاتي..
حركة رجلي في أرضية الغرفه اتحسس المكان،
سمعت صوت وحركه معدني في الأرض،
والصوت كان شبيه بصوت اهتزاز مفاتيح..
وبعدها...
سمعت صوت خروشه مخيفه..
وكان واضح أن في ثعابين فعلاً في الأرض..
فا فضلت ارتعش من الخوف..
والدم كان متجمد في عروقي من الرعب..
وأثناء ما كنت ضامه رجلين بعضهم..
وظهري ملتسق في الباب..
فضلت اعيط وأقول يااارب يااارب انقذني من الورطه دي...
وأنا واقفه وما كنت أتحرك متسمره في مكاني في الوضع البشع ده..
وبقت الأفكار تدور في دماغي والحسره في صدري
وألوم بنفسي إزاي يستدرجني..
وأنا الغبيه طاوعت عادل.. .
احتجزني رغماً عني في غرفة مليئه بالثعابين السامه...
وقفل عليا باب الغرفة من الخارج.. بترباس حديدي
وسابني لمصيري المحتوم..
فهمت ساعتها أن عادل أستدرجني لعند هذه الغرفه.
على شان أموت بلدغت أحد الثعابين السامه..
وطبعاً كان من المفروض أني لما هموت،
عادل هايورثني زي ما قال لأنه زوجي..
والزوج يورث زوجته بعد وفاتها
المهم....
وقفت في الغرفه المظلمه..
أللي كان يصدر منها صوت فحيح الأفاعي..
وأنا كنت مرعوبه ومش بعمل اي حاجه متسمره بمكاني..
ألا أني كنت ألوم نفسي..
بسبب غبائي أللي اوقعني في المصيده دي،
وبعدما كنت وتأكدت أني هالكه لا محاله،
سمعت صوت في الأرض لما حرك أقدام وأتحسس المكان..
كان الصوت شبيه بصوت رنة المفاتيح..
ولاحظت ان الصوت يتكرر كل ما كنت أحرك رجلي في الأرض..
ولما حاولت أتحسس ما بين أقدامي شعرت بشيء معدني تحت قدمي،،
وفكرت أني التقط الشيء المعدني هذا...
ويمكن يكون مفاتيح..
أو حاجه معدن تساعدني على فتح الباب..
لكن فضلت متردده..
وخوفت أني أنحني وألتقطها من الأرض..
ولاربما اكون أنا بتوهم..
وبهذه الحظه أثير حفيظت احد الثعابين أتعرض للدغ
فا تراجعت عن الفكره فوراً وظليت ثابته في مكاني.
لكن بعد كام دقيقه..
أتأكدت أن اللي تحت رجلي سلسلة مفاتيح بالفعل
وهذا لما سمعت صوت عادل بيعود من جديد بالخارج.
وسمعتوا وهو يتكلم في الموبايل مع أحدهم،،
ويذكر له أنه أضاع سلسلة المفاتيح ومعاها مفتاح السيارة.
في هذه اللحظة..
استجمعت شجاعتي وبسرعه أنحنيت وتحسست تحت قدمي لغايت ما لقيت سلسلة المفاتيح..
وفضلت أهز المفاتيح واضربها في بعضها بكل قوة...
على شان عادل يسمع صوت ساسلة المفاتيحه..
فا يفتح لي الباب أللي قافله عليا من بره..
في نفس الوقت.. فضلت أصرخ وأنـادي واصووت وأستغيث..
واقول له.. ألحقني يا عادل..
الثعبان عضني تعالى اسعفني أرجوك..
وكل هذا كان على شان اوهموا..
بأني خلاص أنتهى أمري..
واقول المفاتيح عندي في الغرفه..
فايفتح الباب ليا..
وفعلاً نجحت محاولاتي..
وعادل سمع صوت المفاتيح بالفعل..
وواضح أنه صدق بأن الثعبان عضني..
لأني بدأت بعدها أسمع حركة الترباس أللي في الباب..
وهو بينفتح...
وفهمت باللحظة هذه
قرر يستعيد مفاتيحه مني..
وطبعاً كان ناوي يتركني بعدها ألاقي مصيري المحتوم..
فا استعديت بسرعه..
ومسكت بسلسلة المفاتيح في أيدي لأنها هي الوسيلة الوحده لنجاتي من هذه الغرفه..
ولما شعرت بالباب بينفتح..
ابتعدت عن الباب بحذر..
على شان عادل يتمكن من فتحه..
ولكي استدرجه لداخل الغرفه..
وأول ما عادل ظهر على الباب.. أنحنيت ومسكت رجلي..
وكأنني بتألم من لدغت الافعى...
فا مد عادل أيده.
وقال لي؛ أرمي المفاتيح ألي في يدك ده..؟؟
في هذه اللحظه..
قبضت بأيدي على سلسلة المفاتيح وأنا بتوسل له..
وبقول :
الحمدلله أن ضميرك صحي ورجعك في الوقت المناسب..
يا عادل.. الثعبان عضني من رجلي وحاسه أن جسمي أتشل..
مش قادره أتحرك..
أرجوك يا عادل ساعدني..
وانقلني بسيارتك لاقرب مستشفى يكون فيها مصل للدغت الأفاعي..
فا ابتلع عادل الطعم ودخل للغرفه على شان يأخذ مني المفاتيح..
ويخرج سريعاً..
لكن.. أنا اتعمدت أني أسقط المفاتيح من أيدي على أرض الغرفه..
وجعلته يعتقد بأن عضت الثعبان نالت مني..

القصص والروايات

09 Sep, 17:02


ونشهد بأنه أللي حقنها بالفيرس..
ونستشهد بمدير المستشفى..
وساعتها كنا هانخلص منهم الاثنين ونورثهم..
فا كان لازم نخلص منهم بسرعه..
قبل ما تذكر له أسمك..
وفعلاً استغلينا أنها نامت..
ووضع جلال على وجهها مخده على شان يخنقها.
ولكن ألي حصل أن أختي حاولت تقاوم جلال..
فا خربشته من رقبته واظافرها نغرست في لحمه..
يعني الفحص الجنائي هايثبت فعلاً..
بأن جلال هو اللي قتلها...
وبصراحه أنتي خدمتيني..
لأني ماكنت أقدر اشهد على جلال..
ولا أقدر اخلص منه..
لأنه كان ممكن يشهد عليا..
ويقول أنني كنت شريكه في القتل..
لكن.....
شهادتك أنتي على جلال ثبتت الجريمه عليه وخرجتيني أنا منها..
وبعدما سمعت اعترافات عادل..
سألته...
وقلت... يعني أنت أللي أشتركت مع جلال وقتلت أختك..
طيب ليه... كذبت عليا..؟؟
وليه اتجوزتني من أصلوا..!!
فا رد عليا عادل.. وقال : بكل بجاحه...
وقال : بما أني كتبت كتابي عليكي شرعي..
ما أنتي الآن أصبحتي زوجتي..
وطبيعي أني أورثك لما تموتي..
وفي الحاله دي هاسترد جميع ممتلكات ياسر اللي كتبها لك بأسمك..
وبعدما خلص كلامه فضل عادل يضحك..
بعدها سمعته.. بيقول :
سلام يازوجتي العزيزه....!!
وبدء صوت خطواته بتبعد..
وبعدها عادل أختفى..
وأنا وقفت أبص حواليا بالظلمه وأنا مرعوبه..
يتبع..............
🌹🌹🌹🌹🌹

القصص والروايات

09 Sep, 17:02


#بائعة_المتعه الجزء 20
عندما عادل.. كان يقول أنا أعرض عليك عرضاً لانقاش فيه..
قلت.. له عرض أيه..؟؟
فا اوقف عادل السيارته...
وقال.. لي... أنا من يوم ما شفتك..
وأنا معجب فيكي والآن أنا عايز اتجوزك..!!
أيه رأيك.😲..!!!
فا أبتسمت له بسخريه..
وقلت له... أناااا أتجوزك أنت..؟؟
دنتا إنسان طماع أوي وأناني وجشع دنتا قضيت على أخواتك على شان تورثهم لوحدك..
جواز أيه أللي بتكلمني فيه..
وإعجاب أيه وحب أيه...
فا بص لي بغضب وبدون ما يتكلم..
شغل فيديو على موبايلوا..
وقال لي...
شوفي... واسمعي... و تأملي..
ولما نظرت على الفيديو..
اتفاجئت... أن الفيديو ألي شغال كان للعقربه ألي ماتت..
وكانت العقربه ظاهره في الفيديو واضحه..
وكانت قاعده على سرير في المستشفى.
وخلفها كان في (نتيجه) معلقه
ومثبت فيها أيام الأسبوع..
وكانت العقربه بتتكلم في الفيديو بوضوح..
وللأسف.. كانت بتتهمني..
وبتشهد عليا بأني أنا أللي حقنتها بالفيرس..
والنتيجه أللي كانت معلقه خلفها..
كانت بتثبت أن اتهامها ليا كان قبل وفاتها بيومين.
وبعدما انتهى الفيديو...
أبتسم عادل .. وقال..لي
هذا الفيديو لو وصل للنيابة العامه سوف يتركون جلال وياسر..
ويعدمونك أنتي بدالهم..
وقال :فا أيه رأيك..؟؟
تحبي نوصل الفيديو للنيابة..!!
أنا بدأت ابتلع ريقي..
وقلت... أيوه بس اللي قالته أختك هذا كذب وافتراء..
فا قاطعني.. عادل.. وقال :
والله بقى القاضي مش هيسألك بأن أختي أن كان كلامها هدا كذب ولا صدق..؟
لأن... أختي.. ماتت..
والقاضي.. هياخذ بالشهاده أللي في الفيديو فقط..
والعرض هو الآن أنك تقبلين تتجوزيني..
وتثبتي على شهادتك في المحكمه..
لغاية ما جلال وياسر ياخذون إعدام..
وبعدها نتمتع أنا وأنتي بالميراث كلوا..؟؟
رديت عليه أنا وقلت.... أيوه.. بس...
فا قاطعني عادل وقال :
عارف أنك هاتكلميني عن ياسر..
وتقولين لي أنه هايتعدم ظلم ياحرام..
عموماً لو وافقتي على الجواز..
أنا ممكن أغير أقوالي..
وأشهد بأن جلال هو المسؤل لوحدوا عن مقتل أختي..
يعني هايخرج ياسر من القضيه..
زي ما الشعر بتخرج من العجين..
بس وافقي على الزواج مني..
لأن لو رفضتي زواجي منك افقد أعصابي وبعدها هاروح أقدم الفيديو للنيابة...
وساعتها هاتخسري كل شيئ.
وبرضوا ياسر ما راح يأخذ براءه..
في هذه اللحظه..
فكرت شويه..
وبعدما ألقيت نظره أخيره على الفيديو..
بصيت لعادل وقلت له.. خلاص..
أنا موافقه أني أتزوجك بس بشرط..
بمجرد ما عادل سمع موافقتي على الجواز...
انطلق بسيارته..
وأخذني إلى أقرب مأذون..
وكتبنا الكتاب بالفعل..
وكنت بهذه اللحظه..
حاسه بأني اتعس مخلوقه في الدنيا..
وبعدما نزلنا من عند المأذون..
أتصل عادل على احد السماسره..
وطلب منه أنه يوجد له شقه مفروشه حالاً..
وأخذني عادل على المشتل بتاعوا..
وقال لي.. أننا هاننتظر السمسار في المشتل..
وفعلاً دخلنا المشتل في الليل..وفضل عادل يفرجني على الورود..
وبعدها.. فتح غرفه مغلقه بالقفل من الخارج..
وشاور لي بأيده..
وقال لي.. تعالي..
قلت له... أجي فين..؟؟
فا أبتسم... وقال :
تعالي ها فرجك على أنواع نادره من الورود..
فا قلقت منه.. لأن مش من المنطقي..!!
أن الغرفه المغلقه والمظلمه يكون فيها ورود..
فا أتقدمت واقترب منه وأنا متردده..
وخوفت لا يكون ناوي يغدر بيا..
وأللـي خفت منه... لقيته...!!
لأني بمجرد ما قربت من عادل جذبني من أيدي فجأه..
ودخلني الغرفه المظلمه بالقوه..
وكان واضح انه ناوي يدخلني الغرفه ويقفل عليا جواتها..
لكن أنا فضلت أقاوم بكل قوتي..
لدرجه أني تشبثت بجيب الجاكيت بتاعه..
لغايت ما جيب الجاكيت بتاعه اتقطع وطلع في أيدي..
وبالرغم من وقوع أشياء كثيره من الجيب بالغرفه
لكن... هذا مأثر في عادل ألي سحبني للداخل بقوه
وهو خرج من الغرفه بسرعه وقفل عليا الباب من بره،
وبعدما عادل حبسني في الغرفه..
سمعتو بيقول لي...
الغرفه ألي أنتي فيها مليانه بالثعابين السامه..!!
وبمجرد ما هيلدغك ثعبان منهم..؟؟
هاتموتي أول ما السم يدخل جسمك من خلال الدم،،
وطالما هاتموتي..!!
يبقى أسمعي المفاجئه دي..؟؟
أختي ما ماتت بالفيرس..!
جال هو اللي حط المخده على وجهها وخنقها وكتم أنفاسها في المستشفى..
وأنا أللي كنت معاها وبساعدوا على شان تموت..
قبل ما يحققوا معاها ويسمعوا شهادتها..
وأحنا الاثنين خططنا لقتلها..
لما عرفنا أنها كتبت لياسر أملاكها كلها..
و ألي شجعنا على قتلها..
لما عرفنا أنها أعترفت لمدير المستشفى قبلها
بأن في شخص حقنها بالفيرس💉
وقالت له....
وما ذكرت مين هو ولا أعطت أسم هذا الشخص..
وقلنا هذه هي واتفنا نقتل ونتهم حدا ثاني،،
وأنا وجلال قلنا واتفقنا على تلفيق. جريمة القتل لياسر..

القصص والروايات

09 Sep, 14:37


وفضلت منتظره أن عادل يسألني عن موضوع املاك ياسر ألي تنازل لي عنها..
لكن... عادل ما تكلم خالص..
فا رجعت أنا سألته من ثاني..
وقلت.. له شهدت على ياسر بالزور..
فا أصر على الصمت وتحاهل سؤالي..
فا رديت بغضب وقلت....
عموماً كلها كام يوم ونتيجة المعمل الجنائي تظهر..
وتأكد.. ان الخدوش ألي عند جلال مالها علاقة بمقتل شقيقتك..
ومش بعيد جلال يطلع براءه..
وبالتالي ياسر كمان هيطلع براءه..
وساعتها انت هاتتحاكم بتهمة الشهاده الزور تظليل العدالة..
في هذه اللحظه..
رد عادل بمنتهى الثبات..
وسألني.. وقال : تفتكري أني شخص ساذج للدرجه دي..
على شان أعرض نفسي للحبس بسبب شهادت الزور..
انتي ليه مش عايزه تصدقي..
أن جلال وياسر هما ألي قتلوا شقيقتهم..
عموماً مصيرم هاتتاكدي من كلامي ده..
بعد ظهور النتيجة فحص المعمل الجنائي..
وهتعرفي أني...
ماكنت بزور في شهادتي..
قلت.. لا أنت بتكذب..
لأني كنت موجوده أثناء ما جلال بيحقن أخته بالفيرس..
يبقى خربيش أيه دي بقى ألي أنت بتستشهد بيها..؟
فا سكت.. وما ردش عليا...
وفي هذه اللحظه..
قررت أواجهه..
وفجأة... واجهته بكل جرائه فعلاً..
وقلت له....
أنا عارفه أنك بتخلص من أخواتك على شان تفوز بالميراث لوحدك..
وطبعاً أنت مصدقت أني شهدت على جلال أخوك..
فا قررت أنك تتخلص منه هو وياسر بالمره..
وخصوصاً أن مافي حدا فيهم بيخلف ولا في وريث غيرك..
وبعدما انتهيت من مواجهته بصيت لعادل بتحدي
وقلت له...
أنا كان ممكن اغير شهادتي وأدعي عليك بأنك أنت أللي غصبتني على الشهاده..
واقلب الدنيـا على دماغك..
بس أنا مش هعمل كده..
فا ابتسم عادل ببرود..
وسألني.. وقال آومان ناويه تعملي أيه..
قلت له.. أنا عندي لك عرض.
وأنت حر تقبل فيه أو ترفض براحتك
فا سألني... وقال.. عرض أيه..
قلت.. ياسر كتب لي جميع أملاكه..
وأنا على إستعداد أني اتنازل لك عنها..
في مقابل أنك تغير أقوالك..
وتشهد بأن ياسر مالوش علاقه بمقتل شقيقته..
وبمجرد ما ياسر هايخرج براءه..
هاتكون امواله وممتلكاته كلها بأسمك
فا ابتسم عادل ثاني ببرود...
ولقيته يقول.. أنا بقى ألي عندي ليكي عرض..
ولازم تقبليه بدون نقاش..
قلت.. له عرض أيه..؟؟
فا اوقف عادل السيارة... وقال.. لي...؟؟؟؟
يتبع...........
🌹🌹🌹🌹🌹🌹

القصص والروايات

09 Sep, 14:37


#بائعة_المتعه الجزء 19
بعدما صرخ القاضي بالجميع..
وطلب من الجميع الموجودين في القاعه بالهدوء ..
وبعدها...
أمر القاضي بالقبض على جلال..
وقال : تأجل القضيه لستكمال الأقوال الجديده في هذه القضيه واستبيان حيثياتها والتأكد من شهادة الشهود...
وحتى تأتي نتيجة المعمل الجنائي..
الذي سيفحص الخدوش الموجودة في رقبة المتهم جلال...
كما أمر بفحص الآثار الموجوده في أظافر جثت المجني عليها..
التي لا تزال في المشرحه..
كما أمر أيضاً بستدعاء الممرضه التي سبق وقد اتهمتها
بحقني💉 بالفيرس...
وبعد أن اجل القاضي جلسته...
بعد انتهاء الجلسه تجمدت في مكاني.......
وأنا شايفه ياسر راجع لمحبسه مره ثانيه..
وهو فاقد للأمل في النجاه..
وفضليت اكلم نفسي..
وأنا هاتجنن.. وماني قادره أستوعب اللي بيحصل..
وبدأت اسأل نفسي..
وأقول....
يا ترا أيه اللي يخلي عادل يقر على شهادتي وإياكد على شهادتي..!!!
ويقول : ويشهد على جلال أن هو إللي قتل العقربه فعلاً....
وليش يشهد بالزور على ياسر..؟؟
وليه قال أن ياسر شريك مع جلال في القتل..؟؟
ولما مالقيت أجابه للتساؤلات في رأسي..
جريت على المحامي..
وسألتوا ... وقلت ليه عادل شهد بالزور على ياسر..
فا رد عليا المحامي.. وقال :
الإجابة بسيطه جداً..
هذا بدافع الطمع في الميراث..
على شان يخلص من أخواته الاثنين...
قلت له... مش فاهمه..
فا رد المحامي.. قائلاً
واضح أن عادل كان عايز يخلص منهم نهائي..
كل هذا على شان الورث من الجميع..
ويستولي على كل التركه..؟؟
في اللحظه دي،،
أنتبهت لتعليق المحامي..
وتبريره لموقف عادل..
فا لطمت بيدي على وجهي..
وقلت... يانهار مش فايت..!!
معنى كدا...
أني أللي ساعدت عادل في تحقيق هدفه..
لما شهدت على جلال...
لا.. لا.. لا.. لازم عادل يغير شهادتوا..
وينفي التهمه عن ياسر..
لأن ياسر كدا هايتحبس ظلم..
فا نظر لي المحامي وبأسف
وقال لي...
مافتكرش أن شخص طماع زي عادل ممكن يرجع عن شهادتوا... بسهوله كده...
ووقفني المحامي عن الكلام أو بمعنى أصح..
( غير الموضوع)..!!
وقال لي...
سيبك من عادل دلوقتي..
واسمعيني.. كويس
على شان عندي ليكي خبر مهم..؟؟
قلت ... خبر أيه...
قال.. ياسر بيه . لما شعر بأن الأمور بتتطورللاسوء طلب مني اجهز له عقود بيع..
واجيبها له في الزيارة اللي فاتت..
ولما جبت له العقود..
تنازل ليكي أنتي با آنسه هياء..
عن جميع أملاكه بيع وشراء..
في اللحظه دي..
شعرت أن قلبي يوجعني
وحسرتي على ياسر بقت مضاعفه..
لكن...
بعدما فكرت شويه..
توسلت للمحامي الخاص بياسر.
وقلت له.... ارجوك ساعدني
قال : اساعدك إزاي
قلت... أنا عندي فكره لو نفذناها صح ممكن تخلي عادل يغير باقولوا...
وممكن ياسر يخرج من الحبس..
فا سألني المحامي.. وقال.. فكرت أيه..
قلت.. هو مش عادل بيحاول يخلص من ياسر على شان يورث ممتلكاته..
قال.. أيوه صح
قلت له.... تمام
ولو أنت قلت لعادل على حوار التنازل اللي ياسر عمله لي..
هاقدر ساعتها اتفاوض مع عادل..
أعرض عليه.. أني اتنازل له عن ممتلكاته ياسر مقابل أنه يغير شهادته..
ويخرج ياسر من السجن..
فا نظر لي المحامي وهو يفكر.
وبعدها سألني.. وقال :
تقصدين نخدع عادل لغايت ما يغير اقوالوا..
قلت له... لا أنا مش ناويه اخدع حدا..
أنا ناويه اشتري حياة ياسر..
واجيب برائته بأمواله الي كتبها بأسمي..
فا رد المحامي.. وسألني ثاني..
وقال... وأيه المطلوب مني اعملوا..
قلت.. تروح لعادل وتوصل له المعلومه وياريت تكشف لو عن العقود أللي معاك..
على شان يتأكد من جدية المعلومه..
فا رد المحامي.. وقال لي.. حاضر..
وفعلاً..
أتصل المحامي بعادل وطلب مقابلته في أمر مهم..
ولحسن الحظ ان عادل كان ما زال في الجراج المجاور للمحكمة..
فا اتفق المحامي مع عادل على أنه ينتظره بالخارج..
وفعلاً...
خرج المحامي بمفرده على شان يصارح عادل بحقيقة التنازل ألي ياسر عملو لي..
وأنا واقفت أتابع من بعيد
وشوفت المحامي وهو بيظهر لعادل العقود..
وبعدها انصرف المحامي وترك عادل..
اتوجهت ناحية الجراج ألي فيه سيارة عادل..
وأول ما عيني لمحت السيارته..
ركضت على السيارة وفتحتها وركبت جنبه..
وسألتوا.. وقلت له...
أنت عارف أيه عقوبة شهادة الزور..!!
فا بص لي عادل بتعجب.!
ورد عليا... وقال :
المفروض أنا ألي أسألك السؤال ده.؟
فا رد عليه بغضب..
وقلت... أنا ما شهدت زور..
أنا شهدت بالحقيقه..
لأني شفت جلال فعلاً وهو بيحقن أختك (🦂) بالفيرس..
في هذه اللحظه...
انطلق عادل بسيارته بدون ما يطلب مني أنزل..
وأنا أصلاً ماكنت هنزل من السياره..
لأني كنت مصممه أني اقنع عادل بتغير اقواله..
على شان يخرج ياسر براءه..

القصص والروايات

09 Sep, 14:37


...
فسأله القاضي.....
وقال... يعني أنت شوفت بعيونك ياسر وهو بيساعد جلال على شان ينفذ جريمته..
فا رد عادل.. وقال..
أيوه طبعاً شوفتهم هما الاثنين بعيوني..
وأقدر أؤكد لك أن جلال..
هو قتل أختي بمساعدت ياسر شقيقي..
في هذه اللحظه..
أنا اتصدمت بأقوال وشهادة عادل...
لأن بشهادته هذه...
ياسر كده اتورط في جريمة قتل أخته...
والجريمه ثبتت عليه....
في اللحظه دي..
قام رجال الأمن وألقوا القبض على جلال..
وأنا ظليت انظر إلى ياسر..
اللي كان خلف القضبان وأنا أبكي..
وبعدما عادل أنتهى من شهادته وقال له القاضي عندك كلام تضيفه في هذه القضية..
قال عادل... لا..
فا رجع عادل لمقعده وجلس بجانبي..
نظرت اليه وقلت...
حرام عليك ياشيخ بألي قلتوا...
ليش عملت كدا في أخوك..
فا تجاهل عادل مواجهتي بكلامي له..
وما رد بأي كلمه..
وفي هذه اللحظه..
سادت في القاعه حاله من الدهشه والثرثره.....
وكثرت التساؤلات....
وبدء الحضور يتهامسون في مابينهم...
أيه التغير المفاجئ أللي حصل في هذه القضيه..؟؟
وسببها كان أيه...!!!
في هذه اللحظه صرخ.............؟؟
صرخ القاضي بالجميع..
أرجوا من الجميع بالهدوء في القاعه..
وبعدما...
أمر القاضي القبض على جلال..
وقال : تأجل القضيه لستكمال الأقوال الجديده في هذه القضيه واستبيان حيثياتها والتأكد من شهادة الشهود...
وحتى تأتي نتيجة المعمل الجنائي..
الذي سيفحص الخدوش الموجودة في رقبة المتهم جلال...
كما أمر بفحص الآثار الموجوده في أظافر جثت المجني عليها..
التي لا تزال في المشرحه..
كما أمر أيضاً بستدعاء الممرضه التي سبق وقد اتهمتها
بحقني💉 بالفيرس...
وبعد أن اجل القاضي جلسته...
فقد تجمدت في مكاني.......
.......... يتبع..................
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹