روايات كاملة ❤️

@rwyatkamla


لكل محبى الروايات الكاملة القناة دى هينزل عليها الروايات الكاملة فقط قراءة ممتعة☺️❤️

صلِّ على سيدنا محمد ❤️

روايات كاملة ❤️

10 Oct, 10:20


القاعه اللي حضرتك طلباها دي غاليه جدا وانا ظروفي ماتسمحش. 
حماته: والله انا بنتي مش اقل من اي حد
سيف: طبعا مش اقل من اي حد بس برضه القاعه اللي انا عايز اعمل فيها الفرح مش قليله وسعرها مناسب ليا. 

حماته: بس القاعه دي مش مناسبه ليا انا ولا تليق بمقام بنتي وموضوع سعرها دا مشكلتك انت تحلها

سيف بنفاذ صبر: احلها ازاي يعني وحضرتك عارفه ان انا خلصت كل الفلوس الا كانت معايا علي الشقه والفرش الا حضرتك طلبتيهم

حماته: وانا مطلبتش حاجه كبيره ..الا انا طلبته دا اقل حاجه ممكن تقدمها لبنتي

( بص سيف لخطيبته ريهام بتعب وارهاق من الكلام مع والدتها)

ريهام برجاء: عشان خاطري يا ماما وافقي والقاعه الا سيف بيقول لحضرتك عليها دي انا شوفتها وعجباني

والدتها بحده: اخرسي انتي قاعة ايه الا عجباكي انتي عايزه الناس تاكل وشي ولا اختي ابص في وشها ازاي وهي عامله فرح بنتها في اكبر قاعه وانا اعمل فرح بنتي في قاعه زي دي

ريهام: يا ماما وخالتو مالها بس

والدتها: اخر كلام عندي ان انتي لازم فرحك يتعمل في نفس القاعه الا بنت خالتك عملت فرحها فيها

سيف: مع احترامي لحضرتك بس ظروفي غير ظروف جوز بنت اختك وماينفعش تقارني بينا

حماته بسخريه: هو مفيش مقارنه اصلا بس هعمل ايه بنتي بقى الا مصممه عليك
يتبع....
الرواية كاملة من هنا 👇❤️
https://www.5olasah.com/2024/10/dmrt-hiaty-novel.html

روايات كاملة ❤️

10 Oct, 09:55


كنت سكران وضربنا ورقه عرفي وخدتها الاوتيل بس بنت الصايعه كان كل همها تقلبني سرقت كل الي معايا وهربت لا وكتر خيرها سابتلي ورقه مكتوب فيها اسفه... ومن يومها مش عارف الاقيها تاني 
ضحك جامد وقال...انت عبيط ياض بنت تضحك عليك كده
اتنهد وهو بيفتكر ملامحها وقال..اصل انت مشوفتهاش يا وحيد..حاجه كده مستحيل تتكرر انا مشوفتش بنت في جمالها بس ايه الفايده..طلعت حراميه 
بقلم....زهرة الربيع
وحيد ابتسم وقال...معلش تعيش وتاخد غيرها 
في الوقت ده دخلت ست في الخمسين وهيه بتزغرد وقالت...انتو لسه مجهزتوش يا ولاد ايه يا وحيد فيه عريس يتاخر كده ده انت المفروض تبقى مستعجل اكتر مننا 
وحيد قال.... والله مستعجل اهو وقربت اخلص بس ابنك هو الي بيعطلني
ضحكت وقالت... انت تعالى معايا يا يزن يلا سيب اخوك يلبس 
يزن نفخ وقال..طيب يا عم حقكم ما هو عريس بقى ولازم يترسم
امه ضحكت وقالت..يلا اتلحلح ولاقيلك عروسه انت كمان ونرسمك زية بدل الصياعه دي ...مش لو كنت وافقت تتجوز معاه كان زماني بفرج بيكم سوا اهم العرايس اخوات وبيتجوزو سوا لكن انت لا عايز تعنس
يتبع....
الرواية كاملة من هنا ❤️
https://www.5olasah.com/2024/10/blog-post_8.html

روايات كاملة ❤️

07 Oct, 08:37


https://www.5olasah.com/2024/09/wselt-intqam-novel.html

روايات كاملة ❤️

01 Oct, 13:48


كلامي واضح... علشان اوافق على الجوزه دي خلي بنتك الاول
اتسعت عنيها بزهول وهيه بتبصلو پصدمه وقالت ..نعم مش فاهمه ايه حضرتك
قعد وحط رجل على رجل وابتسم بخبث وقال.. كل حاجه.. 
بصت لابوها بدموع علشان يتكلم او يقول اي حاجه بس ابوها نزلت دموعه ونزل عيونه في الارض
غمضت عينيها بحزن وفهمت ورجعت خطوه.. ابتسم بسخريه وبص لابوها وقال جهز بنتك تجهيزه كويسه لفها لفة جاتوهات عايز حاجه تشرف في الحفله اللي هعملها ما تنساش ان هتحضرها ناس مرموقه ومسك شويه فلوس ورماهم في وشه وخرج من المكان
البنت بقت دموعها تنزل بحسره على اللي حصل ده وبقت تاخد هدومها من على الارض
ابوها نزل عيونه وقال بحرج... انا اسف يا كيان.. اسف يا بنتي
كيان قالت بدموع لا ابدا ما تتاسفش يا بابا...هتتأسف على ايه...على اللي انا فيه ده ولا على الاهانه اللي حصلت من شويه ولا لاني هتجوز واحد زي ده واحد كان خدام عندنا هو وكل عيلته ولا على انك خسرتنا كل حاجه في غمضة عين.. ما تعتذرش ابدا يا بابا ما عادش اعتذارك ليه اي لزمه ...يا ريت بقى تكلم عاصم وتفهموا ان خطوبتنا اتلغت لاني مش هقدر اقولو حاجه
قالت كده وطلعت جري على اوضتها يتبع....
الفصل الأول 1
https://pub2074.ayam.news/585879

الفصل الثانى 2
https://pub2074.ayam.news/585880

الفصل الثالث 3
https://pub2074.ayam.news/585882

الفصل الرابع 4
https://pub2074.ayam.news/585885

الفصل الخامس 5 والأخير
https://pub2074.ayam.news/585888

روايات كاملة ❤️

01 Oct, 13:48


مرتك المجنونه رمت نفسهامن البلكونه وكانت هتروح فيها
اتسعت عنيه بزهول وقال...ايه..انتي بتقولي ايه يا امه
قالت بارتباك..ده الي حصل يا ابني جبنالها الدكتوره و..و الحمد لله البيت مش عالي قوي جبستلها دراعها
اتسعت عنيه بزهول وطلع جري على الأوضه.
اول ما دخل لقاها نايمه على السرير ودراعها متجبس ودموعها على خدها اتنهد وقعد جمبها وقال..رقيه
فتحت عنيها ببطأ وبصتلو بدموع وقالت..مبسوط مش كده
اتنهد بضيق ووقف وبقى يقلع هدومه وقال...وايه الي هيبسطني...شعل نص الشهر اخدتيه جبس وادويه
رقيه بصتلو بسخريه وقالت...اه فعلا نسيت الموضوع ده معلش بقى ربنا يعوضك..ما انت مراتك مجنونه بقى والي يتجوز واحده مجنونه ميسلمش
بصلها پخنقه وقال...عملتي كده ليه
رقيه قالت پغضب...حبيت اجرب الطيران والتجربه فشلت
بصلها پغضب وقال..اتكلمي عدل يا رقيه ليه عملتي كده..افرض كان جرالك حاجه يتبع....
الفصل الأول 1
https://pub2074.ayam.news/584426

الفصل الثانى 2
https://pub2074.ayam.news/584427

الفصل الثالث 3
https://pub2074.ayam.news/584429

الفصل الرابع 4
https://pub2074.ayam.news/584432

الفصل الخامس 5 والأخير
https://pub2074.ayam.news/584433

روايات كاملة ❤️

28 Sep, 12:37


قالت بسرعه..لا..لا انتي بتقولي ايه يا مصبتي مقدرش اعمل كده
قالت بسرعه اسمعي الكلام يا سماره انا مرات عمك ومش عايزه غير مصلحتك..لو معملتيش كده محدش هيشيل الليله غيرك..دول اخوات وهيصدقو بعض وانتي لو اتكلمتي وعابد قال لمروان ان الي حصل كان برضاكي مش هيأذي اخوه لاكن ھيأذيكي انتي..ده غير ان عمك لسه ميعرفش حاجه وانا مش قادره اقولو  
سماره قالت بدموع وڠضب..وهو ازاي يقول انو برضايا مكانش فيه حاجه برضايا وانا هكدبو وهتكلم و
بس قاطعتها مرات عمها وقالت..يا بت اسمعي الكلاك محدش هيصدقك..انا ربيتك بعد ۏفاة اهلك انا وعمك يعني بعتبرك بنتي ومش عايزه حد يأذيكي...يلا ياحببتي ربنا يهديكي نامي دلوقتي ...واسمعي كلام مرات عمك انا عايزه مصلحتك
ونيمتها على السرير وسماره كانت پتبكي وفضلت وسط افكارها مقدرتش تنام للصبح
في اليوم التاني كانت تجهيزات الفرح شغالة والكل مجتمع والدبايح وضړب الڼار مالي الكفر كلو
وسمار كانت قاعده وسط قرايبها بترسم الحنه وهيه مړعوبه من الي هيحصل والبنات بترقص ويزغردو حواليها
عدى اليوم وسط فرحة الجميع الا سماره الي كانت بټموت من جواها
وباليل تم كتب الكتاب بوجود اعيان البلد ودخل عم سماره علشان ياخدها لعريسها يتبع....
الفصل الأول 1
https://pub2074.aym.news/579120

الفصل الثانى 2
https://pub2074.ayam.news/579122

الفصل الثالث 3
https://pub2074.ayam.news/579126

الفصل الرابع 4
https://pub2074.ayam.news/579127

الفصل الخامس 5 والأخير
https://pub2074.ayam.news/579129

روايات كاملة ❤️

24 Sep, 21:29


خلود:افرض يعني.
مروان:ايوا م انتي فاهمه غلط انا اصلا مش هسيبه بعد م انتي تقوليلي انه زميل من الجامعه م بالك بقا لو عرفت انه كان هيخطبك!
خلود:طب سيبك من دا دلوقتي.
مروان:يشيخه!
خلود:متحاولش تقلب الترابيزه هااا عشان انا بجد بفكر نفركش.
مروان:هو اي دل انتي هتعصبيني ليي هو اي الي نفركش متنطقيهاش اصلا.
خلود:بدام كذبت عليا مره يبقي هتكذب عليا تاني.
مروان:والله انا مكنش فبالي انا كنت نسيتهاا وقولت اقولك لي يعني... انا والله عمري م كدبت ف حاجه عليكي ولا حتي ف دي هي فعلا كانت معايا ف تيم مشروع التخرج والشات الي ورتهولك كان ايامها يمكن اكون حني اتشديت ليها بس ولا قولتلها انا بحبك ولا كنت واعدها بحاجه هي الي حربوقه ما شاء الله.
خلود:وانا اي الي يضمنلي يمروان انك مش هتخبي عليا حاجه تاني والله انا ممكن اتعب نفسيا لمجرد الفكره ف كدا بس!
ضحك وهو بيسند ظهره:يالهوي يجدعان اي الرقه دي!؟
خلود:متضحكش عشان متعصبه ومتهزرش.
مروان:وغلاوتك عندي مهخبي عليكي حاجه تاني.
بصتله وهي بتضيق عينيها اتكلم تاني.
مروان:والله.
خلود:حتي لو انت فاكرني هزعل بس انا والله هقدر انك فضلت متخبيش عليا وتقولي ومش هزعل.
مروان:خلاص بقا قولت والله م هخبي عليكي حاجه تاني هي كيمياا.
لقو صينيه الشاي بتتحط.
زينب:انا قولت هو يدوب المايه تغلي واصب الشاي هيكون صالحك.
خلود:عالفكرا مش نسيهالك هاا.
مروان:انتي الي بتدخلي ضاربه ف وشك لو كنتي خدتي يوتيرن كنتي شوفتيني.
زينب:مهو انا قولتلك متقلعيش الطرحه غاويه خنقه انا ولا عشان الافندي بتاعك موجود.
مروان:دا ياريتك مسمعتي كلامها.
زينب بصتله:اتضبط.
مروان:بهزر يحبيبه قلبي طبعا.
خلود:م انا قولت عشان البلكونه مش فبالي.
زينب:قالي يعني بتقعدي ف البلكونه بالطرحه اوي.
خلود كحت وهي بتنغزها ف رجليها.
زينب وهي بتبصلها:اي؟
مروان:لا دا انا الي ايي؟
زينب:اي يعني مبتقعدش بطرحه ف البلك...
خلود:تيته تيتهه... ان.. انتي برضو مقولتليش كنتي عايشه ف نفس الشقه ازاي هاا قولي انا هموت م الفضول وانت كمان مش كدا.. اهو حتي مروان كمان.
مروان:دا مروان عاوز يرميكي م البلكونه دي بجد.
خلود:حبيبيي تسلممم.
مروان:اضبطي يخلود الاهي تحجي عشان انا خلقي ضيق.
خلود:انا بقول نفشكل محدش فينا طايق التاني اصلا.
مروان:اه واسيبك عشان الي كان هيخطبك دا يجي تاني دا بعينك انتي وهو دا انا لما اعرفه دا بس.
خلود:دا انا كنت بهزر معاك يوووه انت صدقت.
زينب:صدعتوونيي هاا حلو مشاكلكو بعيد عني.
مروان:طب متسيبينا نخرج نحل المشاكل وارجعهالك تاني.
زينب:طبعا يحبيبي مفيش مانع بس ابقي خد معاكو توتاا ابن عمتها.
خلود:توتاا حبيبي.
مروان:حبك برص دا ولا عنده تمن سنين بس تقوليش كان هيجي امرأه ستينيه من الي بيقعدو ف الشارع مراقبين كل الناس دي.
خلود:ولدد توتااا يولدد.
زينب:م خلاص اي الي رماك ع المُر م احنا قاعدين اهوو.
مروان:م انتي كنتي ف صفي اي الي حصل؟
خلود:انت فاكرها جدتك انت ولا اي فوق ي حبيبي.
مروان:بتحبني أكتر منك.
خلود:هه يبني دي جدتي من زمان يدوب انت عارفها من قريب.
مروان:بس دلوقتي في موضوع اهم.
بصوله الاتنين:ايه؟
مروان:احنا هنموت ونعرف ازاي كنتي عايشه ف شقه واحده مع اخوات جوزك الحرابيق؟!
خلود:اه يتيته بالله عليكي لتحكيي.
سندت ظهرها وهي بتضحك وبدأت تحكيلهم بصلهاا وزينب بتحكي وبيبتسم وهي بصتله.
مروان همسلها:متزعليشش... بحبك.
غمضت عينيها بخضه وكسوف وهي بتبتسم بعدين فتحت واحده واحده لقته بيضحك عليها.
مروان وهو بيضحك:يالهوي اي الرقه دي يجدعان!

................
#حكاوي_فيروزه💃

روايات كاملة ❤️

24 Sep, 21:29


"كنتي متجوزه ف بيت عيله...!"

زينب ضحكت:اي انتي متعرفيش ولا اي؟
خلود:ايوا يتيته م انا عارفه ان كان في حوارات مع اخوات وام جدو معاكي بس مكنتش اعرف انك ف نفس البيت!
زينب:بيت اي قولي نفس الشقه.
سابت كوبايه الشاي بالنعناع من ايديها وهي بتتكلم:لالالا معلومات توو ماتشش انا مكنتش اعرف دا كلو!
زينب:م انتي مبتجيليش نسيتي ستك من ساعه م اتخطبتي يست.
خلود:يتيته والله بزعل انتي عارفه اني مليش غيرك وبعدين دا انا كل يوم عندك انتي بتهزري.
ضحكت وهي بتديها كوبايه الشاي تاني:بكاشه طول عمرك كدا....بس هعمل نفسي مش واخده بالي انك جايه وهتباتي كام يوم عشان مش متخانقه مع حد ولا مش قايله لحد انك هنا ولا حاجه.
خلود:تيته متغيريش الموضوع قوليلي ازاي كنتي عايشه مع اخوات جدو الحربايات.
زينب:متخانقه لي هااا؟
خلود اتنهدت:بتغيري الموضوع لي هااا هو انتي الي كنتي بتبقي غلطانه عشان كدا مش عاوزه تقوليلي ولا اي هاا؟
زينب:انا برضو الي بغير الموضوع؟
خلود:يستي متخانقه ومش طايقه البيت عشان بيغلطوني انا خلاص.
زينب وهي بتشرب:بيغلطوكي يعني انتي مش غلطانه يعني.
بصتلها بثقه:هه طبعاا انا مبغلطش اصلا.
زينب:ومش قايله لامك وابوكي انك هنا صح.
خلود:مهما عارفين اني لما بتضايق باجي ابات معاكي كام يوم واصلا قايله ل نور اختي هتقولهم لو قلقو.
زينب:طب وافرضي حد تاني كدا قلق.
خدت كوبايتها وهي بتشرب وبتبص م البلكونه:باين كدا والله اعلم انا هفشكل الخطوبه دي.
بصتلها تاني بعد م ضربتها ع دراعها وهي بتضحك:ماشي عارفه انك بتحبيه بس مش كدا! اي هتحبيه اكتر مني؟!
زينب:اي الي حصل يعني؟
بصتلها:كذب علياا يتيته.
عقدت حواجبها بعدم فهم:ف اي يعني؟
خلود:مره كنت معاه قابلتنا بنت سلمت عليه وخلاها سلمت عليا بعد م قالها اني خطيبته كانت اول م شافته الابتسامه من هنا لهنا واول م عرفت اني خطيبته ابتسامتها بهتت بصتلي بصه وحشه وبعديها سابتنا ومشيت،، سألته ساعتها بكل صراحه بعد م سألته هي مين وقالي كانت بتدرس معايا ف الجامعه وكنا ف تيم واحد لمشروع التخرج،،قولتله كان بينك وبينها حاجه قالي لا مكنش فيه حاجه مجرد صحوبيه.
زينب:لحد دلوقتي لا انتي غلطانه ولا هو غلطان.
خلود:انا صدقته والله ومشغلتش بالي ونسيت وقولت عادي النظره دي يمكن هي الي كانت معجبه بيه وكداا لحد م من كام يوم كنت برا مع نور ولقيتها جيالي وبتقولي انا عاوزاكي ف كلمه ورتني شات كان بينهم قديم وانه كان واعدها بالجواز وغدر بيها وان يعني قال اي انا خطافه رجاله وخطفتو منها.
زينب شهقت:مستحيل مروان يعمل كدا طبعا!
خلود ضحكت:يتيته صارحيني مين فينا حفيدك هااا؟
نبيله:بلا ابنك بلا حفيدك دلوقتي اوعي تقولي انك اتخانقتي معاه عشان كدا.
خلود:لا طبعا انا اصلا مصدقتهاش انه غدر بيها وكل الكلام دا بس صدقتها ان كان في بينهم حاجه رديت غيبته وروحت اتكلمت معاه قالي خبيت عليكي عشان متضايقيش مع انه لو كان قالي م الاول وبكل صراحه لما سألته مكنش هيحصل كل دا.
زينب:مشكلتك دلوقتي انه خبي عليكي مش انه كان ف علاقه يعني.
خلود:لا طبعا م هو طبيعي يكون ف علاقه قبلي طب مهو انا كنت هتخطب قبلو يعني اقصد ان....
قاطعها وهو داخل عليهم البلكونه.
مروان:سوري يتيته انا مقدرتش اقعد اسمع اكتر من كداا وافضل ساكت(بصلها)كنتي اي يعنيااا؟
بصت لجدتها الي كانت بتضحك.
خلود:بقااا كدا يعني؟ بتتفقي معاه علياا ومخبياه عشان يسمعنا.
زينب:هو الي جالي قبلك وقالي انك اكيد هتيجي هنا عشان مقموصه.
خلود ضحكت باستخفاف:مقموصه!! دا انت واخد الموضوع انه حوار اهبل بقاا.
زينب وهي بتقف وبتاخد صينيه الشاي:انا بقول اقوم اعمل شاي غير دا علي م تتصافو.
خدت الصينيه وهي بتغمزله خلود قعدت وهي بتنفخ بضيق وهو قعد ع الكرسي الي قدامها.
مروان:يالهوي دا انتي قافشه خالص مش معقول.
خلود:قوم امشي روح لأمك يمروان والله م هنتكلم.
مروان:جرا اي يخوخهه بقا؟
خلود:متدلعنيشش.
مروان:قولي بقاا انك خايفه عشان عرفت انك كنتي هتتنيلي قبلي.
خلود:ويفيد ب اي م انا اتنيلت واختارتك انت.
مروان:اجمل نيله ف حياتك كدا كدااا.
خلود:مش بقولك روح لامك عشان انا بجد مش طيقاك.
مروان:انا والله م قولتش ساعتها عشان كنا مبسوطين وقولت عشان منقفش.
خلود:مكنتش هقفش ولا هقول حاجه كان هيبقي كفايه عندي انك مكذبتش علياا.
مروان:وانا هبقي قاصد اكذب عليكي لي هو انا ع علاقه بيها لسه؟
خلود:وانا ايش ضمني بقاا؟
مروان:متعكيش يخلود هااا.
خلود:يعني هو انا لو جه الي كان هيخطبني قبلك وسلم عليا وقولتلي مين دا واقولك دا معرفه م الجامعه وبعد كدا تعرف منه انه كان هيخطبني هتبقي عادي يعني.
مروان:ويجي يسلم عليكي بتاع اي دا يعني؟

روايات كاملة ❤️

23 Sep, 15:31


اول ما الفرح خلص ووصلو شقتهم دفعها عند شجره في الجنينه وبدأ يربطها بقوه في الشجره
بصتلو بزهول وصدمه وهيه بتحاول تمنعو وقالت ...انت بتعمل ايه سليم..سليم ايه الي بتهببو ده فكني ايدي بتوجعني اي
سليم كان ساكت وبيريطها پغضب ولا كأن سامعهااصلا وكتفها كويس علشان متتفكش وبصلها وقال پغضب...خليكي واقفه كده طول اليل...خليكي ملفوفه كده زي صباع ورق العنب
قال كده ولسه هيمشي قالت بصړاخ...انت بتهبب ايه انا عملت ايه لكل ده...فكني...فكني يا سليم والله ايدي وجعتني
قال پغضب شديد...لسه مش بس ايدك هتوجعك..انا مش هسيب فيكي حته سليمه..قسما بريبي لاندمك يا وسخه ومبقاش انا سليم الراوي لو ما طفحتك التراب الي بمشي عليه يا فرح
فرح اتسعت عنيه پصدمه من الجديه الي في صوته كل ده كانت فكراه بيهزر قالت بقلق ..فيه ايه يا سليم هو انت بتتكلم جد..هو انا زعلتك في حاجه يتبع....
الفصل الأول 1
https://pub2074.ayam.news/572577

الفصل الثانى 2
https://pub2074.ayam.news/572579

الفصل الثالث 3
https://pub2074.ayam.news/572580

الفصل الرابع 4
https://pub2074.ayam.news/572581

الفصل الخامس 5
https://pub2074.ayam.news/572583

الفصل السادس 6 والأخير
https://pub2074.ayam.news/572586

روايات كاملة ❤️

13 Sep, 13:16


البت الي قاعده هناك في القطر دي بتعاكسني حضرتك وقالتلي عاجبني يا ملبس ونفسي فيك ادبس 
الضابط بصلو باستغراب وقال انت شارب ايه يا جدع انت على الصبح..ولسه هيمشي مسكو من ايده بسرعه وقال..حضرتك رايح فين انت لازم تجبلي حقي..مش انت موجود هنا علشان المعاكسات والتعرض يلا بقى شوف شغلك 
الضابط اتنهد وقال..دي بلاوي ايه دي علي الصبح..يا ابني انا فعلا هنا علشان التعرضات دي بس بالعاده المفروض البنت الي تشتكي 
قال بغضب..انا مليش دعوه شوف شغلك والا هقدم فيك شكوه 
اتنهد بضيق شديد وقال اتفضل قدامي يا اخويا لما نشوف مين الي عاكستك دي 
قربو من بنت جميله في العشرينات قاعده بتقرى في كتاب علم نفس 
الشاب قال ..هيه دي يا حضرت الظابط 
نزلت النضارع بتاعة القرايه وبصتلهم باستغراب وقالت..فيه ايه 
يتبع....
الرواية كاملة من هنا 👇✍️😍❤️
https://www.5olasah.com/2024/09/ghson-novel.html

روايات كاملة ❤️

13 Sep, 13:16


وانا قولتلك مش عايزة ارضعه
رحيم :مش عايزه ترضعي ابنك يافردوس
فردوس :اه مش عايزه هات اي واحده ترضعه وانا هحاسبها
كانت رايحه تقعد على الكنبه مسكها من دراعها بقوه :طالما مش عايزاه جبتيه لييي
فردوس :مكنتش اعرف قبل ماحمل ان كنت هصدع كدا
بتتكلم بقرف ده مبيطلش عياط طول اليوم ولا حتى يبطل ياكل
بيسيب ايدها وبيتكلم وهو بيحاول يتمالك اعصابه: ليكي فرصه يحد بكرا سامعه
مهتمتش بكلامه ودخلت المطبخ تعمل آيس كوفي تلفونها بيرن
كانت صاحبتها مياده :حبيبتي عامله اي
مياده :بخير ياروحي بقولك اي القناه عايزاكي انتي عارفه دورنا كتير اوي وملاقناش صحفيه احسن منك ترجعي هترجعي ولا مشغوله عشان الولد وكدا
فردوس :مشغوله اي فكك انا زي الفل.. قوليلي بس اجي امتى
مياده :بكرا بس يعني لو ان
فردوس :خلاص من النجمة هتلاقيني عندكو
يتبع....
الرواية كاملة من هنا 👇✍️😍❤️
https://www.5olasah.com/2024/08/hokm.html

روايات كاملة ❤️

13 Sep, 13:16


اي الد'م اللي علي سريرك ده يابت انتي لسه بنت بنود اي الهباب ده
ريتال بصت علي الد'م: لا ياماما ده تلاقيه الوان كنت برسم بيها ولا حاجه
خديجة :  الوان بروح امك انا اعرف الد'م بنظره الد'م ده منين يابت
ريتال : وفيها اي ياما مانا متجوزة
خديجه: اه فاكراني عبيطة ومش عارفه ان جوزك مش بيدخل علي نسوان
ريتال : عادي اتعالج ودخل يخصك في اي بقا
دخل عليهم بكل جبروت : في اي ياحماتي
ريتال : الحق بقا بتقول اي عليا يازين
آسر : بتقول اي
خديجة : انت مدخلتش علي بنتي سنه ونص وكنت هتطلقها كلها شهرين ولا بتتعالج ولا زفت الد'م ده منين بقا
آسر: اي اللي منين دي مراتي ولا مش واخده بالك يامرات عمي
خديجة بتبصلها بقرف وهي واقفه ونزلت
زين بجمود : هي اي اللي دخلها هنا
ريتال بخوف : معرفش يازين ولما شافت الد'م معرفتش اقول اي غير كدا
زين: طيب تعالي الحمام غيريلي علي الجر'ح
يتبع....
الرواية كاملة من هنا 👇✍️😍❤️
https://www.5olasah.com/2024/08/gawasa.html

روايات كاملة ❤️

08 Sep, 13:05


-أنا قررت اتجوز سمية يا آلاء 
اتصدمت  وقلبي وقع.... كنت حاسة أنه هيعمل كده في الآخر.... دموعي نزلت وقولت :
-حقك يا فارس... بس تطلقني لو سمحت 
مسك أيدي وقال بحب:
-بطلي هبل انتي عارفة هتجوزها  ليه... 
-عارفة بس مش مقتنعة بأسبابك  يا فارس... ليه تدمر حياتنا بالشكل ليه 
-سمية مينفعش تمشي من البيت متنسيش  أن معاها ابن أخويا الله يرحمه وهي بتلوي دراعي  بيه لاتجوزها لتطلع... وأنا مقدرش أخسر ابن أخويا 
-دي حجة انت عايز تتجوزها....هي دخلت دماغك عشان كده... بس لا يا فارس... أختار لا أنا لا هي 
-انتي أنانية يا آلاء عايزاني أخسر ابن أخويا عشان أوهام  ملهاش  لأزمة... انتي عارفة إني مبحبش غيرك... وجوازي من سمية هيكون علي ورق بس. 
مشيت ناحية الدولاب وأنا بطلع شنطتي  وببكي وقولت :
-وعلي ايه تخليه علي ورق يا حبيبي اتجوزها وأنا هطلع من حياتك وانبسط  أنت... 
لميت هدومي... حاول كتير يوقفني  بس أنا كنت منهارة.... اتهمني إني أنانية ومفكرتش في علي ابن أخوه... بس مفيش ست هتقبل  بضرة... بالذات أنا.... أنا طول عمري عندي عقدة من الجواز التاني بسبب أبويا ومش عايزة أعيش اللي عاشته أمي.... فارس لو عايز يتجوز يبقي يطلقني وأنا أعيش وحيدة أهون من أن أعيش في نار الغيرة لحد ما تحصلي حاجة... 
يتبع....
الرواية كاملة من هنا 👇✍️❤️
https://www.5olasah.com/2024/09/sraa-novel.html

روايات كاملة ❤️

06 Sep, 23:46


البيه حفيدك  مش راضي يدخل عليا وانا جبت اخري معاه يا خاله لو مدخلتش انهارده منيش قعدالكم فيها
ده مش راضي يجي عندي خالص وكل يوم حجه انا مش بايره علشان اتجوز جوازه كده 
وقفت ست في ال٧٠ على عكاز وقالت..اهدي يا بتي الكلام اخد وعطا 
قالت بغضب ..مههداش يا خالتي ولازم توصليلو كده انا مش هتحملو اكتر وبصت بطرف عينها بقرف لبنت جميله واقفه معاهم وقالت...قاعدلي في حضن الهانم زي ما تكون هيه مرتو وانا مر في حلقو..انا خلاص هتجنن منو 
قالت كده ومشيت والست الكبيره بصت للبنت وقالت...ايه يا ست سحر  ان شاء الله مبسوطه بكلام ضرتك 
سحر اتنهدت بخنقه وقالت..قولتلك يا تيته انا مليش دخل هو الي مش راضي يروحلها و 
قالت بغضب..اولا انا مش تيته يا اختي واعدلي لسانك يا بت صبحي وقولي يا جدتي مش عيشتك في بحري هتنسيكي اولك واخرك..تاني حاجه البيه جوزك لازم يفهم انها هيه كمان مرته وليها حقوق...وانتي ياختي الي رافضه نصيبك في الحقوق دي فسيبي غيرك يتهنى 
سحر نفخت بغيظ وطلعت على اوضتها بغضب شديد 
ولسه هتدخل اوضتها وداد مسكت ايدها بغضب وقالت...استني هنه يا حلتها
سحر دفعت ايدها وقالت بقرف..من غير لمس بس علشان بقرف
وداد بصتلها من فوق لتحت بغيظ وقالت..انتي اكيد سحرالو يا بت ها..سحرالو عند مين انطقي
سحر ضحكت بقوه وقالت..يا حرام انتي وصلتي للمراحل دي ..على العموم يا قلبي هديكي نصيحه الحب مش بالعافيه عمره ما كان كده ولا هيكون
وداد قربت منها وقالت بتحدي...لا هيكون يا سحر واستنيني انهارده هوريكي بعينك كيف جوزي حبيبي هيكون بين اديا وقدام عنيكي...استنيني انهارده يا سحر
يتبع....
الرواية كاملة من هنا 👇✍️❤️
https://www.5olasah.com/2024/09/zwgty-wsahrty-novel.html

روايات كاملة ❤️

04 Sep, 22:27


الطبق مكسور 
عساف بغضب: يعني اي
رد عليه: يعني بنتك مش بنت بنوت 
عساف: انت بتقول اي، لو بتتكلم بجد يبقى حازم هيقتلها
رد عليه سيف مكمل حديثه: يعني مش هتجوز بنتك، و شوف غيري يستر عليها و اه بنتك مش بنوته اديك سامع كلام الدكتوره قبل ما تمشي
ملك ببكى: هتسيبني يا سيف بعد السنين خطوبه دي كلها و احنا بنحب بعض 
سيف: عايزاني اتجوزك وانتي مش بنوته
ملك ببكى: والله الدكتوره كدابه
عساف بغضب: اخرسيي 
سيف و هو بيقلع دبلته: انا ماشي يا عمي
و مشي سيف و عساف فضل يضرب في بنته و هو منهار 
عساف بحزن: طب لو انا سكت، مين هيستر عليكى ده فيها قتلك احنا صعايده 
ملك ببكى: اقسم بالله محدش قربلي يا بابا
عساف بغضب و حزن: بطلي كدب بقى، و فكري حازم ممكن يعمل اي فيكى، ده ممكن يقتلك 
ملك بخوف من حازم لانها عرفاه كويس ده ابن عمها الي مربيها و بتخاف منه: لااا حازم لا ونبي يا بابا ده اقل حاجه يقتلني 
عساف بجمود و قسوه: اخرسي و متطلعيش من الاوضع دي خالص لحد ما حازم يجي من الزرعه، 
ملك: انا خايفه يا بابا 
عساف بجمود: حازم احنا منعرفش هيرجع امتى من الزرعه، و المهم اول ما هيجي، هو الي هيكرر هيقتلك ولا هيتچوزك
ملك برعب: جواز ايه انا بخاف منه اوي يا بابا، ابوس ايدك خليني اهرب
صفعها ابوها بالقلم وهو بيبصلها بحده، و طلع من الغرفه و سابها
يتبع....
الرواية كاملة من هنا 👇✍️❤️
https://www.5olasah.com/2024/08/mlk-fiqlb-saedy.html

روايات كاملة ❤️

04 Sep, 08:37


انهارده اول يوم ليا فى الجامعه . انا صحيح فرقه رابعه لكن محوله من جامعه حكومي لجامعه خاصه بسبب ظروف حصلت اتطريت بابا يحولنى.. انا نورهان . نورهان محمد السيد ثابت القاضي .. من عيله القاضي عيله كبيره جدا في الصعيد تحديدا المنيا ..

بابا مش وحيد جدى .فى عمي الكبير اسمه ثابت القاضي . بس بابا كان مُقرب لبابا . وعمي كان دايما يقول لبابا . يادلوعة ابوك . عشان بابا أصر أنه يكمل تعليمه الجامعي ويتجوز البنت اللى بيحبها اللى هي ماما .

جدي كان عارف ان عمي قاسي وهيحرم بابا من حقه . عشان كده جدى كتب لبابا حقه بيع وشراء . وده طبعا معجبش عمي ....

وفضل سنين طويله يضايق بابا لحد ما بابا قرر أنه يسيب القاهره ويروح اسكندريه من غير ماحد يعرف ... لكن بعد ما جدى اتوفي . ابتدت المشاكل . رغم أن بابا له حق فى ورث جدى ومكتوب لبابا . بس عمي رفض يديلوا اي حاجه وقالوا محدش هيشترى منك ربع متر من ارض القاضي . وأصبح حق بابا كأنه وقف لصالح عمي وأولاده ....

بابا عنده أمل ان عمي يتغير ويلم شمل العيله بس يظهر من غير فايده ....

اول يوم فالجامعه نورهان ماشيه بتستكشف الجامعه ومبهوره وماشيه سرحانه وفجأه خبطت فى شاب كان واقف ماسك موبايله ومركز اوى فيه ...

تليفون الشاب وقع على الأرض .الشاب بعصبيه شديده وهو بيوطى ياخد تليفونه . مش تفتحي انتى ماشيه مش شايفه قدامك .. فجأه بيبص لعينيها انغرم بلون عنيها الساحر عنييها كانت عسلي فاتح ورسمتهم تخبل ...

رددت نورهان بأرتباك .. انا اسفه جدا والله مخدتش بالى . لو تليفونك حصله حاجه مستعده اصلحه . يتبع....
الرواية كاملة من هنا 👇✍️❤️
https://www.5olasah.com/2023/12/trwid-alasd-novel.html

روايات كاملة ❤️

04 Sep, 08:30


-انزلي يابت من علي رجله
هزت راسها بي الرفض
-يابت....انزلي يا اسيل
-ثبني... يا ماما
-ههههه...خلاص سبها يا طنط
-يابني هتعطلكم عن المذاكره
-لاء هي هتقعد هاديه....مش كده يا اسيل
هزة راسها بي برائه
-خلاص يا ماما سيبها معنا
-ماشي
كانت سعيده وهي جالسه في حضنه 
بعد مده
-انا خلاص فصلت.....هقوم اعمل شاي..اعملك معايا يا يونس
-ماشي
-وانا شاي بلبن
-انا مسالتكيش
-اممم...اعملي يا كريم..ارجووك
-ماشي ....ما هو انا لو معملتكيش عياطك هيجيب اخر الشارع
خرج أخوها من الغرفه 
-يونث....يونث
كان يكتب شئ علي هاتفه 
-نعم يا اسيل
-انت بتعمل ايه
-بكتب يوم  ميلادك
-بجد...ورني كده
نظرت الي هاتفه....كان قد سجل تاريخ مولدها وبجانبه كلمات "يوم مولد القمر"
-هو مكتوب هنا ايه
اعاده هاتفه الي جيبه
-لما تكبري هقولك
-بث انا كبيره 
اشارت بي يدها علي ثماني سنوات
انا عندي 8...انا كبيره...قولي
-هقولك لما تكبري كمان
-ماشي
احتضنها وهو يتشم رائحتها 
-عارفه يا اسيل
-امممم
-لما تكبري هقولك كلام كتير اوي
-كتير كتير
-ايوه
-انا عازه اكبر دلوقتي
-ههههه
دخل شقيقها ومعه الكوبيات
-يلا يا اسيل روحي العبي في اوضتك
-بث....
-اسيييل
-ماشي
نزلت من علي قدم يونس
وخرجت
-كنت تسبها 
-ياعم انحنا ورنا مذاكره كتير

في المساء علي مائدت الطعام
-كريم...كريم
-عيزه ايه
-هو انا هكبر امتي
-لما تكلي اكلك وتبطلي كلام
-يعني لو كلت..هكبر زيك وزي يونث
-ايوه...يلا كلي
-حااضر
بعد شهر
-ماما...ماما
-في ايه
-النهردا عيد ميلا....
-اسيل....انا مش فاضيه
كانت تردي ملابس الخروج بسرعه
-خالتك تعبانه ولازم اروح عندها
-بث..م..
-خلي بالك من نفسك.....انا هكلم ام يونس تخلي بلها منك
خرجت وتركتها
-ليه...محدش...فاكر عيد ملادي
بدءت الدموع تسقط من عينها
شهيقها ذهب مع والدتها الي خالتها...وهي بقيت في المنزل
دخلت غرفتها وظلت تبكي
-انا عايزه طورته ...مليشي دعوه....
الرواية كاملة من هنا 👇✍️❤️
https://www.5olasah.com/2024/02/kshf-alsrr-novel.html

روايات كاملة ❤️

03 Sep, 10:47


نعم..الشحات ده جوزي انا لا لا ..لاطبعا مستحيل اوافق لا انا..انا عايزاهم يقتلوني تمام بس مش هروح مع ده اي مكان

الشاب بصلها بغضب شديد وطلع سلاحو وشد اجزائو ووجهو عليها وقال...البت دي بتتكلم عن مين كده...ها بتتكلم عن مين

البنت انكمشيت واتخبت ورا ابوها الي قال بتوتر..اكيد مش عليك يا عزام يا ابني مش عليك نزل سلاحك ربنا يهديك

عزام نزل السلاح وقال ...علشانك بس يل عم الحج..يلا خلصو نفسكو معايا سبوبه غيركو

البنت كانت هتتجنن من كلامو وبتبص لأبوها بزهول وابوها شدها من ايدها وقال لعزام..ثواني بس ..وبعد عنهم شويه وقال..فيه ايه يا ليله يا بنتي احنا مش اتفقنا..انتي عارغه ان على عيني تروحي معاه..بس ده عزام الوحش احسن بلطجي في منطقتو

ليله قالت بزهول ..بلطجي يا بابا...انا افتكرتك هتبعتني مع جارد او مع ظابط ..تروح تجوزني للشحات ده

ابوها قال..يا بنتي الي انتي بتقولي عليهم دول مش هيحموكي زي ده.. لانهم مكشوفين ومتوقعين. انما مستحيل حد يتوقع انك عند الشاب ده..ارجوكي يا بنتي..انا كتبت كتابك عليه علشان ابقى مطمن عليكي معاه...ابوس ايدك تروحي معاه..انا خايف يوصلولك..دول مصرين يحرقو قلبي عليكي ويا خدو طارهم مني فيكي

ليله اتنهدت وقالت بدموع..طيب يا بابا..هروح معاه متزهلش نفسك...بس حاول تحل الموضوه ده بسرعه زي ما وعدتني..انا مش هفضل عند الجربوع ده كتير و

لسه هتكمل سمعت صوتو بيقول للخدامه..انتي يا بت..اعمليلي رغيف زفر على بال ما يخلصو لوكلوك

ليله بصت لابوها بزهول وقالت..سامع..اطلع بقى..علشان انا هرجع من صوتو اطلع قولو اننا هنمشي

بعد شويه طلعت ليله وودعت ابوها وطلعت مع عزام في عربيتو كانت بتبصلو من فوق لتحت بقرف كل شويه

عزام بصلها بطرف عينه وقال..هو الحلو بيشبه ولا حاجه

ليله قالت بقرف..انا عمري ما قابلت حد من عينتك علشان اشبه عليه

عزام حك دقنه بضيق وقال..اه..احنا شكلنا هنبتديها قلة أدب من اولها...ووقف العربيه فجأه وليله كانت هتتخبط في التابلوه بصتلو بزهول وقالت بزعيق...انت عبيط..كنت هتموتني و
يتبع....
الرواية كاملة من هنا 👇✍️❤️
https://www.5olasah.com/2024/09/lyla-fi-bait-alwahsh.html

روايات كاملة ❤️

02 Sep, 10:32


-انا جاي ليكي هنا وبترجاكي أنك متتجوزيش جوزي ومتد مريش حياتنا....الرجالة مخلصتش يا بسنت !!

قولتها لبسنت وانا بترجاها كانت الدموع بتنزل من عينيا ...وانا حاسة بخـ نقة كبيرة مش قادرة اني أنا بعمل كده ...أنا بترجى بسنت انها متتجوزش سلطان ...

بصتلي بسنت بصدمة وقالت:

-ايه اللي انتي بتقوليه ده يا دعاء ...انتي واعيه بتقولي ايه ؟!مفيش حاجة تمت غصب عنك ...انتي اللي بنفسك اللي سعيتي عشان اتجوز سلطان ...انتي اللي اقنعتيه وبعد ما خلاص كتب كتابي هيكون بكرة عايزاني الغي كل حاجة ....عايزاني اد مر احلامي بإيدي !!!!

بكيت وقولت:بقلم سولييه نصار

-كنت غلطا نة. ..كنت غبـ ية يا بسنت ...مكانش لازم أعمل كده ...أنا اكتشفت اني بحب سلطان ...أنا بعشقه مش هقدر اشارك حد فيه ...عشان خاطري الغي كل حاجة وربنا هيعوضك بالاحسن منه ....

هزت راسها وبكت وهي بتقول:

-أنتي انا نية يا دعاء ....عايزة تد مري حياتي ...بعد ما خلاص الدنيا ضحكتلي وهتجوز أخيرا بعد ما عديت التلاتين سنة جاية تقفليها في وشي ...حرام عليكي ...انتي من الأول قولتي أنك.مش معترضة على جوازي من جوزك ...انتي بنفسك جيتي طلبتيني ايه اللي حصل.

عيـ طت وانا بقول بإ نهيار :

-غيرت رأيي أنا مش هستحمل ان جوزي يتجوز عليا افهميني ارجوكي ...مش هقدر ...ده صعب عليا ....
يتبع....
الرواية كاملة من هنا 👇✍️❤️
https://www.5olasah.com/2024/09/asheqa-novel.html

روايات كاملة ❤️

31 Aug, 10:51


غيث بصوت عالي جدا هز اركان المكان من حوله انت بتقول اي يا

بابا بقى أنا غيث الشناوي أتجوز طفلة أصغر مني 13 سنة ليه هربيها انا اللي البنات بتترمي تحت رجلي عشان نظره بس اتجوز البت دي

و كمان أي تربية أرياف يعني زمانها مش متعلمة و ازاي هواجه بيها المجتمع اللي انا فيه دا أنا حتى معرفش شكلها و لا هي تعرفني انتم اكيد اتجننتوا لما تقولوا حاجة زي دي



غيث احترم نفسك انت اتجننت ازاي تقول كدا و بعدين دا أمر من جدك و احنا مانقدر نعصي له أمر

يا بابا حضرتك مش شايف ده غلط ازاي أتجوز واحدة أنا مش شوفتها و كمان مش تناسب المجتمع اللي انا فيه

راشد : انا مش شايف حاجه غلط ؛ الغلط بقا انك تنزل كلمة جدك و تعصي أوامره و تطلعه قدام اهل البلد و أهل غفران مالوش كلمه و كمان كفاية بقى أفكارك اللي بتهدم حياتك دي

غيث : أفكار أي م أنا و إنت عارفين اللي فيها و عارفين اني عمري م هحب حد غير واحدة بس و لسه هيكمل كلامه و لكن أردف راشد بقلة حيلة ..

راشد : إنت أي يا بني شيطا'ن

غيث ببرود : طايب شكرا و أردف بوعيد لتلك المسكينه : طايب أنا موافق بما انها وصلت لكدا ماشي بس أنا بقى هعرف ازاي أخليها تتمنى الطلاق و مش هطوله ساعتها هتجوزوني غصب عني لكن هطلقها بعد محايلة منكم لي

راشد : إنت مفيش فايدة فيك و لا عمرك هتتغير انت زي م انت أناني و مش بتحب حد غير نفسك

غيث : تمم بس أتمنى توصل كلامي لجدي عشان ساعتها محدش يلومني
يتبع....
الرواية كاملة من هنا 👇✍️❤️
https://www.5olasah.com/2023/05/s4irty-almtmrda-novel.html